[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

^Si intra asa pe parcela fara constructii numita B? Are voie? Ii da voie Nicusor sa faca asta?

oc7avian

Planșa este pe Grupul de Lucru București-Ilfov. Au un SPF in house. În principiu știu că există colaborare. Planul inițial era să lanseze SF pentru toate radialele la final de an. Mi se pare mai logic să lanseze treptat, în funcție de ce au gata

voicul

Nicușor Dan: Cele 5 PUZ-uri de sector au probleme uriașe, sunt 23 de motive de nelegalitate. Cerem prefectului să le atace în instanță

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a declarat, miercuri, că cele cinci PUZ-uri de sector au probleme structurale uriașe pe suprafețe extinse, care nu pot fi corectate, ci trebuie înlocuite cu un plan urbanistic general. El a spus că au fost găsite 23 de motive de nelegalitate și că va cere prefectului să le atace în instanță și să le suspende.

"Azi avem ședința CGMB, acum trei luni am suspendat cele 5 PUZ-uri de sector, mi-am luat angajamentul să vin după 90 de zile cu o sinteză asupra analizei asupra acestora. Am identificat 23 de motive de nelegalitate pe cele 5 PUZ-uri de sector, avem un raport asupra oportunității urbanistice a acestora, întocmit de echipa de urbaniști care spune că aceste PUZ-uri nu au niște probleme punctuale, ci sunt fundamental greșite pe suprafețe consistente de teren și nu se pune problema să fie amendate parțial.

Pentru că sunt aceste 23 de motive, multe au fost confirmate de instanțe, o să cer prefectului să atace în instanță cele 5 PUZ-uri apoi ele vor fi suspendate și prin acțiunea prefectului', a spus primarul general.

Potrivit acestuia, sunt "mari probleme cu Direcția Urbanism din instituție", așa că au fost scoase la concurs 10 poziții în această direcție, pentru arhitecți și juriști.

"Vă asigur că acest concurs va fi pe bune", a asigurat edilul.

"Urbanismul din ultimii 15 ani a fost o golănie și apogeul este constituit de aceste PUZ-uri de sector, prin care s-a urmărit densificarea cu aglomerare și mai mare în trafic, pierderea spațiilor verzi și probleme de securitate investițională.

Acum două săptămâni am discutat cu CE pe tema măsurilor pe care Bucureștiul le ia pentru îmbunătățirea calității aerului, măsura suspendării PUZ-urilor a fost unul din lucrurile importante pe care le-am spus și CE le-a apreciat ca schimbare a atitudinii municipalității față de problema poluării.

Apoi, cum e posibil ca din 7 PUZ-uri de sector – că sectorul 6 a avut trei succesive, 5 să fie anulate de instanță?

Tu reglementezi pentru sute de mii de oameni și știi de la început că dai  reglementări ilegale. E inadmisibil să procedezi așa. Ăsta e motivul pentru care nu avem mari dezvoltatori imobiliari recunoscuți internațional în București, nu vor să vină să vină într-o junglă cu reguli impredictibile și să piardă bani.

Aceste PUZ-uri ar fi trebuit să vină cu studii serioase care să spună care sunt vulnerabilitățile rețelelor de utilități, care e corelația cu Ilfov, care sunt soluțiile pentru trafic.

Pentru aceste 23 de motive de nelegalitate, aceste PUZ-uri de sector, juridic nu mai pot continua, așa că o să facem o adresă oficială către prefectul Capitalei ca să le atace în instanță și să le suspende efectele.

Din punct de vedere urbanistic, aceste PUZ-uri de sector au probleme structurale uriașe pe suprafețe extinse, care acoperă întreaga lor suprafață, care nu pot fi corectate, ci trebuie înlocuite cu un plan urbanistic general. Acesta nu va fi gata mai devreme de trei ani, dacă vreți să îl facem serios", a explicat Nicușor Dan.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/nicusor-dan-cele-5-puz-uri-de-sector-au-probleme-uriase-sunt-23-de-motive-de-nelegalitate-cerem-prefectului-sa-le-atace-in-instanta-1548937

TVlad

Nu-l vad bine pe Nicusor daca agita viesparul asta. Imi doresc din toata inima sa faca ordine in porcariile imobiliare si in catastrofa urbanistica de la noi insa ma tem ca o sa se puna in miscare forte potrivnice foarte mari.

hvm

Tare ma tem ca nu apuca 2024 sau daca apuca o sa fie singur.... Dar sunt deacord ca trebui taiat cat mai mult. La fel cum s-a inceput actiunea in forta si pe partea de mediu. Mi se pare ca au fost deschise prea multe fronturi de lupta la baioneta cum se spune. Ar fi pacat sa piearda razboiul din cauza aceasta...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Lyvyoo

S-a scapat ca va fi aplicata masura inchiderii Mosilor vechi pt masini, in curand si parca dadea de inteles ca va fi folosita strada inclusiv pentru biciclisti.

AndreiB

Biciclistii se inteleg foarte prost cu sinele de tramvai.

Cristi N

Nu se va inchide 100% Mosilor pt masini ci doar cateva segmente. Toata treaba e rezultatul petitiilor facute de cei de la MetrouUsor si din ce stiu propunerea are avizul CTC dar nu a fost implementata de Administratia Strazilor.

oc7avian

Dacă nu mă înșeală memoria, petiția propunea accesul rutier exclusiv riveranilor + transport public. Deci nu se transformă în zonă pietonală.

Petiția poate fi găsită aici

dr4qul4

Negoita s-a apucat de amenajt intersectia de la Bobocica. Era si timpul. Cine cunaoste zona, stie ca arata a mahala. De curand a a aparut un bloc nou acolo (care arata chiar ok).
Insa doar 1/4 din intersectie era amenajat ca restul sectorului.
Acum s-a apucat si de celelalte 3 colturi.
Intai a pavat trotuarul din fata Auchan si a plantat mai multi copaci acolo (arata decent in aces moment). De cate zile s-a apucat si de cealalta jumatate, dinspre Energeticienilor, unde demoleaza 2 garduri, o cladire maricica si inca o anexa de cladire, aflate intr-o stare avansata de degradare. In acelasi timp reabiliteaza si o cladire (pare destul de veche) care era ascunsa dupa un gard de beton.
La sfarsit, aceasta intersectie are sanse sa arate destul de bine.













Powered by API/PUM imgur uploader

https://www.facebook.com/Robert.Negoita/videos/491271821943334/?t=0
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hef

Trebuie sa demoleze si piata. Arata foarte rau. Si 70% e goala. Poate daca ar arata mai bine ar veni si comercianti si clienti. Acum e o maghernita cu tabla pe ea. Un cotet.

rota

Bobocica ieri:



Powered by API/PUM imgur uploader

Reconfigurare Parcare Policlinica Vitan, also se modernizeaza alea din fata policlinicii.. din ce spuneau muncitorii (poate fac un parc frumos)





Powered by API/PUM imgur uploader
luna viitoare inaugureaza super parcarea, au facut probe grecii la ea, capacitate:8 SUV si 8 sedan
ce am observat in santier, Negoita cumpara borduri de la Symetrica si pavele de la Elis, sa-i impace pe toti :))

Cristi N

Cei de la Inspectorul PRO au facut un reportaj despre surparea colectorului din Popesti-Leordeni. Materialul video e in articolul propriu-zis.

QuoteLanțul de erori care a condus la prăbuşirea casetei de colectare al apelor uzate din Capitală

Un lanţ întreg de erori a condus la prăbuşirea casetei de colectare al apelor uzate care deserveşte jumătate din Capitală. Ani de zile, nicio autoritate n-a observat că un munte de moloz creşte peste plafonul canalizării, care inevitabil s-a rupt.

Un munte de moloz, de înălţimea unui bloc cu 7 etaje, a fost depozitat ilegal peste caseta de colectare a apelor uzate.

Obiectivul, de o importanţă strategică deosebită, se afla în Popeşti Leordeni şi deserveşte jumătate din Bucureşti.

Sunt două astfel de tuneluri, ca mărime, în tot oraşul! Şi arată ca o gură de metrou. Sub greutatea resturilor din construcţii plafonul uneia dintre ele s-a rupt şi a înfundat canalizarea.

Compania care administrează canalizarea şi-a dat imediat seama de proporţiile calamitaţii. Echipa de la Inspectorul Pro i-a surprins pe muncitori în timp ce evacuau de zor deşeurile depozitate pe caseta prăbuşită.

Comisarul Şef al Gărzii Naţionale de Mediu a aflat de la Inspectorul Pro despre dezastru. Octavian Berceanu s-a îngrozit de modul în care a fost distrus canalul colector al capitalei.

Octavian Berceanu, Comisarul General al Gărzii Naționale de Mediu: "Dacă ne gândim câte camioane au fost necesare ca să care aceste deşeuri din construcţii majoritatea - aproape 50 de mii de camioane. 50 de mii de camioane care au cărat gunoiul aici, incepând cu anul 2006 ilegal!"

Ca să vă daţi seama de amploarea impactului ecologic, petrecut aici în ultimii 19 ani, vă spunem doar atât : cele 50 de mii de camioane de moloz, depozitate peste tunelul colector, până la o înălţime de 20 de metri, s-ar înşira ipotetic pe o distanţă egală cu cea de la Bucureşti la Budapesta.

Tronsonul rupt transporta dejecţiile din Bucureşti până la Staţia de Epurare Glina. Structura de beton a cedat pentru că nu a fost respectată zona de siguranţă : 5 metri stânga, 5 metri dreapta, de-a lungul canalului colector.

Octavian Berceanu, comisarul șef al Gărzii Națioanle de Mediu: "Dacă am face un calcul la 50 de mii de maşini X 300 de euro per maşina, acolo sunt banii!"

Boomul imobiliar a încurajat, din păcate, piaţa neagră a resturilor din construcţii. Potrivit Ecocivica, 1 metru cub de moloz se transportă ilegal pe câmpuri la un preţ de 3 ori mai mic decât cel oficial, aplicat de gropile de gunoi.

Am vrut să vedem cine sunt cei care au câştigat de pe urma gunoiului depozitat pe canalizare. Am descoperit că Primăria din Popeşti Leordeni a concesionat acest teren pe 25 de ani unei firme de reciclare. Dragoş Botoș este unul dintre asociaţi.

Un om care a deţinut mai multe funcţii importante în instituţii cheie ale statului. A fost consilier general la Primăria Capitalei şi consilier personal pentru doi miniştri ai mediului : Costel Alexe şi Mircea Fechet.

Am încercat să stăm de vorbă cu el, la sediile declarate de societate la Registrul Comerţului.

Nicolae Victor, edilul din Ciorogârla s-a arătat surprins că în primăria pe care o administrează ar exista un sediu de firmă cu 5 angajaţi.

Am verificat şi celelalte adrese menţionate la Registrul Comerţului. Aici, de pildă, am dat peste o rudă de-a lui Dragoş Botos.

Toată această pagubă, estimată pe moment la peste un million de euro, nu ar fi avut loc dacă firma de reciclare ar fi respectat avizele de mediu.

Potrivit acestora, pe terenul respectiv ar fi trebuit să funcţioneze doar o staţie de sortare. Resturile din construcţii ar fi trebuit mărunţite şi reciclate şi nicidecum depozitate ilegal pe tunelul canalizării.

Tot acest dezastru ecologic s-a petrecut în administraţia lui Grigore Trache. El este cel care a concesionat terenul firmei lui Botos.

Trache a fost primar timp de 16 ani în Popeşti Leordeni. Contractul este încă în vigoare.

Firma de reciclare nu este singura vinovată în toată această poveste. Timp de 19 ani, nicio autoritate nu a avut ochi pentru ilegalitatea petrecută aici. Garda Naţională de Mediu ar fi trebuit să controleze şi să descopere de multă vreme că acest munte de moloz pune în pericol canalizarea unei capitale europene. Şi nu să afle despre dezastrul ecologic de la Inspectorul Pro.