Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexa_adrian2001

Mi se pare ca se ajunge la discutii circulare: investitorii nu aleg o zona din cauza ca nu avem infrastructura iar noi gandim ca nu facem infrastructura ca nu avem investitori?

alin2pas

Infrastructura trebuie dezvoltată, trebuie făcut un drum rapid care să traverseze Carpații Orientali, dar în nici un caz nu putem face trei: acest DX, A8 și A13. Nu în următorii 20 de ani.

NGC

Surpriza pentru care am deschis topicul si cu care a vrut sa vina Cuc, este asta de mai jos.

"Elaborare Studiu de Fezabilitate Drum de mare viteza Baia Mare - Suceava: Lot 1 Baia Mare - Bistrita, Lot 2 Bistrita - Vatra Dornei si Lot 3 Vatra Dornei - Suceava"

alecu26

De accord ca avem nevoie de drumuri care sa aduca investitori, dar nici aceasta inflatie de studii si SF uri pentru orice oriunde nu mi se pare in regula...si ma intreb de cateva luni ce se urmareste.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rota

poti sa ademenesti investitori si cu promisiuni de autostrazi(ex: Ford de la Craiova) In plus regiunea aia de nord chiar duce lipsa de investitori si e forta de munca iefina.

alecu26

La noi suntem deja in situatia lui Petrica si Lupul. Asa ca nu mai vine nimeni. Basca ca salariile alea mici nu mai sunt asa mici. Nu stiu de ce spui ca e forta de munca ieftina. In satele din Bistrita de exemplu sunt zone intregi complet parasite si plecate afara. Erau si cazuri faimoase cand la chioscul din sat se vindea in euro...
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Trebuie sa profitam prima data de zonele cu relief usor si sa facem cat mai multi km de autostrada cu bani putini pe km - raportul pret / utilitate e mult mai bun. De ex. A7 (Ploiesti - Suceava) sau parti din A6, cum ar fi Lugoj - Caransebes si Bucuresti - Alexandria. Sau din A13 partile mai usor de facut. Sau de ce nu Oradea - Satu Mare, prin care zona Satu Mare se leaga la A3 (de la Biharia la Satu Mare ar fi 100 km de A in campie pura, costuri ca. 400 mil. euro si orizont plauzibil 10 ani).

In plus trebuie sa ne concentram pe finalizarea coloanei vertebrale, A1, cu o singura trecere de munti.

Si in fine ne mai putem uita la puncte nevralgice, unde se creeaza ambuteiaje, gen litoral sau Valea Prahovei.

Si abia apoi vin astfel de proiecte dificile, care vor mânca f. multi bani si f. multi ani (zeci de ani !). Din DX Baia Mare - Dej - Suceava deocamdata merita poate doar unele sectoare mai usoare sau unde se produc ambuteiaje pe drumurile actuale. Cum ar fi Dej - Bistrita, inclusiv cu centura Dej. Dar si aici, mai inainte are logica sa se faca Cluj-Dej.

HAI SA FOLOSIM AVANTAJUL ZONELOR USOARE, DE CAMPIE, sa legam intai pe acolo Romania cu autostrazi. Si apoi sa ne uitam si la astfel de proiecte ambitioase.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alexa_adrian2001

Foarte de acord cu tine VanCouver: ideal e sa construiesti unde e mai usor cu bani europeni in timp ce mai avem alocari. Desigur daca abordezi asa situatia atunci o sa pui in dezavantaj pe altii din zone mai dificile din punct de vedere al reliefului.

Daca s-ar face cum zici tu in tot acest timp ai da posibilitate firmelor locale/romanesti sa prinda experienta. Un exemplu bun, zic eu, e cazul Selina.

vancouver

#68
Nici agricultura nu se face la munte sau in orice caz nu in acelasi mod extensiv ca la campie. Nu insemna ca oamenii de la munte sunt defavorizati.

Si sa ne intelegem, nu am spus ca in zonele cu relief dificil nu trebuie facut nimic. Exista si altceva in afara de autostrazi. Caz concret pe traseul DX Dej - Suceava: s-a vorbit la un moment dat de un tunel de ca. 1 km lungime la profil 1+1 parte dintr-o centura Vatra Dornei de ca. 3 km lungime. Acesti 3 km de centura ar inlocui ca. 7 km de DN prin localitate. Ar ajuta mult atat tranzitul, cat si pe cei din Vatra Dornei. Si asta e ceva ce se poate face in ca. 10 ani (cu tot cu SF, proiectare, licitare). Pe cand perspectiva realista de a se face pe acolo acest DX eu o vad la 40+ ani de acum incolo sau poate chiar niciodata.

Cu ce-i ajuta pe cei din zonele cu relief dificil proiecte extrem de scumpe, a caror sansa de realizare in practica este minima? Si daca se fac, atunci abia peste 40-50 de ani...

PS. Intre Bistrita si Suceava, utile ar fi deocamdata proiecte de centura Campulung Moldovenesc, Gura Humorului si Vatra Dornei. Dupa modelul Caransebes / Lugoj / Drobeta / Alexandria si altele. Cat de greu era de traversat Caransebesul si cat de usor e acum cu centura... Asta trebuie facut de-a lungul DN17.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

NGC

Astazi a fost lansata licitatia "Elaborare Studiu de Fezabilitate Drum de mare viteza Baia Mare - Suceava: Lot 1 Baia Mare - Bistrita, Lot 2 Bistrita - Vatra Dornei si Lot 3 Vatra Dornei - Suceava".

Valoare estimata lot 1: 19.415.185,95 RON fara TVA
Valoare estimata lot 2: 16.497.789,72 RON fara TVA
Valoare estimata lot 3: 17.595.156,80 RON fara TVA

Durata contractului: 15 luni pentru fiecare lot in parte

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 08.01.2020

Quote
Prezenta procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urmatoarelor conditii: Incheierea contractului de achizitie publica pentru fiecare dintre cele 3 loturi este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii serviciilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respectarea dispozitiilor referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii serviciilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Autoritatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in semestrul I al anului 2020 pentru oricare dintre cele 3 loturi.

Granata06

Mai pe inteles, consumati energie, timp, bani etc si participati la licitatie insa nu stim daca avem bani sa incheiem contractul.

alecu26

Poate va participa cine trebuie...si atunci se imping inainte actele pt finantare. Este si asta un mod de a selecta concurenta. Ce firme straine serioase vezi baganduse la un asa contract?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alin2pas

E posibil ca această inflație de licitații și lansări de studii de fezabilitate  să fie doar un mod de ,,să ne facem că lucrăm" și în final să aibă aceeași finalitate ca spitalele regionale: ,,le vom face dacă vom rămâne la putere, dar durează". Preferam să fi fost mult mai puține licitații și proiecte lansate, dar mai realiste și legate de masterplan.

klacsma


Satu Mare deplange lasarea in afara "autostrazii nordului":
https://www.presasm.ro/autostrada-nordului-se-opreste-la-baia-mare-satmarenii-uitati-la-licitatie/

Parca vor sa copieze situatia de pe A3 -Biharia: legatura scurta pana la granita (Oar-Satu Mare) dupa care pauza.
E drept ca DX Satu Mare -Baia Mare are un studiu din 2005 ...

NGC

Nici o problema, este ceva in plan si pentru Satu Mare - Baia Mare. Mai exact este vorba despre proiectul "Drum expres Satu Mare - Baia Mare si legaturile la drumurile existente". ;)