Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

esendy

deacord cu @pasadia

sunt si locuiesc in Baia Mare si in acest moment traficul este "subtire" pe Baia Mare - Dej, exceptand "dopul" de la intrare in Dej, limitarile de viteza din localitati si traversarea dealului Mesteacan

pentru aceasta ruta este mai importanta conectarea DX-ului Satu Mare - Baia Mare la A3, si NU este importanta conectarea acelui DX la Dej

traficul de tranzit se va muta de pe ruta actuala Baia Mare - DEJ pe Baia Mare - Jibou - A3 si apoi mai departe

elphax

problema ramane mutarea traficului Suceava - Cluj prin Bistrita-Dej pe A8 c

dumbravaandrei

De ce ar fi problemă  ???
Crezi că sunt așa de plăcute bârgaiele pentru un camion sau pentru unul care deja conduce de 2-3 ore?

qionescu1

De la Dej la Suceava pe A8 este un ocol de aprox 150 de km. Cluj-Suceava, da merge pe A8, dar pt o conexiune rapida intre zonele de nord ale tarii A8 nu este o solutie. Orientalii trebuiau sparti in doua locuri A13 si A14.

Nu sariti ca preferati autostrada ca altii care ar alege sa mearga de la Brasov la Iasi prin Ploiesti doar pt a folosi A7. Asta poate fi o alegere individuala si ocazionala. Pt impactul economic generat de traficul a sute de mii/milioane de masini anual datele ar arata complet diferit.

dumbravaandrei

Fără supărare, dar ce se întâmplă la Dej când vii de la Suceava, altceva decât să că oprești să faci stânga spre Cluj?  :-[
De la Suceava la Cluj, pe viitorul A8 + A7 va fi o diferență de maxim 60 km, nu 150..

Liviu M

Păi ce, rămâne în Cluj?  ???
 :lol:
Serios acum, um ocol de 60 km la distanță de 300 km e enorm. Probabil o parte se compensează prin "confort", dar tot e mult.

dumbravaandrei

#546
Și de la Cluj ce, se duce în marele megalopolis Dej? Nu continuă spre Oradea/Borș?

1) Nu sunt împotriva acestui drum expres, dar hai să construim argumentele corecte pentru el și să nu mai tragem trafic aiurea printr-un punct, doar de dragul de a ne fura căciula. Am mai făcut povestea asta pe CoBra și uite ce frumos circulăm pe ea...
2) 60km ocol pe autostradă la o distanță de 300km, mai ales când alternativa e DN, nu e chiar așa de mult, e chiar ok. Și de la Sibiu la Timișoara ai mai mulți km pe A decât pe DN (cam 25km în plus). Și între Tg. Mureș și Cluj autostrada e cu 14 km mai lungă decât traseul pe DN. București-Ploiești de asemenea și orice alt segment de drum expres din România între două orașe, distanța e mai mare decât pe DN-ul echivalent.
3) Dacă tot e să vorbim de justificări, putem construi argumentele altfel.. cum DX-ul ăsta reactivează potențialul industrial din Bistrița (Care a început să se miște chiar bine), cum dezvoltă zona muntoasă din Suceava, cum dezvoltă zona muntoasă a Maramureșului, cum tratăm turismul din Colibița, Rodna, valea Bistriței. Adică să discutăm pe bune, nu fantasmagorii cum transferăm tirurile mai rapid de la Cernăuți spre Borș. Iar celelalte orașe mari (Iași, Bacău, Galați, Brăila, Chișinău) n-or să folosească drumul ăsta expres.
Chiar e momentul să îl gândim ca un drum expres pentru nevoi interne, nu de tranzit european.

Liviu M

Quote from: dumbravaandrei on October 13, 2023, 09:59:19 AMȘi de la Cluj ce, se duce în marele megalopolis Dej? Nu continuă spre Oradea/Borș?
Nu, se întoarce la Suceava.  :lol:
60 + 60 = 120 km.

horatiu.cosma

Dacă despre un A8 montan de 6 miliarde de euro sunt neclarități cu privire la finanțarea pentru profil full in această decadă în condițiile în care studiul de fezabilitate este gata, acordul de mediu obținut și gata de lansare pentru licitația de lucrări, premisele pe termen mediu pentru acest proiect sunt ceva mai pesimiste.

Cred că cea mai deșteaptă tactică ar fi presiune maximă pe autorități locale și județene să urmărească foarte atent derularea SF-urilor și lansarea apoi în primă fază a unor loturi half profile sau chiar full profile în funcție de trafic și rentabilitatea economică, pentru sectoarele care asigură ocolirea localităților relevante de pe traseu. Lupta pentru full profile pe tot traseul din prima e pierdută din start.

qionescu1

@dumbravaandrei

Nu știu dacă ar trebuie să construim altfel argumentele. Cele prezentate de tine la pct. 3 sunt deja incluse în argumentația acestui drum de care are mare nevoie toată zona de nord. Etapele rationale de construire au mai fost zise nu mai revin, dar nu pot să nu observ și e imposibil de evitat o concurență (cel puțin limitată) între A8 și A14.

Am ales Dejul ca punct de comparație deoarece e la mijlocul zonei de nord a Transilvaniei nicidecum că ar fi un megalopolis cum ironizezi tu. Dar ironia ta arată doar faptul că nu ai înțeles problema pentru că dacă vorbim de Satu Mare de ex, ocolul pe A8 până la Suceava e de 190 de km! Nu există numai Cluj și Iași, A3 și A8. Mai sunt și SM, BM, Dej, BN, VD, Campulung, SV, BT. De asta e nevoie de drumul ăsta (indiferent cum va arăta) pt că zona de nord nu poate comunica eficient decât pe aici și pentru că A8 nu rezolvă totul.

FMFM

Au fost lansate in consultare publica pe baza de chestionar, variantele de traseu a Loturilor 1 si 2  respectiv Baia Mare - Dej si Dej - Bistrita.
Las mai jos informatiile relevante fiecarui lot.

Lot 1 Baia Mare - Dej

Varianta 1 (V1) Rosu - Lungime 71,64 Km
Varianta 2 (V2) Albastru - Lungime 108,59 Km

Chestionar Lot 1 Baia Mare - Dej



Lot 2 Dej - Bistrita

Varianta 1 (V1) Rosu - Lungime 76,04 Km
Varianta 2 (V2) Verde - Lungime 79,23 Km
Varianta 3 (V3) Albastru - Lungime 78,10 Km

Chestionar Lot 2 Dej - Bistrita




Powered by API/PUM imgur uploader

raulbogdan23

Oare niste harti cu traseele propuse mai proaste nu puteau face? Trebuie sa te uiti cu lupa sa gasesti traseul

FMFM

Intradevar, traseele sunt trasate cu linii foarte subtiri si trebuie sa maresti mult pentru a vedea mai bine, iar imaginile incarcate de mine nu ajuta mult deoare au o calitate mai scazuta in comparatie cu cele originale, datorita necesitatii de a fi comprimate pentru upload.
Verisunile originale se gasesc in fiecare link de mai sus, " Chestionar ..."

klax187

V1 se suprapune cu V2 dupa Saratel, langa Bistrita?

sirius.alfa

Pe "varianta albastra" sunt 22 (!!) traversari ale Somesului. Cineva chiar a studiat un traseu sau e doar asa, orientativ, prin lunca Somesului?