News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

Daca ar fi sa dam scor prioritatilor in functie de nevoi personale, de cele mai multe ori cand am facut Suceava-Dej, indiferent de directie, partea critica a deplasarii a fost tot timpul Dej-Vatra Dornei. Din punctul meu de vedere, daca ai gasi o solutie sa ocolesti Bargaiele, Bistrita si Beclean, ar fi gaura de la covrig, nu alta....

tom_sawyer

#451
Quote from: alexV on December 04, 2022, 11:45:29 AMI-am vizitat pe cei de la Explan din nou, ne-au prezentat proiectarea pe Bistrita - Vatra Dornei.

Estimarea e 1,4 miliarde euro. Concluziile studiului lor comparativ e ca DX upgradabil la A costa 91% din valoarea unei A. Si un DX ne-upgradabil la A costa 86% din valoarea A. Din nou, sper ca am retinut bine cifrele. Concluzia e clara: A pe tot traseul. Adaugand si gluma: ce rost mai avea studiul cand exista deja lege care stabileste "autostrada nordului".

Quote from: Ionut on December 04, 2022, 02:19:01 PMPS. Cei de la Explan au zis că proiectează sensuri pe cote diferite/ trasee diferite, acolo unde e nevoie.

Vor propune cei de la Explan beneficiarului să construiască această autostradă half-profile?

Ionut

Nu pot spune ei așa ceva. Ei vor studia și vor calcula costurile pentru implementare în sistem half-profile mai întâi. Așa se face oricum. Deci ei în SF vor acoperi partea asta dar nu pot impune CNAIR să implementeze așa. Asta e decizia 100% a beneficiarului. Mă rog, a MT/politic/whatever. Dar nu a Explan (a proiectantului).

E ca și când tu îi ceri unui proiectant să-ți facă două variante de casă. Una cu un etaj, alta cu două. Costuri, implementare, fundație, gradină, două variante. Dar nu îți poate impune proiectantul (clientul tău) să decizi ce faci cu banii tăi, ce casă vei construi. Dacă faci 2 etaje din prima sau nu.

oneLess

Ar fi interesantă și o estimare a costurilor autostradă HP vs FP.
Și o estimare a celui de-al doilea HP pentru a întregi autostrada. Sunt multe costuri fixe care vor fi suportate de 2 ori.

alin2pas

Unele costuri fixe vor fi suportate de două ori, dar poate de FP va fi nevoie abia după 20 de ani, timp în care va fi suficient și HP. Banii economisiți prin construirea (inițial) HP vor putea fi folosiți pentru alte lucrări. Având în vedere că statul se împrumută mult, pentru a face de la început FP când timp de 20 de ani va fi suficient HP e ca și cum am împrumuta suma de bani necesară pentru a face FP în loc de HP și am lăsa-o neutilizată timp de 20 de ani, plătind degeaba dobânzi pentru ea tot acest timp.

qionescu1

@dumbravaandrei - la Beclean se rezolvă până în toamna anului viitor.


oneLess

^^ Eu rugasem de o estimare dacă este posibil, nu calcule economice că de banii ăia plantăm măslini, după 3 ani vindem măslinele, crengile ... dacă nu se poate asta este , rămânem cu idei că HP bubuie, dar dacă zice ăla de la Explan că ar costa 89% din FP, restul de la HP pănă la FP ar mai costa încă 90% din costul inițial al FP, evident calculat acum nu peste 20 de ani, dar tot calcul e, nu poate să coste 2% peste 20 de ani diferența și acum 94% , trece repede avântul pioneresc al ideilor revoluționare care fac economie unui stat HalfBrain...

Altfel spus, din aceeași bani, acum în loc de 50KM FP fac acum 90KM HP sau 56 KM HP? Greu de înțeles, nu interesează pe nimeni asta?
Datele prezentate de mine sunt din burtă, nu am info, de fapt asta ceream. Scuze de deranj, doar o curiozitate tâmpă!
Putem de banii ăia economisiți să facem și ferme de lăcuste, sunt multe idei pe piață! Fabrică de sicrie! ...

tom_sawyer

#457
@Ionut e studiu de fezabilitate, deci răspunde la întrebarea: "se poate face sau nu? și cum, pe unde". Studiul ăsta trebuie să aibă o concluzie, deci să îl ghideze pe beneficiar către alegerea soluției optime, de genul "pe segmentul ăsta full-profile nu se justifică, e prea scump pentru ce MZA vom avea" etc.

E ca la alegerea variantei de traseu, se studiază variante și proiectantul alege una, nu beneficiarul.

Eu zic că SF-ul îl "împinge" oarecum pe beneficiar către alegerea soluției constructive. De asta întrebam cam cum vede Explan treaba.

