Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danpandrea

#480
Punem full size aici, pentru cei care nu vor să descarce. Click dreapta pe imagine și Open Image in new Tab:



EDIT: Plus cum arată (făcut în grabă) în raport cu ce există acum pe harta API:


FMFM

Ce nebunie de noduri si legaturi in zona Lapusel(iaz).
Chiar ar fi nevoie de strapungerea de la Lapusel pana la Bd.Independentei sau Bd.Bucuresti din moment ce va exista o centura metropolitana + viitoare pasaje care au rolul de a decongestiona total cele 2 zone?

ionutpunctro

Nu se v-or face ambele noduri "J" si "K", ci doar unul dintre ele in functie de varianta finala aleasa.

Sincer ideal ar fi sa se faca varianta 1.2 (Independentei), fiindca acolo se afla in marte parte zona industriala/comerciala. Iar VO nu vad sa aiba drum de legatura printre Mocira si Recea care sa lege acea zona, deci tot traficul greu v-a trece in continuare pe DN1C prin Recea.

mirceaeliade

conform plansei pare sa fie indicativul "DX4"

FMFM

#484
^^
Tind sa te contrazic, deoarece V.1.1 se termina intr-un sens giratoriu fara a crea alte legaturi de fluidizare a traficului, fapt care ar creste simtitor valorile traficului din zona, iar tot traficul venit din DX se va duce pe centura veche (Sasar + semafoare treceri la nivel cu CF) sau pe actualul Independentei care este aglomerat si la ora actuala.
Traseul ei trece printr-o zona protejata si prin proximitatea iazurilor de decantare, fapt care cred ca are un impact simtitor in obtinerea avizelor.

Din punctul meu de vedere nodul K + varianta 1.2 descongestioneaza ambele zone aglomerate si creaza legaturi catre zona industriala si comerciala.
V.1.1 creaza legaturi atat cu pasajul de la Clubul Vacarilor cat si cel de pe Independentei, iar in plus include o alta legatura intre cele 2, eliminand in totalitate centura veche pe la marginea Sasarului.
Din alt punct de vedere, complexitatea si suprafata nodului K (Dublu T) este mult redusa comparativ cu nodul J (trefla), fapt care se resimte mult in costurile proiectului. Daca nu ma insel Partea de Nord a nodului trefla (cea catre raul Lapus) este in zona inundabila, deci solutiile tehnice trebuie sa fie mai complexe.

Pentru a vedea legaturile create de VOBM va mai trebui sa asteptam, dar din ceea ce stiu, aceasta va avea un nod Dublu T la intersectia cu DN1C intre Recea si Lapusel, astfel traficul greu poate evita localitatea Recea.

RobertH

Am pus si pe harta calibrat.

Pun aici si nodurile gasite in documentatie:

Nod VO Satu Mare:


Nod DEx Halmeu:


Nod Apa:


Nod Ardusat:


Nod Lapusel(v1.1):


Nod VO Bai Mare:


Nod Baia Mare:



Powered by API/PUM imgur uploader

FMFM

Adaug si nodurile din V1.2.
Pana la intersectia DX cu VO (Nod I) ambele variante sunt identice, conexiunea si strapungerea catre oras difera.

Nod VO Baia Mare

Nod Baia Mare(Bd.Bucuresti)


Powered by API/PUM imgur uploader

a.l.x

#487
QuoteCNAIR a semnat contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate necesare construcției drumului de mare viteză Baia Mare - Bistrița❗️

Joi, 26.01.2023, C.N.A.I.R. S.A. a semnat 2 contracte având ca obiect Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru "Drum de mare viteză Baia Mare - Bistrița, Lot 1 Baia Mare – Dej și Lot 2 Dej - Bistrița, cu ofertantul declarat câștigător, respectiv Asocierea S.C. QUADRANTE VIAPONTE PROIECTARE SI CONSULTANTA S.R.L. - S.C. METROUL S.A. - CAPITAL VISION S.R.L


