News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Feri

QuoteAutostrada Nordului : Grindeanu amenință că reziliază contractul pentru lotul Bistrița-Suceava/Proiectantul Explan intră pe ,,lista neagră"

,,De la Baia Mare până la Bistrița vorbim de două tronsoane, până la Dej și până la Bistrița și așteptăm studiul de fezabilitate să fie finalizat undeva  în septembrie. De la Bistrița spre Suceava, din păcate cei care fac studiul de fezabilitate nu sunt într-un ritm care să ne mulțumească. În aprilie trebuie să predea studiul de fezabilitate. Chiar ne explicau în 2022 cât de viteji sunt și cât de repde îl pot face. Nu am niciun fel de tresărire, dincolo de penalități să reziliem dacă nu se înscriu în termen. Avem exemple de rezilieri, Drumul Expres Craiova-Pitești, centura Timișoara. Nu ne mai încurcăm, ba mai mult intră pe black list (n.r. lista neagră) nu vor mai câștiga contracte, dacă își asumă asta, o fac pe pielea lor" – Sorin Grindeanu.

Economedia

naivu

O fi Explan în urmă cu SF Bistrița-VDornei și le-o expira termenul contractual în aprilie, dar până la a-i penaliza pe ei (cu începere de la 1 aprilie  :) ), ce-ar fi să înceapă, de exemplu, cu Search pe A9, sau cu Consitrans pe A8 (pe A3 nu se mai poate, pt că le-a prelungit prietenul pistol până în 2026), sau cu Acciona pe DX-urile de Brăila, sau tot cu Search pe Tulcea-Constanța, sau cu ...!!! O:-)

mirceaeliade

Suna mai degraba ca nu prea e interes pentru segmentul asta si reziliaza ca sa mai taie din bugetul aflat sub presiune de prea multe proiecte.  Sunt curios ce se intampla cu VO Bistrita si VO Gura Humorului daca 2/3 din SF pt A14 se reziliaza

naivu

#663
^Intr-o tara normala VO Bistrita si VO GuraHumorului ar trebui sa continue indiferent daca tot restul A14 nu mai continua. Pt ca vor rezolva niste probleme de trafic atat pt cei din Bistrita sau GuraHumorului cat si pt cei care tranziteaza acum PRIN cele doua localitati.
E ca si cum ai spune ca Turda-Gilau (care este practic doar o VO Cluj mai extinsa) nu mai merita finalizata in momentul cand a devenit evident ca nu se va finaliza un minim de 1/3 din contractul Bechtel pt A3 Brasov-Oradea.  :)

PaulD

VO Bistrita este pe lotul Lot 2 Dej - Bistrita cel făcut de QuadrViaponte, nu are treabă cu rezilierea cu Explan.

Feri

QuoteConsiliul Județean Suceava va modifica acordul încheiat în 2021 cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) care prevedea realizarea proiectului ,,Varianta de ocolire Gura Humorului" întrucât nu are de unde plăti cofinanțarea de 2 la sută din valoarea proiectului care va fi finanțat prin Programul Transport 2021-2027 din cauza valorii foarte mari a investiției.

,,Având în vedere valoarea totală a investiției rezultată din Studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiții ,,Varianta de ocolire Gura Humorului", aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Suceava nr.40/2024, UAT Județul Suceava prin Consiliul Județean Suceava se află în imposibilitatea de a susține, în calitate de partener, contribuția proprie aferentă finanțării acestui obiectiv de investiții, impusă prin Ghidul solicitantului aferent Programului Transport 2021-2027, pentru etapele ulterioare elaborării și aprobării studiului de fezabilitate. Motivat de cele menționate mai sus, prin adresa nr. 4852/14.02.2024, Consiliul Județean Suceava a solicitat C.N.A.I.R. S.A. analizarea și aprobarea inițierii demersurilor pentru încheierea unui act adițional la Acordul de parteneriat nr. 92/3200/1204/15.01.2021 pentru operarea modificărilor necesare în ceea ce privește rolurile și responsabilitățile partenerilor în implementarea proiectului. Ca urmare a acestei solicitări a instituției noastre, C.N.A.I.R. S.A. a transmis, prin adresa înregistrată la Consiliul Județean Suceava cu nr. 8442/21.03.2024 propunerea de Act adițional nr. 2 la Acordul de parteneriat. Luând în considerare cele precizate mai sus, este necesară aprobarea încheierii Actului adițional nr.2 la Acordul de parteneriat nr. 92/3200/1204/15.01.2021 încheiat între U.A.T. Județul Suceava și C.N.A.I.R. S.A. pentru realizarea proiectului ,,Varianta de ocolire Gura Humorului"", mai arată Vasile Tofan.

Reamintim că Ministerul Transporturilor a pus în transparență decizională proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru centura Gura Humorului.

Investiția, evaluată la 2,7 miliarde de lei, se va derula pe perioada a 30 de luni, din care în primele 6 luni se vor cheltui 700 de milioane de lei, iar în următorii doi ani câte un miliard de lei pe an, sursa de finanțare fiind Programul Transport 2021-2027 și bugetul de stat.

