[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

roata

Nu voi sari la gatul proiectului...suna interesant.
DAR este ceva ce ar trebui facut poate peste 50-60 de ani, dupa ce toate celelalte probleme majore de trafic ale Bucurestiului vor fi rezolvate, iar infrastructura pietonala dezvoltata atat de mult, incat acest bulevard sa ramana ultima "piesa a puzzle-ului".

Pana atunci insa, e doar campanie electorala. Din banii pentru acest pasaj se pot construi (multe) altele in zone critice...

Quote from: AndreiB on July 21, 2020, 01:45:52 PM
Si ce se intampla cu masinile o data ajunse in Piata Unirii? Sau acolo nu mai e Sector 3 si nu ne intereseaza? Daca au buget excedentar recomand o linie de tramvai separata de trafic de la Unirii la Muncii.
Da, la sfarsit imi imaginez ca pasajul se va termina brusc si va fi construit un lift care va duce masinile la nivelul strazii.  :hm:

EDIT: singurul tunel pe care il vad ca o posibilitate reala pe sub acel bulevard (si realizabil in 10-20 de ani) ar fi tunelul pentru metrou, intre Piata Unirii - Piata Alba Iulia.

AndreiB

@roata

Ma refer ca "Big Dig-ul" Negoita va fi de facto o autostrada urbana care devarsa tot traficul in Piata Unirii, una din principalele piete urbane ale orasului in care ar trebui sa tintim spre mai putine masini, nu mai multe.

roata


Am inteles la ce te referi. Faceam oarecum aluzie la ideile altora, gen Elon Musk cu ale lui .

Un tunel pe sub bulevard oricum va ajuta doar in intersectiile de pe bulevard. La capete (Unirii si Alba Iulia) va ajunge acelasi numar de masini sau poate chiar mai mare.
Ar fi o autostrada care ar incepe prost si s-ar termina la fel de prost, daca nu are o continuare.
Am mai mentionat in trecut ca pasajele care se construiesc in Bucuresti nu vor fi niciodata 100% eficiente, atata timp cat incep si se termina in semafoare care "aduna" trafic imens. In acelasi timp am inteles de la cativa dintre colegii de pe forum, din exemplele altor orase, de ce nu este recomandat sa se creeze "drumuri expres urbane" prin conectarea acestor pasaje.

Acum vorbesc de un caz extrem si ipotetic: daca tot vor sa dea banii pe pasaj, acesta ar trebui sa subtraverseze (nu supratraverseze :)) toata piata Unirii si astfel sa scoata traficul de la suprafata, atat cat este posibil. Poate sa iasa pe Splai, pe la Izvor sau spre Parlament.
Problema de trafic este la Piata Unirii, dar acolo:
1. sincer nu stiu daca mai au loc de un alt pasaj subteran (exista deja unul rutier + metrou + Dambovita)
2. nu cred ca renteaza un alt pasaj, mai bine transforma totul in pietonal si asa scot fortat masinile din ecuatie. Asta ar fi solutia "nucleara".

Ma mira sincer faptul ca vor sa investeasca multi bani intr-un pasaj pentru traficului de pe bulevard, cand ar trebui, dupa parerea mea, sa se caute solutii din aceeasi bani, dar pentru problemele traficului de la Piata Unirii. Pentru ca acolo de fapt arde. Actualul bulevard se descurca: are multe benzi pe sens, are benzi si faze separate pentru virajul la stanga.
De aceea am mentionat ca daca tot vor sa faca tunel, pai sa inceapa tunelul pentru metrou intre Unirii si Alba Iulia. Ala ar fi o investitie mult mai eficienta.

Valentin

Solutia pentru traficul infernal de la Unirii e una singura si simpla, convertirea in spatiu verde , zona de promenada . Toate drumurile duc la Roma n-ar trebui sa se aplice si in cazul pietei, de asta avem inele rutiere care ar trebui  sa rezolve problema. Prin Piata Unirii ar trebui sa treaca doar Metrorex,STB si cetatenii pe trotineta/skateboard sau bicicleta. Un lucru e cert, in loc sa facem acest pasaj, mai bine am intregi inelele rutiere, si dupa putem sa inverzim zona 0 a unei capitale, va sa zica, europene. Fie vorba intre noi, ar trebui ca pe cel mai mic inel rutier sa avem cate un P&R la marile intersectii dintre inel si bulevardele care se conecteaza direct in Unirii. De ce? Ca sa se plateasca o suma pentru a ajunge in zona 0 cu orice altceva decat ce am enumerat eu mai sus. Stiu, realitatea e dura, nu vom mai putea ajunge gratis in centru, cel putin nu cu masina. Acum fie iar vorba intre noi, prin centru ar trebui sa avem conexiunea liniilor de tramvai 32 cu 21 si doar autobuze electrice. Stiu, din pacate mai dureaza pana cand se va putea respira un altfel de aer in centru capitalei. E nevoie de un ales vrednic si cu nervi de otel.

