Accidente si incidente aviatice in Romania si in lume

Started by Ionut, January 20, 2014, 08:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

foarte buna intrebarea cu flotoarele, mai ales daca ne gandim ca vorbim de judetul Constanta, era de asteptat ca acel elicopter va fi nevoit sa amerizeze in misiuni de salvare.

PS. Nici mie nu-mi place individul (de fapt orice politician de peste 45 de ani), dar justitia a hotarat (momentan) ceva si aici nu facem politica.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

igorashu

Quote from: Harry on December 16, 2014, 01:13:48 PM
-de ce nu a fost pornit cel de al doilea motor
Caut un link cu martori care spun că au văzut fum de la motor și apoi o explozie (poate fi zgomotul impactului). Dar dacă au avut o defecțiune, nu știu dacă mai aveau posibilitatea de a porni și al doilea motor.

Quote from: Harry on December 16, 2014, 01:13:48 PM
-de ce  Onaca nu a scos Salupa Jupiter aflata la 500 de m de locul incidentului
-de  ce nu s-a activat capitania pentru a interveni cu salupe rapide
Aici zice că au fost anunțați târziu: http://www.mediafax.ro/social/agentia-de-salvare-pe-mare-daca-eram-anuntati-ajungeam-in-maximum-10-minute-la-elicopterul-prabusit-13723017
De ce trebuiau anunțați dacă erau la 500 m de locul accidentului, nu știu...

În rest, întrebările sunt valide. O completare la povestea cu schimbarea destinației e aici: http://www.investigatiimedia.ro/consiliul-judetean-constanta-a-irosit-cinci-milioane-de-euro-pentru-cumpararea-si-operarea-unui-elicopter-medical-care-nu-a-fost-folosit-la-nicio-interventie-de-urgenta-desi-a-facut-aproape-600-de-zb/

Harry

N u a existat nici un fum. Am 3 martori de incredere care au vazut tot. Nu a luat foc. Cei 3 sunt Corina Martin, Gigi Iorov - fost director al portului si un prieten arhitect. Gigi Iorov a zis ca a vazut cum elicopterul se apropie de apa si a crezut ca amerizeaza, apoi s-a izbit de luciul apei si s-a dat peste cap.

frunzaverde

#153
Quote from: Harry on December 16, 2014, 01:13:48 PM
-de ce au fost scose flotoarele

Modelul EC135 nu este un elicopter amfibiu. El poate fi dotat cu flotoare de urgenta pentru a mentine elicopterul in stare de plutire o perioada mai lunga in cazul unei amerizari fortate. Dispozitivele se pot scoate si remonta cu relativa usurinta; daca elicopterul isi schimba misiunea, chiar si temporar, flotoarele se pot scoate la revizie, si remonta ulterior.

Quote from: Harry on December 16, 2014, 01:13:48 PM
-de ce nu a fost pornit cel de al doilea motor

Ce idiotenie... Ambele motoare ale unui EC135 functioneaza in mod simultan. Daca problema era o defectiune la un motor, aceasta problema nu e critica in vreun fel. In cazul asta, problema, oricare ar fi fost, a fost mult mai grava decat un single-engine flameout.

Quote from: Harry on December 16, 2014, 01:13:48 PM
-de ce  Onaca nu a scos Salupa Jupiter aflata la 500 de m de locul incidentului

Salupa Jupiter e a statului, nu a lui Onaca. Intrebarea e ce capacitati SAR existau PE LAC, daca existau.

Quote from: Harry on December 16, 2014, 01:13:48 PM
-de  ce nu s-a activat capitania pentru a interveni cu salupe rapide

Cum ajungeau din port pana pe lac? Cat le luau sa treaca prin ecluze?

