Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mirceaeliade

#675
QuoteConstructia primei sectiuni de pe traseul Autostrazii Nordului (A14) are finantare asigurata. De asemenea, indicatorii tehnico-economici pentru varianta de ocolire Gura Humorului (judetul Suceava), care va fi construita la profil de autostrada, au fost aprobati in sedinta de Guvern, anunta ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Valoarea totala estimata a investitiei, finantata prin PT se ridica la 2,31 miliarde de lei (inclusiv TVA), adica (463 milioane de euro). Acest proiect a generat controverse din cauza valorii mari de constructie, fiind considerat cea mai scumpa sosea din Romania. Aceasta varianta ocolitoare (10,14 km) va face parte integranta din proiectul drumului de mare viteza Baia Mare- Suceava si va asigura conexiunea intre loturile Bistrita-Vatra Dornei si Vatra Dornei-Suceava. 
"Astazi se scrie istorie pentru judetul Suceava. Consiliul Judetean Suceava saluta prima Hotarare de Guvern data de Guvernul Romaniei pentru un tronson de autostrada din judetul Suceava. Este vorba de Autostrada Nordului, Suceava – Gura Humorului – Vatra Dornei – Bistrita-Nasaud – Dej – Satu Mare. In sedinta de Guvern de astazi s-au aprobat indicatorii tehnico-economici, iar din acest moment Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere poate organiza licitatia de proiectare si executie a tronsonului de 10 km de autostrada, mai exact varianta ocolitoare Gura Humorului. CJ Suceava s-a implicat inca din 2020, cand a incheiat un acord cu Ministerul Transporturilor, scurtand astfel timpul de asteptare pentru studiul de fezabilitate, iar azi putem vorbi de licitatia de executie", spune vicepresedintele Consiliului Judetean Suceava, Vasile Tofan.
www

Feri

#676

Quote from: Feri on November 15, 2023, 05:48:18 PMMemoriu de prezentare Bistrița - Vatra Dornei

QuoteViteza de proiectare propusă pentru autostrada Bistrița- Vatra Dornei este:
� de 120 km/h de la km 0+000 până la km 21+833, si de la km 41+200 la km 62+137.
� de 100 km/h de la km 21+833 la km 41+200.

Si anunțul:
QuoteAgenţia Naţională pentru Protecţia Mediului anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul " Autorizarea lucrărilor pentru obiectivul de investiție Autostrada Baia Mare-Suceava, LOT 2 Bistrița-Vatra Dornei`` propus a fi amplasat în județele Bistrița-Năsăud și Suceava", titular Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA.

A avut loc o actualizare a memoriului dar nu-mi dau seama ce au modificat:

Memoriu de Prezentare Autorizarea lucrărilor pentru obiectivul de investiție Autostrada Baia Mare – Suceava, Lot 2 Bistrița-Vatra Dornei Martie 2024

esendy

Quote from: Ady_ro on March 14, 2024, 02:53:09 PMNah problema
CNAIR a suspendat licitația pentru construirea Drumului Expres Satu Mare-Oar-Frontieră Ungaria/Termenul pentru depunerea ofertelor, stabilit inițial pentru 14 martie, va fi prelungit

https://economedia.ro/cnair-a-suspendat-licitatia-pentru-construirea-drumului-expres-satu-mare-oar-frontiera-ungaria-termenul-pentru-depunerea-ofertelor-stabilit-initial-pentru-14-martie-va-fi-prelungit.html


se mai stie ceva?

ovicor

Da, se stie. CNAIR e tot acolo, tot cu aceeasi oameni!

FMFM

Lot 1 Baia Mare - Dej

A fost selectata Varianta 2 (Baia Mare - Ulmeni - Jibou - Dej) pentru traseul drumului rapid al acestui lot.

satanistu

Si care e motivul pentru care au ales asa ceva?

