[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

O stire despre nimic, de fapt.




Din cele 434 de intersecții din București, doar 176 sunt monitorizate

,,Din cele 434 de intersecții din Capitală, doar 176 sunt monitorizate, dar din motive tehnice, nici măcar acestea nu sunt toate în monitorizare, ci un număr mult mai mic. Așa se explică de ce traficul din Capitală este în continuare sufocant, dincolo de celelalte aspecte care țin de realizarea parcărilor, de autobuzele RATB care trebuie să fie într-un număr mai mare și să aibă un confort sporit pentru călători, dar și banda unică pentru transportul în comun", a spus primarul general, citat de news.ro, în timpul unei vizite la Centrul de Management al Traficului din București.

,,În ceea ce privește acest centru, sunt conștientă de faptul că el trebuie să existe, dar să funcționeze la alți parametri, ridicați, iar asta necesită și o investiție care, din nefericire, nu s-a făcut până acum. Contractul a fost semnat, inițial la sfârșitul anului 2010, dar a devenit funcțional la începutul anului 2011. În 2014, după finalizarea primei părți a contractului, care a fost în jur de 17 milioane de lei plus TVA, s-a adiționat contractul inițial pentru încă trei ani, care s-ar finaliza la sfârșitul lui 2017, pentru o sumă mult mai mare, circa 57 de milioane de lei. Pe lună, mai pe scurt, primăria Capitalei plătește 90.000-100.000 de mii de euro, pentru funcționarea acestui centru de management al traficului", a afirmat Firea.

,,Nu vreau să acuz pe nimeni, vreau să subliniez faptul că felul în care este monitorizat traficul, acum, în Capitală nu mă mulțumește. Nu îi mulțumește pe cetățeni și vrem să avem un contract pe baza căruia traficul să se fluidizeze, chiar și dacă plătim mai mult. Cred că acest lucru se poate întâmpla printr-o discuție între primăria Capitalei și reprezentanții companiei (UTI – n.r.), tocmai pentru a îmbunătăți acest contract", a declarat primarul Capitalei.

,,Mi-aș dori ca, de anul viitor, să fie o sumă mai mare, dar ea să se vadă și într-o performanță a acestei activități și, acolo unde este nevoie, să corespundă și softul cu hardul, să aducem aparatura care este deja uzată moral și fizic la standardele actuale, iar funcționarea să fie resimțită de către cei care circulă în Capitală", a afirmat primarul.

Profit.ro

Sorin62

^^ Oare nu ar fi cazul să renunțăm la tehnologia asta cu bucle inductive și să trecem pe sisteme video conectate prin 4G, tehnologie care nu mai este așa sensibilă la târnăcopul lui Dorel? Ca de exemplu asta: http://www.trafficvision.com/

Că de performanța sistemelor UTI... Vezi cum se plătește parcarea la Aeroportul Otopeni (UTI) și cum se plătește de exemplu la Băneasa Shopping City (unde nu știu cine a făcut sistemul la parcarea subterană)

Ionut

Aceeasi banda, iar si iar.




Firea are în plan un proiect de amenajare a Dâmboviţei cu o zonă pietonală şi una comercială

'Eu nu pot să solicit nimic Apelor Române pentru că nu sunt subordonaţi Primăriei Capitalei. Le-am făcut mai multe sesizări, le-am făcut anumite întâmpinări, rugăminţi colegiale, dar nu avem niciun fel de autoritate de penalizare, pentru că nu sunt subordonaţi Primăriei Generale. (...) Am întreaga disponibilitate pentru a prelua şi acest obiectiv la Primăria Capitalei, pentru că am în gând un proiect de amenajare a Dâmboviţei (...), astfel încât să avem şi o zonă pietonală şi o zonă comercială, să avem pasaje care să facă trecerea de pe un mal pe altul şi nu poţi să faci toate aceste obiective de infrastructură cu apă murdară, plină de alge, cu lucruri aruncate de cetăţeni', a afirmat Firea, la Digi 24.