Ady_ro

𝗜𝗻𝗰𝗮 𝘂𝗻 𝗻𝗼𝘂 𝗱𝗿𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗺𝗮𝗿𝗲 𝘃𝗶𝘁𝗲𝘇𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮
A fost publicată în Monitorul Oficial al României Hotărârea Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți realizării Drumului Expres care va face conexiunea între Centura Municipiului Satu Mare (VO Satu Mare)  și granița româno-ungară (Oar).
Proiectul vizează realizarea unui sector de Drum Expres între Municipiul Satu Mare (Varianta de Ocolire Satu Mare) și localitatea Oar, unde se va conecta cu Drumul Expres M49, în scopul asigurării unui parcurs mai rapid pentru traficul pe distanțe lungi de pasageri și mărfuri, prin viteză ridicată de deplasare.
Drumul Expres va străbate zonele administrative Satu Mare și Vetiș și sunt prevăzute următoarele lucrări:
✅️ 10,831 km Drum Expres
✅️ 4,031 km drum de legătură între Drumul Expres Satu Mare - Oar și DN19
✅️ 2 benzi pe sens, cu o lățime de 21,50 m
✅️ Nod Rutier VO Satu Mare
✅️ Nod Rutier cu drumul de legătură DN19
✅️ Lucrări de artă
● Pasaj Nod Rutier la VO Satu Mare, km 0+408
● Pasaj pe drumul expres peste DC60, km 3+068
● Pasaj pe drum expres peste drum local, km 6+051
● Alte pasaje inferioare
✅️ Spații de servicii tip S3, stânga/dreapta
✅️ Centru de Întreținere și Coordonare
✅️ Lucrări de consolidare
✅️ Lucrări hidrotehnice
✅️ Restabiliri legături rutiere
✅️ Lucrări de protecția mediului
✅️ Siguranța circulației (inclusiv sistem de monitorizare trafic - ITS)
ℹ️ Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere #CNAIR va demara în scurt timp procedura de licitație pentru execuția lucrărilor, iar având în vedere faptul că avem deja proiectul tehnic realizat, se va intra direct în faza de execuție, care va dura 24 luni.
ℹ️ Valoarea totală a investiției este de 1.087.359 mii lei cu TVA, iar finanțarea investiției se realizează prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 #POIM și Programul Operațional Transport 2021-2027 #POT.
ℹ️ Acest proiect face parte din Somes Expres, sector Nord Livada-Petea, iar în 𝘗𝘳𝘰𝘨𝘳𝘢𝘮𝘶𝘭 𝘐𝘯𝘷𝘦𝘴𝘵𝘪𝘵𝘪𝘰𝘯𝘢𝘭 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘥𝘦𝘻𝘷𝘰𝘭𝘵𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘪𝘯𝘧𝘳𝘢𝘴𝘵𝘳𝘶𝘤𝘵𝘶𝘳𝘪𝘪 𝘥𝘦 𝘵𝘳𝘢𝘯𝘴𝘱𝘰𝘳𝘵 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘱𝘦𝘳𝘪𝘰𝘢𝘥𝘢 2021-2030 se regăsește ca făcând parte din coridorul transfrontalier 3 CTF3-Someș.

Sursa: https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu

tom_sawyer

#459
Interesant că pe acest traseu Centura Gura Humorului se face la standard de autostradă montană (23,5 m), pe Bistrița-Vatra Dornei s-a stabilit că va fi autostradă și nu DEx, deci același standard.

Ar fi ciudat să continue de la Bistrița spre Dej, Cluj la standard de DEx (21,5 m).

S-a mai auzit ceva de semnarea contractelor pentru SF Baia Mare-Bistrița-Dej? A trecut ceva timp de la anunțarea câștigătorului și nu au fost contestații.

Ady_ro


Acordul privind stabilirea conexiunii drumului expres între Satu Mare – Oar şi Mateszalka – Csenger – aprobat de Guvern
În şedinţa de miercuri a Executivului a fost aprobat Acordul între Guvernul României şi Guvernul Ungariei privind stabilirea conexiunii drumului expres între Satu Mare – Oar şi Mateszalka – Csenger, semnat la Budapesta, la 9 aprilie 2021.

Potrivit unui comunicat transmis AGERPRES, prin acest document se asigură condiţiile necesare pentru o legătură directă prin racordarea drumului expres Satu Mare – Oar, de pe teritoriul României, cu drumul expres Mateszalka – Csengen, de pe teritoriul Ungariei.

,,De asemenea, se stabilesc punctele de conexiune între cele două drumuri expres pe linia de frontieră comună româno-ungară şi se reglementează condiţiile tehnice de realizare a joncţiunii rutiere între aceste drumuri. Conexiunea Satu Mare – Oar (RO) şi Mateszalka-Csengen(H) va contribui la dezvoltarea condiţiilor necesare pentru un trafic internaţional şi bilateral fluent în zona frontierei de stat româno-ungare", precizează Executivul. (Sursa: Agerpres)

Sursa : https://www.g4media.ro/acordul-privind-stabilirea-conexiunii-drumului-expres-intre-satu-mare-oar-si-mateszalka-csenger-aprobat-de-guvern.html

alecu26

Aceasta va fi prima licitație de anul viitor?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

qionescu1

#462
A14: Bistrița-Vatra Dornei (62 de km) aprox. jumătate din sectorul montan al A14, cost estimat 1 miliard de euro fără centuri.

A8: Tg-Mures-M.Nirajului + Vânători-Moțca (52 de km) deal, relief relativ facil, cost estimat 900 milioane euro

Pe A14 mai rămân de executat încă aprox. 70 de km zonă montană, încă fără estimări iar pe A8 nu mai puțin de 250 de km de zonă montană, tot fără estimări, din care vreo 20 mai accesibili.

Prima imagine comparativă între costurile celor două autostrăzi. Care ar fi mai realizabilă, mai eficientă și ce s-ar putea face cu diferență de costuri între cele două? Eficiența include și timpul de realizare. 

naivu

Prioritizarea A8 fata de A14 s-a decis de mult. Dacă statul român vrea să fie luat în serios de partenerii externi nu-și poate permite să reia discuția A8 vs A14 vs A13. Bănuiesc că toată lumea e de acord ca A8 e mai dificilă decât A13 sau A14 dar au mai fost și alte criterii.

mirceaeliade

A8 a aparut pe vremea cand inca de pe vremea lui Tariceanu.  Si cam are rolul de a lega Iasi+Chisinaul de Vest. Pe cand A14 e cu mult mai noua, si nu s-a vehiculat ca autostrada decat recent de politicieni locali (cred ca e licitat si acum ca drum de mare viteza).