alexandru.vladescu

Oare nu ar trebui aruncat un ochi și la bulevardul în care se descarcă A1 în București (Bd. Iuliu Maniu)? Având drumuri prin zonă la ore de vârf, mi se pare că o parte din problemă s-ar rezolva și dacă S-ar lăți la 3 benzi pe sens măcar de la ieșirea de pe A1 până la intersecția cu strada Preciziei (maxim 100-150m), gâtuire cumva artificială dată de panoul de ieșire de pe autostradă și de lipsa asfaltului în dreptul acelui spațiu industrial.
Aici se vede mai bine ce vreau să zic:
https://www.google.com/maps/@44.4358066,25.9726517,3a,24.7y,110.05h,90.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1s85g3q8_Sp2tNE4doiKkvXQ!2e0!7i13312!8i6656

Respectiv:
https://www.google.com/maps/@44.4356798,25.9741619,3a,75y,226.22h,84.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1sM3_WXrJMabVZ_qaV0b-Msg!2e0!7i13312!8i6656

voicul

Acelasi lucru l-am mentionat si eu - cu largirea, dar partea aia tine de CNAIR sau de PMB?

horatiu.cosma

Mulți au crezut de-a lungul timpului că lărgirea curelei previne obezidatea, însă s-au înșelat. Lărgirea lui Iuliu Maniu nu va rezolva sub nicio formă problema aglomerației. Mai degrabă A0, DNCB complet lărgit și cu intersecții denivelate plus măsuri de mobilitate durabilă în oraș.

Knattspyrnufelag

Complet de acord cu ce a scris Horațiu mai sus. Să sperăm că astfel de opinii vor ajunge și la cei care iau decizii în domeniul infrastructurii.

roata

^^^
in teorie traficul de pe Iuliu Maniu ar fi fost ajutat si de legatura pasajului Ciurel cu A1. Astfel nu ar mai fi ramans singura legatura directa A1 - Bucuresti (excluzand centura de autostrada viitoare sau centura actuala modernizata in bataie de joc cu sensuri giratorii).
Astfel ca pana in anul 2178 (maxim, zic eu) traficul de pe Iuliu Maniu se va mai muta si pe drumul expres catre Ciurel, plus centura A0 si DNCB (adusa la standard, nu doar "la profil" - ca sa citez un clasic, de drum expres).

PS: ramanand cu subiectul prin aceeasi zona geografica, stiti cumva daca exista planuri de largire la 3 benzi pentru A1, intre nodul cu A0 si DX12 in viitorul apropiat?

TibiV

Probabil nu citesti decat ultimele 2-3 postari de pe topic...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dragosdimitrescu

Aveti idee ce reprezinta marcajele de pe  banda 1 de pe Splaiul Indepentei sensul de mers Hasdeu-Natiunile Unite?

Nu am putut face poza ca eram la volan.
Cine le-a mai vazut, are vreo parere?

oc7avian


voicul

Oare e legal sa parchezi balizele in mijlocului drumului de cel putin 2 saptamani? De ce nu iau amenda?
Aaaa, stai ca marcheaz a gropa de vreo 3 cm adancime si vreo 20 de cm raza! Sau 30 raza?
Dar groapa este de acolo de vreo 1 luna. Mai sunt cateva mai in fata, dar acceptabile: doar faci pana in cele alea.

Mai exista cineva in PMB care face plombari sau cu interes pentru publicul larg?





Powered by API/PUM imgur uploader

rota

^voicul, de ce nu faci o plangere prin aplicatia "Panoul de Bord"? poate au uitat cei de la Primarie
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

ghrt

Aş fi vrut să spun că A0 este aproape de oraş, astfel încât va putea prelua traficul cu destinaţie în oraş, dar mai departe de zona Iuliu Maniu. Dar şi pe celelalte intrări este aglomeraţie, astfel încât nu ştiu dacă Waze va ruta şi oricum dacă o să merite ocolul pe A0.
Probabil s-ar putea face un pasaj subteran de 2 benzi pe sensul A1»centru la intersecţia cu Valea cascadelor, depinde de metrou.
Cont (aproape) inactiv.