[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Am spus mai sus. Unele autocare nu încap, fie din cauza unităților AC de pe acoperiș, fie din cauza unor modificări, ori pur și simplu sunt modele mai înalte.

Sigur, se poate măsura, dar nu cred că e vreo diferență față de cum era. De ce să pui 10 cm în plus la carosabil? Costă bani. Eventual se fură din grosimea terasamentului și/ sau asfaltului. Nu se pune în plus. :)

Xed

^^ O medie a inaltimii autocarelor e undeva pe la 3.8m, deci ar trebui sa ne asteptam ca sunt multe care nu vor incapea. Ma uitam acum la autocarele Setra care lejer ajung la 4m. Concluzia ramane aceeasi: soferii fie nu sunt atenti fie nu ii intereseaza sa respecte gabaritul.

carutasul

Nu vreau să o țin langa pe subiectul ăsta, dar distribuția statistică spune totuși ceva :) Sau poate până acum nu erau mediatizate incidentele astea, dar nu prea cred. @Ionuț, mă gândesc că dacă mai așterni un strat de asfalt peste cel vechi mai ridici înălțimea. Parcă la podul peste Olt s-a întâmplat asta? Nu mai țin minte exact. Sau dacă măsori 3.50 la 40 grade celsius, la 25 devin 3.48 (nu am calculat) :) Pe mine mă intrigă frecvența, până acum nu am citit niciodată de astfel de incidente, deși cum ziceam am văzut unul pe viu, dar era pe vremea autocarelor care "făceau Turcia". Toată reabilitarea asta a fost cumva acoperită de o perdea mediatică superficială, fără nici un fel de informații concrete. Cred că autocarele își știu gabaritul, că nu e singurul loc unde sunt limitări... Sau poate pur și simplu nu e indicatorul pus la loc vizibil sau poate ar trebui presemnalizat ( nici nu mai știu cum e) ca să se poată încadra corect.

TibiV

Ionut,

limitator de inaltime i-a spus reporterul (care nu este pe forum), asa i-am spus si eu...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexandru_m

#1789
As vrea sa raspund cate putin fiecaruia dintre voi, incerc in ordinea postarilor.

@dr4qul4

Pentru acces in oras trebuie intr-adevar platita autorizatie (asta nu doar in Bucuresti, cam in toate orasele care au centura). Teoretic accesul este cum spui tu, doar noaptea, dar pot exista si exceptii.

@carutasul

Inaltimea autocarelor si a camioanelor este variabila in functie de model. Plus ca fiecare mai poate fi ridicat / coborat suplimentar din perne (sistem de suspensie pneumatic, pe perna de aer). Au fost cazuri cand au putut fi extrase camioane intepenite in diverse locuri doar din coborat din perne si eventual lasata presiunea la pneuri ca sa mai coboare 1-2 cm.

@Ionut @dr4qul4 @carutasul

Este o practica destul de des intalnita atat in Romania cat si in afara ca atunci cand exista o restrictie de gabarit sa se lase o oarecare marja de toleranta. Inainte teoretic limita era de 3,50 dar se putea intra cu mai mult. Adica semnul spunea atat, dar grinda si pasajul propriu-zis aveau 3,75 (nu stiu sigur, dau doar un exemplu). Acum, odata cu plafonul si iluminarea montate recent, probabil ca limita este de 3,50 pe bune si grinda de gabarit a fost si ea coborata la 3,50.

@Ionut @dr4qul4

Camioanele cu remorci standard au MAXIM 4.00 m. Pot exista cazuri de depasire a gabaritului, dar o prelata sau un frigo (cum era turcul de la care a pornit discutia) au maxim 4.00.

Exista prelate care pot fi inaltate 5-10 cm pentru incarcare (ca sa poata folosi tot spatiul util interior deoarece pe laterale sistemul de culisare al prelatei "mananca" vreo 10 cm din inaltime), dar in general li se coboara colturile in mers. Pot fi transportoare care pentru a inghesui si a transporta mai multe vehicule le stivuiesc intentionat un pic mai sus si merg cu 4+ m , de multe ori pe restrictii de 4.0 m.

Cabinele de la capetele tractoare sunt insa standard si eu nu cunosc model care sa aiba peste 4 m (unele au mai putin si au paravanturi deasupra pentru a directiona fluxul de aer peste partea din fata a remorcii si pentru a scadea astfel consumul).

Diferenta de 50+ cm intre capul tractor si remorca eu nu prea am vazut. Asa ceva apare doar la transporturi agabaritice. La transporturi "normale", chiar si cu cabina day-cab (mai mica, facuta pentru scurt-parcurs) nu cred ca sunt mai mult de 30 cm intre cap si remorca.

@all

Ce vedem azi cu autocare si camioane blocate acolo este un mix de prostie, nesimtire si tupeu. Tupeu la cei care au mai mers pe acolo inainte si stiau ca 3,50 scria dar se citea ceva mai mult.

@carutasul

Ai postat in timp ce scriam  :)

Presemnalizare nu cred ca exista deloc.

Mai ales daca vii dinspre Universitate si apuci sa ajungi la...Lipscani sa spunem e cam nasol de schimbat traseul si ocolit pe deasupra, mai ales in mijlocul zilei. Tre sa blochezi toate benzile pe sensul tau si inca ceva din contra-sens ca sa poti face stanga-dreapta prin spatiul acela dintre gardul de metal si inceputul pasajului.

carutasul

-da, poate că unii au mai trecut pe acolo și știau că încap.
-Știu că înălțimea autocarelor e variabilă dar presupun că șoferul își știe aproximativ gabaritul (dacă mă urc eu în autocar mai scade cu 2 mm :) ) În tot cazul cred că știe dacă e cazul să fie atent sau nu, dacă are 3 m nu își face griji, dar la 3.4 probabil că își pune întrebări...
- poate că din discuția asta se întrezărește și o chestie pozitivă: ar trebui o presemnalizare la Universitate și dincolo la Tineretului, ca să poată să își schimbe traseul, pentru că altfel probabil unii decid să riște, oricum nu prea au de ales...

alexandru_m

Si eu spun ca ar fi necesara presemnalizare, in plus de asta stiu ca sunt sisteme care masoara inaltimea (cu laser poate?) si cand detecteaza ca vine ceva prea mare se aprinde tot bradul de Craciun in fata. Orb sa fii sa nu vezi ca tre sa te opresti.

Ce-i drept, nu stiu cat costa sistemele acestea.

dr4qul4

"Unii au trecut pe acolo si stiau ca incap", dar nu s-au gandit ca au trecut inainte de reabilitare? Si cnad primesti autorizatie speciala si pe timp de zi, nu cumva treci si traseul?
 Grinda de gabarit a fost data mai jos, dar are si acum peste 3,5m. A testat cu autobuzul pentru ca proiectarea a trebuit sa tina cont de circualtia STB. Bineinteles ca au masurat inainte. Dar una e sa aiba inaltime 3,5 m, si alta este sa incapa un autobuz articulat de 3,5m (care din cauza pantelor paote sa ajunga la 3,7 de ex).

Pana la urma este foarte bine ca au ilumintat pasajul asa cum trebuie (poate cam puternic daca ma intrebati pe mine), chair daca asta insemana sa ii reduca putin inaltimea.

Si este foarte bine ca au redus paorta de gabarit. Inainte era pusa total aiurea. De ex, in 2004, un TIR a trecut de ea si a ramas blocat in mijlocul pasajului! Mai ramanea sa ia si foc ca dezastrul sa fie conplet.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexandru_m

Nu le caut scuze, nu exista scuza sa inghesui 4,00 unde scrie clar maxim 3,50.

Nu stiu autocarele de unde erau, dar tirul era ala din Turcia cu sofer turc. Iti dai seama ca nu ai cum sa tii pasul cu toate lucrarile din toata Europa ca sa stii ca a pus Baluta niste lumini noi si a scazut gabaritul.

Da, se dau trasee, dar daca GPSul zice ca e mai repede sa te duci drept si tu esti eventual cu telefonul la ureche reteta e completa. Din pacate nu toti oamenii debordeaza de inteligenta / implicare in meseria pe care o practica.

Mai departe eu sunt curios ce or face cu planseul acela care cica e subred bine. Sa dai o bidinea si sa plachezi rahatul cu flori si lumini nu e greu, eu unul as vrea sa stiu ca se mai fac si RK la pasajele astea. Si data trecuta au pus placile alea peste si cand au inceput sa cada / s-au infipt unii si altii in ele si le-au smuls dedesubt era beton crapat / lipsa si fier beton ruginit la vedere.

carutasul

De acord că trebuia să fie mai joasă ca pasajul, nici o clipă nu m-am gândit că trebuia să fie mai înaltă. :)
Pe de altă parte, s-au gândit, nu s-au gândit, iacătă că s-a întâmplat. Scopul poliției rutiere și al indicatoarelor nu e să producă probleme pentru olimpiada de circulație, rolul lor e să te ajute. Dacă totul arată la fel dar ai dat mai jos grinda cumva ai produs mai degrabă o capcană. Sigur că până la urmă cel mai bine e să vorbești cu oamenii ăia să vezi de ce au făcut ce au făcut și să încerci să faci să nu se mai întâmple. Dacă pentru asta trebuie să pui un panou cu "atenție, am coborît grinda", îl pui. Oamenii își formează automatisme, dacă au trecut acum un an pe acolo și pe grindă scria 3.5m evident că "nu o să se gândească" decât că e la fel. Da, legal vorbind sunt în culpă, dar când se întâmplă într-o săptămână mai multe incidente ca de la înființarea pasajului până în zilele noastre trebuie să te gândești că poate s-ar impune niște măsuri. Atâta tot, eu m-am cam săturat de aroganța administrației care doar stă să te prindă în offside și nu face nimic să te ajute...

dr4qul4

Soferii profesionisti trebuie sa respecte indicatoarele si autorizatiile speciale de transport.
Daca se baga dupa cum zice GPS-ul, pot ajunge cu un tir de 40 de tone pe un podet limitat la 5t. Si s-ar putea sa-i doara.
Nu stiu ce au reabilitat la pasaj, dar ei spun ca au rezolvat infiltratiile.
In ceea ce priveste planseul, sper ca realizati ca acolo nu e vorba doar de pasaj! Toata zona e in aceeasi situatie si ar trebui un santier total.
Dar lucrarea are doar 35 de ani! Daca nu a fost facuta de mantuaiala, atunci ar trebui sa reziste inca pe atat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

când zici lucrare ceaușistă știi că trebuie reabilitată urgent. Dar nu am comentat pe tema asta, că nu îi consider chiar atât de iresponsabili (ca pe ăia de la Neamț) . Doar cumva au lăsat să se înțeleagă că, vezi doamne, mare lucrare de consolidare au făcut, au schimbat ornamentele. O lucrare care să bage zona în șantier probabil că ar fi mai bine să o facă după ce se termină A0 sud sau măcar centura sud, caz în care n-o să mai vezi TIR la Piața Unirii, că n-are de ce decât dacă are drum în zonă...

Ionut

Consolidare? Ce consolidare? Din ce știu eu intervenția cea mai importantă a fost la nivel de instalații/scurgere apă pluvială/hidroizolație. Consolidare în mintea mea presupune intervenție la nivel de structuri de rezistență (elevații, radiere, pile).

S-a făcut și ceva la structură?

alexandru_m

N-am vazut / auzit pe nicaieri de lucrari de consolidare. Si nu cred ca ratau ei ocazia sa se laude.

Din nou, treaba facuta romaneste. Platim o data ca sa punem luminite si ornamente si la anul dam totul jos ca structura e varza si poate ne cade in cap sandramaua sau poate nu.

Bine, la noi e sport national sa se apuce de schimbat cabluri / tevi dupa ce se reasfalteaza.

carutasul

Nu au fost, dar au lăsat impresia că au fost:
"Urmare a unei investiții de 12 milioane de euro, Pasajul rutier Unirii, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar și cel mai tehnologizat din țară."
Sursa:
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25771029-foto-circulatia-prin-pasajul-unirii-dechide-duminica-ora-20-00-dupa-fost-inchis-doua-luni-pentru-punere-siguranta-lucrari-facut-primaria-sectorului-4-12-milioane-euro.htm

Eu mă opresc aici, cred că am spus ce am avut de spus. Mai departe fiecare trage concluziile. Mie mi se pare că seamănă leit cu discursul lui Arsene cu podul care va ține încă 100 de ani sau cum zicea el :)