[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.


MrConnaisseur

Pasajele rutiere nu au ce caută în interiorul orașelor. Acest model greșit ce s-a implementat în Europea de vest începând din anii '50, a fost stopat spre finalul anilor '90, având impact negativ din toate punctele de vedere. Noi în loc sa învățăm din greșelile mai marilor orașe pe care le stimam atunci când ne facem concediu prin ele, repetam pe bani publici modele de proasta practica ce nu fac altceva decât sa iti genereze valori și mai mari de trafic.
https://t4america.org/2020/12/07/four-recommendations-to-undo-the-damage-of-urban-renewal/ - un studiu american de lecturat

hefaistos

Vezi ca pentru cei ce nu vor infrastructura, forumul e în alta parte.
Și, dacă ai curaj du-te la Perla, sa le explici celor din trafic ca e foarte bune asa cum e. Îți donez eu o racketa sa strângi materialele nedorite de pe tine.
Eu de regula merg cu Metroul dar,asta nu înseamnă că nu văd realitățile din trafic. Avemn nevoie de metode de optimizare a traficului iar pasajele sunt cea mai buna cale. Punct.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Telvanni

Eu consider ca atitudinea "doar eu stiu calea si adevarul" nu este cea mai potrivita.
#hefaistos, omul si-a spus parerea. Faptul ca tu nu esti de acord cu ea nu este nimic rau insa modul cum ai pus problema este total gresit.

La fel ca majoritatea de pe acest forum (inginer fiind) sunt pasionat de tehnicalitatile din spatele oricarui proiect de infrastructura, dar in acelasi timp imi dau seama ca adevarul este pe undeva pe la mijloc.
Da, MrConnaisseur are dreptate, orice lucrare de infrastructura incurajeaza si mai mult folosirea masinii personale. Nici eu nu vad ca zona centrala a unui oras sa fie plina de pasaje si masini, din contra. Dupa mine, as face Magheru pietonal + STB + urgente + taxi, asta ca sa intelegi unde ma situez.

Pe de alta parte, in zona periferica trebuie facute si astfel de lucrari, cele doua din acest topic sunt un bun exemplu pentru ca pana la urma la mare mergem cu masina (desi mai bine ar fi cu trenul)

Asa ca hai sa nu mai punem imediat la zid pe cineva care vede lucrurile diferit. Pana la urma, la sfarsitul zilei nu mersul pe jos, cu bicicleta si transportul in comun ne omoara ci multitudinea de masini de pe strada (poluare, stres, accidente, sedentarism, obezitate...).

panzer

Si eu am spus ca suntem pe contrasens fata de vest. Pe vremea cand luai si hate (minusuri) pe acest forum. Si a fost hate... nu gluma. Norocul tau ca ai spus-o pe un topic de Bucuresti unde suntem doar cativa.  :lol:

Olandezii au redus viteza pe A-uri la 100kmh, noi am crescut-o pe DX-uri... etc. La asta au sarit toti in sus.

Pe de alta parte orice proiect are valoare maxima cand e terminat. Inelul central mai ales. DNCB la fel.

Am un amic sofer pe ambulanta. Estima ca 30% din cei transportati de SMURD au o sansa in plus din cauza ca ambulantele merg pe linia de tramvai acum, atat la Floreasca cat si la Grigore Alexandrescu. E similar si la ambulantele normale, cele care cara sange intre spitale, etc.

MrConnaisseur

#1925
^Hefaistos

Nu trebuie sa ma trimiti la plimbare doar pentru ca nu agreez acest tip anacronic de infrastructura urbana. Pasajele rutiere sunt vitale, dar nu in oras, nu in 2023.
Cum spuneam, aproape toate tarile din vestul Europei, tari din Asia precum Coreea de Sud sau Japonia, ba chiar mai traversezi o data oceanul si ajungi in US, toate aceste tari au inteles toxicitatea long-term a personificarii masinii. La noi totul se invarte in jurul masinii, nu a omului. Cata lume se razvrateste ca se taie trotuarele ca la balamuc in Bucuresti sau sunt parazitate de masini ? Dar cati s-ar plange daca ai lua o banda de trafic de pe Magheru si ai face-o mai prietenoasa pentru pietoni ?
Infrastructura reprezinta cai de comunicatii nu neaparat rutiere. Pot fi pietonale, feroviare, aeronautice s.a.m.d.
Mi-ar placea sa discutam mai mult despre suprimarea traficului din Bucuresti, creand in paralel alternative de succes prin transportul public.
Imi poti demonstra in pofida actiunilor intreprinse de catre tarile antementionate de mine, de ce pasajul rutier in zonele cu densitate urbana mare este cea mai potrivita solutie ? Imi amintesc ce terci se manca atunci cand s-a inceput pasajul Mihai Bravu si pasajul de la Sudului. Ca sa citez: "odata cu constructia acestor pasaje, se va fluidiza complet zona". Dupa cativa ani, blocajele sunt permanente, indicii de trafic crescand.
La Perla este ce este datorita soferilor indisciplinati si a pretului ridicol de mic de a calatorii cu masina in centrul Bucurestiului.

