Accidente si incidente aviatice in Romania si in lume

Started by Ionut, January 20, 2014, 08:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

http://www.mediafax.ro/externe/zborurile-elicopterelor-super-puma-interzise-in-toate-tarile-uniunii-europene-15419812

Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aeriană (AESA) a dispus joi interzicerea zborurilor elicopterelor Super Puma fabricate de Airbus, după un accident produs la sfârşitul lunii aprilie în Norvegia, soldat cu 13 morţi, informează site-ul cotidianului Le Figaro.

Măsura luată de AESA vizează toate elicopterele de tip Super Puma H225 LP şi AS332 L2, fabricate de compania Puma Helicopters, şi se aplică în toate ţările Uniunii Europene.

"Această măsură a fost luată din raţiuni de precauţie până când vor fi disponibile noi date", a comunicat Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aeriană. Decizia a fost luată după un accident aerian produs din cauza unei defecţiuni tehnice în Norvegia, în aprilie, soldat cu 13 morţi.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


iuli

Australian police probe fake air traffic calls forcing pilots to abort landings

QuotePolice in Australia have launched an investigation after pilots on approach into the Melbourne area received fake air traffic control communications.

The major security breach has seen a hoaxer interfering with incoming passenger flights at Melbourne Airport, in Tullamarine, and Avalon Airport, in Avalon, on at least 15 occasions, the Australian Federal Police (AFP) said in a statement.
"As a result of the unlawful interference with air traffic control broadcasts over several weeks, the AFP has today issued a call for public help for any information that will result in the identification and arrest of the person responsible."
Authorities now believe that the unknown individual has been using a portable transmitter from nearby airport car parks to target incoming passenger flights, according to CNN affiliate 7 News.

On several occasions, the hoaxer contacted planes making their final approach, pretending to be from the control tower.
The unauthorized radio transmissions would force pilots to abort landings and perform a "go around" (an emergency maneuver) instead.
ABC News, a local media service, reported one incident where flight data viewed on FlightRadar24 shows the plane was within 275 feet of the runway at Melbourne Airport before the plane began climbing again.
Airservices, Australia's air navigation service provider, said that no passenger safety was compromised on any of the flights as a result of the fake radio calls to pilots.

The AFP added that while incredibly serious, travelers should not be concerned about their safety and security while visiting the Melbourne area.
"The airlines have been briefed to ensure the advice has been passed on to their pilots and to ensure appropriate measures are in place," said Chris Sheehan, the AFP's acting assistant commissioner.
Australian police have yet to make any arrests but warn that those responsible for the hoax calls face up to 20 years of imprisonment and urge anyone with information to come forward.

Sursa: CNN
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

Doamne, ce idiot !... :(
20 de ani este rezonabil.
Dar ddoar aca nu baga inainte in pamant vreun avion...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Nu are cum, din fericire. Prima grija a pilotilor e sa zboare si apoi sa respecte instructiunile turnului: in ordine, "aviate, navigate, communicate", Google pentru explicatii.

TibiV

#350
Adrian,
am zburat si eu in tinerete (NU doar ca si pasager).

Stiu regulile.
Dar daca cineva iti da intructiuni "fake" (ca si turn de approach), ce faci ?!...
Tu nu stii ca sunt "fake". Le consideri reale..
Sa incalci o comunicare APP este mult mai grav decat situatia in care un sofer trece pe rosu la ora "03 AM", cand soseaua este goala...

(Cazul asta din Australia aduce tare mult cu "Die Hard 2"...Dar asta s-a descurcat singur si cu niste "device"-uri probabil "home-made")
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Pai in afara de un "go around" pe finala scurta nu stiu ce instructiuni fake poate sa iti dea astfel incat turnul real sa nu poata sa avertizeze la timp. La go around ai 2-3 secunde de reactie, daca iti da un vector de apropiere gresit nu se intampla nimic grav cel putin 30 de secunde. Am primit de 2 ori instructiuni sa ratez, le-as fi ascultat chiar daca ar fi fost false pentru ca nu avea ce sa se intampla rau daca ratam, in schimb daca as fi continuat aterizarea era mai riscant. Si chiar si instructiunile turnului real am invatat sa le validez inainte de a le executa, la Sibiu dupa instructiunile turnului m-as fi infipt cu spor in munte la Jina, asa ca pur si simplu le-am spus ca nu le pot urma si au corectat. In sfarsit, depinde de conditii, de traficul in zona, etc. - ma bucur ca nu am intalnit idioti din astia pana acum, desi e banal sa procuri legal o statie portabila pe frecvente de aviatie si sa o folosesti.

TibiV

Quote from: AdrianB1 on November 11, 2016, 12:13:23 AM
ma bucur ca nu am intalnit idioti din astia pana acum, desi e banal sa procuri legal o statie portabila pe frecvente de aviatie si sa o folosesti.

Despre asta vorbesc... :(
In rest tot ce spui este absolut corect.
Dar "merge" pe VFR.

Dar cum ar fi o "gluma" asta pe furtuna, vizibilitate spre zero ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Ratezi. Furtuna sau nu, pui motoarele in plin si, in functie de avion, flapsurile pe pozitia corespunzatoare (pe alea pe care zbor eu nu se umbla imediat la flaps ca dai cu avionul de pamant), tragi de mansa si urci. Ai rezerva de combustibil, nu e nici o problema. Dar sper sa il prinda pe idiot si sa il arda, magarii din astea nu se fac, mai ales cu avioane de linie.

iuli

Anchetă, din nou, pe Aeroportul din Cluj

QuoteAnchetă pe Aeroportul Internaţional ,,Avram Iancu" din Cluj, după ce o cisternă care alimenta un avion a lovit uşor aeronava. Cei o sută de pasageri au plecat spre Basel cu o întârziere de şase ore. Alte trei zboruri au fost întâziate. Nu este primul incident produs pe acest aeroport. În ianuarie anul acesta, un avion a ieşit de pe pistă acoperită de zăpadă iar în 2015 un bărbat a reuşit să înşele vigilenţa filtrelor de securitate şi să urce ilegal la bordul unei aeronave.

