[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

#105
Am inteles ce vroiai sa faci.

Nu as fi sigur cu cei 200.000, pentru ca ei se calculeaza cu diferenta dintre electric si diesel/benzina. La masini mici e posibil sa vb de la un 15.000E in plus pentru electric si iesi cam asa iesi de la 150.000 km in sus.
La autobuze sigur e mai mare. Probabil ca pana in 10 ani autoubuzul electric devine mai rentabil.

ciprebbe

32-33t motorina/ zi  e consumul :) in 18 ore de functionare
130 de autobuze sunt maxim simultan la orele de varf in oras si 50 pe metropolitan.
105-110 in orele normale in oras si 35-37 pe metropolitan.
Electricele intra din Grigorescu in centru mai fac o statie rapida ce incarca in max 20 min pana la 80%.
Tramvaie simultan in medie avem 12 iar trolee 57-58.

Refaceti calculelele daca vreti, cifrele sunt aproape oficiale :)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

in 20 min se incarca o baterie de autobuz de 300+ kWh?
Pe wikipedia, autobuzele chinezesti BYD K9 se incarca in 3 ore (la 100% ce e adevarat) pe fast chargind si fac 250 km.

Formula este (sa nu?!)
Charging Time [h] = Battery Capacity [kWh] / Charging Power [kW]
Tu spui ca 0,33 = 80%*300/Charging Power.  adica Charging power este de: 727 kW?!!!!
Parca cele mai puternice statii de incarcare aveau 43kW.
In ce conditii putem obtine putere de incarcare de 727kW si putem incarca 5 autobuze in acelasi timp ? Ce fel de infrastructura ne trebuie?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ciprebbe

#108
Nu vor fi 5 autobuze simultan la incarcat, pe rand cate unu. Si nu vor sta 20 min pt ca nu vin goale (vorbesc unde  pun statia aia rapida)
Uzina electrica e peste Somes la 50m, cred ca #rezista :)
Asta e planul, informatia e "inside" as merge momentan pe ce spun ca pregatesc. Vedem dupa ce intra in paine cate vor ramane fara curent pe traseu :)))
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Bogdan_Cluj

Quote from: ciprebbe on April 18, 2018, 03:48:30 PM
32-33t motorina/ zi  e consumul :) in 18 ore de functionare
[...]
Refaceti calculelele daca vreti, cifrele sunt aproape oficiale :)

Atentie, 1 tona de motorina = 1200 litri motorina, nu 1000 de litri (asa dau toate sursele pe care le-am gasit), asta datorita densitatii motorinei de aproximativ 0.85.

Daca citesc eu bine ce zici tu, CTP consuma 39.000 litri de motorina / ZI

Iar estimarea mea a fost ca eu personal consumam (cand foloseam masina) 1 litru de motorina pe zi pentru circulat in interiorul orasului (zonei metropolitane). Acum nu stiu cat de relevanta este esantionul meu fata de restul concitadinilor, dar daca il luam ca referinta inseamna ca flota CTP ~= 39.000 masini

Deci noul calcul arata ca diferenta nu este de neglijat.

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on April 14, 2018, 08:16:47 PM
Furnizare mijloace de transport in comun: maxim 60 buc autobuze noi, nearticulate

Numar anunt: 179302 / 28.09.2017 ,    In desfasurare - Evaluare financiara

Data limita de evaluare a ofertei: 01.08.2018 18:00

Ofertanti:
1. SC BMC TRUCK & BUS S.A
2. KARSAN OTOMOTIV
3. MERCEDES-BENZ ROMANIA

BMC au fost descalificati, decizie mentinuta la CNSC si nu vor mai contesta in instanta: economica.net

tom_sawyer

#111
Licitatia pentru achizitia a 22 de tramvaie apare suspendata, de ieri, in SEAP. Probabil contestatii...

Numar anunt: 182610 / 10.02.2018

Stare procedura: Suspendata (din 26.04.2018 11:18)

Data limita de evaluare a ofertei: 17.09.2018 18:00

Bogdan_Cluj

Un interviu foarte interesant, atat din perspectiva transportului public, dar nu numai (trafic, parcari, etc). Cumva si legat de calculul de mai sus despre "poluarea" echivalenta a flotei CTP, Bolojan zice ca la autobuzele electrice trebuie inlocuite bateriile din doi in doi ani, si un set costa 200k euro.

