News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Modelism feroviar

Started by TibiV, September 13, 2019, 12:46:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

@kitsune - alergatoare, motoare si purtatoare (sau mai rar, finale).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mai avem si noi doua Pacificuri...
Pacific 231.050 la Depoul/Muzeul Dej, in stare decenta (initial s-a dorit sa traga trenul MS Mihai I la funeralii, pana la Alba Iulia, dar n-a mers...)
Pacific 231.065, (parca la Sibiu...), intr-o stare deplorabila...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Pacat ca nu mai e nici o aburoasa de cale normala care sa poata face tractiune in Romania...

Nu mai are cine le repara - nu mai sunt nici ateliere si nici oameni capabili sa revizuiasca cazanele si sa dea avizele tehnice, ultimul s-a inchis dupa "spargerea CFR". Nu mai are cine le conduce - ultimul mecanic aferizat e in prag de pensie, si e singur... Bulgarii si ungurii au pastrat macar o minima traditie (in Ungaria e Mav Nostalgia, in Bulgaria atelierul BDZ de aburoase face "comenzi" si "la export", fiind specializat in replici de piese).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

RobertN

Salutare,

Câteva imagini și de la mine, făcute la muzeul C.F.R., de la Gara de Nord:













Mulțumesc.

yetiman

A venit Mos Craciun...  :D







,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

JohannDB

"Mocănița" Râșnov.....02.11.2013........ Ohhhhh, acum șase ani.....





















Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

Mocănița Râșnov...02.11.2013....


















Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

Mocănița Râșnov...02.11.2013.......


















Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

Mocănița Râșnov...02.11.2013....


















Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

Mocănița Râșnov.... 02.11.2013...


















Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

Mocănița Râșnov....02.11.2013...


















Powered by API/PUM imgur uploader

nenea_hartia

^ Splendide, mulțumesc! Nu mă pricep, sper să nu întreb o prostie, dar ai idee cine le face?

yetiman

 :D Daca pe mine ma intrebai, nu exista un raspuns fix.
Exista cativa producatori mari care le fac in serie de mii de bucati (dar, in general, modelele raspandite prin lume).
Si exista producatori mai mici care produc serii reduse (fabricate in China, in majoritate). Problema e sa ai desenele tehnice ale locomotivelor originale, dupa care trebuie facute matritele la scara pentru injectarea carcasei. Aici se produc, in general, la nivel de cateva sute de bucati.
Pe locul 3 (ca si cantitate) sunt firmele care modifica produse existente (care au acelasi design, evident) dra care le personalizeaza pentru o anumita companie. Aici vorbim, in general de cateva zeci de bucati.
Iar, in final, vin modelistii super-pasionati,  care modifica (uneori chiar produc) "unicate". La nivel de cateva bucati.

Si, separat, sunt cei pasionati de "weathering". Pe romaneste spus, cei care personalizeaza materialul rulant sa arate "invechit" (mai bine spus, conform cu realitatea). (Un exemplu este DA060 din pozele lui JohannDB, care arata "folosita" si nu "scoasa din cutie"

Cat despre diorame, astea se fac strict de catre pasionati, manual si unicat.  :)

Cea ai mare diorama din lume se gaseste in Hamburg (si se extinde in continuare). Acum ocupa 1500 m2, ruleaza peste 1000 garnituri de tren, cu o lungime de sine de peste 15 km.
Dar nu numai trenuri. Au si peste 9000 vehicole, 4100 cladiri si 130000 pomi.
Costul? Pana acum 35 milioane de euro.  :D

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

#28
Quote from: yetiman on December 27, 2019, 05:18:47 PM
Iar, in final, vin modelistii super-pasionati,  care modifica (uneori chiar produc) "unicate". La nivel de cateva bucati.

Un exemplu este Marian Andrei, fondatorul site-ului de la electrici, MetrouUsor.

Lucrarile lui sunt fabuloase, fara nici o gluma. Si in multe cazuri puteti vedea cum este construita o macheta de la o etapa la alta.... El nu modifica, el construieste de la zero machete fabuloase!
https://forum.metrouusor.com/viewforum.php?f=114

Puteti accesa link-ul cu incredere, nu veti regreta...  ;)

Ca "intarire" a seriozitatii lui: este posesorul site-ului https://mobilitate.eu/, deseori citat pe forum, asa cum (uneori, dar mai rar, caci obiectivele principale sunt usor divergente...) si el citeaza PUM....

PS
Nu sunt prieten apropiat cu el, ba chiar ne-am luat in bete de cateva ori destul de serios....
In multe subiecte legate de mijloacele de transport din Bucuresti sau pe CF, suntem in opozitie totala.
Dar munca si perseverenta lui sunt de admirat!!!...

Ionut stie bine despre ce vorbesc....  ;)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

^ Extraordinar de interesant, vă mulțumesc amândurora pentru explicații.