Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

E mai putin bataie de cap pentru genii si nu mai trebuie sa se ocupe de o noua licitatie.

alecu26

A venit la pachet cu ura pentru licitatiile design and build..cand constructorii hrapareti tot optimizau.
Sa vedem cum vor licita executia...fidic rosu...cum.ar fi normal...odata ce ai prpiectarea facuta...sau tot fidic galben...ca sa eviti zecile si sutele de claimuri legate de inadvertentele din proiectare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Nu va fi posibil FIDIC GALBEN, pentru ca legea nu permite sa se cheltuie bani de 2 ori pe acelasi lucru, adica pe proiectare. Curtea de Conturi a mai mustruluit o data CNAIR pentru ceva asemanator. Deci obligatoriu va fi FIDIC ROSU.

Partea buna la ROSU: in timp ce are loc licitatia pentru constructie se poate deja cere si obtine AM + AC, se poate face descarcarea arh., deminarea si exproprierile. Nu stiu cum e cu utilitatile, daca "proiectare" in cazul de fata inseamna si intocmirea proiectelor de mutare de utilitati. Daca da, atunci si acestea se pot inainta spre aprobare la furnizori. Si atunci cand se semneaza contractul de executie sa avem absolut tot pregatit si sa se poata intra imediat in teren. Si daca sunt 2 ani prevazuti la executia chiar sunt premise sa dureze 2 ani.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Cine crezi ca va face tot ce spui tu mai sus? Da...se poate si asa ar fi ideal si de dorit.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

RobertH

@alexV pe harta proinfrastructura era pus gresit .. defapt e pus doar ca sa indice o dorinta de a realiza un DX in zona care inainte se credea ca va fi legat la Petea.
Am corectat eu acum si e spre Oar dar e tot desenat fara nicio plansa oficiala. E pe unde am crezut eu ca ar putea merge.

vancouver

@alecu26, eu nu am spus ca se va face. Eu am spus "se poate deja cere si obtine AM + AC, se poate face descarcarea arh., deminarea si exproprierile". Deci se poate, nu se va face sigur.

E si rolul nostru, aici pe forum si prin asociatii, sa facem presiune in acest sens.

Sigur putem fi si pesimisti, adica siguri ca nu se face nimic. Atunci putem sa inchidem forumul si sa spunem noapte buna.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

NGC

Quote from: vancouver on October 09, 2019, 09:25:38 AM
Partea buna la ROSU: in timp ce are loc licitatia pentru constructie se poate deja cere si obtine AM + AC, se poate face descarcarea arh., deminarea si exproprierile.

In cazul de fata, castigatorul licitatiei va trebui sa obtina AM, AC si sa elaboreze si documentatia de atribuire a contractului de executie lucrari, plus sa acorde asistenta beneficiarului pe durata desfasurarii licitatiei, inclusiv raspunsuri la clarificari.

vancouver

#52
Da stiu. Ideea este ca se pot face in paralel. Definitiveaza proiectul si documentatia pentru licitatie, o preda la CNAIR, si IN TIMP CE ARE LOC LICITATIA, se ocupa de AM + AC.

Ca sa fie mai clar pentru toata lumea: castigatorul licitatie lansate acum, pentru SF+proiectare, este cel care trebuie sa se ocupe sa obtina si AM+AC. Mai tarziu, castigatorul licitatiei pentru executie va avea - teoretic - AC din prima zi dupa semnarea contractului si va putea intra imediat in teren.

PS. Adaugat cuvantul "avea", thx NGC.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

NGC

Ceea ce zici tu e plauzibil, dar ar insemna ca geniile sa lanseze licitatia pe FIDIC rosu in timp ce astia se ocupa de AM si AC, ceea ce in momentul de fata e o utopie.

alecu26

Si cum zice Vancouver de arheologie...si altele.
Dar cum reusesc la Bacau...nu vad de ce nu. Inclusuv utilitqti s-ar putea...ca momentan acelea din cauza expropierilor suplimentare lungesc absolut toate proiectele cu cativa ani.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

klacsma

https://www.mediafax.ro/social/razvan-cuc-anunta-ca-licitatia-pentru-autostrada-nordului-care-va-lega-satu-mare-de-suceava-va-fi-lansata-luni-18534933

Răzvan Cuc, a precizat că luni se va lansa pe SEAP licitația pentru Autostrada Nordului, cea care urmează să lege Satu Mare de Suceava. Ministrul a mai spus și că termenul pentru depunerea ofertelor va fi scandent în ianuarie 2020.

cristi5

Inca una de la pompierul demis. Spera ca daca mai lanseaza un balon multicolor de sapun bifam la activitate

Ministrul Cuc anunță că lansează un studiu de fezabilitate pentru "Autostrada Nordului" Satu Mare - Suceava, deși proiectul nu este inclus în Masterplanul de Transport

https://m.hotnews.ro/stire/23465014


alexV

De la pasul Gutai si pana la pasul Mestecanis cate trecatori montane sunt?
Cum finantam autostrada Nordului?
Ce trafic va avea, avand in vedere ca transporatorii pot alege deja A8 Tg Mures - Piatra Neamt, sau A5 Brasov - Bacau, sa traverseze Orientalii ?!

Oare sunt eu naspa daca critic planuri si proiecte de autostrazi in Ro?

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Trebuie sa duduie economia sa fie justificabila o asa trecere. Momentan traffic de autostrada au putine autostrazi in Romania.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).