[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

TVlad

Nu-i nimic, aplicam solutia magica a saracului: sens giratoriu!

A, pardon, nu merge pentru ca ar trebui sa aiba prioritate cei care ies din Greenfield, ca sa nu stationeze pe calea ferata.

panzer

Daca tot facem caterinca, eu zic sa puna semafor pe DNCB. Asta este solutia din anii '90 si 2000.
Ca asa au blocat ei tot Bucurestiul: un semafor pe fiecare bulevard mare sa se poata iesi de la Mall/Cash&Carry etc. Cel mai celebru a fost semaforul de la Baneasa Shopping: a blocat tot DN1, aeroportul. Dar acum stim povestea de coruptie de la Baneasa.

Si, va rog mult, nu mai cantati prohodul centurii CF a orasului. E mai importanta decat centura rutiera. Cand s-a refacut electrificarea pe firul 1, era Firea la PMB, s-a mutat traficul si s-a putut respira la Petricani / CF. Sper ca au trecut anii cand colegi de forum cereau desfiinatarea centurii CF pentru extinderea mai usoara a DNCB.

dr4qul4

Daca vreti trenuri metropolitane pe linia CFR Constanta, atunci Centura Feroviara de Nord va trebui sa preia toate marfarele, poate si cateva trenuri de calatori
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

de fapt problema e că cele două centuri sunt prea aproape și e complicat cu nodurile rutiere. Dar nu prea ai ce să îi faci, acum e târziu, ar fi mers acum 30 de ani mutată una dintre ele mai departe măcar pe unele porțiuni...

panzer

Corect. Sunt prea apropiate.
Demult s-a discutat o solutie care mie mi-a placut: CF-ul pe mijloc, extinderea DNCB pe interiorul CF. Practic am fi avut un profil 2x CF 2x. Imaginati-va un profil de autostrada, unde pe mijloc in loc de parapeti avem CF-ul. Iar traficul ca pe autostrada: iesiri doar la dreapta, poduri simple peste ansamblu. Dar n-a fost sa fie.

La nivelul Bucuresti/Ilfov eu nu vad intregul. Adica o viziune a cum ar trebui sa arate la final. Ceva similar Master Plan-ului la nivel national, un studiu integrat:
- trafic: Inel Principal, Inel Median, DNCB, A0 + toate DR-urile despre care se vobeste acum.
- un update la traseele tramvaielor
- Noile linii/tronsoane de metrou
- Reconfigurarea traseelor STB
Plus solutii la mizeriile facute in ultimii 20 de ani (Militari Rezidence, Popesti, Bragadiru, chiar si Greenfield)

Cred ca a fost japonez din anii 90, care a recomandat pasajul de la Basarab. Apoi Egis-ul cu Orbitalele. Si cam atat.

Sunt inca multe probleme pe fiecare dintre ele. Prea mergem doar pas cu pas: facem un pas, apoi asteptam sa vedem ce crapa. Si evident ceva crapa.

Doar un exemplu: s-a discutat mult despre cate noduri sa aiba A0. In prezent sunt 6 la DN-uri + 3 cu autostrazi = 9 Noduri in 100 km.
In curs exista SFuri pentru inca un nod in Pantelimon (DN3) + 10 DR-uri. Si inca un nod la Stefanesti (DJ200).
Nu este clar acum cate DR-uri se vor conecta cu nod la A0 si cate se vor opri in DNCB.
Cum o sa se circule pe A0 cu 21 de noduri in 100km?

La DNCB nici macar mental nu pot numara toate intersectiile, plus cate mai sunt in plan si cate probleme sunt.

