News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FMFM

#495
Mateszalka - Csenger (M49) - este in licitatie SF sau executie;
Oar-Satu Mare are SF-ul finalizat, trebuie licitatie ptr executie;
Satu Mare-Baia Mare - Actualizare SF este in lucru , daca nu ma insel, sa ajuns la AMC2;
Baia Mare-Dej-Bistrita - Tocmai a fost semnat contractul pentru SF cu Quadrante Viaponte;
Mai mult sau mai putin si in Romania se misca ceva pe fiecare lot care poate duce la o conexiune M3-A7, dar realizarea fizica o vad intr-un orizont dincolo de 2030.

TibiV

Quote from: FMFM on January 30, 2023, 01:46:52 PM...
si in Romania se misca ceva pe fiecare lot care poate duce la o conexiune M3-A7, dar realizarea fizica o vad intr-un orizont dincolo de 2030.

Mai degraba realizarea metafizica... Fizica, poate dupa 2050. Nu ma vor mai critica "prietenii" mei...  ;)  O:-) 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

COMPANIA NATIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 16.02.2023, Actul Adițional nr.1, la Contractul de Finanțare nr. 162/06.09.2022, pentru proiectul:

,,Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteza Baia Mare- Suceava:Lot 3 Vatra Dornei- Suceava" .

Prin semnarea Actului Aditional nr.1 se stabileste:

In temeiul prevederilor  Art.15- Incetarea Contractului de Finantare si recuperarea sumelor platite, alin (3)-

,, Prezentul contract poate inceta prin  acordul partilor cu recuperarea proportionala a finantarii acordate, daca este cazul".

Partile stabilesc incetarea contractului de finantare aferent proiectului  ,,Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteza Baia Mare- Suceava: Lot 3 Vatra Dornei- Suceava" .

CNAIR


S-au pierdut banii europeni pentru acest SF?

Leo-Ph

eu cred ca s-a sifonat o gramada de bani...

Fred

Noutati despre acest drum. Ieri am vorbit cu cineva care are casa foarte aproape de traseu in zona Poiana Stampei si spunea ca se fac foraje in zona pentru drum. A vorbit cu oamenii care lucreaza la foraje si se pare ca vor fi cateva modificari de traseu in zona, care mai de care mai ciudate.

1. Traversarea de la Tesna-Pilugani se va muta mai spre nord, pe langa manastirea Podu Cosnei, cu o traversare mai complicata a caii ferate spre Dornisoara. Calea ferata nu e in functiune de multi ani, dar nu e desfiintata. Motivul ar fi evitarea unor demolari pe traseul initial. Desi pe harta API nu apar case pe traseu, daca se traseaza curbele si nu linii frante cum e acum ar putea ajunge peste cateva case.

2. Mutarea albiei raului Dorna in Dealu Floreni, unde pe harta drumul si raul se intalnesc. Nu stiu daca o sa obtina aprobare pentru asa ceva, raul e neamenajat si zona e salbatica, dar motivul e foarte ciudat: daca nu muta raul si un pic drumul nu au loc pentru curba de 120 km/h. I-am spus omului ca in zone de munte poate fi si 80 km/h si ca poate a inteles el gresit, a zis ca a intrebat foarte clar si ca se incearca mentinerea unei geometrii de 120 km/h si, unde nu se poate, de 100 km/h, dar nu 80. E foarte greu de crezut asa ceva, l-am rugat sa mai intrebe inca o data, o sa ajung si eu peste cateva saptamani si o sa incerc sa aflu mai multe, dar deocamdata fac foraje pe traseul modificat, nu pe cel original.

Apropos de mutat raul, acum vreo saptamana a fost un pod de gheata acolo care a inundat cateva zeci de hectare de teren pe malul apei, drumul va trebui facut fie pe rambleu, fie pe viaduct. Terenul in zona e tinoava (nu vorbesc de Tinovul Mare, care e la cativa kilometri, ci de faptul ca sunt multe tinovuri mici si anonime peste tot) si o sa fie nevoie de o gramada de imbunatatiri de fundatii, probabil cu o portiune pe viaduct ar fi cel mai sigur si cel mai putin intruziv, chiar daca e ceva mai scump. Nu trebuie sa fie inalt, doar cativa metri, macar 2-3.

danvoicu

Asta cu mutarea albiei e ciudata intr-adevar. Dar despre aprobare dificila? In mod natural albia unui rau se modifica in timp. Sau poate nu mai stiu eu Geografie. E adevarat ca in zonele de munte e mai putin seminficativa. Dar in zona de campie amintiti-va meandrele. 