Quote from: Harry on December 16, 2014, 01:13:48 PM
-de ce Arafat spune ca elicopterul nu putea interveni pe mare cand elicopterul atunci cand era administrat de CJC a avut interventii pe mare

In ce baza opera CJC misiuni SAR? In ce baza a cumparat CJC un elicopter (nu foarte potrivit pentru misiuni SAR pe mare, de altfel), cand CJC nu are asa ceva in atributii, si nici nu face parte din sistemul national de alertare? Cum era alertat, de altfel, CJC, sa participe la SAR? Si cine opera elicopterul, ca ma indoiesc ca CJC avea piloti de elicopter. Daca misiunea era SAR, cum naiba nu s-a dotat cu ILS, in conditiile in care CND e echipat cu echipamente de acest tip, echipamente utile pe vreme tipica SAR?

Apoi, in ce baza a fost transferat elicopterul la SMURD? Si pentru ce fel de misiuni?

Quote from: Harry on December 16, 2014, 01:13:48 PM
-aparatul avea 180 de ore si 164 de oameni salvati

Imi vine greu a crede ca au existat 164 de persoane care au avut nevoie de SAR maritim in zona Constanta in 2 ani. Ar insemna in jur de o misiune de salvare pe saptamana, ceea ce, la traficul naval din zona de coasta, nu este probabil. Nu suntem Singapore! Alte surse spun ca elicopterul a participat in 0 (zero) misiuni SAR. Ceea ce imi vine de crezut, in conditiile in care o astfel de misiune e extrem de spectaculoasa, si de obicei inclusiv rutine gen transporturi de organe sunt mentionate in presa ca stiri.

Quote from: Harry on December 16, 2014, 01:13:48 PM
-era elicopter SAR si nu air ambulance, de ce SMURd i-a schimbat destinatia

I s-a schimbat destinatia sau a fost convertit in vehicul multi-rol? Serviciul de ambulanta aeriana este compatibil cu serviciul de SAR, echipamentele fiind similare. In conditiile in care MAI si SMURD fac ambele chestii, nu vad de ce ar fi fost incompatibile cele doua, mai ales ca probabil nu exista nici nevoia, nici banii pentru doua aeronave cu roluri separate.

Singurele intrebari care trebuie puse acum sunt:

1. Care e cauza prabusirii elicopterului?
2. Ce factori au cauzat accidentul?
3. Ce se poate face ca sa nu se mai intample din nou?.

Atat. Dupa aia vorbim de "catuse". Pana la catuse, trebuie sa vedem ce sisteme NU merg si ce sisteme merg; si cum le putem repara pe cele care nu merg. Atat.

Quote from: Harry on December 16, 2014, 04:23:40 PM
Nu a existat nici un fum. Am 3 martori de incredere care au vazut tot. Nu a luat foc.

Nu exista martori de incredere cand vine vorba de accidente aviatice. Cate povesti cu "explodat in aer" exista, care s-au dovedit sa nu fi existat niciodata (inclusiv la Balotesti)... Din descrierea ta, e foarte posibil sa fi fost o autorotatie esuata; aproape de sol, elicopterul, in echilibru ultra-precar, s-a dezechilibrat si rostogolit. Putea sa aiba oricate flotoare, nu ar fi ajutat. Dar, la fel, puteau fi o gramada de alte evenimente; fiecare cu pronostic diferit. Singurul lucru cert e ca s-a intamplat ceva CU ADEVARAT grav in conditiile in care au ales sa-si incerce norocul intr-un lac cu apa la 2-3 C. De-abia cand o sa stim ce s-a intamplat, abia apoi putem vorbi mai departe.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

Cat despre ce spun cei de la Investigatii media. Elicopterul a fost folosit la ultima ninsoare cand a fost necesar un MEDEVAC. Asta nu intelege lumea asta nu e un elciopter air ambulance. e doar de cautare si recuperar/evacuare.

