[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

skydreamer

E clar ca soferul a gresit. Dar nu e primul si asta inseamna ca situatia nu il ajuta deloc sa isi dea seama ca greseste.

Solutia cu prelimitarea cu lanturi nu functioneaza pentru ca de cele mai multe ori punctul cel mai inalt nu este in fata acolo unde soferul poate sesiza ca s-a intamplat ceva. Intr-un autocar poate fi galagie, intr-un tir cabina este separata de remorca. In locul acelui lant trebuia pus un sistem electronic, chiar si unul foarte simplu, de gen cablu care cedeaza la cateva kg forta si intrerupe un circuit care pune automat pe rosu 1, 2, 3 semafoare pana in pasaj. Un sofer reactioneaza din reflex cat ceva rosu se aprinde in fata lui.

Si in primul rand acel limittor fizic trebuie scos cat mai urgent de acolo si montat la intrarea in pasaj, fixat in pereti ca sa nu poata fi rasturnat si sa actioneze ca o presa.

dr4qul4

legata bara cu lanturi in capete si gata. Tot o lovesti, dar impactul este atenuat.
Acum nu stiu daca nu se rupe lantul intr-un capat si zboara intr-o masina de pe banda alaturata...




Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

dacă faci lanțul solid ( și dublat, pentru redundanță) nu se rupe. Dovadă că au mai pățit-o și alții și au găsit și soluții... Poate s-o învăța și la școală...

tom_sawyer

sursa pozelor: libertatea.ro 1 2






Aici a fost un noroc că nu a murit șoferul TIR-ului:



Sursa citată a precizat că poliţiştii rutieri au făcut măsurători şi au constatat că înălţimea pasajului este de 3,69 metri, cea a porţii gabaritice este de 3,52 - 3,53 metri, iar înălţimea camionului este de 3,80 metri (declarată în cartea tehnică) şi de 3,64 metri, respectiv 3,62 metri (cu anvelopele dezumflate).
hotnews.ro

rt25

Quote from: panzer on December 23, 2022, 06:43:42 PMInaltimea nu este o informatie care ar putea fi semnalizata pe Waze?

Waze chiar iti arata limitarea de 3.5m intr-un mod destul de evident. Sau cel putin iti arata acum 1 luna cand am mers ultima oara cu Waze pe acolo (mnah, daca stii drumul nu prea mai folosesti Waze).

Asta e stilul Baluta, face niste lucrari la care nu ofera nici o informatie publica (eventual doar o randare sau intrezaresti vreun plan prin vreo filmare de lauda), si apoi daca ceva e gresit spune ca e lumea rea, el face dar orice ar face sunt oamenii rai si nemultumiti oricum.

panzer

La modul sincer nu au de ce sa forteze pasajul: se poate pe deasupra fara nici o constrangere. Merci rt25. Strainii sunt cei care nu cunosc orasul si merg dupa waze, stresati de trafic in general. Localnicii deja stiu.

Ramane problema in sine: De ce este poarta atat de jos fata de pasaj? 3.53 vs 3.69?
Au ridicat asfaltul in zona de intrare?
De ce au pus tavan fals? In celelate pasaje s-au marginit la iluminare (variabila) cu lampi din laterale.

al bundy

DAca va uitati pe maps pe pozele mai vechi de prin 2011 o sa vedeti ca limitatorul se sprijinea pe 2 piciare in forma de A. Si nu mai avea cum sa se incline la impact.

zeckesan

Adaug câteva informații dintr-un articol de pe 10 noiembrie 2022

Quote"Noile marcaje, de culoare roșie, trasate pe partea carosabilă a celor două sensuri de circulație, au o suprafață de 5 metri pătrați fiecare și se află la o distanță de 50 de metri față de intrarea în tunel, în zone de maximă vizibilitate. Aceste măsuri au fost luate pentru ca șoferii să respecte regimul de înălțime al porților montate înaintea tunelului rutier, indicatoarele și regulile de circulație din zonă. Totodată, pentru a veni în sprijinul conducătorilor auto, înaintea celor două porți gabaritice ale pasajului existente, au fost montate alte două porți de presemnalizare, la o distanță de 30 de metri față de intrările în pasaj", a transmis instituția.

Noile limitatoare sunt prevăzute cu indicatoare pe care este trecută înălțimea maximă admisă, iar bara transversală a noilor porți este prevăzută cu o serie de elemente de atenționare, sub forma unei ,,perdele metalice."