Asta e cea mai mare cocoasa, record in tara si probabil si in Europa!

andreita

mie mi se pare un traseu bun. mai ales ca am fost recent pe acolo si cu o mica exceptie, e destul de plat si poate lega Jibou-Dej-Baia Mare.
Plus, poate se face si o conexiune cu A3 la romanasi in viitor.

satanistu

Drumul se numeste Satu Mare - Suceava, in oarecare linie dreapta ar trebui sa duca exact asa.

Intradevar, Satu Mare - Baia Mare - Romanasi - Oradea e mult mai facil cu acest traseu.

Insa drumul asta e gandit ca Satu Mare - Baia Mare - Dej.

Numai ca decizand acest traseu, se formeaza un L de tip cocoasa care ocoleste o gramada.

Iar ca sa ajungi de la Baia Mare la Dej, ocolesti o gramada...

Pe harta Pro Infrastructura inca sunt cele 2 variante, iar varianta din stanga care ocoleste mult e cea aleasa.

Trist.

FMFM

In aceeasi nuanta, daca aveam o autostrada Pitesi - Bacau (care de altfel este, dar in diferite stadii, din diferite loturi si numere) inseamna ca trebuia ales un traseu cat mai drept prin creierii Carpatilor?

Traseul unei autostrazi nu se alege pe criteriul o "linie cat mai dreapta".

naivu

^^^^BaiaMare-Jibou-Dej pe motiv de:
- dificultate și costuri
- conectivitate: BaiaMare-SatuMare e un capăt de țară nu un culoar de tranzit, iar DX Jibou-Românași schimbă multe. Pt SM+BM e mai interesantă conexiunea spre Cluj-București decât conexiunea spre Suceava, iar pt Suceava mi se pare mai atractiv Dej-Jibou-A3-M4-Budapesta decât Dej-SM-M3-Budapesta.

nitz

De acord, varianta prin Jibou are 30 km in plus, si s-ar putea sa fie la fel de rapid daca nu si mai rapid sa "tai coltul" pe vechiul drum, DN1C.

Nu stiu sa apreciez costuri, daca sunt mai ieftini 60 km pe teren relativ plat decat 30km cu dealuri si eventual un tunel lung. Insa legatura Jibou-Romanasi adauga multa valoare.

Ca trafic, exista potential de tranzit, din Suceava/Botosani catre vestul Europei, chiar si acum sunt destui care merg pe pasul Prislop in loc de Tihuta. Dar cu legatura Romanasi, acest trafic se muta prin Oradea, cum zicea @satanistu .

Pentru traficul regional Satu Mare/Baia Mare catre Dej/Bistrita, este clar dezavantajos. Pentru locuitorii din Jibou e evident mai bine. Pentru traficul Baia Mare - Cluj, nici el de neglijat, posibil sa fie mai bine prin Jibou/Romanasi/A3; depinde unde in Cluj ai treaba. Iar Baia Mare - centrul tarii (Targu Mures, Sibiu, Bucuresti) este mai rapid pe varianta prin Jibou.

satanistu

#686
V-am spus, desi initial drumul era gandit ca sa duca oamenii din Satu Mare in Suceava, versiunea de traseu aleasa e gandita pentru altceva (legatura cu Oradea-Cluj-Bucuresti) si nicidecum pentru varianta Baia Mare-Dej.

In legatura cu drumul plat sau drumul cu tuneluri, demonstram inca o data ca mentalitatea noastra e sa ocolim tunelurile, ne e frica de ele ca de dracu. De ce nu ocolim eventual prin Ungaria, ca acolo tot e doar campie? Ce mai conteaza cateva sute de km daca e mai ieftin?

FMFM

Pentru a-ti raspunde la intrebari, citeste de la pagina 35 al acestui topic.

raulbogdan23

Uitati un lucru important, vama Halmeu, granita cu Ucraina. Initial era vorba de un DEx Halmeu - Dej.

Johnny1711

https://we.tl/t-2KcAwbN3V7

Aici se găsesc ceva documente oficiale legate de traseul Dej-Baia Mare. Poate folosesc cuiva de pe forum. Eu am reușit sa deschid doar pdf-ul