Harry

#155
Elicopterul a fost cumparat in cadrul unui proiect amplu de interventii in caz de catastrofe naturale si alte situatii de criza. Proiect european Dobrich - Constanta. Proiect prin care s-au cumparat senilate MEDEVAC, autospeciale de descarcerare, autosp[eciale d eitnerventii in caz de radiatii, autospeciale de transport pacienti, unele dotate cu bloc operator pt interventii de urgenta etc.
Umra inclusiv achizitia unui avion de transport medical.
Elicopterul in cauza avea flotoare pt amerizari pe apa asa cum s-a si vazut la demonstratiile facute in ziua in care a fost adus. Pana la preluarea SMURD el era operat de baza RAS Tuzla care asigura si transportul aerian catre platformele de foraj.
Onaca e seful agentiei de salvare pe mare. Trebuia sa se autosesizeze daca astia de la ISU si tembelul de prefect nu au fost in stare sa comunice cu el la timp.

Harry

 Elicopterul a fost operat si intretinut de SC REGIONAL AIR SERVICES SRL strict in perioada 29. 03. 2013 – 29. 09. 2014 – ca urmare a castigarii licitatiei publice publicate in SEAP si pe toate site-urile importante de licitatii (anunt nr. 142170 / 26.06.2013). REGIONAL AIR SERVICES a fost singurul ofertant care a depus documentatia respectand legislatia in vigoare – atat in domeniul achizitiilor publice, cat si in cel aeronatic.
•       Elicopterul a fost contractat pentru programul transfrontalier "Equipment to save our lives" – fiind proiectat si dotat cu maxima precizie pentru acest scop, descris la nivel de detaliu de proiectul de finantare europeana.
•       In perioada 29. 03. 2013 – 29. 09. 2014, echipajul civil al SC REGIONAL AIR SERVICES SRL a parcurs pregatirea perioadica – conform programului de antrenament contractat si avizat de autoritati. Suplimentar fata de obligatiile contractuale, SC REGIONAL AIR SERVICES SRL a suportat din bugetul propriu cheltuieli aferente personalului medical si alte cheltuieli. Dupa data de 29. 09. 2014, personalul navigant nu a mai apartinut companiei SC REGIONAL AIR SERVICES SRL.

Harry

Seful ISU Dobrogea a fost demis. Urmeaza si schimbarea din functie a prefectului Volcinschi.

iuli

Colegul frunzaverde a facut din nou un rezumat mai amplu a ceea ce gandeam si eu. Multumesc!

In plus, la fel ca si data trecuta cu tragedia din Apuseni, nu sunt de acord cu masurile astea pompieristice de a taia capete doar de dragul presei care vrea sange. O analiza la rece e mai utila decat orice reactie la cald.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: Harry on December 16, 2014, 04:29:10 PM
Elicopterul a fost cumparat in cadrul unui proiect amplu de interventii in caz de catastrofe naturale si alte situatii de criza. Proiect european Dobrich - Constanta. Proiect prin care s-au cumparat senilate MEDEVAC, autospeciale de descarcerare, autosp[eciale d eitnerventii in caz de radiatii, autospeciale de transport pacienti, unele dotate cu bloc operator pt interventii de urgenta etc.
Umra inclusiv achizitia unui avion de transport medical.

Nu e de competenta CJC sa faca asemenea investitii. Romania are un sistem de interventii in cazul de urgenta, se numeste SNMSU (Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta). Conform sistemului, gestionarea urgentei este o atributie a executivului si reprezentantilor sai in teritoriu.

Pentru a nu se calca toti pe picioare, si pentru a se putea transmite informatii cu viteza suficienta ca sa se poata face ceva, echipamentul si fortele umane sunt impartite in structuri la nivel national: ISU ca gestionar national al situatiei; SMURD care face medevac si ambulanta aeriana, ARSVOM plus structurile militarizate (garda de coasta + RoAF + politia de frontiera) pentru SAR, politia, pompierii etc. etc. Este destul de clar ca deja sunt prea multi, si ca lantul de coordonare e prea complex pentru ca informatii cu nevoie de diseminare instant sa functioneze extrem de rapid. E nevoie de comasare, nu de extindere.

