News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#525
Din câte am observat, Oar-Satu Mare nu se regăsește pe listele din Ghidurile Solicitanților din noul Program Transport, doar Baia Mare-Satu Mare, ca proiect de rezervă.

Cum au de gând să-l finanțeze? Există fonduri din programe transfrontaliere sau ceva asemănător?

TERMEN FINALIZARE FAZA DE PROIECTARE - 13.11.2023 CONF. AAD NR. 12


HOTĂRÂRE nr. 1.439 din 29 noiembrie 2022 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții "Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare)-Oar (Granița Româno-Ungară - Drum Expres M49 Ungaria)", județul Satu Mare

Articolul 1
Se aprobă indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ,,Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare)-Oar (Granița Româno-Ungară - Drum Expres M49 Ungaria)", județul Satu Mare, prevăzuți în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Articolul 2
Finanțarea obiectivului de investiții prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile - Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020 și Programul operațional Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Articolul 3
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/262275

FMFM

" Pe traseul viitorului Drum Expres Baia Mare – Satu Mare se execută în această perioadă lucrări de foraje care colectează date geologice și geotehnice, esențiale în proiectarea și realizarea acestui drum de mare viteză.
Forajele se execută pe raza ambelor județe, respectiv în Satu Mare, la kilometrul 13 al drumului expres, și în Maramureș, la kilometrul 56 al drumului.
Aceste lucrări vor fi finalizate în luna decembrie 2023, ulterior vom finaliza studiul de fezabilitate, iar mai apoi vom face demersurile necesare pentru obținerea finanțării necesare pentru realizarea acestui proiect.
Drumul Expres Baia Mare – Satu Mare va avea o lungime de 59 de kilometri, plus drumurile de legătură, fiind astfel un proiect vital pentru dezvoltarea infrastructurii din ambele județe și crearea de noi conexiuni rutiere. "

Sursa





























Powered by API/PUM imgur uploader


EugenRo

Varianta albastra, desi mai lunga, faciliteaza si o eventuala legatura DX Jibou - Poarta Salajului/Romanasi (A3) care ar fi interesanta.

Varianta rosie e doar mai scurta, dar nici ea nu traverseaza zone usoare.

FMFM

Având în vedere ca o legătură Jibou-Romanasi este în lucru la CjSJ, ar fi absurd sa fie aleasa varianta roșie, care de altfel traversează niște dealuri din "mamaliga" similare cu cele întâlnite de UMB pe A3, pe o distanta semnificativa.
Spre exemplu pasul Mesteacăn aluneca și în ziua de azi, după nenumărate consolidări.

În schimb varianta albastra are doar câmpie de la Baia Mare pana la Benesat unde ar avea de traversat un deal ( aici sunt 2 variante , un tunel sau ocolirea dealului) , ulterior acestei traversări se urmează valea Someșului pana.la Dej.

qionescu1

Nu știu ce e în lucru la CJ Sălaj dar o legătură între A3 și Jibou via Românași nu e o problemă locală. Ține de planificarea DX4 Turda-Halmeu, conexiunea Satu Mare și Baia Mare la A3 și implicit la întreaga infrastructură a României plus conexiunea parțială a viitoarei A14 (autostrada nordului) cu A3 și granițe.

Deci toate astea trebuie avute în vedere la planificarea DX4, iar traseul cu albastru nu pare soluția care să împace toate cerințele. Este foarte bun pt conexiunea SM, BM prin Românași la A3 dar lasă de dorit în privința conexiunii A14 (care se suprapune parțial peste acest DX4 sau va fi DX4). O astfel de abordare mie îmi lasă impresia că lucrăm în paralel la doua proiecte care se suprapun (parțial), ori CNAIR/presa nu comunică foarte bine.

Acum depinde și de sursa de finanțare pentru că am face cât mai multă infrastructură cu contribuție europeană dar un traseu pe la Jibou ar crea pt cei care vin de la Dej spre BM/SM un ocol de cel puțin 40 de km doar pe acea buclă pe la Jibou. Asta pe lângă ocolirea Văii Chioarului pe la vest și atingerea Băii Mari în partea ei vestică deși nu pe aici e drumul cel mai scurt.

O soluție ar fi ar fi ocolirea Văii Chioarului dar nu pe la Jibou ci de la Letca prin satele Șoimușeni/Cozla până în Năpradea unde traseul pare accesibil. Iar pentru legătura nordului țării la A3   să avem o conexiune separată (cel puțin birocratic) între Românași-Jibou-Năpradea (35km) practic o legătura între A3-A14.

pasadia

Vezi care sunt cotele de nivel la est de Napradea. In 2 km terenul urca de la 200 de metri pana la 540, putin cam greu sa urci o asemenea panta fara tunel si alte lucrari de arta scumpe. 