Sorinus

As rectifica, pasajele supraterane nu au ce cauta in oras. Europa Unita e o mizerie, la fel cel de la Mihai Bravu (totusi un pic mai ok, ca e totusi Dambovita acolo), la fel si Doamna Ghica unde va trece prin fata blocurilor oamenilor (stiu ca e diferenta de nivel, viitor metrou, dar totusi).

La periferie, gen cele de pe DN1, cele noi ale lui Negoita, isi au sensul.

Dar uitati-va la cele subterane de la Baneasa si apoi Piata Presei, acolo chiar s-a civilizat zona si sincer, acolo ar fi fost nevoie si daca aveai tren/metrou si tramvai pana la Corbeanca. Si la 50% din traficul de acum, tot se bloca fara pasaje.

Concluzie: subteran in oras  = OK, suprateran, doar la periferie unde e spatiu deschis suficient.

panzer

Hai sa nu le incurcam totusi. Pasaje peste Dambovita trebuiesc facute. Macar pietonale. Student fiind in Regie eram cam greu sa faci 1km doar sa treci pe partea cealalta. Era mai simplu sa iei 601 si sa mergi la Metrou la Crangasi decat sa treci Dambovita sa iei Metroul de la Semanatoarea.

Nu poti sa spui ca esti pro transport in comun si sa ai 3-4 km fara sa poti treci Dambovita. Nici STB-ul nu poate. Sunt si putine stati de Metrou cu iesire pe ambele parti. Chiar e vreuna, ca nu o vizualizez? Unirii sigur, dar altfel sunt cam pe o singura parte.

Sorinus

Pai da, una e pasaj la sol si alta este ce e la Mihai Bravu cu Splai. Evident ca Dambovita tre traversata prin cat mai multe locuri.

oc7avian

Orice pod peste Dâmbovița este legat de conceptul de permeabilitate. Iar podurile astea sunt la nivelul solului! Pietonale/velo sunt ultranecesare. Rutiere trebuie gândite cu cap, pentru că ușor pot genera congestie dacă sunt prea dese ori aiurea puse (ex atrag trafic prin străzi secundare)

Pasajul subteran e preferabil urban, dar apare din nou în peisaj planificarea. Degeaba faci pasaj dacă se înfundă în primul semafor. Bagi bani aiurea în pasaje dacă doar atragi trafic, fără nicio noimă (ex Piața Unirii - Piața Alba Iulia). De banii ăia faci o strategie & implementare a unei resistematizări cu cap, bazată pe alternative, care reduce și necesarul altor pasaje în proximitate că dispar conflicte de trafic. Și asta poți face muuult mai rapid.

Recurent văd "soluții" propuse pentru trafic prin adăugat scurtături rutiere. Că sigur fluidizează. Vă fac cunoștință cu paradoxul lui Braess. Descoperit observațional, adăugarea de noi rute/scurtături poate face întreaga rețea mult mai lentă. Iar asta e o boală grea de care Bucureștiul deja suferă, multe rute pe secundare fiind descoperite de oricine cu ajutorul Waze-ului, de exemplu. N-ați pățit să fiți pe un drum principal și să vă mire de ce aglomerația e doar până la o secundară, apoi să fie un pic mai fluent?

panzer

De n-as fi facut dus dupa examenul de Cibernetica din anul 4 poate imi aminteam si eu de paradox.  :lol:

La nivel empiric sunt modificari si in trafic la noi: de pe vremea comunistilor s-a eliminat dreapta intermitent, care era in legislatie. Acum e cu semafor intermitent, altfel nu e permis din oficiu cum era pe vremuri. Doar cei foarte in varsta mai stiu de regula aceasta.
Se mai aplica tehnici de reglare a traficului pe ici si colo. Tine-i pe oameni afara, ca daca intra toti s-a terminat. CNAIR vrea sa largeasca DN71 pena la Targoviste. Tot traficul intra in Chitila. Astia de la Chitila discuta de un semafor la intrare, care sa il dubleze cel nou din centru. La un nivel mai mic situatia de la Sebes, sau mai nou la Bals.

Vedem prin alte orase ca aceste poduri pietonale sunt si cu design SF, devin puncte de referinta. Din cand in cand mai cade cate unul, cum a fost la Londra, dar majoritatea sunt bijuterii arhitecturale.