Mai mult, în afara acestui nou ansamblu de presemnalizare, șoferii vor fi informați și atenționați în privința limitei de înălțime din zonă și prin intermediul aplicației de navigație, WAZE, care transmite, în momentul de față, atât un avertisment grafic referitor la limita de înălțime de 3,5 metri a porților gabaritice, cât și un semnal sonor.

Toate aceste mijloace de presemnalizare, avizate, de altfel, de către Comisia Tehnică de Circulație a Capitalei, au fost instalate în urma incidentelor ce au avut loc în Pasajul Unirii, în cele două luni de zile de la redeschiderea acestuia, după finalizarea lucrărilor de punere în siguranță.

"Măsura luată de Primăria Sectorului 4 are scopul de a reduce la maximum posibil, numărul incidentelor rutiere, cauzate de nerespectarea indicatoarelor rutiere privind regimul de înălțime din zonă și a regulilor de circulație, precum și de a proteja investițiile administrației locale, realizate din fonduri publice.

Și imagini cu cele două porți de pre-semnalizare


Dinspre Universitate, acoperă cele 2 benzi care intră în pasaj, la 25 de metri de poarta rigidă


Dinspre Tineretului/Budapesta (unde s-a întâmplat accidentul ieri), acoperă cam 3 din cele 4 benzi de acolo, la aproximativ 175 de metri de poarta rigidă

Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Ca sa nu ne contrazicem inutil, pun aici un comunicat al PS4 din 10.11.2022, deci cu o luna si jumatate inainte de accident.

https://ps4.ro/comunicate-de-presa/masuri-suplimentare-de-semnalizare-pentru-circulatia-in-siguranta-in-pasajul-unirii/
QuoteMăsuri suplimentare de semnalizare pentru circulația în siguranță în Pasajul Unirii
10-11-22

Marcaje rutiere suplimentare și porți de presemnalizare la intrările de pe cele două sensuri de mers ale Pasajului Unirii. Începând din această săptămână, șoferii care circulă prin tunelul rutier din centrul Capitalei, au la dispoziție noi marcaje de informare, în completarea celor existente deja, care să le atragă atenția în privința respectării limitei omologate de înălțime, de 3,5 metri.

Noile marcaje, de culoare roșie, trasate pe partea carosabilă a celor două sensuri de circulație, au o suprafață de 5 metri pătrați fiecare și se află la o distanță de 50 de metri față de intrarea în tunel, în zone de maximă vizibilitate. Aceste măsuri au fost luate pentru ca șoferii să respecte regimul de înălțime al porților montate înaintea tunelului rutier, indicatoarele și regulile de circulație din zonă.

Totodată, pentru a veni în sprijinul conducătorilor auto, înaintea celor două porți gabaritice ale pasajului existente, au fost montate alte două porți de presemnalizare, la o distanță de 30 de metri față de intrările în pasaj.

Noile limitatoare sunt prevăzute cu indicatoare pe care este trecută înălțimea maximă admisă pentru ca vehiculele să poată traversa în siguranță tunelul rutier, fără riscul blocării acestora în interior. Mai mult, bara transversală a noilor porți este prevăzută cu o serie de elemente de atenționare, sub forma unei ,,perdele metalice."

Toate aceste mijloace de presemnalizare, avizate, de altfel, de către Comisia Tehnică de Circulație a Capitalei, au fost instalate în urma incidentelor ce au avut loc în Pasajul Unirii, în cele două luni de zile de la redeschiderea acestuia, după finalizarea lucrărilor de punere în siguranță.

Măsura luată de Primăria Sectorului 4 are scopul de a reduce la maximum posibil, numărul incidentelor rutiere, cauzate de nerespectarea indicatoarelor rutiere privind regimul de înălțime din zonă și a regulilor de circulație, precum și de a proteja investițiile administrației locale, realizate din fonduri publice.

Mai mult, în afara acestui nou ansamblu de presemnalizare, șoferii vor fi informați și atenționați în privința limitei de înălțime din zonă și prin intermediul aplicației de navigație, WAZE, care transmite, în momentul de față, atât un avertisment grafic referitor la limita de înălțime de 3,5 metri a porților gabaritice, cât și un semnal sonor.

Sper ca pozele sa "reziste in timp"...






