[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danutzu_1069

Si io care credeam ca ai fost tu, @Ionut
 :lol:  :lol:  :lol:
Or fi facut si expropierile necesare in capatul celalalt, la Prel Ghencea?


al bundy

Salutare.
Tot vad accidente de genul celui de mai sus si se tot da vina pe constructorul care a rebilitat pasajul cum ca a scazut limita de inaltime. Stie cineva ce inaltime avea pasajul atunci cand a fost construit ?
Multumesc.

dr4qul4

Semnele de pe portile de gabarit au fost si au ramas la 3,50m.
In realitate aveau peste 4m, dar din cauza pantei, mai ramaneau blocati unii care treceau de portile de gabarit.
Acum au redus inaltimea cu minim 30 cm pentru ca au adaugat plafon falt unde au montat leduri (si ventilatoare pe margine).
Totusi, un autocar supraetajat are 4m. Un sofer profesionist (cu experienta pe supraetajate) ar trebui sa fie atent la semnele de limitare de inaltime
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

văd că în cazul de față o altă chestie e nasoală din punctul meu de vedere, limitatorul s-a prăbușit și a căzut pe autocar (asta văd în poză). Lucrul ăsta nu cred că e normal să se întâmple, a murit un om, așa mai bine nu îl mai pui, rămâne autocarul blocat acolo dar pericolul de rănire e mult mai mic...
Pe de altă parte, nu poți sta impasibil și să ridici din umeri când chestia asta se petrece aproape lunar... Da, șoferii sunt de vină, clar, și totuși....

skydreamer

Din poze se pare ca limitatorul acela nu s-a prabusit ci a fost atat de solid si bine ancorat incat pur si simplu a strivit autocarul. Aparent autocarul a trecut initial de limitator (e neafectat in zona parbrizului) si apoi a agatat limitatorul cu aparatul de a/c.
Din punctul meu de vedere, daca acel limitator respecta normele (si nu sunt din domeniu, dar am indoieli ca o face) atunci acele norme sunt proaste si trebuiesc schimbate. Daca pentru acel limitator nu este prevazut un punct de rupere astfel incat sa nu puna in pericol viata celor care il ating sau agata, atunci el este mai periculos decat acrosarea pasajului in sine.
Si pana la urma care este scopul? Punem aceste limitatoare ca sa salvam vieti, sau ca sa nu se strice investitia in tavanul fals cu lerduri?

carutasul

autocarul l-a "răsturnat" pentru că dacă ar fi rămas pe poziție, la 3.50m, ar fi rupt partea de sus a autocarului dar nu ar fi omorît oameni. Așa am omorît un om ca să prevenim intrarea autocarului în pasaj, unde nu ar fi murit nimeni... Personal sunt revoltat; am primit și pe aici pe forum destule explicații, mai primim și în presă, nu mai vreau explicații, vreau scuze și măsuri.

ionutpunctro

Uite aici nu sunt de acord. E al doilea limitator. Primul, cel cu lanturi, l-a rupt. Daca tu ca sofer profesionist nu respecti regulile de circulatie...

In Spania de multe ori ai indicatorul rutier abia pe zidul tunelului, si nu se petrec asemenea accidente.

carutasul

Este evident că șoferul a greșit. Dar e ceva în neregulă în privința felului în care e implementată limitarea. Așa am putea pune pe cineva cu mitraliera să îi împuște pe ăștia care depășesc pe linie continuă sau nu respectă viteza legală :) . Încă o dată, dacă nu puneau limitatorul deloc, doar un panou de avertizare, nu murea nimeni (și pasagerul chiar nu e vinovat); autocarul s-ar fi înfipt probabil în pasaj și ar fi rămas acolo, dar fără victime. Chiar nu e cazul să pui în pericol viața altora cu o construcție care, dacă te gândești bine, nu e strict necesară. Pasajul e necesar, dar limitatorul trebuie să aducă siguranță în plus, nu în minus...

shogom

Sunt 6 incidente in 4-5 luni. E clar ca e o tendinta.
Chiar daca soferii sunt prosti/neatenti/inapti asta nu inseamna ca trebuie sa moara oameni.
Tu autoritate, cu unspe mii de specialisti trebuie sa vezi si sa prevezi, sa fii cea care protejeaza. Sunt sigur ca acum vor zice ca 100% e vina sofer.
Sa pui pre pre pre limitatoare, sa pui chiar semn cu autocar/TIR taiat(nu stiu daca exista, dar sunt prea revoltat), sa pui artificii cand se trece de prelimitator sa vada zevzecul ca a gresit, ca doar n o fi nimeni atat de prsot sa aleaga intentionat sa propteasca leviatanul in tavanul pasajului lui pește.

carutasul

mai e o altă discuție: când ai un accident pe lună te gândești totuși că poate e ceva la mijloc. Poate că, așa cum e probabil, tehnic înălțimile sunt corecte, semnalizările sunt perfecte dar șoferii sunt neatenți. Atunci procedezi altfel, poate trimiți niște informări ( în definitiv câte firme de autocare, că doar astea au avut probleme) sunt în zona noastră, România, Bulgaria, Turcia și Grecia? Le dai o informare ceva... un mail de la Poliția Capitalei, iei niște măsuri de popularizare, faci ceva. Nu îl iei pe "nu e vina mea" în brațe. Nu mai vorbesc de faptul că acel limitator e proiectat fix pentru impact și s-a prăbușit la un impact cu exact tipul de mașină pentru care e probabilitatea maximă, nu tanc, nu tir, nu TAB. Pur și simplu rolul lui era să nu cadă și a căzut...

panzer

Inaltimea nu este o informatie care ar putea fi semnalizata pe Waze?

carutasul

probabil că șoferul nu a realizat că aerul condiționat de deasupra îi mărește gabaritul. Zic și eu... Oricum Waze nu e ceva ce e în puterea autorităților noastre, dar au alte posibilități de informare pe care le pot folosi.

dr4qul4

se obisnuieste ca inaltimea de pe indicator sa fie mult mai mica decat cea reala.
Cam peste tot exista o marja de 30-50 cm, asa ca multi soferi isi amintesc ca au trecut fara probleme prin alte parti pe unde au vazut limita de 3,5m inaltime, asa ca au impresia ca se poate si aici. Doar ca nu se poate.
Dar chiar si asa, nu inteleg cum de nu incearca sa treaca incet, si vin cu viteza de se ajunge la astfel de accidente.

Sunt 2 pasaj pe sub CF in Ramnicu Valcea unde sunt  multe accidente. Au doar 1,90 si 1,95 limita (real cam 2,10), dar portile de gabarit sunt legate cu lant, asa ca se misca. Puteti vedea pe maps cat de lovite sunt. Dar fiind cu lant, urmarile sunt mai putin tragice.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

shift2rail

Poste ca gmaps, waze at trebui sa ofere, in timp real, informatii/avertizari despre gabaritul tunelurilor, pasajelor subterane, etc de pe traseul rutat.