Desi vorbeste despre Oradea, se poate generaliza si putem invata multe din acest text:
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-22425170-video-bilant-ilie-bolojan-primarul-orasului-oradea-2-ani-mandat-nu-vom-cumpara-autobuze-electrice-subventia-energie-termica-eliminata-treptat-pna-2020-vom-extinde-linia-tramvai-7.htm

utopium

Quote from: Bogdan_Cluj on May 02, 2018, 05:30:57 PM
Bolojan zice ca la autobuzele electrice trebuie inlocuite bateriile din doi in doi ani, si un set costa 200k euro.
Tesla duce deja costul bateriilor spre 100$/kWh. Solaris Urbino are 210 kWh, deci o baterie de puterea asta de ultima tehnologie ar fi peste 2 ani undeva pe la 21.000 de euro. Ma rog, Solaris nu are inca acces la tehnologie asa ieftina, dar cam acolo se duce pretul in viitorul apropiat.

Bogdan_Cluj

"Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj m-a informat că s-a finalizat licitația pentru 60 de autobuze nearticulate. A existat o contestație, dar CTP a câștigat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Vor fi 60 de autobuze Mercedes și mă bucur că la Cluj vor circula autobuze de calitate", a spus Boc.

62,8 milioane de lei este prețul pe care CTP îl va plăti pentru cele 60 de autobuze. Valoarea estimată a contractului a fost extrem de apropiată, 63,3 milioane de lei. Fiecare autobuz costă 1.046.000 de lei, plus TVA


Sursa si detalii: http://linia9.ro/2018/05/09/60-de-autobuze-noi-mercedes-vin-la-cluj-cat-platim-pe-ele-si-cand-le-vom-vedea-pe-strazi/

Bogdan_Cluj

^ Detalii de pe pagina de FB a lui Boc:
"Primăria și CTP Cluj achiziționează alte 60 autobuze Mercedes pentru transportul în comun!

Primăria municipiului Cluj-Napoca continuă investițiile pentru îmbunătățirea calității transportului în comun din oraș, prin achiziționarea a 60 de autobuze marca Mercedes, care vor completa actuala flotă CTP. Recent, au fost puse în circulație 15 noi troleibuze articulate, iar în decursul acestei luni 11 autobuze electrice vor fi de asemenea introduse în circuit.

Specificațiile noilor mijloace de transport în comun:

Informații generale

Prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei/ buc+TVA
(prețul total pentru 60 buc. autobuze este de 62.819.640 lei+TVA).
Autobuzele corespund tuturor normelor europene în domeniu, este un autobuz modern, dotat cu echipamente ce au caracteristici de ultimă generație.
Perioada de garanție pentru ansamblu vehicul este de 5 ani sau 350.000 de km.

Caracteristici tehnice

- capacitate totală de transport 104 călători, din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri în picioare (calculat la 0.125 m2/călător în picioare conf. Directivei 97/27/CE CEE ONU R107);
- puterea motorului diesel este de 220 kW (299 CP ), cu norma de poluare EURO VI;
- lungimea autobuzului este de 12 m;
- podea complet coborâtă;
- rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități;
- loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii;
- înclinare pe o parte a autobuzului în stații (kneeling)
- 3 uşi duble (cu câte 2 foi fiecare), cu sistem antistrivire a călătorilor;
- sistem de frânare dotat cu ABS, EBS, ESR;
- sistem de încălzire în sezonul rece;
- sistem de aer condiționat pentru sezonul cald;
- ventilație naturală prin geamurile batante şi prin trapele de aerisire cu acționare electrică;
- ventilaţie forţată prin turboventilatoare;
- sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED;
- afișaje de traseu exterioare cu LED-uri (față , lateral și spate);
- 1 indicator vizual interior de stații cu LED-uri;
- 1 monitor tip LCD extrawide pentru vizualizarea întregului traseu, a tuturor stațiilor și a poziției curente a autobuzului pe traseu;
- 1 monitor tip LCD pentru anunțuri publicitare;
- anunțarea vocală a stațiilor în salon;
- staţie de amplificare;
- Radio - CD și microfon;
- sistem de supraveghere video în interior și exterior;
- sistem de numărare a călătorilor transportați;
- sistem de ticketing;
- computer de bord pentru gestiune și management al traficului (CGMT)
sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN (SIDGE);
- sistem de urmărire prin GPS a vehiculului;
- comunicare prin voce între şofer şi dispeceratul central prin reteaua GSM;
- datele din computerul de bord al autovehiculului se descarcă în serverul de la Autobaza Autobuze, care gestionează baza de date și generează rapoarte specifice (cu privire la numărul de km parcurși , consumurile de carburant, numărul de pasageri transportați, etc.);
- anunțarea vocală a numărului de traseu și a direcției de deplasare, în exteriorul autobuzului , în dreptul primei uși, pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere (ex: "A sosit linia 30, se deplasează spre Cartier Grigorescu");