Daca se baga si institutii ca CJ Constanta, nu face altceva decat sa lungeasca lantul, sa faca totul mai complex si complicat decat e necesar. Si, cat timp CJ-ul e o institutie a statului, nu o entitate federala, nu are dreptul sa-si bage nasul unde nu are ce cauta. Ca nu-i stat in stat. Faptul ca un astfel de proiect a fost aprobat, si ca s-au cumparat echipamente de catre cine nu trebuia, arata ca ceva e putred in tot sistemul de achizitie si de proiecte. Foarte putred.


Quote from: Harry on December 16, 2014, 04:29:10 PM
Elicopterul in cauza avea flotoare pt amerizari pe apa asa cum s-a si vazut la demonstratiile facute in ziua in care a fost adus. Pana la preluarea SMURD el era operat de baza RAS Tuzla care asigura si transportul aerian catre platformele de foraj.

Flotoarele respective nu erau construite pentru amerizari. Flotoarele respective sunt exclusiv folosite pentru situatii de urgente ale elicopterului - mentin aparatul la suprafata o perioada mai lunga de timp, atat. Din cate stiu, modelul respectiv nu are capacitati de amerizare in utilizare standard; doar in cazul unei urgente in care elicopterul e evacuat.

Quote from: Harry on December 16, 2014, 04:29:10 PM
Onaca e seful agentiei de salvare pe mare.

Seful ARSVOM este un anume Daniel Manole: http://www.arsvom.ro/index.php?option=com_contact
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

Am vorbit cu niste prieteni din marina militara. Elicopterul respectiv are urmatoarea procedura de amerizare.

La 1.5 m deasupra apei, elicopterul avand pozitie parlele cu luciul apei, se opreste motorul. Elicopterul cade in apa, se scufunda putin, apoi automat se declanseaza flotoarele care il ridica. Apoi acesta poate decola dupa ce isi termina misiunea.

Tot baietii din armata mi-au zis ca o intrebare care nu a pus-o nimeni este : De ce nu aveau veste de salvare? Plus intrebarea : Ce cautau medicul si asistenta in elicopter? Ele ar fi trebuit sa debarce la CND. De altfel se pare ca elicopterul s-ar fi abatut si de la culoarul de zbor.

Eu nu inteleg "incrancenarea" lui frunzaverde importiva acestui sistem de salvare al CJC. Spre deosebire de SMURD cu cele doua iata tragedii aviatice, plus tragedia din Constanta de la Beirut, sistemul CJC in cele 164 de interventii avute cand au fost situatii foarte grave, nu a avut nici un esec.

frunzaverde

Quote from: Harry on December 16, 2014, 04:35:39 PM
Elicopterul a fost contractat pentru programul transfrontalier "Equipment to save our lives" – fiind proiectat si dotat cu maxima precizie pentru acest scop, descris la nivel de detaliu de proiectul de finantare europeana.

Elicopterul e descris in toate documentele pe care le-am gasit ca elicopter medicalizat. Atat. Adica ambulanta aeriana pentru urgenta. Dotarile cerute au fost echipamente pentru asistenta medicala la bord, in nici un caz echipamente pentru SAR. Nu are FLIR, nu are vinci si troliu, nu are asemenea elemente necesare SAR, mai ales SAR maritim. Cat de aterizare pe apa? Nu stiu ce-au prezentat, dar daca EC-ul ala amerizeaza, singurul loc unde se duce e pe fund. Flotoarele alea il tin la suprafata cateva minute, incat sa poti sa-l evacuezi pe o mare agitata in cat-de-cata siguranta. Orice demonstratie o fi facut CJ-ul, e pur si simplu butaforie.

Respectivul elicopter nu e vreun AW101 sau vreun NH90, sau vreun Seaking, elicoptere mai tipice pentru SAR marin - e prea mic, nu are dotari etc. etc. De asta, chiar si in tari mari, cu coasta lunga, SAR-ul marin se face de catre armata sau structuri asemanatoare, cu echipamente potrivite, nu de vreo autoritate civila.