PaulD

Știe cineva dacă s-a dat OIL pentru  S.C. QUADRANTE VIAPONTE PROIECTARE SI CONSULTANTA S.R.L. - S.C. METROUL S.A. - CAPITAL VISION S.R.L pe lotul Dej-Bistrița?
Vineri (17.03) se făceau ceva foraje în localitatea Șieu Sfântu, o bandă de circulație fiind blocată de mașina care a dus utilajul.

Takacs

Quote#VesteBună • 𝗦-𝗮 𝗱𝗮𝘁 𝗼𝗿𝗱𝗶𝗻𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗶̂𝗻𝗰𝗲𝗽𝗲𝗿𝗲 𝗮 𝗲𝗹𝗮𝗯𝗼𝗿𝗮̆𝗿𝗶𝗶 𝘀𝘁𝘂𝗱𝗶𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗳𝗲𝘇𝗮𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗰𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗼𝗰𝗼𝗹𝗶𝘁𝗼𝗮𝗿𝗲 𝗮 𝗠𝘂𝗻𝗶𝗰𝗶𝗽𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗕𝗶𝘀𝘁𝗿𝗶𝘁̦𝗮, parte din "Drumul de mare viteză • Baia Mare- Bistrița, Lot 1 Baia Mare-Dej", respectiv "Drumul de mare viteză Baia Mare-Bistrița, Lot 2 Dej- Bistrița".

sursa: https://www.facebook.com/emilradu.moldovan/posts/pfbid0pas2LfFKuYffvqXBcyvZSJfN2tomBVp6U6BaJW1dFGKMKcV9nnGpSV4r7YpkwAKJl

EugenRo

Carioca de weekend (dar nu doar atat):



Principalele puncte detaliate:
- DX*nou [Chiribis (A3)- Marghita - Tasnad - Satu Mare (Aeroport)- DX/A14 - DX Vama Halmeu] (nu DN, cum era propusa ultima portiune);
- DX Vama Oar - Vetis va continua spre sud si va intersecta noul DX* in apropierea aeroportului Satu Mare (in desen, intersectia este exagerat marita pentru a se intelege mai bine configuratia propusa);
- centura Satu Mare Sud+Est (profil DN, 1 banda/ sens) intr-un viitor >2030. Sageata gri descrie o potentiala dezvoltare urbana in viitor.
- DX/ A14 se va intersecta cu noua centura Sud+Est si se va descarca in DN19F in zona Martinesti.
Descrierea intersectiilor:
1. seminod, doar 2 ramuri pe directia Oar-Aeroport si 1 ramura de descarcare spre oras (dinspre vest)
2. intersectie doar descarcare DJ194/ urcare pe DX Vama Oar - Vetis
3. nod trifoi, cu o continuare catre Aeroport Satu-Mare
4. nod descarcare DN19A (E81)
5. intersectie doar descarcare DJ193/ urcare pe DX*nou [Chiribis (A3)- DX Vama Halmeu]
6. nod DX/A14 cu DX*nou [Chiribis (A3)- DX Vama Halmeu]
7. nod centura Satu Mare Sud+Est cu DX/A14
8. nod DN 19F cu DX*nou [Chiribis (A3)- DX Vama Halmeu]

Astfel, se rezolva toata infrastructura necesara, esentiala, din zona Satu Mare-tranzit vami HU/UA precum si legatura rapida a acestora cu Oradea/Zalau si mai departe.
In plus, se rezolva decent eroarea de a nu se face centura SM la nivel de drum rapid, de la bun inceput, centura DN ramanand utila dezvolatrii zonei metropolitane de nord si asigurarii legaturii cu alte vami (Petea).
Se asigura legatura strategica pe drum rapid SUD-NORD (A1-DX11-A3-DX*-Halmeu/Oar). Consider ca este strategic sa dezvoltam o legatura rapida alternativa la cele prin Ungaria, dar si in legatura cu razboiul din Ucraina.
Noul DX propus, cu plecare din A3-Chiribis/Marghita-Tasnad-DX/A14-Halmeu, nu-l va canibaliza pe cel dinspre Jibou/Dej intrucat are alt bazin de colectare (aparent nu foarte vast, ce-i drept). Relieful parcurs este fara probleme:



Fred

Pana acum Roman era orasul cel mai dens conectat la o autostrada, cu schita de mai sus Satu Mare ar deveni cel mai supra-conectat oras; abia Bucurestiul ar avea mai multe conexiuni, dar macar acolo sunt 5 autostrazi si vreo 3 milioane de oameni.

EugenRo

^ Am si scris, vb de orizonturi >2030. Ce ma intereseaza pe mine in toate povestile cu autostrazi si drumuri expres este proiectia in viitor.
Poate nu e nevoie de tot ce este acolo, studiile decid, dar sa putem(?) anticipa si prevedea dezvoltari viitoare, macar sa nu construim in zone prin care in viitor se poate extinde infrastructura.
Si nu e greu sa anticipam sau chiar sa propunem un coridor cu Ucraina/ Slovacia/ Polonia prin Satu Mare in contextul actual dat
Repet, nu le viseaza nimeni maine ci de perspectiva; (centura SM) a durat cat a durat si a iesit vai mama ei..

matyi92


tom_sawyer

#507
DRUM EXPRES OAR - SATU MARE

STUDIULUI DE FEZABILITATE A FOST AVIZAT IN CADRUL CTE CNAIR SA, CTE MTI, CONSILIUL INTERMINISTERIAL.
PROIECTUL PENTRU AUTORIZAREA EXECUTARII LUCRARILOR (PAC)- A FOST FINALIZAT.
A FOST EMISA HOTARAREA GUVERNULUI PENTRU APROBAREA INDICATORILOR TEHNICO-ECONOMICI.
A FOST DEMARATA PROCEDURA PENTRU EMITEREA HOTARARII PRIVIND EXPROPRIEREA.

IN DATA DE 27.04.2023 A FOST AVIZAT PROIECTUL TEHNIC DE EXECUTIE IN CADRUL CTE CNAIR SA.


CESTRIN


Mai sunt alți pași birocratici de făcut pentru scoaterea la licitația de execuție? Trebuie să treacăși PT-ul prin CTE MTI și Consiliul Interministerial?
Dat fiind că se schimbă guvernul, trebuie reluat circuitul cu Hotărârea de expropriere, dacă nu este adoptată până atunci?

Ionel C.N.

Nu am mai fost cu masina de un an si ceva de la Satu Mare catre Budapesta...stie cineva, sau putem urmarii undeva, cei din Ungaria au mai avansat ceva cu autostrada catre Oar - Satu Mare?

matyi92

#509
^

Tocmai azi a aparut pe pagina de Facebook a primarului o postare:

QuoteO veste bună pentru Satu Mare! 🚜A început construcția autostrăzii M49 spre #SatuMare.

Sursa: https://www.facebook.com/kereskenyigabor/posts/pfbid0sbzMw77rVjPS9cSAcJa5d4J7WrCtJDBGxHrd2t8h5ZWyd5PmJvNuZGz5xmax7Cx9l

Si un link catre un site din Ungaria cu mai multe poze: https://magyarepitok.hu/utepites/2023/07/toltesepitessel-folytatodik-a-szatmarnemetiig-vezeto-m49-es-gyorsforgalmi-ut-epitese?fbclid=IwAR1RpPW9hjjUkw1R_EwI09Vw__ULPYvvKLrXNXb7MVCzhcBkNzXiCGP-jGY

S-a inceput numai cu prima sectiune intre M3 si Ököritófülpös. Termen de finalizare: 2026 trimestul III (nu e clar daca pentru tot proiectul pana la granita, sau numai prima sectiune).

Fun fact (poate s-a mai zis): constructorul e acelasi Duna Aszfalt care a participat recent la licitatii si in Romania.

Oare ai nostri termina aia ~15 km pana ajung ungurii pana la granita?