[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TVlad

Cine e proprietar pe liniile de tramvai? STB-ul sau primariile de sector? Imi inchipui ca STB-ul si atunci ma intreb cum de se apuca primariile sa isi faca de lucru pe proprietatea altuia? In orice caz, imi imaginez ca le-a trebuit macar un acord de la STB.

TibiV

Unde circula STB/ex-RATB/ex-ITB este (legal) la PMB.

Dar primarii de sector "sunt alesi de popor".
(Iar STB/RATB nu a indraznit vreodata sa ii contrazica...)

Si atunci isi imagineaza ca se pricep la tot. Inclusiv la transportul feroviar.
DA, si tramvaiele sunt transport feroviar - adica transport pe sine de fier...

Da, primarii sunt niste idioti care habar nu au care este rolul prismei de piatra sparta.
Dar nu conteaza. Fac ce vor, ca "i-a ales boborul".
Mai ales in anii/ciclurile electorale cand si primarul general si cei de sector sunt din aceeasi gașcă....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Duta C

E trist ce se intimpla...si nimeni nu spune nimic......STB-PMB.....ai impresia ca in Bucuresti primarii de sector sunt ceva de genul Putin,Kim Jong Un etc

Cristi N

Asta e regula generala, ca arterele pe care circula STB sunt in administrarea PMB dar sunt multe exceptii mai ales in S3 si S4. Acolo multe din ele sunt date in administrarea primariilor de sector.

Pe de alta parte, PMB prin subordonatele lor, au foarte mari "restante" la capitolul lucrari. Ma refer la: inlocuit stalpisori antiparcare si indicatoare rutiere distruse, salubrizat terenuri inclusiv lacuri sau parcuri aflate in administratea lor si pentru care au primit multiple adrese din PS-uri dar nu au miscat un deget.

medicul de garda

Mie mi se pare paradoxal ca in ultima vreme apar tot felul de intentii si declaratii de la unii primari de sector de a construi linii noi de tramvai, mentionand ca e singurul lucru pe care il pot face , fiindca legal nu pot reabilita liniile de tramvai existente ce apartin PMB, desi era mult mai urgent si necesar acest lucru. Si stau si ma intreb, in conditiile astea, in baza carei legi s-au putut inierba niste linii de tramvai care NU le apartin, cu bonusul evident de a accelera degradarea lor si a impedica intretinerea lor pana la inlocuirea mult mai timpurie decat era cazul? Nu e fix acelasi lucru? Ca acei primari din S3, 4 si 5 nu au creat un spatiu verde nou, si au modificat linia existenta. Nu e tot aia? Nu e investitie ilegala? Nu mai zic, ca nu am gasit vreodata vreun aviz prin spatiul public care sa zica cu semnatura cuiva "da, e ok sa aruncati nisip peste terasament, asa am invatat noi la facultatea noastra de ingineri" :bash:
Trust me, I'm an east-european doctor!

Cristi N

#1700
Primarul care a zis asta e cel de la S2 si pana sa ajunga la constructia liniei de pe Dna Ghica mai are multe hartii de facut si pe majoritatea trebuie sa i le aprobe PMB-ul. Pana acum, pe subiectul asta au fost ok. Pe de alta parte, contra-exemplu, pe subiectul delegarii catre ADP S2 a montarii de semnalizare rutiera ASB nici nu vrea sa auda dar nici nu repara ce i se solicita.

Legat de inierbare, daca primarul de la sectorul x se apuca sa faca o lucrare pentru care nu are atributii cine crezi ca il va sanctiona sau opri? Crezi ca vine PL Bucuresti sau ISC sa il intrebe de sanatate? Nu ai sa vezi asa ceva si mai e o treaba, unele primarii au firme prin care fac lucrari, acele firme nu trebuie sa justifice pe ce au cheltuit banii asa ca daca big boss le zice sa faca ceva ei se vor executa.

medicul de garda

Asta nu inteleg, de ce lucrarile astea facute pe repede inainte pe domeniul PMB nu sunt verificate de PMB printr-una din structurile ei. Cum ai zis, de ce nu vine ISC sa vada cum isi bat joc de infrastructura de tramvai? Cineva de STB a semnat un aviz ca sa le permita lucrarile astea si ar trebui sa raspunda cu functia (ca sigur inca lucreaza pe undeva in STB, ca doar asa functioneaza companiile astea "familiale")
Trust me, I'm an east-european doctor!

Cristi N

Prima greseala, presupui ca structurile din PMB, ISC etc. functioneaza pe o baza corecta, practic nu e nici pe departe asa.

Drept dovada adu-ti aminte de faza cu FdG si trotuarele de 60 de cm din dreptul alveolelor, ISC nu a facut nimic desi li s-a dat totul mura in gura.

Lyvyoo

Merita si nea Nicu o bila alba, sa vedem continuarea:

"În ședința de azi a Consiliului General al Municipiului București a fost aprobat protocolul de colaborare dintre Primăria Capitalei, Consiliul Județean Ilfov și Ministerul Transporturilor, primul pas în vederea construirii drumurilor radiale de conexiune dintre București și viitoarea autostradă de centură. E o investiție majoră de infrastructură, care presupune construirea a 10 drumuri în diferite zone ale Capitalei, care vor contribui semnificativ la relaxarea traficului în București și la buna utilizare a viitoarei autostrăzi de centură. Aceste 10 noi șosele, cu un total de 96 de kilometri, vor costa 697 de milioane de euro și vor fi finanțate în principal din fonduri europene." (sursa: pagina sa de facebook)

In live la interviuri a zis ca acest plan de radiale este opera lui Scriosteanu care a muncit pe branci
 


stangabriel

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-25163970-sedinta-extraordinara-cgmb-primaria-capitalei-vrea-finantare-pentru-37-proiecte-prin-progamul-anghel-saligny.htm

Printre acestea se numără şi obiectivul de investiţii "Străpungere b-dul Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu Etapa II - km 2+400 - intersecţie Calea Vitan Bârzeşti". Măsura vizează prelungirea proiectului aflat în exploatare, de străpungere a Bulevardului Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu pâna la Şoseaua Vitan Bârzeşti, precum şi extinderea de la două la şase benzi de circulaţie a străzii Iuliu Haţieganu.

Un alt proiect este cel care vizează:

lărgirea la patru benzi de circulaţie a str. Prelungirea Ghencea, între str. Braşov şi str. Mărăcineni;
realizarea unei căi duble de tramvai pe str. Prelungirea Ghencea între str. Braşov şi centura Capitalei;
realizarea pistelor de biciclişti;
amenajarea trotuarelor;
modernizarea sistemului de iluminat.

Primăria Capitalei doreşte să obţină finanţare şi pentru realizarea unui drum de acces care să lege ansamblul rezidenţial Henri Coandă la marile artere de circulaţie ale Capitalei, respectiv Şos. Pipera şi str. Căpitan Alexandru Şerbănescu.

Alte propuneri vizează reabilitarea sistemelor rutiere pe artere sau segmente de artere din Capitală, precum: str. Barbu Văcărescu, B-dul Basarabiei (de la intersecţia cu B-dul 1 Decembrie până la cap terminal Republica), B-dul Chişinău, B-dul Dimitrie Pompeiu, B-dul Expoziţiei, B-dul Ferdinand, B-dul I. Ghe. Duca, B-dul Mărăşeşti, B-dul Pache Protopescu, B-dul Theodor Pallady, B-dul 1 Decembrie, B-dul Basarabia, Calea Călăraşilor, B-dul Timişoara.

De asemenea, administraţia locală doreşte să obţină finanţare şi pentru realizarea unor proiecte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană pentru centrul Bucureştiului (PIDU). Printre acestea se numără: realizarea unui ansamblu urban complex, constând în Podul Mihai Vodă, pietonal şi pentru biciclişti, peste Dâmboviţa; construirea de parcări subterane şi amenajări urbanistice în Piaţa Constituţiei; realizarea unui traseu prioritar pietonal şi de biciclişti (include 42 de subproiecte); modernizarea spaţiului public în zona Mănăstirii Antim, inclusiv parcaje supraterane; realizarea unui nod intermodal de transport Piaţa Romană; reabilitarea Bd. Unirii de la Piaţa Constituţiei la Piaţa Unirii; reconfigurarea Căii Griviţei între Gara de Nord şi Calea Victoriei; reconfigurarea Căi Moşilor între str. Bărăţiei şi bd. Carol I.

Un alt proiect, susţinut de primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, încă din campania electorală, este "Dâmboviţa - axa creativă a oraşului", care vizează revitalizarea urbană a cheiului Dâmboviţa. Durata de implementare estimată este de 36 luni, proiectul având o valoare totală de 422 milioane lei cu TVA.

Primăria doreşte să obţină finanţare şi pentru modernizarea reţelei stradale prin extinderea sistemului de semaforizare inteligentă pentru 574 intersecţii şi prioritizarea vehiculelor cu destinaţie specială (transport public, salvare, pompieri şi poliţie) în vederea creşterii siguranţei rutiere şi reducerii poluării.

Alte proiecte propuse spre finanţare sunt: Pasajul Doamna Ghica; îmbunătăţirea accesului pietonal, amenajarea staţiilor de transport public şi dotarea cu echipamente de informare a călătorilor; modernizarea reţelei de troleibuz pe Şos. Mihai Bravu, bd. Metalurgiei, între Piaţa Unirii - Piaţa Romană, pe str. Apusului şi în Piaţa Gării de Nord. Proiectul care ar urma să aibă cea mai mare perioadă de implementare este cel care vizează amenajarea staţiilor de transport public şi dotarea acestora cu echipament de informare a călătorilor - 60 de luni.

Cea mai mare sumă este prevăzută pentru reabilitarea sistemului rutier pe bd. Theodor Pallady, bd. 1 Decembrie, bd. Basarabia, Calea Călăraşilor, bd. Corneliu Coposu inclusiv Bucla Complex Titan. Acesta are o valoare totală de 1,384 miliarde lei cu TVA, dintre care valoarea solicitată de la bugetul statului este de 1,347 miliarde lei, urmând că 36 milioane lei să fie finanţate de la bugetul local. (Suesa: Agerpres)

lucian

Toate cele 37 de proiecte de pe ordinea de zi de la primăria capitalei au fost adoptate

Hef

"Fosta" zice ca nu se califica nici un proiect:

Gabriela Firea susține că nici unul dintre proiectele pe care Nicușor Dan le vrea finanțate de guvern prin programul Anghel Saligny nu este eligibil

Gabriela Firea, fostul primar al Capitalei, îl acuză pe primarul Nicușor Dan că vrea să finanțeze prin programul guvernamental Anghel Saligny proiecte care nu sunt eligibile prin acest program.

Nicușor Dan a propus 35 de proiecte – majoritate legate de infrastructura rutieră – iar consilierii generali ai Capitalei vor dezbate, în şedinţa extraordinară de luni, depunerea lor la finanțare prin programul Anghel Saligny.

Firea susține că pentru aceste proiecte sunt eligibile primării celor șase sectoare din Capitală, nu Primăria Generală a Municipiului București.

"În goana dupā imagine, actiuni înselatoare pe care sā le prezinte public drept mari realizāri personale, Dl Nicusor si echipa sa de "profesionisti" nu au avut curiozitatea sā citeascā ce proiecte sunt eligibile pentru finantare în fostul program PNDL, actualmente Anghel Saligny, coordonat de Ministerul Dezvoltārii. Acolo scrie negru pe alb cā fondurile se aprobā pentru lucrāri de apā, canalizare, drumuri, poduri, podete etc în continuare sau care au studii de fezabilitate. Se încadreazā în posibila finantare proiectele de mai mici dimensiuni, gestionate de cele 6 sectoare ale Capitalei. Nu si Municipiul Bucuresti, pentru infrastructura mare. Deci nu se încadreazā Primaria Capitalei. Este neeligibilā. Nicusor nu a citit dar se va plânge cā nu e ajutat. O face deja cu mult talent. Impostorii îsi interpreteazā bine rolul", arată Gabriela Firea într-un comunicat de presă.

Printre proiectele propuse de Nicușor Dan se numără şi Străpungere b-dul Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu Etapa II – km 2+400 – intersecţie Calea Vitan Bârzeşti", lărgirea la patru benzi de circulaţie a str. Prelungirea n Ghencea, între str. Braşov şi str. Mărăcineni; realizarea a unei căi duble de tramvai pe str. Prelungirea Ghencea între str. Braşov şi centura Capitalei; realizarea pistelor de biciclişti; amenajarea trotuarelor; modernizarea sistemului de iluminat.

Firea îl mai acuză pe Nicușor Dan că "fură" proiectele primarilor anteriori ai Capitalei: "Dl Nicusor a primit o listā cu proiectele pe care le-a gāsit prietena dlui Orban, Mādālina Hristu, noul director de investitii al PMB, prin sertare, pregātite de fostii primari si echipe lor, si acum se laudā cā sunt proiecte lor proprii, initiative nemaiîntâlnite, idei genie, iesite din mintile lor de oengisti. Pāi nu le e rusine obrazului? Nicusor, nu-ti este rusine sa furi munca predecesorilor? Pe care îi si tot critici, culmea".

Citește aici ordonanța de urgență 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții "Anghel Saligny"

sursa: https://economedia.ro/gabriela-firea-sustine-ca-nici-unul-dintre-proiectele-pe-care-nicusor-dan-le-vrea-finantate-de-guvern-prin-programul-anghel-saligny-nu-este-eligibil.html#.YYpXedZBzxU

dr4qul4

Au decopertat uzura pe Bd Mircea Voda (TN-pasaj Marasesti). Erau 3 utilaje Strabag parcate (pentru ca ploua).
Ce nu  inteleg e de ce fac asta? Acolo nu era nici o groapa. Nici macar crapaturi.  Si cum nici trafic greu nu e, ar mai fi rezistat macar 2 ierni. Asa s-ar putea ca stratul turnat acum sa nu reziste pana la primavara.
Are cineva idee daca lucrarea e facuta de PMB sau PS3?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristi N

Din cate stiu Strabag are un contract mai vechi cu PMB pentru intretinere multi-anuala a unor bulevarde si acolo sunt prevazute niste operatiuni de frezare - asfaltare la termene fixe.

lucian

Printre altele primarul de la 4 spunea că modernizarea Șoselei Oltenitei de la Popesti Leordeni  incepe din primavara.
https://m.youtube.com/watch?v=rEENHpwwEME&feature=emb_title