Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

qionescu1

#705
Pai nu am zis decat ca niste linii pe harta si alea drepte peste vai si munti indiferent de relief nu sunt variante pt. calcularea distantelor.

Bineinteles ca traficul substantial este pe Cj-Dej-BN (din pacate sabotat constant) si nu pe Dej-BM. Nimeni si mai ales eu nu am contestat vreodata asta. Dimpotriva.

Dar sa nu uitam ca am pornit de la coridorul Turda-Halmeu, inclus in masterplan, care acum a fost regandit prin prisma altor doua investitii mari si anume A3 si A14. Aici e esenta discutiei si nevoia pentru varianta cea mai potrivita si utila cost/utilitate/distanta/realizare.

Varianta ta nu e una fericita pt simplul motiv de mai sus cu liniile drepte peste munti dar si prin faptul ca nord nu inseamna numai SM-BM-SV-BT si nicidecum o linie dreapta cat mai aproape de granita. Deci argumentul utilitatii investitiei pe care l-ai amintit si tu.

"Singura varianta in care ce prezint mai sus nu sta in picioare e: sa acceptam ca..." nu sunt de fapt acceptari ci realitati care exclud din start alta varianta. La Cj-Dej-Bn nu se poate renunta, singura intrebare care se mai poate pune e cum conexam cele 3 mari proiecte (A3, Cj-Bn si A14) cat mai util posibil?

Ady_ro

Alt fake news marca presasm
Au început lucrările! Care este traseul drumului expres către Satu Mare. DETALII-> https://tinyurl.com/dbm7w3c5 I Se construiesc zeci de poduri și pasaje

esendy

eu zic ca cocoasa e dej - rastoci - jibou

sa modifice traseul sa fie mai direct jibou - dej

pe ce se trece pe la rastoci? ileanda?

ovicor

In linie dreapta, o autostrada de la Dej ar urma oarecum traseul DJ108B, prin Bobalna si sa iasa undeva intre Jibou si Poarta Salajului, traseul presupun ca nu-i usor, dar usor nu-i nici cel schitat pe la Rascruci. Acel traseu ar fi mai scurt si pe relatia Suceava - Bistrita - Dej - A3 si cel mult egal pe relatia spre Baia Mare.

edi2o9


S-a anuntat castigatorul pe lotul 2 din Ungaria al M49, pe sectorul dintre Ököritófülpös (HU) - Oar (RO). Compania Duna Aszfalt Zrt (in Romania folosesc numele DUNA GROUP EUROPA KFT) e castigatoare. Termenul pentru acest lot e T4 2026.
Acestia au licitat recent pe mai multe proiecte din Romania, cum ar fi A3, A8 (la Miercurea Nirajului), si cel mai recent pe loturile 1 si 3 de pe DX Arad-Oradea. Tot cei de la Duna Group construiesc si lotul 1 din M49, dinte M3 - Ököritófülpös, unde lucreaza bine si vor termina la timp sau chiar mai repede - termenul find T3 2026.

In schimb, licitatia pentru DX Satu Mare - Oar e suspendata din martie :((

Sursa: https://magyarepitok.hu/utepites/2024/07/kihirdettek-a-kivitelezot-az-ujabb-erdelyi-gyorsforgalmi-kapcsolatot-teremto-utepitesben

Johnny1711

Nu inteleg de ce dureaza atata de mult sa răspundă la niște clarificări pentru Oar - Satu Mare? :( oricum o sa lungeasca și perioada de evaluare

GIV

@Johnny1711  daca inainte nu raspundeau de lene acum si daca ar raspunde si am avea castigatori de unde bani pt atatea proiecte? cat era supracontractarea pe fonduri ue? a pus @danutzu_1069  pe undeva

csongorosz

https://www.facebook.com/share/p/nhdx2C79ehNddDqE/

✅ Undă verde pentru construcția drumului de mare viteză între Baia Mare și Dej

✍ Consiliul Județean Sălaj, prin Direcția Arhitect Șef, a eliberat certificatul de urbanism pentru construcția drumului de mare viteză Baia Mare - Dej.