Economica.net

GDPR

Astfel de "stiri" nici n-ar trebui amintite, sunt doar promisiuni de campanie.

panzer

Hotnews cu cateva idei:

Sase blocaje majore in traficul din Bucuresti care ar putea fi eliminate cu investitii minime daca Primaria, Politia, CFR si Compania de Drumuri si-ar face treaba

Traficul rutier din Bucuresti a devenit un cosmar pentru soferi si pietoni. Cauzele sunt multiple. Exista insa cateva zone in care congestiile uriase pot fi rezolvate cu o cheltuiala minima, fara ca autoritatile sa investiteasca milioane de euro in infrastructura. Cele sase exemple stranse de HotNews.ro arata ca daca Primaria, Politia, CFR si Compania de Drumuri si-ar face treaba rapid, sute de mii de soferi ar scapa de ore intregi petrecute inutil in trafic.

Sursa: Hotnews


Cum sfideaza Politia Rutiera si Guvernul sute de mii de bucuresteni blocati in trafic: politistii nu amendeaza soferii care parcheaza neregulamentar pe bulevarde, executivul nu lasa primariile sa ridice masinile


Mii de masini blocheaza in fiecare zi prima banda a bulevardelor din Bucuresti, merg pe linia de tramvai si impiedica circulatia acestor vehicule in care stau blocati sute de calatori, blocheaza statiile RATB. Totul sub ochii ingaduitori ai politistilor, tot mai ingaduitori cu aceste abateri flagrante si cu indisciplina unor soferi. Mai mult: Guvernul refuza de un an si jumatate sa emita o simpla hotarare prin care se permita din nou primariilor sa ridice masinile parcate neregulamentar.

Sursa: hotnews

Adevarul este ca imi este foarte greu sa inteleg de ce nu se concentreaza administratia locala pe proiecte mici de tip "quick win". Usor de facut. Fara prea multi bani unele dintre ele. La fel si noi in discutii vedem doar rezolvarile cu pasaje mari si scumpe.

Ambele articole de Catiusa Ivanov, cu poze sa inteleaga toata lumea.

AdrianB1

Ar mai putea face ceva cu costuri aproape zero pentru intersectia de la Arcul de Triumf: banda 1 dinspre Charles de Gaule separata fizic si continuata cu banda 1 spre Baneasa si lasata nesemaforizata, astfel incat pe directia aia sa se circule fara oprire si semaforul sa ramana doar pentru celelalte directii pe benzile 2-3. Semafor cu buton pentru pietoni. Asta ar putea scurta un pic semaforul respectiv si timpul transferat pentru cei care vin dinspre Baneasa.

panzer

In articol autoarea ne incurareaza sa ii mai semnalam astfel de situatii. Poti sa ii scrii. Desi sunt sigur ca citeste forumurile.  :D

vreausosele

Pe bulevardul Ion Mihalache din Bucuresti, s-a decopertat un astfalt aproape impecabil, pur si simplu nu exista o groapa in zona Domenii, si se asfalteaza iar.
Acelasi lucru si pe unele strazi laterale din zona, se decoperteaza si se asfalteaza iar, inclusiv trotuarele. Fiind strazi laterale, inchise, traficul este minim, lucrarile sunt inutile.

In cazurile astea, cineva a dat si cineva a luat niste spagi.

dr4qul4

E o practica frecventa in sectorul 1. Dureaza de vreo 12 ani. Sunt niste contracte multianule "de intretinere". Totusi e ciudat ca e si pe bd. Stradutele sunt ale ps1. Bd e al pmb.....
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

E o frenezie generala se pare. Drumul Sării, Trafic Greu.... nu e de la sector, e "de la centru"

Ionut

Cititorii HotNews.ro semnaleaza 21 de probleme in traficul bucurestean
ce ar putea fi rezolvate cu investitii minore sau prin iesirea Politiei din pasivitate


Cititorii HotNews.ro au sesizat mai multe blocaje majore in traficul din Bucuresti, care ar putea fi eliminate cu investitii minime de autoritati, daca ar exista implicare. Reactiile cititorilor au venit dupa ce publicatia noastra a prezentat intr-un articol cateva astfel de exemple.


1. Soferii care vin pe Soseaua de Centura dinspre A2 ar trebui sa nu mai aiba voie sa faca stanga pe sub pod pentru a intra pe DN1 deoarece se poate face dreapta inainte de pasajul de cale ferata la Lukoil si se poate ajunge mai simplu pe DN1, pe sensul spre Otopeni.  Automat, traficul este mai fluent si cei de pe centura, care vin dinspre Chitila, nu mai trebuie sa cedeze trecerea la cei care fac stanga.





2. Pe bd. Ion Mihalache, pana in intersectia cu strada Alexandru Constantinescu - banda 1 este blocata de masini parcate.




3. Pe bd Maresal Averescu, de la Turda pana la bd. Marasti,  se circula pe linia de tramvai  in dispret pentru cei care respecta legea si stau in coloana. Nu exista Politie in zona.






4. Pe Calea Dorobanti, in fata la Bank of Cyprus, masinile blocheaza trotuarul si o parte din prima banda. La fel si pe Calea Dorobanti, in fata la Four Seasons.




5. Pe Soseaua Petricani, pe sensul dinspre D-na Ghica spre Pipera, circulatia este blocata de soferii care fac stanga pe Fabrica de Glucoza. Amenajarea unei benzi suplimentare pentru stanga ar rezolva problema sau un sens giratoriu.





6. Prelungirea bd. Timisoara pana in centura Capitalei, circa 1,2 km de drum, ar reprezenta o alternativa la bd. Iuliu Maniu, principala iesire spre A1. Nu se mai vorbeste nimic despre acest proiect. A fost preferat Penetratia Ciurel, o investitie mult mai scumpa si nociva pentru oras si anume:descarcarea directa a traficului de pe autostrada in Splai, pe langa rezervoarele neacoperite de apa potabila de la Rosu.




7. In dreptul Promenada Mall, pe Calea Floreasca la nr. 169, este o trecere de pietoni unde traverseaza zilnic mii de oameni care vin spre / dinspre statia de metrou Aurel Vlaicu sau dinspre cladirile de birouri construite in aceasta zona. O pasarela pietonala sau un pasaj subteran direct de la metrou spre mall ar rezolva situatia.





8. La statia de metrou Preciziei, la trecerea de pietoni de langa Westgate, ar trebui un semafor cu buton. Dimineata si seara se formeaza niste cozi enorme de masini pe ambele sensuri deoarece pietoni trec in continuu catre / dinspre gura de metrou. Aceasta ar fi solutia cea mai simpla si putin costisitoare. Solutia optima ar fi un pasaj subteran pe sub strada Preciziei.





9. Pe bd. Basarabia sensul dinspre Arena Nationala catre Diham, vizavi de Spitalul Judetean Ilfov, banda 1 este blocata de masini parcate in spic. Politia nu face nimic.




10. Un sens giratoriu la intersectia bd. Pipera cu str. Erou Iancu Nicolae ar creste siguranta in intersectie si ar rezolva aglomeratia din intersectie.





11. In zona Bucurestii Noi, semaforul de la intersectia Bucurestii Noi cu str. Episcopul Vulcan, pentru cei care vin de pe aceasta strada, dureaza un minut, desi trec doar cateva masini, ceea ce duce la formarea de cozi pe bulevard.




12. Pentru restaurantul Doi Cocosi s-a amenajat parcare in mijlocul  intersectiei. Din aceasta cauza, cei ce vin de pe soseaua Gh. Ionescu Sisesti nu mai au breteaua de virat la dreapta pe Sos. Bucuresti-Targoviste.





13. La iesirea din comuna Chiajna spre Soseaua de Centura, trecerea la nivel cu calea ferata este intr-o stare deplorabila, fiind imposibil sa o traversezi cu mai mult de 5 km / h  si se formeaza zilnic coloane de intinse pe sute de metri atat la iesire, cat si la intrare in Comuna Chiajna. Prin simpla reparare a trecerii la nivel, de catre cei de la CFR Infrastructura, ar fi rezolvata o problema de trafic grava.

Ionut

14. La intersectia Valea Oltului cu Prelungirea Ghencea semaforul nu functioneaza de circa 5 ani, ceea ce creaza haos.





15. Pe Soseaua Gheorghe Ionescu Sisesti, cum vii de pe Sisesti, daca vrei sa faci dreapta, semaforul nu este intermitent si se creaza cam 2-3 km de blocaj in 2 benzi.




16. Pe Calea Rahovei dupa ce se trece de  str. Petre Ispirescu, pe doua benzi, urmeaza intersectia cu Sebastian, cu semafor pentru stanga, asfel ca pentru inainte ramane o singura banda. Se pot lua 20 - 30 m din squar si amenaja banda de stanga. O alta solutie este sa nu mai fie parcate masini pe banda 1.




17. Pe Ion Mihalache, 10-15 soferi parcati oblic sub semnele de Oprirea Interzisa blocheaza o banda de circulatie, in dreptul Pietei 1 Mai, langa intersectia cu str. Ion Mincu, si genereaza blocaje care afecteaza mii de soferi.





18. Masinile parcate pe banda 1 pe strada Berzei, imediat dupa Podul Hasdeu, creeaza ambuteiaje zilnic. Sunt semne de stationare interzisa, dar locuitorii din zona parcheaza perpendicular pe banda 1, ca pe vremea cind nu era facuta stapungerea Buzesti-Berzei. Rezolvare: Politia Locala si Rutiera sa isi faca datoria.




19. Bd. Kogalniceanu spre Piata Operei: de cateva luni s-au desincronizat semafoarele pe sensul Vasile Parvan - Splaiul Independentei - str. BP Hasdeu. Portiunea scurta dintre bulevard si Splai ramane plina de masini oprite la semafor si cei care vor sa faca stanga de pe Kogalniceanu nu mai au loc sa vireze la stanga inspre Splai / BP Hasdeu. De multe ori este blocat si bulevardul, cu troleibuze cu tot, pe ambele sensuri. Solutia: semaforul de pe Vasile Parvan sa intre pe rosu cu numai 10 secunde inaintea celui de la Splaiul Independentei, astfel incat portiunea dintre Bd.Kogalniceanu si Splai sa se poata evacua de vehicule.




20. Intersectia Bd. Libertatii / Natiunile Unite / Izvor este loc berechet pentru amenajarea unui sens giratoriu, care ar fluidiza/simplifica enorm traficul.





21. O solutie foarte ieftina si foarte simpla care poate ajuta traficul din zona Obor - Soseaua Electronicii - Baicului ar fi prelungirea strazii Soseaua Electronicii pana in strada Ziduri Mosi.

Hotnews

dr4qul4

@Ionut, 15, cand vii pe Ion Ionescu de la Brad dinspre DN1 , ai dreapta intermitent spre Sisesti. Testat de mine acum 2 saptamani!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AdrianB1

Iar 14 - haosul era mai mare cand functiona semaforul. Trebuie sa ai ce semaforiza :(
Iar 400 de metri mai incolo, la intersectia Valea Oltului cu Valea Argesului, acum vreo saptamana a fost stricat semaforul vreo 2 zile. A fost cel mai lejer trafic din ultimii 5 ani. Din pacate l-au reparat.

TibiV

 :lol: :lol: :lol:

Imi pare rau pentru voi ca "serviciul semafoare" isi mai face cateodata treaba.... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)