Din pacate exact la studii foarte elaborate stam noi foarte prost:
- Basarab-ul a fost facut pe baza unui studiu Japonez din anii 90 care recomanda inchiderea Inelului Central. Suntem in 2023, la 25 de ani distanta si inca n-am terminat.
- Centura Feroviara este ideea unui student din perioada interbelica. Chiar nu putem gandi nimic? Ce fac prin universitati oare?


paullie

Fiindca tot am cazut cam de dimineata din pat am zis sa dau o fuga si pe la Valea Larga inainte de mici cumparaturi.

Si incepem cu .... surpriza. Undeva la jumate intre V Cricovului si V Furcii.






paullie

Continuam catre Bd Timisoara. Toate pozele sunt una catre Nord alta catre Sud mai putin a treia de aici care este un detaliu.








paullie

Si din apropiere de Bd Timisoara.





misiekwas

Un dramulete politic în sectorul 6 privind amenajarea de Bd. Uverturii - a picat propunerea lui Ciprian Ciucu privind amenajarea străzii. Nu întru în teme politice, dar propunerea lui Ciucu de facto ar legeliza parcarea aiurea actuala pe banda 1 de bulevard, ceea ce pare o ideea ft proasta.


QuoteM-am întâlnit cu toți consilierii USR și le-am prezentat proiectul și rațiunile pentru care trebuie susținut. Nu mai insist, toată lumea știe că a fost o zonă abandonată, acum degradată. Acest proiect ne-ar permite să refacem trotuarele (scoatem mașinile de pe trotuare), să o reamenajăm peisagistic, să regândim politica de parcare și ar ușura traficul. 

Pentru str. Uverturii am analizat 3 mari opțiuni:
1. Cu două benzi pe sens;
2. Cu piste de biciclete și bandă unică de autobuz și
3. Cu o bandă de circulație, cu două benzi pe sens în proximitatea intersecțiilor (acum ocupate cu mașini) și parcări de-a lungul drumului acolo unde nu sunt intersecții dar avem blocuri și nevoie de parcări). Oricum scoatem mașinile de pe trotuare în dreptul acelor blocuri.

Specialiștii au recomandat și am înaintat Consiliului Local opțiunea nr. 3. Mai jos explic de ce.
→ Opțiunea nr. 1, cu două benzi pe sens.
Această opțiune nu are sens deoarece traficul se va bloca la intrare în Chiajna, acolo unde există o singură bandă de circulație. Mai mult, chiar dacă ar fi două, am transforma bd. Uverturii într-un "tunel", pe care s-ar circula, până la Chiajna și invers cu mare viteză. Mai mult, este f. probabil ca banda 1 sa fie mereu blocată de parcări la bordură. În acest moment va spun sincer, este f. greu să aloc poliție locală să facă permanent planton pe Uverturii și să amendeze. Soluția trebuie să fie din design.

→ Opțiunea nr. 2, cu Banda dedicată STB sau Pistă de Biciclete.
a. În primul rând, benzile dedicate STB le decide PMB. Apoi, pe Uverturii circulă un singur autobuz. NU se justifică o bandă dedicată unui autobuz care circula cu o frecvență între 6 și 20 de minute, în funcție de zi și interval orar.

b. Pistele de biciclete sunt decise tot de PMB, este competența lor legală. Ei acum lucrează la Masterplanul pentru biciclete. Nu știm dacă vor decide pe Uverturii să pună piste de biciclete pentru ca este una din străzile foarte înguste. Oricum nu știm ce vor decide, când vor decide și când vor proiecte și când vor executa acesta bandă.

c. Ambele NU merg! Comisia Tehnica de Circulație NU a aprobat niciodată și bandă STB și piste pentru biciclete pe același loc! Nu știu daca e si o pb. de legislație, dar în București nu există așa ceva!

Colegii de la USR insistă pe una dintre cele 3 variante de mai sus, ca pretext să nu voteze acest proiect. Oricum, varianta c. nu este posibilă.   

→ Opțiunea nr. 3, cu o bandă de circulație, cu două benzi pe sens în proximitatea intersecțiilor (acum ocupate cu mașini) și parcări de-a lungul drumului acolo unde nu sunt intersecții dar avem blocuri și nevoie de parcări). Oricum scoatem mașinile de pe trotuare în dreptul acelor blocuri.

Acestă opțiune nu este perfectă, dar în acest moment este cea optima! Are marele avantaj că, dacă PMB va decide vreodata să facă bandă dedicate STB sau pista de biciclete poate fi reconfigurată cu reamenajări minime, cu costuri foarte mici.