alecu26

Pai si ocolul ala de kilometri intregi...si milioane de kilometri facute de sute de mii de masini?
Chiar sunt satul de proiectarea comunista si prelungita nepermis de mult dupa 89 prin Iptana si oamenii formati acolo. Cu greu gaseam inainte viaducte (deci structuri peste altceva decat vai), ce naiba...si debleurile de cateva metri erau raritate....iar de tunele si noduri rutiere deniveltae era un sacrilegiu sa le pomenesti macar.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

#533
Daca imi raspunde @alecu26 atunci nu ma pot abtine sa nu comentez pana la capat - eu nu cred ca este nevoie de o conexiune noua intre Dej si Baia Mare. Pentru ca in principiu orice trafic de lunga distanta (deci care parcurge macar 300 de km intre punctul de plecare si punctul de sosire) masuram acum pe acest sector, el se va fi mutat pe alte trasee in viitor - de exemplu pe A8 si A3.

Am mai spus - eu as vedea necesara conectarea zonei Baia Mare (si Satu Mare) la A3 in zona Zalau (sau fie, Romanasi). La fel conectarea Bistritei (si implicit a Dej-ului) la A3 in zona Turda (prin celebru DX Turda - Dej). Dar intre Dej si Baia Mare nu m-as grabi cu planuri acum. Nu inainte de a face investitiile mentionate mai deveme si de a masura la acel moment ce trafic mai avem si care sunt necesitatile acestuia. Iar atunci cand vom masura s-ar putea sa gasim alte solutii, nu unele care urmeaza fidel DN-urile actuale. De exemplu:
- Rascruci - Topa Mica (oarecum DJ109+DJ170B). Sau
- Dej - Cernuc - Surduc - Jibou (oarecum DJ108B+DN1H, cu conectare in DX Romanasi - Baia Mare - Satu Mare). Sau
- Bistrita - Spermezeu - Tg. Lapus - Baia Mare (oarecum traseul DJ151+DJ171+DN18B)

Asta asa, daca tot am stabilit ca avem bani si vrem sa o rupem cu traditia proiectarii comuniste in lungul traseelor de caruta.

TibiV

Quote from: pasadia on October 08, 2023, 12:48:09 PM.... eu nu cred ca este nevoie de o conexiune noua intre Dej si Baia Mare. Pentru ca in principiu orice trafic de lunga distanta (deci care parcurge macar 300 de km intre punctul de plecare si punctul de sosire) masuram acum pe acest sector, el se va fi mutat pe alte trasee in viitor - de exemplu pe A8 si A3.

Deh, doar de dragul contrazicerii...
Cu ce ma ajuta (mai exact ce as castiga ca timp si kilometri) A8 si A3 pe traseul Bucuresti-Dej-Sighetu Marmatiei si inapoi?!...

Da, nu sunt un utilizator frecvent al rutei. Pentru ca nu am decat doua saptamani de concediu pe an.

Dar poate sunt altii care fac mai des rute din astea care te pun la pamant... (este adevarat, eu NU mai fac niciodata ruta asta dintr-o bucata, ca am o varsta... Gasesc un popas sau doua pe traseu. Dar am nepoti/nepoate mult mai tineri care au facut traseul asta. Noaptea... Am fost fericit cand au ajuns INTREGI la destinatie....)

Stiu ca ai calatorit prin toata tara.... dar relatia Dej-Sighet nu are prea multe alternative. De vreo 4 ani o iau prin Targu Lapus, am incercat si Salva-Viseu. Superbe in scop turistic, dar dezastruoase ca si capacitate si calitate. (Am testat si DN18 Iacobeni-Sighet, inclusiv dupa terminarea lucrarilor de modernizare. Superb pentru un turist in vacanta, dar aproape inutil pentru un camionagiu...)

In rest...
Nu pot decat sa recunosc ca variantele  tale sunt foarte logice...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Tibi - de obicei au logica mesajele tale, dar acum nu pricep ce ai vrut sa spui. Dar de dragul argumentatiei

- in viitor vei ajunge de la Bucuresti pana in zona Zalau doar pe autostrada (A1+A10+A3). Din zona Zalau (sau Romanasi) atat eu cat si altii spun ca va exista un drum nou (probabil DX) care va ajunge pana la Baia Mare (probabil pe traseul Romanasi - Jibou - Ulmeni - Ardusat; sau pe traseul Zalau - Cehu Silvaniei - Ardusat).
- din Baia Mare vei folosi pentru a ajunge in Maramures acelasi DN18 cunoscut (poate vom avea un tunel de baza pe el, dar in mare va fi acelasi traseu)

Deci si pentru aceasta ruta este mai importanta conectarea DX-ului Satu Mare - Baia Mare la A3, si NU este importanta conectarea acelui DX la Dej!

Alternativ, vei putea ajunge de la Bucuresti la Dej folosind A1+A10+A3+DX Turda - Dej. DX care, in principu, va fi continuat spre Bistrita (cel putin). Din zona Beclean, folosind DN17C vei ajunge in zona Viseu / Borsa.
Si in acest caz conexiunea Dej - Baia Mare este inutila celui care are de parcurs ruta Bucurestio - Maramures. Este important DX-ul Turda - Dej - Bistrita, dar nu este util DX intre Dej si Baia Mare.