Medevac in zapada nu se cheama SAR. Se cheama exact asta, Medevac, sau ambulanta aeriana, termenul neaos romanesc.

Quote from: Harry on December 16, 2014, 04:35:39 PM
In perioada 29. 03. 2013 – 29. 09. 2014, echipajul civil al SC REGIONAL AIR SERVICES SRL a parcurs pregatirea perioadica – conform programului de antrenament contractat si avizat de autoritati. Suplimentar fata de obligatiile contractuale, SC REGIONAL AIR SERVICES SRL a suportat din bugetul propriu cheltuieli aferente personalului medical si alte cheltuieli. Dupa data de 29. 09. 2014, personalul navigant nu a mai apartinut companiei SC REGIONAL AIR SERVICES SRL.

Si RAS facea exact ce? Ce scop avea respectivul elicopter? Regulamentul de infiintare a Comandamentului Transfrontalier este o varza cu carne - odata, orice partener poate cere orice oricand de la oricine, dar poate si forma un comandament cu care pot activa impreuna, dar singura legatura cu structurile nationale de urgenta sunt via un partener minor din Romania... Tot proiectul ala e facut un accident waiting to happen, mai ales ce-i pe partea romana...

Pe partea bulgara au cumparat echipamente de deszapezire si de transport provizii in zone afectate de zapada. Un scop mult, mult mai rezonabil, si mult mai putin "urgent" ca medevac sau SAR...

Quote from: Harry on December 16, 2014, 06:50:01 PM
Am vorbit cu niste prieteni din marina militara. Elicopterul respectiv are urmatoarea procedura de amerizare.

Cu un EC135 ???????
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

uite aici o parte din dotarile pe care le avea pana sa fie preluat de smurd:

sanie pentru aterizare pe zăpadă, sistem de flotabilitate pentru aterizări/decolări de pe apă,  terminal de radiocomunicaţii, proiector de noapte de mare intensitate, căşti de protecţie compatibile pentru ochelari de vedere pe timp de noapte, echipament de salvare pentru echipaj şi pasageri pentru zborul deasupra apei, troliu cu minim de 50 metri, căşti de protecţie pentru operatorul de troliu, cască de protecţie salvator cu sistem de comunicaţie integrat, microfon cu protecţie la vânt pentru comunicare între salvator şi echipajul elicopterului, mănuşi de protecţie pentru operatorul troliului, harnaşament pentru persoana salvată şi salvator, scaun de salvare sub formă de triunghi, targă specială dotată cu saltea vacuum pentru pacient, nacelă cu element de flotabilitate pentru evacuarea a minim patru persoane din locuri greu accesibile, echipament de resuscitare pentru adulţi şi copii, sistem de alimentare cu oxigen medical, defibrilator, monitor EKG, pompe de perfuzie, ventilator portabil şi tuburi de oxigen portabile.


uite si foto


iuli

Nu te incapatana aiurea Harry, EC-urile nu sunt facute sa pluteasca. Punct!

In plus nu au cum sa faca SAR. Sunt avioane mici, usoare, de viteza, nu sunt specializate sa traga pe vinci targi, sa reziste pe vanturi si pe mare agitata. Mai degraba as accepta un Puma sa faca asa ceva decat un EC135.

Cred ca ce ai vazut tu cu ochii tai a fost un show facut de CJ sau de cine l-o fi organizat probabil de vreo zi de sarbatoare.

Si ca sa fim coerenti pana la capat, vorbim de acest model de elicopter:



-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Tu imi enumeri ce zicea cineva ca avea in dotare acel elicopter si ne prezinti o poza. Pai in poza nu se vede ca are troliu. Vrei sa vezi cum arata un troliu?



Troliul ala pentru targi e chiar in dreptul usii.

Si ditamai animalul asta de Puma e tot MEDEVAC.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog