[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

carutasul

@panzer : planul comuniștilor a fost să scoată tramvaiul de la Unirii, dar după părerea mea a fost un plan prost... Am lucrat o perioadă lângă piața Obor, eu stăteam atunci pe lângă parcul Carol: o stație cu 32 până la Unirii, după aia 15 -20 de minute mers pe jos până la Sf Gheorghe... ăsta e turism, nu transport în comun :)  Fără să fac un studiu de trafic mie mi se pare că orașul e "rupt în două" de Dâmbovița și dacă și la Unirii unde era destul loc ca să comunice cele două părți îl întrerupi...  Traseul pe la Mărășești e destul de complicat și duce doar în zona Titan, în cel mai rău caz ar putea fi completat cu o legătură ( naiba știe pe unde, cumva pe la Bibliotecă) care să se lege de traseele celelalte, 14, 21 ...  Deși eu zic că dacă prelungești 32-ul direct până la piață la Sf Vineri nu cred că poți strica mult mai mult față de ce e acum, tot balamuc e :)

paullie

Bun. Daca nu poimâne atunci marti, miercuri cel târziu, Ni(mu)cusor va fi investit primar. Cine poate (are niscaiva autoritate) sa il intrebe ce au de gând cu:

1. Str Valea Larga
2. strapungere Bd Timisoara
3. Bd Brasov - Sos Alexandriei
4. Prelungirea Ghencea

Cu pasajul Dna Ghica si Ciurel ne-am lamurit.

dr4qul4

@panzer, Nici nu iau in considerare sa introduca tramvai pe Splai. Ci doar pe strapungere. Miltiari Residence+Chiajna este deja un dormitor imens. Si mai are unde sa creasca. Eu as vedea o linie de tramvai care sa plece din Chiajna si sa intre pe Linia lui 41 pana la Piata Presei sau pana la Victoriei.
Militari Residence are o densitate mult prea mare ca sa bagi doar autobuz. Si metroul de la Preciziei este departe si in curand se va construi si in zona aceea.
Spre deosebire de visatori, eu nu consider fezabila introducerea de noi linii de tramvai, pe strazile deja existente. Dar orice bulevard nou ar trebui sa aiba linie de tramvai. Asa cum si liniile existente ar trebui sa fie reparate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

O linie noua de tramvai pe 41 la nord de Ciurel ar reduce frecventa realizabila in Militari si DT, care cred ca ar complica situatia. Daca dorinta e doar de o naveta scurta, cred ca o linie de troleibuz cu banda dedicata e o solutie mai buna.

Nu stiu cat de fezabil e tramvaiul pe podul Ciurel, insa cred ca solutia originala ideala ar fi un tramvai Militari Residence - Ciurel (nod 41) - Grozavesti - Pasajul Basarab - Piata Victoriei - Platforma Pipera. Separat de trafic ai fi oferit o legatura directa in plus cu multe zone de interes.

In general cand construim "magistrale" de rapid transit noi, cred ca trebuie sa tintim spre a oferi conexiuni intermodale noi, nu sa duplicam accesul altor linii.

paullie

Da' o noua linie de metrou M9 Semanatoarea - Chiajna nu merge? Care sa aiba statie comuna cu M8 undeva lânga marele "pasaj" Ciurel?

Iar daca vrea sa ajunga din Chiajna la NorthGate, exact cum zicea Nicusor, gara Chiajna, trenul si direct la bariera la Global City.

dr4qul4

De linii noi de metrou discutam cand vom avea gata M5, M4 (partea de sud) si M7.
Chiar nu poti face metrou peste tot si in nici un caz nu poti sta cu mainile in san pentru ca ...vom face metrou candva.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

@dr4qul4: e corect ce spui. Asa ar trebui sa fie, fiecare artera noua sa aiba si proiectul de transport in comun, preferabil electric. Dar nu s-a intamplat nicaieri, nici macar pe Prelungirea Ghencea, unde este aceeasi problema, se numeste Cartierul Latin.
Tare imi e teama insa ca Militari Rezidence va ajunge ghetou si nu vor mai fi multe solutii chiar si teoretice. S-a vorbit inclusiv de o halta pe CF.

Apropo: utile M5.2 si M5.3 si M4 iar noi ne apucam de M6.  :(

@carutasul: a existat un proiect de a uni 32 cu 21. Nici de asta nu se mai stie nimic. Ar fi fost un M7 la suprafata.

Pana una alta un lucru e clar: pe unde se face metrou dispare tramvaiul. Ultimul exemplu Bucurestii Noi.

dr4qul4

Prelungirea Ghencea era doar un drum judetean ce iesea din Bucuresti. S-a trezit peste noapte cu o mare de oameni. Bine ca macar acum in al 12-lea ceas se largeste strada si se face si tramvai.
Totusi, mai exista o strada in Prelungirea Ghencea care ar putea deveni bulevard: Strada Ghidigeni este foarte lata. Pe ea a trecut o fosta cale ferata industriala si sub ea este un apeduct. Doar ca strada aceasta are o zona de protectie de la Apa Nova exact in mijloc si la intersectia cu Prelungire se ingusteaza (dar pare ca nu sunt constructii care sa nu poata fi demolate). Din motivul Apa Nova, strada este neasfaltata.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

paulmare

Astazi - "spitalul de campanie covid" amenajat din containere pe terenul fostei autobaze Pipera, care nu a fost niciodata folosit - era demontat, erau doua macarale care ridicau containerele, si in curtea fostei autobaze, au aparut niste mormane de pamant - stie cineva ce fac acolo ?
Pana una alta, daca au montat, instalat, au facut instalatii, aer conditionat, etc - apoi nici un pacient, si acuma demonteaza containerele in ziua cu 4800 de cazuri noi - inseamna ca a fost doar o praduiala de buget

Cristi N

#1569
Containerele respective doar au fost puse pe platforma de beton fara sa fie conectate la ceva, nici macar nu era tot kit-ul, la cele din spate lipsea "fundul" sugerand ca de fapt ar mai fi trebuit sa vina cel putin un rand.

LE. My bad, totusi facusera ceva instalatii pana la jumatea lui iulie: Album FB Marian Raduna

Valentin

Discutia e extrem de complexa, dat fiind ca unele solutii pot fi sustinute si de alte criterii, altele decat cele tehnico-economice.
Eu as zice ca fiecare solutie (vorbind de transportul public), are aplicabilitate functie de mai multe conditii (si de aia se fac studii), mai exact:
- solutia autobuz/troleibuz se implementeaza relativ usor (vorbim de infrastructura in special), fapt ce o face utila pentru cazurile in care o zona se dezvolta uniform, constant, lent sau atunci cand cifrele(n.r. calatori) sunt mici.
- solutia tramvai - se implementeaza mai greu decat cea de auto/troleibuz - de obicei aici e o discutie mai complexa, ce a fost primul? oul sau gaina? Construim liniile sau nu? Atunci cand introduci o linie noua intr-o zona care deja a trecut de un anumit prag de dezvoltare, inseamna ca investitia e pentru a creste capacitatea de transport in zona respectiva. Atunci cand introduci linia intr-o zona nedezvoltata inca/ in dezvoltare ( in care se observa o dezvoltare exponentiala de la an la an ), atunci se numeste investitie pe termen lung (pentru T0, unde 0 = pragul de dezvoltare anticipat care sa justifice linia).
Discutia e complexa, dat fiind ca o linie de tramvai eficienta poate contribui chiar la dezvoltarea zonei respective (daca e nedezvoltata sau poate creste ritmul de dezvoltare in celalalt caz), de asta e greu de spus ce si cum fara un studiu calumea.
- solutia metrou - cea mai grea implementare, dar cu o eficienta si capacitate mare - de obicei astfel de solutii se preteaza pentru zone foarte dense sau unde capacitatea tramvaiului a fost depasita - nu ocupa spatiu de suprafata(avantaj evident acolo unde teoretic spatiul la suprafata e scump pentru expropieri, etc). Metroul are o componenta si mai agresiva de dezvoltare zonala, nu stiu cati au observat ca acolo unde se figureaza constructia unei linii de metrou(momentan in zona centrala e interesul asta), brusc apar proiecte de cladiri de birouri, apartamente desi acea zona a ramas camp efectiv, atata timp?

Concluzia - pentru Militari Residence, daca exista, conform unor prognoze de noi constructii, acea dezvoltare exponentiala, sau daca cifrele de trafic din prezent(plus prin aproximari cu cat ar creste aceste cifre) sunt bune, nu vad de ce nu s-ar preta o linie de tramvai eficienta(separata) pana la cea mai apropiata statie de metrou. Eu am propus fie prin presupusa strapungere (aflata in incertitudine), fie chiar prin I.Maniu, plus alte masuri suplimentare. Chiar si daca sa zicem, cifrele nu sunt atata de alarmante, nu vad de ce nu se poate construi linia si sa se foloseasca tramvaie mai compacte (18m), dar cu frecventa adecvata.
- pentru alte cartiere, se ia functie de date.

In mod normal, fiecare bulevard nou construit ar trebui sa aiba rezervat un spatiu median pentru transportul public. Nu vad de ce pe spatiul median nu s-ar putea implementa banda BUS in prima faza (daca datele cer), iar la un eventual upgrade de la banda bus la linie de tramvai, prima banda auto se poate converti in banda bus cu stalpisori galbeni de plastic (care nu dureaza mult ca implementare si se pot demonta usor apoi) pana la terminarea lucrarilor ( care in mod normal n-ar trebui sa dureze o eternitate ). Apoi, in timpul lucrarilor se poate creste frecventa liniei de autobuz pentru a nu exista scuze ca a "crescut" aglomeratia, lucru firesc, dar nu poti construit o linie de tramvai cu deranj 0 pentru soferi.

lucian

Se pare ca si-a inceput noul mandat in forta cel de la sectorul 3,deja a inceput cu modernizarea statiilor de tramvai din sector incepand cu cele din zona mall vitan,acum asta,probabil urmeaza sa vedem si cu pasaje de la vitan si dristor
https://www.facebook.com/watch/?v=2765952606956917

dr4qul4

 :lol:
Face statiile de tramvai pentru ca sunt lucrari mici, dar mai ales pentru ca PMB-ul i-a dat voie sa le faca.
Nu are insa nici o sansa sa faca pasaje la Vitan si Dristor. Acolo, toate strazile sunt ale PMB. Si stim cu totii ce parere are nicusor despre pasaje.
De fapt Negoita a promis ca face pasaje la intersectiile dinspre A2 de pe Pallady. Strazile care se intersecteaza sunt la PS3, dar sigur are nevoie de aprobarea si PMB si posibil si a Primariei Glina. Asa ca si astea sunt destul de greu de realizat.
In plus, nu mai are majoritatea in CL, asa ca ii va fi destul de greu.
Eu sper sa cada la intelegere cu USR-ul si, in schimbul sustinerii unor proiecte pe rutier (parcari, pasaje, dublari de strazi) sa faca si parcul propus de USR in locul ADP S3 (langa Olimpia).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Pai Firea a rezolvat traficul in 6 luni de cand a ajuns la PMB si Nicusor doar in 2 ani, dupa ce ca orium e rezolvat de Firea?  :lol:



Nicușor Dan promite că rezolvă problema traficului din București în doi ani: Vom avea un sistem complet de management al traficului

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a estimat miercuri că un sistem complet de management al traficului, care să includă semaforizare inteligentă şi corelaţii cu transportul public, ar putea fi realizat în decurs de doi ani.

,,Începe un nou exerciţiu financiar european şi există şi voinţa UE şi voinţa autorităţii naţionale şi voinţa autorităţii locale pentru a colabora pentru soluţii inteligente. Bucureştiul are nevoie de o soluţie inteligentă pe care, este o promisiune, o vom realiza foarte curând, în doi ani, estimez, din momentul acesta, pentru ceea ce înseamnă semaforizare inteligentă, adică un sistem complet de management al traficului, corelat cu transportul public. Bucureştiul, evident, are nevoie de o masivă digitalizare a întregii administraţii publice. Şi, din nou, aici avem bani europeni care ne sunt disponibili. Bucureştiul are nevoie de o soluţie la una dintre principalele probleme pe care le are în acest moment - sistemul de termoficare. Şi, din nou, există voinţă şi bani", a afirmat edilul general, la conferinţa ,,From City to Smart City".


https://www.agerpres.ro/administratie/2020/11/04/nicusor-dan-estimeaza-ca-un-sistem-complet-de-management-al-traficului-poate-fi-realizat-in-doi-ani--602959

panzer