Pentru urcare sau coborâre din autobuz, călătorii trebuie să apese butonul de comanda din dreptul fiecărei uși din exterior sau din interior. Se vor deschide doar ușile care au avut o astfel de comandă din partea călătorilor .
Șoferul poate să selecteze deschiderea automată în stații a ușilor la comanda călătorilor sau să selecteze deschiderea ușilor prin comanda dată de el de la bord .

Pentru a urca în mijlocul de transport, persoanele care se deplasează în fotoliu rulant trebuie să anunțe șoferul prin apăsarea butonului din exteriorul autobuzului din dreptul ușii a doua, în dreptul căruia este afișată pictograma standard pentru "fotoliu rulant". La o astfel de comandă, pe bordul șoferului apare o iconiță cu același simbol standard, care anunță șoferul să coboare, să manevreze rampa de acces și să asiste persoana care se deplasează în fotoliu rulant să urce în siguranță în autobuz. Șoferul nu poate să închidă ușile și să plece din stație decât după apăsarea unui buton din bord, care confirmă că persoana a urcat în siguranță și este pozitionată corect în zona special amenajată.

Pentru a coborî din autobuz, înaintea stației de destinație, persoana care se deplasează cu cărucior rulant trebuie să apese butonul din interiorul salonului unde se află locul special amenajat pentru cărucioarele rulante. La o astfel de comandă, pe bordul șoferului apare iconița ce simbolizează căruciorul rulant și șoferul știe că la prima stație trebuie să manevreze rampa de acces și să asiste coborârea în siguranță a persoanei care se deplasează cu fotoliul rulant. După coborârea în siguranță a fotoliului rulant, șoferul trebuie să apese butonul de confirmare de la bord pentru a putea închide ușile și să plece din stație.

Pentru urcarea sau coborârea landourilor pentru copii se procedeaza la fel ca la fotoliile rulante, iar la bord, șoferul este atenționat prin apariția unei iconițe care simbolizează landoul pentru copii. În exteriorul autobuzului este poziționat un buton special pentru landou, iar în interiorul salonului, butonul este comun cu cel pentru fotolii rulante."

Poze: https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni/posts/1720387291383422

tom_sawyer

Am inteles ca s-a relansat licitatia pentru 50 de troleibuze articulate. Avem vreun numar de SEAP?

tom_sawyer

#117
^ numar licitatie pe noul SEAP: CN1000290 / 09.05.2018 - ACORD-CADRU DE FURNIZARE A 50 BUCATI TROLEIBUZE

Data limita depunere: 25.06.2018 09.07.2018

Valoare estimata: 123.313.234,00  RON


tom_sawyer

La licitatia pentru cele 22 de tramvaie s-au depus ofertele, dar nu apar inca pe SEAP.

Phenol

Am vazut o singura fotografie cu autobuzele elctrice, asa ca uite una pe zi. Vineri, 18 mai trasnportul mergea spre centru pe strada Horea:





Nu folosesc transportul in comun in Cluj, poate intreb o prostie dar au fost puse autobuzele electrice in circulatie?