News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feri

Să punem și aici că Satu Mare - Baia Mare ar fi programat pentru licitație de execuție anul acesta.



Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Quote from: Feri on November 15, 2023, 05:48:18 PMMemoriu de prezentare Bistrița - Vatra Dornei

QuoteViteza de proiectare propusă pentru autostrada Bistrița- Vatra Dornei este:
� de 120 km/h de la km 0+000 până la km 21+833, si de la km 41+200 la km 62+137.
� de 100 km/h de la km 21+833 la km 41+200.

Si anunțul:
QuoteAgenţia Naţională pentru Protecţia Mediului anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul " Autorizarea lucrărilor pentru obiectivul de investiție Autostrada Baia Mare-Suceava, LOT 2 Bistrița-Vatra Dornei`` propus a fi amplasat în județele Bistrița-Năsăud și Suceava", titular Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA.










Powered by API/PUM imgur uploader




rota

oioii 15 tunele, treaba serioasa aici, au de lucru stranepotii  :o
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

mirceaeliade

26 km viaducte + 16 km de tuneluri pe un segment de 83 de km, si asta cu proiectare de 80 km/h pe 20 km. Procentual cred ca e chiar mai rau decat CoBra.  Nu vad sa se justifice financiar pe termen scurt ceva poate in afara de VO Bistrita.

GIV

cred ca vor sa compenseze cu faptul ca pana acum nu s-a construit niciun km de tunel rutier :lol: ajungem mica elvetie.. :lol:

naivu

E bine că măcar va fi gata proiectul și avem idee de cât costă, ca să nu mai zicem că ieșeam mai ieftin cu A13+A14 decât cu A8!

miahi

Cele 15 tunele sunt de fapt 9 si au impreuna cam 9 km de cale dubla. Mi se par mult mai "impresionante" viaductele propuse.
Oricum dupa ce vor termina toate SF-urile pentru trecerile montane A14, A8, A13 , A3, A6 si vom vedea in detaliu numarul de tunele si viaducte propuse cred ca toata lumea isi va mai tempera asteptarile ca vor fi terminate in urmatorii 30-50 de ani.

pasadia

^ @naivu nu cred ca a zis nimeni, niciodata, ca ar fi mai ieftin A13+A14 decat A8. Ce s-a zis (si eu o zic in continuare) e ca era o optiune mai utila pentru a deservi toate fluxurile importante de trafic varianta cu cele 2 traversari (A13 si A14) fata de cea cu una singura (A8).

Dar ma rog, la acest moment nu imi fac griji - atata conspiratita a fost legata de segmentul Brasov - Bacau incat nu mi se mai pare deloc anormal ca e singura traversare a Carpatilor fara SF. Asta asa, pentru toate mesajele pe car ele primeam cu "uite, multumit brasovene?"

GDC

@pasadia n-ai spus tu, dar alții da.

Cât despre A13+A14 deservind mai bine Moldova decât doar A8, asta e adevărat, dar pentru asta ar fi trebuit ca A3 să treacă mai pe la vest de Tg Mureș și la est de Cluj. Asta are fi dus la o conexiune Suceava-Bistrița-Cluj normală la cap și mai departe spre vest.

Din momentul în care A3 a ajuns așa aproape de Tg Mureș și pentru A14 trebuia nu numai Bistrița-Suceava (care se preconizează cât Tg. Mureș-Tg.Neamț) ci și Bistrița spre Cluj până la Turda sau spre vest mai scurt până la  Românași, parcă A14 nu mai pare a fi o variantă așa ușor de realizat ca înlocuitor al A8

GDC

Alte lucruri de remarcat:
-traseul acestui SF începe undeva între Livezile și Rusu Bârgăului și se termină înainte de Vatra Dornei, deci nici centura Bistriței nici centura Vatra Dornei nu sunt incluse
-capătul de vest are direcția sud: se face ocolitoarea Bistriței pe la sud sau se întoarce traseul?
-capătul de est ar direcția sud-est și se pare că o continuare ar fi pe la sud de Vatra Dornei: ori se continuă traseul pe Valea Bistriței până la Chiril apoi se trece spre Stulpicani, ori se va face altă autostradă ca pi**tul boului doar ca să se evite tunel pe la nord de Vatra Dornei. Prima variantă sună mai bine, dar fără porțiunea Chiril-Frasin (probabil cea mai scumpă) nu aduce niciun beneficiu major trecerii Carpaților.

alin2pas

Partea bună e că există un traseu pe care se pot interzice alte construcții și se pot evalua niște costuri. În funcție de posibilități și necesități, se pot realiza anumite tronsoane, FP sau HP, stabilite astfel încât să nu avem porțiuni - muzeu.

resad23

Da segmentul asta nu e foarte urgent, ideal ar fi scos la licitiatie in 2026-27 doar segmentul Livezile-Tiha Bargaului, pentru a avea o varianta ocolitoare pentru Bargaie