Avionul urma să decoleze spre Basel, Elveţia, la ora 7 şi 20 de minute. Cu puţin timp înainte, când echipajul făcea ultimele pregătiri, aeronava a fost lovită de o cisternă care o alimenta cu apă.

Iuliu Pop, directorul operaţional al Aeroportului Internaţional ,,Avram Iancu" Cluj: ,,Nacela necomandată a urcat şi a atins partea inferioară a avionului şi undeva s-a realizat o înfundare, undeva pe un milimetru, a carenajului."

Pasagerii au stat în avion mai bine de două ore. Nu au ştiut nimic despre incident în tot acest timp.

,,Am stat în avion de la ora 7 până la 9 când ne-au anunţat să coborăm că nu mai porneşte avionul că are ceva defecţiune tehnică", spune un pasager.

,,Nu, nu s-a auzit nimic. Numai au zis că s-a zgâriat", povesteşte altul.

Alte zeci de pasageri se aflau în autobuzele de transfer spre aeronavă sau în aeroport în momentul producerii incidentului.

,,Ne-am îmbarcat în autobuz, am mers până lângă avion. Am stat lângă avion vreo 15, 20 de minute apoi ne-au adus înapoi în sala de aşteptare", spune unul dintre aceştia.

Imediat după incident, avionul a fost verificat de specialişti.

David Ciceo, directorul Aeroportului Internaţional ,,Avram Iancu" Cluj: ,,Facem verificări, siguranţa pasagerului este pe primul loc, dar este un incident minor. Noi am declanşat o investigaţie internă că să vedem cauzele acestui incident."

Până la urmă pasagerii au fost îmbarcaţi într un alt avion care a decolat cu destinaţia Basel în jurul orei 13. Potrivit companiei aeriene, decizia de a trimite o altă aeronavă în cursă a fost luată atât pentru siguranţa pasagerilor, cât şi pentru a reduce întârzierea.

Nu este primul incident produs pe aeroportul Internaţional din Cluj. La începutul anului, o aeronavă cu peste o sută de pasageri la bord, care venea de la Bucureşti, a derapat şi a ieşit de pe pistă. Reacţia turnului de control în momentul în care pilotul a anunţat că are o problemă a fost şocantă.

Pilot: Turnule, 9301 - tocmai am ieşit din pistă.

Turnul de control: Confirm. Bine aţi venit! Continuaţi spre Delta (n.r. altă pistă), către poziţia de îmbarcare.

Pilot: Nu m-aţi înţeles! Este PAN, PAN (n.r.- cod de urgenţă). Am ieşit din pistă.

Înainte de aterizare, aeronava a survolat de câteva ori aeroportul deoarece pe pistă acţionau utilajele de deszăpezire. Când a primit aprobarea de aterizare, pilotul a fost informat că are condiţii medii de frânare. Între timp însă vremea s-a înrăutăţit, arată un raport al Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile. Ulterior au apărut înregistrări audio din turnul de control ce arătau că decolările şi aterizările se desfăşoară cu dificultate din cauza unor probleme cu sistemul de iluminare a pistei. Conducerea aeroportului a negat informaţiile.

Un alt incident s-a produs în ianuarie 2015 când un bărbat de 31 de ani a reuşit să ocolească filtrele de securitate şi să ajungă în cabina piloţilor unui avion privat, care se pregătea de decolare. Potrivit conducerii aeroportului, bărbatul ar fi spart un geam şi aşa ar fi reuşit să ajungă în zona restricţionată. Odată ajuns la bordul aeronavei, bărbatul a făcut mai multe poze şi un selfie. Distracţia nu a durat însă mult. Poliţiştii de frontieră l-au ridicat imediat şi l-au dus la audieri.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

ATR 42-500 Pakistan International Airlines (AP-BHO) prabusit, zborul PK661

Avionul efectua zborul PK661 intre Chitral-Islamabad (Pakistan) si s-a prabusit in Havelian, langa Abbottabad, dupa ce pilotii au semnalat probleme la motorul stang. La bord se aflau 42 de pasageri si 5 membri ai echipajului.

Sursa
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Blue Air Boeing 737-700 intercepted after communication failure (above Belgium)

Published in our forums this week: Unconfirmed information for the moment, says the flight BMS 8T operated by aircraft registered as YR-BMA (Blue Air) was allegedly intercepted by two military aircraft of Belgium after failing to answer to radio communication for 30 minutes, while entering the air space of Belgium. Because of that it got a TCAS RA Climb on 400 m, close to the limit of 400m. Allegedly the frequency for emergencies, 121,5 wasn't monitored by the crew. Could anyone with connections find out more about this incident ?

Luchtzak

ciprebbe

#CIAS a finalizat activitățile de investigație în cazul evenimentului aviatic care a avut loc la data de 7 ianuarie 2016 pe Aeroportul Internațional "Avram Iancu" din Cluj și în care a fost implicată aeronava de tip #Boeing B737-430, înregistrată cu numărul YR-BAS, operată de Blue Air.
Raportul final poate fi accesat aici:

http://www.cias.gov.ro/images/rapoarte/Raport_final_2016.01.07_incident_grav_YR-BAS.pdf
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Incident acum o oră pe cursa Blue Air București-Paris.
Se pare că depresurizare undeva deasupra Tg.Mures.
Au fost acționate măștile de O2.
Avionul s-a întors pe OTP.
Fără victime.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)