"Perdea metalica" cu lanturi pentru avertizare:


Tare chior trebuie sa fii ca sa nu vezi astea...


Iar poza din 2011 despre care vorbeste @al bundy este asta:


Iar semafoarele alea nu tin minte sa fi functionat vreodata; si cred ca chiar daca ar fi functionat, nimeni nu le-ar fi bagat in seama....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Presupun că semafoarele erau doar pentru cazul de evenimente în tunel, că altfel nu aveau nici un rost. Așa că nici nu prea aveai cum să le vezi funcționând. Dar în poza asta limitatorul e făcut corect și nu îl dobori nici cu TIR-ul, pe când cel de acum s-a văzut...

dr4qul4

semafoarele funtioneaza. Sunt tot timpul pe verde.
Referitor la Waze... te avertizeaza doar daca selectezi tipul de masina si pui ca esti cu ceva mare. Daca folosesti Google Maps.... sa nu te trezesti ca te duce pe autostrada dintre Margina si Holdea.
Sunt destule indicatoare de 3,5m. Poarta are 3,52. Pasajul este mai inalt pentru ca nu este drept si in functie de lungimea vehiculului, 3,5m nu ar mai fi de ajuns.
Daca va uitati bine, presemnalizatorul dinspre Tineretului a fost deja lovit de cineva. SOferi care "stiu ei ca merge".

Iar ziaristii aia greci sunt total pe dinafara. Pasajul respecta toate normele de siguranta internationala, din 1987. Pentru ca atunci a fost facut. Ei au cele mai praf drumuri, multe care trec la cativa cm de marginea prapastiei, fara nici un indicator de interzis sau macar atentionare. Daca te duci la plaja cu indicatii de la google maps, ai sanse sa te duca direct in rapa. In locul lor as intreba cum si-a luat permisul si atestatul soferul ala care a consud din Salonic pana in Bucuresti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: dr4qul4 on December 24, 2022, 01:32:24 PM...semafoarele funtioneaza. Sunt tot timpul pe verde.

In sensul asta spuneam ca probabil NU functioneaza...
Adica un semafor care sta tot timpul pe verde nu face, de fapt, NIMIC.

Daca ar trece macar pe galben ca avertizare (sa o iei "pe deasupra", de exemplu cand coada se intinde de la Budapesta/Marasesti pana la Universitate) atunci da, ai putea spune ca functioneaza...

Dar cat timp este "pe verde" tot timpul (indiferent de trafic-jamm sau de inundarea pasajului) atunci pot spune cu siguranta ca nu functioneaza, si ca nici un sofer nu il baga in seama...

PS
Recunosc, nu am trecut niciodata atunci cand era "buba" in pasaj... Poate uneori se inrosesc semafoarele, dar in ultimii 30 de ani eu nu am vazut niciodata "rosu in fata ochilor"...  ;)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

nici eu nu am văzut, dar presupun că dacă le-au pus alt rost nu pot avea :)

survola

Avertizarea pe Waze există, chiar e enervantă, adică se repetă.
Pe de altă parte, lanțurile alea la doar 25 de metri de limitatorul pe direcția sud nu cred că permit oprirea în siguranță a unui vehicul de mare tonaj care circulă pe acolo.
Să nu uităm că
Distanța totală de frânare = distanța de reacție + distanța de frânare.

Nu suntem specialiști aici, dar într-adevar pasajul are acum o problemă creeată din prostie și automulțumire. Faptul că a murit un om nevinovat a ridicat problema la un alt nivel. Au protejat tavanul fals cu prețul vieții unui/ unor oameni.

paullie

Salutare tutror.

Eram curios de ceva timp cu ce se lauda Primarul de la 6 :) asa ca azi am zis sa vad ce noroaie iau la atac. Nu foarte mare nororiul si am facut niste poze. Primele 4 de la Valea Cascadelor catre Prelungirea Ghencea.

Chiar lânga intersectia cu Valea Cascadelor o organizare de santier. Din ce am aflat utilajele nu sunt strict pentru Valea Larga, lucreaza pe tot cuprinsul Sectorului 6.


Mai departe se vede ca ApaNova a zgârmat ceva. Vreo 3 camine am numarat.


Aici insa se termina cu harnicia ApaNova.


In continuare front de lucru este, au curatat cam tot terenul chef sa aiba ApaNova sper ca nu ii vad tocmai in Mai.