🛣� În județul nostru, viitoarea arteră se va întinde pe aproximativ 70 km din totalul celor 108,5 km și va include trei noduri rutiere (în Jibou, Cuciulat și Răstoci). Traseul desfășurat în lungul râului Someș va traversa teritoriul a 11 UAT-uri și anume: Benesat, Năpradea, Someș-Odorhei, Jibou, Surduc, Băbeni, Letca, Lozna, Ileanda, Rus și Gâlgău.

🏗 În baza documentului emis de administrația județeană, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va obține avizele necesare realizării drumului pe tronsonul aferent Sălajului.

Adrian28


Quote📍S-a 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗯𝗮𝘁 varianta 𝘁𝗿𝗮𝘀𝗲𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗕𝗮𝗶𝗮-𝗠𝗮𝗿𝗲- 𝗗𝗲𝗷 -𝗕𝗶𝘀𝘁𝗿𝗶𝘁̦𝗮, drum prin care transformăm în #FAPTE, 𝗖𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗠𝘂𝗻𝗶𝗰𝗶𝗽𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗕𝗶𝘀𝘁𝗿𝗶𝘁̦𝗮! Aceasta este prioritară, deoarece 𝗱𝗲𝗰𝗼𝗻𝗴𝗲𝘀𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗱𝗶𝗻 𝗕𝗶𝘀𝘁𝗿𝗶𝘁̦𝗮 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝘃𝗶𝘁𝗮𝗹𝗮̆!

▶️ În curând, încep investigațiile de teren (geologice) și documentele de avizare.

❗️#ContinuămMunca pentru că Bistrița trebuie să aibă Centură, iar întregul județ să dispună de #DrumExpres!
•••
#𝗗𝗲𝗦̦𝘁𝗶𝘂𝘁
🔴 𝗧𝗿𝗮𝘀𝗲𝘂𝗹 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗯𝗮𝘁: Livezile Ghinda- Jelna -Buduș-Simionești-Monari -Sărata-Sigmir-Blăjenii de Sus-Șintereag-Beclean-Braniștea-Uriu-Reteag-Ciceu Mihăiești-Cuzdrioara-Dej.


Sursa: https://www.facebook.com/share/p/BQre8dQNpGSYe3bg/?mibextid=WC7FNe

Paul Rusu

Stie cineva detalii de ce au ales varianta care pare mai complexa si grea?

AdrianB1

Nu exista varianta simpla si usoara. Pe partea de nord e construit pana in deal, necesita tuneluri si demolari, iar in Romania tunelurile si demolarile sunt variantele cele mai infricosatoare de a construi drumuri.

Poate ca singura varianta mai simpla ar fi fost sa mute DX-ul cu totul pe valea Somesului, pe unde merge si trenul spre Suceava. Nu mai avea orasul Bistrita mega-centura, dar nu mai avea nici trafic. Dar nu cred ca a fost luata in seama optiunea, probabil e prea inovatoare.

ovicor

Cred ca traseul centurii Bistrita "sufera doar la vest, unde racordarea ar trebui sa se faca la intersectia DN17 cu DN15A(Saratel-Reghin)si sa urmeze versantul sudic al dealurilor, paralel cu DN17, sa traverseze intre Sieu Sfantu si Sintereag atat DN17, raul Sieu si CF. Si in zona Beclean, pana la Dej, tot prin sud e mai fezabil.

luxxxoor

doar mie mi se par traseele alese oarecum politice ? nu am inteles rostul de a face ocol pe la Jibou si cu atat mai mult varianta de nord iin trarseul de la Bistrita

ovicor

Eu inca sper ca traseul nordic e doar asa, sa bifeze mai multe trasee analizate.

esendy

ocolul este pe la rastoci / ileanda; ar trebui sa mearga mai direct jibou - dej

este proiect DX jibou - romanasi(a3) si astfel se va lega si BM + SM + vama ungaria de reteaua nationala de drumuri rapide