[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

StefanD_

Tibi, stiu ca principala modalitate de reducere a numarului masinilor in trafic este oferirea de alternative viabile. Tocmai de aceea nu inteleg de ce oamenii se gandesc la pasaje rutiere ca solutii pentru traficul de zi. In momentul de fata, in opinia mea, nu are niciun rost sa cheltui vreun leu pe pasaje rutiere. Totul ar trebui orientat catre transportul public + biciclete. Ce ar ajuta mai mult, sa cheltui X miliarde de euro sa denivelezi inelul central sau sa investesti banii aia in transportul in comun?

carutasul

Păi și transportul în comun pe unde circulă? Nu stă și el la semafor? Că de aia nu are program fix...

StefanD_


carutasul

Dacă nea Nicu, la un trafic de 10 ori mai slab ca ăsta de acum a simțit nevoia să facă pasaje subterane îți dai seama că dacă ai reduce traficul actual la o treime ( cu diverse interdicții pentru autovehicule) n-ai rezolva nimic în legătură cu orarul mijloacelor de transport. Acolo unde mijloacele de transport au orarul scris pe stâlpul din stație ele au mult mai puține semafoare.

subway

Referitor la statistici, romanii n-au agreat niciodata statisticile reale si exacte!
Ghiciti de ce...o fi fost oglinda stramba sau imaginea reflectata e nashpa din alte cauze?
:) :) :)

nirolf

Quote from: TibiV on December 24, 2018, 10:02:23 PM

In sfarsit o concluzie corecta, dar pe care nu o duci pana la capat.
Daca am avea un transport in comun civilizat, cu frecvente previzibile, in care sa nu te intalnesti nici cu supra-alomerare, nici cu sutii de buzunare care se folosesc fix de aceasta supra-aglomerare, nici cu mirosuri care te fac sa vomiti, nici cu soferi care chiar daca au AC pe masina nu pornesc instalatia pentru ca sa poata fura motorina, nici cu ... nici cu...
Lista este lunga.

Cat timp tranportul public NU este o alternativa reala, adica NU raspunde la cele de mai sus, hai sa nu mai emitem judecati.

Și în ce fel rezolvă pasajele rutiere de miliarde de euro aceste probleme?

Toată lumea se vaită că transportul în comun e dezastru, dar soluția evidentă de a investi bani în transportul public nu o propune nimeni. RATB-ul e un monstru comunist care după ce pune garduri pe linia lui 21 scoate tramvaie de pe linie, astfel încât ele vin la fel de rar și sunt la fel de aglomerate că înainte. De ce? Pentru că nu au tramvaie pentru alte linii și mai iau 2-3 tramvaie să cârpească 2-3 linii care au ajuns să circule la 30 de minute din lipsă de tramvaie (în stare să circule, că epave au destule). La fel la troleibuze, la autobuze  le-au mai cârpit în ultima vreme (acolo e toată lumea interesată că se fură motorină).

Nu pasajele spală oamenii sau mijloacele de transport și nici opoziția nu îi oprește pe cei de la RATB să spele geamurile alea prin care nu se mai vede nimic sau să dea cu mopul la capăt de linie.

Iar pentru a prioritiza transportul public nu e nevoie de pasaje rutiere, doar semaforizare specială, când se apropie tramvaiul de intersecție se pune frumos roșu pe toate direcțiile și gata minunea, costă 1/100 din pasajele de le visați voi și nici nu ne umple orașul de "clean diesel".

Acum lăsăm tramvaiul să stea 2 minute pe roșu și 10 secunde verde la Grozăvești și dup-aia ne mirăm că e mai rapid cu mașina.

Și mai e nevoie ca retrograzii din BPR să nu mai blocheze circulația autobuzelor pe linia de tramvai cu justificarea penibilă că "nu e corect ca unii să meargă mai repede". Atât pot milițienii de azi!

Să se facă și pasaje unde chiar e nevoie, dar nu aberații cu pasaje pe la ferestrele oamenilor doar pentru că ai 2 benzi blocate cu mașini parcate (Dorobanți/Floreasca).

Pasajele nu sunt un panaceu universal, vedeți Peripherique la Paris ce probleme are, 3-4 benzi cu toate intersecțiilor denivelate și tot se blochează la orele de vârf din cauză că se blochează ieșirile. Dar acolo măcar nu trece printre blocuri.

De PMUD își mai aduce cineva aminte?

