News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut


RobertH

Era deja pe harta cu variante multiple la proiecte propuse. Am lasat pe harta doar traseul ales.

tom_sawyer

Să punem și o sursă oficială:

Suntem bucuroși să anunțăm că vor începe lucrările pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de mare viteză Baia Mare - Bistrița, Lot 1 Baia Mare - Dej, și că demersurile făcute de Consiliul Județean Sălaj au dat roade: viitoarea arteră va trece prin județul nostru.

Mulțumim primarilor din Benesat, Someș Odorhei, Năpradea, Jibou, Surduc, Băbeni, Letca, Lozna, Ileanda, Rus și Gâlgău pentru contribuția lor esențială la acest prim succes!

Cu sprijinul lor, vom avea drum de mare viteză pe la Jibou, iar pentru a conecta orașul de pe Someș și Drumul Nordului de Autostrada Transilvania, Consiliul Județean va construi un drum expres, între Jibou și Românași, deschizând, astfel, noi oportunități de dezvoltare pentru Sălaj.


facebook.com/ConsiliulJudeteanSalaj

mirceaeliade

La o privire scurta pe harta, trebuie sa ii felicitam pentru demersurile făcute de Consiliul Județean Sălaj: cocoasa de la Jibou va bate pana si cocoasa de la Focsani.  /s

dumbravaandrei

Cred ca ieseau cu mult mai ieftin daca imparteau cocoasa asta in doua drumuri distincte:
- Rastoci - Benesat
- Benesat - Romanasi.
Asa, legau si Baia Mare de Cluj cum trebuie, si scurtau mult distanta de la Bistrita la Baia Mare. Impacau si capra si varza, dar asa...


naivu

^^E cocoașă pt SV-BM+SM, nu e cocoașă pt SV-A3+Oradea+..., nici pt BM+SM-Cluj+București.
Și la ce frică are CNAIR de tuneluri și dealuri înalte, probabil alegeau varianta ocolitoare prin valea Someșului și fără viitoarea bifurcație de la Jibou  :) !

cmd

Unul din motivele pentru care a fost aprobat asa este proiectul Intermarium. Se asteapta ca fluxuri importante sa vina pe directia N-S, dinspre Polonia-UKR inspre portul Constanta si mai departe. Pentru aceasta era nevoie ca Satu Mare si Baia Mare sa fie legate cu A3, deziderat mai important decat fluxul Satu Mare - Suceava. Pentru aceasta a fost nevoie de un "detour" de 30km, "cocoasa de la Jibou", care ca si timp de condus reprezinta probabil 10 - 15 min in plus iar ca si costuri, cel putin egale daca nu mai ieftin decat cealalta varianta prin relief mult mai greu, eventual si un tunel.

qionescu1

Quote from: naivu on May 30, 2024, 12:44:23 PM^^E cocoașă pt SV-BM+SM, nu e cocoașă pt SV-A3+Oradea+..., nici pt BM+SM-Cluj+București.

Diferenta de km fata de cocoasa nu era mare pt ambele relatii (SV-BM-SM/SV-A3 Oradea) daca se alegea traversarea acelor dealuri intre Letca si Napradea.

naivu

Și mie mi-ar place un CNAIR care să aibă curajul să accepte un traseu care să o ia de-a curmezișul peste dealuri  :) !
Nu pot să spun dacă Letca-Napradea ar fi fost sau nu prea dificil pt nr de km salvați, dar oricum nu ai cu cine!

ovicor

Ca "nu ai cu cine" e boala veche, o sa ne lamurim de acum ca "nu ai cu ce"!

pasadia

Dar daca tot visati trasee drepte intre Satu Mare si Suceava hai sa va propun un altceva

1. construim Satu Mare - Baia Mare - conexiune cu A3 (prin Jiboi sua Zalau), whatever
2. construim centura Bistrita, Gura Humorului, Vatra Dornei, Campulung si ce alte centuri vrem
3. construim cat de multe bucati putem intre acest centuri, plus bucata estica (adica Gura Humorului - Paltinoasa - Suceava)

Si apoi (deci intr-un tarziu), venim cu traseul cu adevarat drept, mai scurt si cat de cat lipsit de dificultati cu exceptia traseului dintre cele doua zone marcate cu [], adica circa 15km (de la vest la est):

Baia Mare - Targu Lapus - [zona Suciu de Sus - Grosii Tiblesului] - [zona Poienile Zagrei] - Nimigea de Jos - Bistrita

Ocolim Dejul pe la mare distanta, traseul total va fi mai scurt cu vreo 40 de km, deservim traficul est-vest care in toate justificarile posibile apare ca fiind primordial, etc...


raulbogdan23

Avand o conexiune cu A3 la Romanasi spre Jibou cu aceasta A/DEx ce sanse sunt ca decidentii sa zica nu mai avem nevoie de Cluj - Dej si sa se renunte pe modelul A10 (Sebes - Turda) vs A3 (Targu-Mures - Fagaras)?

qionescu1

Traseul problema e de la Dej la Baia Mare. In momentul actual chiar Ileanda-Baia Mare. Varianta optima cost/utilitate/distanta/realizare. Liniile drepte peste munti nu se pot calcula decat pe harta.


pasadia

Hai sa ne intelegem. Tot traficul spre si dinspre Baia Mare care are Origine sau Destinatie la Cluj Napoca sau mai la sud (TGM, SB, B, CT, etc...) ar merge pe la Romanasi, NU  pe la Dej. Traficul cu O/D la est (BN, SV, Rep. Moldova) nu vad de ce sa ocoleasca pe la Dej 50 de km in plus. Ok, ne plac cocoasele, dar asta deja e mult prea mare. Ruta directa pentru traficul est-vest nu ar trebui sa coboare spre sud decat pana la nordul municipiului Bistrita.

Singura varianta in care ce prezint mai sus nu sta in picioare e:
- daca acceptam ca traficul est-vest este nesemnificativ (si cu sanse importante sa scada prin operationalizarea A8)
- daca acceptam ca proiectul este inutil daca este gandit ca un segment atat de lung si ca singura lui utilitate este pentru traficul local si de medie distanta (100-150 de km)
- si ca intre acest trafic un volum MARE il prezinta traficul Cluj - Dej - Bistrita. Si prin urmare e nevoie de un DX pe ruta asta, nu pe ruta Baia Mare - Dej - Bistrita.
Altfel spus, Dej - Baia Mare, oricum as analiza-o, tot inutil ramane.

naivu

^Previziunea mea este că SM-BM și BM-Jibou-Românași vor avansa (probabil prin 2030 vor fi măcar în lucru), la fel diverse porțiuni din SV-Bistrița-Dej, iar Dej-BM va rămâne "copilul" nimănui.