Dar acest post este doar "Whishfull thinking" intr-o dimineata de Duminica pana se trezesc copii sa ma puna la treaba. :) Nu am nici macar speranta ca o sa vedem asa ceva.

shogom

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26028187-circulatie-restrictionata-piata-unirii-tasari-ale-soselei-deasupra-pasajului-deasupra-planseului-unirii.htm

"Circulația rutieră din zona Pieței Unirii este restricționată la intersecția dintre strada Halelor și Splaiul Independenței, precum și la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu, începând de miercuri, anunță Primăria Sector 4. Măsura vine după ce au fost semnalate tasări ale sistemului rutier"

Dupa tot sirul de evenimente si chiar daca asta nu pare sa fie din cauza recentei spoieli, parca iti vine sa zici: Mai bine il lasau dracului cum era inainte!

danutzu_1069

Băi dar nu a fost niciun jurnalist în teren sa vadă dacă e restricționat sau nu... Au pus botul toți la un comunicat...

danutzu_1069

Situația în teren este ca... nu exista nicio restricție de circulație în toată piața unirii, nici măcar pe zonele descrise... Singurul loc unde se lucrează ceva este pe Brătianu, deasupra ieșirii din pasaj către universitate, dar este lucrare a celor de la Apa Nova... Sunt o multime de mașini d-ale lor...
Nici gând de restricții, tasari și alte baliverne...

Hef

Știu de la cineva de la Metrou ca plafonul este intr-o stare foarte precară. E, cei de la Metrou, monitorizează permanent situația.
Cred ca pana nu vor reface acest plafon nu vor putea face linii de tramvai.

Lyvyoo

Exact la asta ma gandeam si eu, proiectarea legaturii 21 - 32 cred ca va ingheta pana nu e clar care cu adevarat starea pasajului.

dr4qul4

atentie ca nu vorbim de pasaj aici, ci de planseu!
Planseul este mult mai mare pentru ca sustine practic toat apiata unirii. Pasajul e doar pe latura de est. Planseul e in diagonala NV-SE si o parte din el e mult mai vechi ca Pasajul Unirii!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

https://ps4.ro/comunicate-de-presa/vehiculele-cu-o-masa-maxima-autorizata-mai-mare-de-35-tone-nu-vor-mai-putea-circula-prin-piata-unirii/

QuoteVehiculele cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone nu vor mai putea circula prin Piața Unirii

Astăzi, 19 ianuarie a.c., Sectorul 4 al Municipiului București a obținut, în cadrul Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, acordul de principiu pentru restricționarea accesului vehiculelor cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, în zona Pieței Unirii.

Astfel, după aprobarea Planului de Sistematizare și după montarea indicatoarelor (în maximum 60 de zile), accesul vehiculelor cu o greutate ce depășește 3,5 tone va fi interzis, în Piața Unirii.

Pentru corecta informare a opiniei publice în legătură cu motivele care au stat la baza solicitării Sectorului 4 al Municipiului București în vederea restricționării accesului vehiculelor cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone în Piața Unirii, vă punem la dispoziție, în integralitate, expertizele tehnice, atât ale Pasajului Unirii, cât și ale Planșeului Unirii.

Totodată, asigurăm participanții la trafic că echipa de specialiști a Sectorului 4 al Municipiului București va depune în mod responsabil, în permanență, toate eforturile pentru a crește gradul de siguranță în exploatarea acestor lucrări de infrastructură.

https://ps4.ro/comunicate-de-presa/noi-masuri-de-semnalizare-si-avertizare-referitoare-la-limita-de-inaltime-de-la-pasajul-unirii/

QuoteNoi măsuri de semnalizare și avertizare referitoare la limita de înălțime de la Pasajul Unirii

Astăzi, 19 ianuarie a.c., în ședința Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, a fost aprobat planul de măsuri suplimentare de semnalizare a înălțimii maxime admise de 3,5 metri, pentru circulația vehiculelor prin Pasajul Unirii.

Planul a fost elaborat de către echipa de management tehnic a Sectorului 4 al Municipiului București, în colaborare cu specialiștii Brigăzii de Poliție Rutieră, ai Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București și ai Universității Tehnice de Construcții București, ca urmare a incidentelor petrecute atât în interiorul Pasajului Unirii, cât și în exteriorul acestuia, în perioada septembrie 2022 – ianuarie 2023.