Cristi N

Tocmai in PMUD se propune consolidarea inelelor Bucurestiului si in acest caz prin consolidare se intelege constructia de pasaje. Intradevar pasajele nu sunt necesare in mod direct transportului public, acesta putand fi prioritizat prin metode de forta care merg pana la restrictionarea completa a traficului rutier si nu stiu daca ne dorim asta, cel putin eu unul nu.  ;)

dr4qul4

De la Mihai Bravu -Vitan la Romprim face tramvaiul acum mai putin ca inainte sa existe cele 2 pasaje? Eu zic ca face. Pe aceeasi linie praf.
Nu spune nimeni ca avem nevoie de pasaje peste tot. Eu sustin denivelarea compelta a inelului principal, atfel incat sa nu ma mai bage waze-ul pe la Unirii cand merg din Dristor spre Baneasa. Pentru mine asta inseamna pasaje la:
- Dristor-Baba Novac
- Iancului
- Dimitrov
- Stefan cel Mare (B Vacarescu-Floreasca-Dorobanti)
- Cotroceni
- Razoare
- Eroii Revolutiei

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Nu inteleg ce aveti cu pasajele. Avem tramvai la:
- pasaj Basarab
- pasaj Grant
- pasaj Lujerului
- pasaj Obor
- pasaj Victoriei
- pasaj Mihai Bravu (e drept ca la sol și sta la semafor)

Pasaj Barbu Văcărescu tot asa la sol dar ajuta rutierul și tramvaiul, indirect. Chiar nu inteleg aversiunea față de pasaje.

StefanD_

Ce rost are sa dai milioane de euro pe pasaje care duc doar la creșterea traficului (chiar daca au niste beneficii secundare si pentru tramvaie uneori)?

dr4qul4

Are rost ca mergem pe ele.
Ai de gand sa vii cu argumente sau ramai la intrebari existentiale?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

StefanD_

#1196
Si de ce trebuie neapărat sa mergi prin pasaj cu masina sau sa nu stai la semafor? Nu poți sa nu stai la semafor într-un tramvai care are prioritatea prin intersecție? Am spus care e opinia mea, că azi trebuie investit in transportul in comun, nu in zeci de pasaje după care vei constata ca orașul e la fel de blocat.

https://www.vox.com/2014/10/23/6994159/traffic-roads-induced-demand

adi

@StefanD, ideea este buna pentru a prioritiza transportul in comun!

Dar tu te rezumi doar la tramvai, ee in Bucuresti mare parte din trasee sunt "acoperite" de autobuze ce trebuie sa treaca peste aceste pasaje, sau intentionezi sa se mai faca o licitatie cu ceva autobuze mai slim cat un tramvai sa intre printre gardurile instalate pentru delimitarea liniilor de tramvai?

elcraft

Quote from: dr4qul4 on December 23, 2018, 08:41:06 PM
Multi blocheaza intersectiile, ca doar au verde. Nu conteaza ca nu au unde sa mearga, asa ca ii blocheaza si pe restul.
Aici e si vina politiei care din motive mai mult sau mai putin scuzabile nu-si face treaba. Daca i-ar lua pe toti la puricat... ehe, vise.

Quote from: Cristi N on December 24, 2018, 04:50:12 PM
In momentul ala poti sa impui restrictii in zona centrala, de exemplu sunt zonele vechi unde nu poti sa separi traficul auto de tramvaie dar odata cu inchiderea inelelelor devine fezabil ca orice ruta cu autoturismul propriu sa nu mai includa centrul orasului.
Cat timp nu ai rute alternative, nici transport in comun, nici inel, nici SMT cum trebuie, nici macar centura, mai greu cu restrictiile.

Quote from: StefanD_ on December 24, 2018, 08:32:46 PM
Cei care merg cu masina personala pot fi păstrați in viața, normal, dar daca te bazezi pe nevoile lor, nu vei rezolva niciodata problema traficului. Calitatea transportului in comun de suprafata e la ani lumina de alte capitale ca Varșovia, Budapesta, Praga. Infrastructura de biciclete e aproape 0. In schimb avem pasaje denivelate, doar că traficul a devenit din ce in ce mai prost.
Si calitatea infrastructurii rutiere e la ani lumina de capitalele alea, unde avem autostrazi mai mult sau mai putin urbane.

rota

Cum va arăta pasarela pietonală de 7,3 milioane de lei pe care Primăria Capitalei vrea să o facă lângă Fântâna Miorița?

Primăria Capitalei va construi o pasarelă pietonală pe Șoseaua București-Ploiești lângă fântâna Miorița, potrivit unui proiect aprobat anul trecut de Consiliul General. Aceasta va avea o lungime de 140 metri, o lățime de 3 metri, o înălțime de 22 metri și municipalitatea estimează că va costa până la 7,3 milioane lei. În studiul de fezabilitate, obținut de HotNews.ro, au apărut primele simulări cum va arăta aceasta. Aspectul este important deoarece în zonă sunt mai multe clădiri monument istoric.

Potrivit studiului de fezabilitate, pasarela va avea o structură metalică, balustradele vor fi din metal și sticlă, iar copertina din sticlă cu rezistență mare la transmisia razelor ultraviolete. Pasarela va avea și lifturi, iar zona pietonală va fi pavată cu beton amprentat ce imită scoarța de copac. Scopul pasarelei este de a înlocui trecerea de pietoni de la sol, una foarte periculoasă pentru pietoni.





Hotnews