News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ovicor

Se stie cine face vama? Sau nu e important, pana atunci va fi si Turcia, poate si Rusia in Shengen!

dumbravaandrei

Da, ar trebui sa se stie. Daca imi amintesc bine, in 2021 a fost semnat acordul intre guverne si va fi la fel ca la nadlac II.

RobertH

Pe plansele proiectului nu apare vama pe partea romana deci cel mai probabil va fi in Ungaria.

 

horatiu.cosma

Da, va fi în Ungaria (dacă va mai fi nevoie). Discuția din 2021 a fost că mergem pe "rimă îmbrățișată", noi (Nădlac), ei (Borș), ei (Oar), noi (Salonta).

tom_sawyer

#514
Astăzi, 9 august 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre de Guvern privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum și aprobarea listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) - Oar (Granița Româno - Ungară - Drum Expres M49 Ungaria)"

Anexa 1 - Plan de amplasament

MT


De pe harta CESTRIN:

A FOST TRANSMISA DOCUMENTATIA PENTRU ATRIBUIREA CONTRACTULUI – 01.08.2023.

luxxxoor

eu ceva nu inteleg, cand vor extinde dx-ul la restul traseului pe unde naiba va trece ? ca din plan arata ca ajunge chiar inspre mijlocul orasului, de acolo n-ai cum sa-l duci nici in sus nici in jos

tom_sawyer


staude6

Quotehttps://ziarmm.ro/sedinta-de-lucru-ultimele-noutati-legate-de-drumul-expres-satu-mare-baia-mare/

"[...]Termenul stabilit pentru încheierea studiului de fezabilitate este finele acestui an", precizează CJ Satu Mare.

Oficialii sătmăreni mai spun că ,,până în prezent, în vederea realizării studiului de fezabilitate, a fost obținut avizul comisiei tehnico-economice din cadrul CNAIR asupra traseului drumului expres, s-a realizat studiul topografic, au fost demarate procedurile de descarcare de sarcină arheologică și s-au depus documentațiile pentru obținerea avizelor specificate în certificatele de urbanism"."

luxxxoor

Quote"E aproape de finalizare studiul de fezabilitate pentru autostradă, şi spun autostradă, pentru că la început a fost drum expres, după studiile de trafic CNAIR şi Comitetul Tehnico-Economic a Ministerului a aprobat schimbarea regimului din drum expres în autostradă, mai exact Bistriţa-Vatra Dornei.

Studiul este aproape finalizat şi, de asemenea, se lucrează şi sper eu ca într-o lună de zile să avem traseul final pentru varianta Dej – Bistriţa, pentru că aici avem prinsă şi centura municipiului Bistriţa care este vitală în momentul de faţă pentru locuitorii municipiului Bistriţa.

Suntem în legătură permanentă cu asocierea de firme care a câştigat întocmirea studiului de fezabilitate, împreună cu toţi primarii de pe traseu. Le-am stat la dispoziţie, le-am pus la dispoziţie toate documentele necesare, vom sta la dispoziţia lor şi în continuare pentru a scurta cât mai mult din termen, până când studiul de fezabilitate va fi finalizat, pentru că ne dorim ca pe viitorul exerciţiu financiar european, care va începe anul viitor, să putem să introducem şi aceste tronsoane la finanţare, să se poată începe efectiv lucrul", a spus președintele Emil Radu Moldovan.

https://rasunetul.ro/studiu-de-fezabilitate-aproape-de-final-pentru-sectorul-de-autostrada-bistrita-vatra-dornei-se

mutam topicul la autostrazi ?

ionutpunctro

Deci o sa avem DEx Satu Mare - Bistrita + Autostrada Bistrita - Vatra Dornei + DEx Vatra Dornei - Suceava, sau nu am inteles eu bine comunicatul?

luxxxoor

cred ca pentru fiecare sector se hotaraste in functie de trafic

daca bistrita vatra dornei e autostrada, ar avea sens ca cel putin dej-suceava sa fie autostrada

insa atunci, ce se intampla cu dej - A3 care e drum expres

dr4qul4

In zone montane sau de deal inalt, DX-urile sunt acelasi lucru cu autostrazile pentru ca sunt mai peste tot limite de viteza.
Avem limitari la 120 si pe A2 in Dobrogrea asa ca aici ne asteptam la limitari si de 100 sau chiar 80
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

tom_sawyer

#522
Centura Gura Humorului, parte din Autostrada Nordului, va fi autostradă montană, platformă de 23,5 m (ca fapt divers, acest standard permite construcție etapizată, semi-profil).
Bistrița-Vatra Dornei tot autostradă.
Astea s-au stabilit oficial până acum, prin SF.