Sursa

mirceaeliade

Am si eu intrebare pentru cei care cunosc mai multe.  S-a luat in considerare vreodata atragerea coridorului 3 mediteranean spre Romania?  Specific borbind, ochiometric, el se opreste la cativa pasi de unde ar putea incepe viitoarele DEx/A14, si suspectez, daca se duce unul bun de gura, ar putea sa convinga pe cineva de la Bruxelles ca el poate fi desenat spre Moldova/Centrul Ukrainei prin Nordul Romaniei.  Any thughts?


dumbravaandrei

Ca sa atragi coridorul ala incoace, trebuie sa te duci cu niste propuneri facilitati. Adica industrie si logistica. Nu avem de niciunele la asa scara in NV-ul tarii incat sa tragi un intreg coridor pe acolo.
Adica oricat de bun de ai avea gura, trebuie sa fii sustinut macar de niste planuri de dezvoltare, care lipsesc si ele...

naivu

Mie mi se pare clar, coridorul ăla va intra direct în Ucraina și va merge la Kiev, pt România e deja prevăzută deviația Budapesta-Oradea-A8-Iasi-Chisinau-Odesa-...
A14 e prea aproape de A8 ca să atragă vreo prioritizare.
Spre deosebire de noi, Europa își face planuri pe termen lung și se ține de ele, nu le schimbă la fiecare ciclu electoral; să ne imaginăm că le reluăm în discuție după câteva cincinale de la discuția inițială este contraproductiv.

mirceaeliade

#491
Nu se poate face ceva cum e prin Slovenia/Croatia?  Si cand ma refer bun de gura ma gandesc la ceva de genul "nu stim cand intra Ukraina in UE, sau cand macar iese din razboi si putem da drumul la constructia coridorului in interiorul UKR, dar putem sa ne apucam de acum, "mai devreme", de o mini-alternativa la bombele din UKR.

Plus ca cineva 'bun de gura' poate sa se planga ca prin Ro trece doar un singur coridor rutier, pe cand in alte tari de aceiasi marime trec multiple.

pasadia

Unul singur care sunt vreo 3 de fapt. Adica 2 oficiale (Rin - Dunare si Orient / Est - Mediterana) plus acel neoficial Via Carpatica.

Cat priveste "bun de gura" - e cam dificil sa faci asta cat timp nu ai absolut deloc nici o documentatie facuta, doar o carioca pe harta. In 2012, cand am bagat deodata pe hartile europene tot traseul Sebes - Turda - Targu Mures - Iasi, macar aveam facut un SF pentru DX intre Sebes si Turda plus un SF prost pentru autostrada de la Targu Mures la Iasi (noroc cu penalii de Relu Fenechiu si Verestoy Attila ca au insistat pentru acel traseu). Da, meritele si le-a asumat Alexandru Nazare care a fost pentru o perioada scurta ministru al transporturilor in acea vreme, dar nu calitatea oratoriei lui a contat ci faptul ca, cat de cat, existau niste documente facute (ceea ce nu exista atunci, si nici acum, pentru Satu Mare - Suceava sau Brasov - Bacau sau Lugoj - Calafat). Bine, in cazul ultimului era deja inclus pe harta, caci daca e sa astepti dupa partea romaneasca trece multa apa pe Dunare...

mirceaeliade

Alea doua oficiale sunt cam 1 pt ca sunt exact unul peste celalalt. Iar cel neoficial, asta e, neoficial.  Suspectez ca atunci cand va deveni oficial se vor primi mai usor fonduri. Si cum e Via Carpatica s-ar putea face la fel si cu coridorul pe langa A14.  Si tehnic vorbind exista un SF, vechi, dar exista, pentru SatuMare-BaiaMare, deci nu e chiar la 0%.  Ma rog, e o idee, speram ca cineva mai cunoscator sa o dea mai departe pana ajunge pa un nou "Alexandru Nazare" care sa traga si pentru partea noastra ceva.

pasadia

Pai discutam despre Satu Mare - Suceava sau doar Satu Mare - Baia Mare? Adica 50 de km pana la Baia Mare ar trebui sa fim in stare sa facem si daca nu obtinem fonduri europene, ce naiba?