Scopul acestor măsuri suplimentare de semnalizare a regimului de înălțime instituit pentru circulația prin Pasajul Unirii este acela de a reduce la maximum posibil numărul incidentelor similare celor care au avut loc în ultimele cinci luni la nivelul pasajului rutier.

Perioada de implementare a acestor măsuri va fi de aproximativ 60 de zile, interval condiționat de timpii de livrare a sistemelor de semnalizare și avertizare care au fost aprobate în ședința de astăzi.

Pentru corecta informare a opiniei publice, precizăm faptul că înainte de a redeschide circulația în Pasajul Unirii în luna septembrie a anului trecut, sistemele de presemnalizare și semnalizare referitoare la limita de înălțime maximă admisă de 3,5 metri pentru circulația prin Pasajul Unirii, precum și lucrările de implementare a acestor sisteme au primit aviz de la Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, aviz pe care îl atașăm în facsimil acestui comunicat, alături de expertiza tehnică, de Protocolul de Asociere încheiat între Sectorul 4 al Municipiului București și Municipiul București, prin Administrația Străzilor, precum și de H.C.G.M.B. nr. 164/30.03.2022.

Precizăm încă o dată că lucrările efectuate în anul 2022 au vizat exclusiv punerea în siguranță a Pasajului Unirii, pentru ca, în următoarele etape, să fie abordate și problemele structurale ale Planșeului Unirii, precum și consolidarea și hidroizolația Pasajului Unirii.

De asemenea, menționăm că executantul lucrărilor de punere în siguranță a Pasajului Unirii este firma Bog`Art, desemnată ca fiind compania de construcții a anului 2022 în România, iar proiectarea tehnică a fost realizată cu sprijinul specialiștilor de la Universitatea Tehnică de Construcții București.

Mai mult, în urma incidentelor de circulație petrecute în perioada septembrie 2022 – ianuarie 2023, toți conducătorii auto implicați în incidentele mai sus menționate au fost sancționați pentru nerespectarea indicatoarelor rutiere și a regulilor de circulație.

Totodată, asigurăm participanții la trafic că echipa de specialiști a Sectorului 4 al Municipiului București va depune în mod responsabil, în permanență, toate eforturile pentru a crește gradul de siguranță în exploatarea acestor lucrări de infrastructură.

La linkurile comunicatelor puteti gasi repectivele expertize si avize...

PS
Acum am observat ce priceputi sunt scriitorii de comunicate de presa...

In al doilea comunicat scrie asa: "Scopul (...) este acela de a reduce la maximum posibil numărul incidentelor..."
Si eu care speram ca vom reduce numarul incidentelor la minimum posibil...  O:-)

(Daca spuneau "de a reduce cu maximum posibil" atunci ar fi avut sens....)


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Spadan

Nicușor Dan zice ca  "Am atribuit contractele de achiziție publică pentru serviciile de elaborare DALI (documentații de avizare a lucrărilor de intervenții), în vederea reconfigurării a două intersecții importante din oraș. Este vorba despre intersecția Șos. Colentina - șos. Fundeni - șos. Andronache - str. Gherghiței (sector 2) și intersecția Piața Libertății (sector 4). Aceste documentații vor sta la baza întocmirii ulterioare a proiectului tehnic pentru execuția lucrărilor."

Stie cineva cam care sunt solutiile propuse/posibile, mai ales la Fundeni x Colentina?
Daca s-a mai discutat, va rog sa ma directionati si pe mine acolo.
Merci.

Cristi N

E vorba doar de marcaje si semaforizare. Deocamdata nu se pune problema vreunui pasaj pentru ca acesta ar necesita expropieri si demolari.

Exista o idee de pasaj acolo dar deocamdata nu se pune problema sa fie "scoasa din sertar".

rt25

Asteptam de mult timp reconfigurarea de la parcul Carol. Prioritatile acolo pot fi foarte vagi in anumite circumstante si e cam la mica intelegere/curaj daca nu vrei sa ramai blocat. Un soi de India ...