Șoseaua de centură Gura Humorului va avea o lungime de 10,142 km, lăţime platformă: 23,50 m, lățime parte carosabilă: 2×7,00 m și 8 poduri/pasaje/viaducte.
NewsBucovina

mirceaeliade

#666
E frumos sa avem autostrazi peste tot, dar daca si 2% co-plata e prea mult... atunci poate ar fi frumos sa o lasam mai usor cu pedala de "prioritizare pentru mine".  Mie personal mi-ar fi rusine sa cer o autostrada la mine in ograda cand ma plang ca nu pot sa contribui nici macar cu 2%.  Si sigur nici nu va fi ultima data cand 'localnicii' vor cere, dar nu vor reusi sa gaseasca cofinantare nici de 2%.

Poate macar sa fie un 'wake-up call' pentru cei care se multumesc numai cu proiecte SF faraonice produse in birouri pline de artisti plastici.  Ca da bine si cu platforma lata cu multe benzi (22m in loc de 23.5m sunt prea putini metri de asfalt latime pentru un VO pe la 15,000 de oameni), si cu tuneluri pe sub orasele (ca altfel ar putea fi prea mult zgomot in oraselele de renume judetean) sau cu cocoase pentru orase mai mari (ca altfel primarii nu dau avizele necesare daca nu trece drumul "pe unde vrea muschii lui"), si noduri cu benzi kilometrice la fiecare iesire (ca altfel traficul sigur va umple autostrada la iesiri), si proiectare la viteze mare chiar si prin zone montane (daca se poate chiar si pentru benzile de iesire), etc...




snake69fast

#667
Del

dr4qul4

Ceva imi spune ca Bolojan a scos mai mult de 2% ca sa pregateasca proiectele servite celor de la CNAIR.
E bine ca avem bani pentru panselute, borduri si festivaluri pentru toate sarbatorile, dar cand e vorba de infrastructura... sa o faca altii.

Nu ma intelegeti gresit, fiecare autoritate locala e libera sa faca ce vrea cu finantele ei. Dar daca infrastructura nu se afla printre prioritatile ei, atunci sa treaca la coada si sa-si astepte randul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 4 aprilie 2024

1. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiţii ,,Varianta de ocolire Gura Humorului", judeţul Suceava

gov.ro

tom_sawyer

#670
Pentru informarea publică dorim să transmitem câteva elemente tehnice. Lungimea centurii ocolitoare este de 10 km în regim de autostradă, cu lățimea de 23,5 m, cu 2 benzi pe sens, cu bandă de staționare de urgență pe fiecare parte, cu o bandă de 3m separatoare de sensuri și cu 17 km de drumuri adiacente pentru noduri rutiere, bretele, benzi de accelerare și decelerare. Numai calea de rulare, partea carosabilă, are 2 x 7 m lățime, nodurile rutiere sunt la Păltinoasa și la Frasin.

Avem 2 viaducte, cel mai lung viaduct este de 5 km și încă unul de 400 m.

Traseul este pe malul stâng al râului Moldova, viaductul are 123 de deschideri, adică 246 de suporți, cu câte 6 coloane care se forează la minim 6 m adâncime. În total vor trebui 1500 de coloane forate și  pe care vor fi amplasate 984 de grinzi de beton cu lungimea de 40 m fiecare și în greutate de 60 de tone fiecare. Pentru terasamente este nevoie de 2,1 milioane metri cubi de agregate.

Vor fi 74 de separatoare de hidrocarburi, adică toată apa pluvială de pe carosabil se colectează în rigole și se separa apa pluvială de resturile de ulei sau combustibil de pe autostradă. 70% din traseu și cele două noduri rutiere vor fi iluminate pe timp de noapte.

Tot traseul Autostrăzii va fi flancat de panouri fonoabsorbante, fiind  necesare peste 20 km de rețea de astfel de panouri.

Pe traseul ales nu este necesară demolarea niciunei construcții. Vor fi mutați 3 stâlpi de înaltă tensiune și 25 de stâlpi de medie tensiune, se introduce rețeaua electrică subterană pe 500 m, se va proteja magistrala de gaz metan pe circa 2 km, se mută rețeaua de apă pe 250 m și rețeaua de canal pe 2000 m, se mută 3 puțuri de captare a apei potabile din zona Păltinoasa.





facebook.com/ConsiliulJudeteanSuceava

GDC

Interesant că mai departe spre Vatra Dornei se pare că se va vrea continuarea în viitor prin zona Stulpicani, căci altfel nu înțeleg de ce traseul centurii se termină înspre dealul de la sud de Bucșoaia.
Partea bună e că evită zonele puternic antropizate (e.g. Câmpulung) și necesitatea tunelului lung de la Vatra Dornei.
Partea proastă e că nu putem spera la prea mult drept centură la Câmpulung și Vatra Dornei pe traseul actual și fără Chiril-Gura-Humorului (undeva într-un viitor) nu prea va fi alt traseu.

tom_sawyer


rota

Asta a fost acum 1 an de zile, momentan contractul de SF V.Dornei-Sv e reziliat
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

tom_sawyer

Traseul a apucat să fie stabilit, nu cred că se mai schimbă la reluarea contractului:
IN DATA DE 01.09.2022 ANALIZA MULTICRITERIALA ETAPA 2 A FOST AVIZATA IN CADRUL CTE CNAIR
(CESTRIN)