Pfff77

#536
" in viitor vei ajunge de la Bucuresti pana in zona Zalau doar pe autostrada (A1+A10+A3)" În viitorul foarte îndepartat ce-i drept  :((

alecu26

Pe zonele astea capitalele de judet mai mici trebuie legate maxar de capitalele regionale (ca exista sau nu exista oficial).
Ca si mare coridor de transport....Satu Mare Vatra Dornei e o aberatie ultrascumpa. Acolo trebuie inceput cu centuri (chiar si la nivel de DX full sau 2+1) la orasele de pe traseu, sau la clustere de sate si dupa aia unite sau dublate unde e cazul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

FMFM

Momentan, daca analizam traficul Baia Mare - Dej, cu indulgenta putem sa agreem ca este nevoie de o conexiune rapida (A/DX), dar traficul Baia Mare/Maramures-Dej este preponderent doar trafic de tranzit spre Sud.
Realizarea unei legaturi directe Satu Mare/Baia Mare - A3, ar elibera mare parte din traficul actual al DN1C si va elimina necesitatea unei legaturi directe Baia Mare - Dej, astfel incat pe traseul actual va ramane doar traficul local.

Bistrita-Dej de asemenea este necesar, dar conexiunea in zona Turda prin DX4 va crea un ocol de aproximativ 60km pentru traficul Est -> Vest 

Comparativ cu o legatura Bistrita - Dej - Jibou/Romanasi, bineinteles daca alegem ca punct terminus legatura de la Romanasi.


Traseele ilustrate sunt rute aproximative, fara a consulta harti, SF-uri, samd.

Powered by API/PUM imgur uploader

qionescu1

#539
Exceptând Clujul și Iașul, între care distanțele ar fi aprox. egale, pe A14 sau pe A3, A14 servește un bazin populațional aprox egal cu cel de pe A3+A8. A14 este o aberatie ultrascumpă in comparație cu ce? Cu A8 cumva? În nici un caz...

Fiecare regiune, așa cum zici are nevoie de legături rapide, și da, corect, este nevoie de o etapizare a proiectelor in zonă. Dar nu avem nici centuri, cu care ar fi trebuit să începem, nici drumuri de viteză care sunt deja obligatorii. În condițiile în care nu avem nici centuri nici drumuri eu cred că nu ne mai rămâne de făcut decât să prioritizăm sectoare. Pe A14 ar fi prioritare SM-BM, BM-Jibou, Dej-BN, Vatra Dornei-Suceava(aici începând cu centurile în zona montană). Asta pentru primele coridoare ale A14 care cred că se califică direct și nu mai suportă amânare.

Sunt printre cei care care cred că sectorul Dej-BM/Jibou (sa ce o fi) nu este unul prioritar atât din perspectiva traficului actual cât și a celui preconizat pt. că e limpede pt. toată lumea că este mult mai importantă legătura SM/BM de A3, și o astfel de legătură ar degreva substanțial de trafic tronsonul dintre BM și Dej.

Mai mult dintr-o perspectiva regională alături de corelarea cu alte drumuri ar face obligatorie conexiunea zonei (BN,Dej,Gherla + toată lunca Someșului) cu A3 prin viitorul DX4 Turda-Halmeu. pentru că:
1. Distanța de la Dej la Zalău este aprox. egală pe toate rutele prin care s-ar putea realiza legătura
2. Se suprapune peste DX4 pe sectorul Răscruci-Dej
3. Se suprapune peste legătura Răscruci-Mihăești(sau Topa Mică), drum care ar avea dublă utilitate, atât legătură cu A3 a zonei amintite dar și centura de nord a zonei metropolitane a Clujului.

Acum revenind la postarea inițială, a traseului discutat de CNAIR si CJ Sălaj, sunt de părere alegerea unui astfel de traseu cu o ocolire largă pe la Jibou, asta în condițiile în care CNAIR nu acceptă argumentele prezentate mai sus legate de prioritizare și nevoile regiunii - și se pare că nu o face, este departe de a putea fi una acceptabilă. Și nici eficientă nu e. Dar poate fi remediată cu traversare în zona Letca-Șoimușeni/Cozla până în Năpradea. Chiar dacă pasadia ne zice de diferențe de nivel de 350 de metri în 2 km totuși traversarea nu trebuie să fie un frontală și sunt destule soluții tehnice (rambleuri/debleuri, sinuozitatea drumului, și chiar tunel - pe o distanță mai scurtă alături sau impreună cu celelalte soluții). N-ar fi o tragedie nici dacă pe traversarea asta, de doar câțiva km, am avea un 2+1. Deci ar fi destule soluții pentru a evita un ocol de 40 de km(!) și nu ar fi așa scumpe cum s-ar crede.