Când se va relua SF-ul pe Suceava-Vatra Dornei logic că tot A de 23,5 va propune.

Satu Mare-Baia Mare e contract de revizuire SF pentru DEx, rămâne DEx.

Să vedem ce propune proiectantul care face SF-ul pe Baia Mare - Dej - Bistrița.
Ar putea fi A pe Dej-Bistrița și DEx pe Dej-Baia Mare.

qionescu1

Quote from: tom_sawyer on September 09, 2023, 08:31:58 PMSatu Mare-Baia Mare e contract de revizuire SF pentru DEx, rămâne DEx.


Se revizuieste SF pt DEx, adica posibil sa avem autostrada? De ce zici ca ramane DEx?

a.l.x

Am primit răspuns de la CNAIR pe legea 544/2001, dar am uitat să postez și aici:

Oar-Satu Mare :
QuoteLa momentul prezentei s-au încheiat activităţile aferente contractului de servicii de
,,Elaborare Stadiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Conexiunea Satu Mare (VO Satu Mare - OAR (Graniţa Româno-Ungară - Drum Expres M49 Ungaria)".
Astfel, estimăm că lansarea procedurilor de achiziţie publică de execuţie a lucrărilor şi de servicii de supervizare lucrări se va realiza la începutul trimestrului IV 2023.

Satu Mare-Baia Mare:
QuoteProfilul Drumului expres Petea - Satu Mare - Baia Mare, Sector Satu Mare - Baia Mare
avizat de C.T.E.-C.N.A.I.R. - S.A. pentru varianta de traseu adoptată este de drum expres.
Luând în considerare progresul actual al activitățior din cadrul contractului de prestări servicii "Completare/revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Petea - Satu Mare - Baia Mare, sector Satu Mare - Baia Mare", corelat cu ultimul grafic de activităţi înaintat de prestator
beneficiarului,finalizarea Studiului de Fezabilitate este preconizată la finalul lunii decembrie 2023.
Data pentru începerea procedurii de achiziţie publică aferentă contractului de proiectare şi execuţie este estimată pentru luna aprilie 2024, cu condiția obţinerii finanţării.
Vă rugăm să aveţi în vedere faptul că aceste date au doar caracter estimativ şi că finalizarea etapelor distincte din contractul de prestari servicii poate varia în funcţie de dinamica elaborării studiilor specifice, întocmirii documentaţiei aferente şi termenilor de aprobare a instituţiilor competente.
 

Baia Mare - Dej - Bistrița :
QuoteDocumentația pentru Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1 a fost predată de către
Prestator, în prezent fiind analizată în cadrul C.N.A.I.R-S.A
. şi urmând a fi supusă avizării în cadrul C.N.A.I.R-S.A., ulterior va fi programată în vederea analizării în cadrul CTE C.N.A.I.R-S.A.
După avizarea de către Beneficiar a documentației, variantele de traseu vor fi încărcate în cadrul hărţii interactive de pe site-ul C.N.A.I.R-S.A. Referitor la profilul drumului de mare viteză, menţionăm faptul că prestatorul are obligaţia de a realiza o analiză cu privire la alegerea profilului (Autostrada/DX) şi această analiză va fi parte componenetă a AMC 2.

Bistrița-Vatra Dornei :
QuoteLa acest moment termenul contractual pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate este data de 13.10.2023, drept urmare acesta nu a fost predat de către Prestator şi având în vedere stadiul actual există posibilitatea ca acest termen să fie decalat.