Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

#435
Au vorbit prostii si cei de la Iptana in anii 60 si toata generatia lor? Pana acum principalele piedici erau exproprierile, dupa ce le-am depasit pe astea acum sunt tunelurile...
Momentan e doar SF, cine zice ca s-a ales solutia tunelurilor? Si chiar daca ar fi tunel cine zice ca trebuie sa fie pe 2 benzi? Poate merge o combinatie de viaducte/debleu/tunel. Nu e Mestecanisul sau 2 km de tunel la Vatra Dornei provocarea suprema in lumea asta. Pana la urma de solutiile astea e nevoie si va fi in continuare cu sau fara A8. Apropo A8 nu trece tocmai prin campie si as vrea sa aud totusi niste solutii macar la coada lacului Bicaz sa vedem cat de ieftina e autostrada asta. Nu in ultimul rand razboiul are toate sansele sa schimbe politica UE fata de A Nordului.

Mestecanis (aproape de varf)



Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

Sincer ma cam indoiesc ca UE ar avea interes pt A Nordului daca UKR intra in EU.  Motivul pt care ea a aparut in grafic e Trump care cand s-a intalnit cu Johannis a vorbit/semnat pt SMR-uri si pt A11+A14 pt ca corespunde unui NATO defensiv pe stil care cerea Trump.  Daca UKR intra in UE, coridoarele de interes se vor muta prin centrul UKR, si putin probabil sa se dea bani pt coridoare de granita cu un membru UE.

qionescu1

@mirceaeliade

Nu cred ca s-a renuntat la idee dimpotriva e mai actuala ca oricand si nu e vorba numai de aspecte militare ci si de conectivitate in Europa. Dar aspectul principal in discutie era costul A8 vs A14 si imposibilitatea traversarii Mestecanisului plus punctul de la Vatra Dornei.

GDC

@qionescu1: iar ai înțeles ce-ai vrut și o ții aiurea pe a ta.

Traversarea Mestecănișului nu e imposibilă, ci costă mult. La fel și tunelul la Vatra Dornei. Pui o poză cu Mestecănișul sus pe coamă, dar în mod convenabil omiți să spui că acolo din ambele direcții se ajunge pe serpentine. Ce trebuia tu să recunoști și nu vrei deloc e că A Nordului pe sector montan nu e mai ieftină și mai ușor de făcut decât A8 pe sectorul montan. Și doar un naiv sau cineva cu interese ascunse va vrea o autostradă cu același costuri care ajunge în Transilvania în promisiuni (și alea cu traseu întortocheat) în detrimentul uneia care ajunge în A3 deja existent. Eu vorbeam de cei, printre care te numeri și tu, care cer renunțarea la A8 pentru A Nordului. Nu am nimic cu cei care vor o dezvoltare generală a zonei, poate începând cu soluții pe sectoare, atât pe A8 cât și prin nord. 

Tot o dai cu Iptana în anii 60, de parcă ăia erau zei și nu știm că perioada aia a fost un dezastru în ceea ce privește oamenii de calitate din toate domeniile care erau băgați în închisori fiindcă nu corespundeau viziunii partidului.

Și cu asta închei subiectul, fiindcă unii oameni nu pot fi convinși nici de evident.


alexV

I-am vizitat pe cei de la Explan din nou, ne-au prezentat proiectarea pe Bistrita - Vatra Dornei. Frumos traseu, ce mai...

Sunt la faza studiului geo. E destul de complex sa duci utilajele prin paduri unde nu ai voie sa tai vreun copac, pe versanti abrupti, etc. Si totusi persista, ca la carte, cu sprijin de la autoritati locale, padurari, si altii. Grupul de lucru consta dintr-o foreza, unul sau doua excavatoare/tractoare cu cupa de incarcator in fata si brat de excavator in spate, si cisterna cu apa. Practic trebuie sa construiasca drum de acces si platforma orizontala de lucru.

Au trecut traseul prin AMC 1 si 2 (daca bine retin). La foraje gasesc uneori un subsol atat de vraiste, ca e necesara corectarea locala a traseului, adica trecut pe celalalt versant, sau pe cealalta parte a raului. Aceasta re-trasare are si ea nevoie de foraje geo, neprevazute.


Din 62km lungime totala a lotului, 6.8 km vor fi tuneluri. Sunt zone cu alternanta viaduct-tunel-viaduct-tunel. Am retinut ca au trasat drumul avand mereu o panta acceptabila, si evitand deblee gigantice ca la UMB. Sunt noduri la ambele capete.


Estimarea e 1,4 miliarde euro. Concluziile studiului lor comparativ e ca DX upgradabil la A costa 91% din valoarea unei A. Si un DX ne-upgradabil la A costa 86% din valoarea A. Din nou, sper ca am retinut bine cifrele. Concluzia e clara: A pe tot traseul. Adaugand si gluma: ce rost mai avea studiul cand exista deja lege care stabileste "autostrada nordului".

Subiectul tabu a fost daca chiar se vor aloca bani sa fie construita.

GDC

Mulțumim @alexV pentru date. Indiferent dacă se începe construcția imediat după ce e gata SF sau nu, e bine că se face pentru a ști exact ce ar trebui făcut și pentru a avea un culoar pe care să nu vedem mai apoi tot felul de construcții. Plus că un traseu știut va face ușoară începerea unei secțiuni atunci când va fi necesar.

În general însă nu cred că acesta este sectorul care arde în tot traseul de trecut munții. Dacă țin bine minte porțiunea e destul de ok, alocuri chiar cu 2 benzi la urcare. Bubele mari la acest traseu din amintiri și din ce a mai spus lumea pe aici sunt la Gura Humorului, Câmpulung și Vatra Dornei. Chiar dacă acolo va fi probabil mai scump, cred că acolo va trebui intervenit inițial, chiar și cu soluții HP (având totuși SF de FP).

naivu

^subscriu total la primul paragraf.
Poate că sectoarele menționate mănâncă mai mult din timpul șoferilor, dar Bistrița-VDornei bypasează pasul Tihuța, primul care se înzăpezește când se strică vremea.

pasadia

@alexV eu sunt curios daca exista vreo flexibilitate privind standardul studiat. Adică dacă, prin acord cu CNAIR, exista posibilitate ca pe anumite sectoare sa aplice alte reguli de proiectare (curbe mai strânse, pante mai mari - dar cu platforma lărgită pentru banda suplimentara, fire construite la cote diferite etc...). Eu aici vad cel mai mare potential castig financiar astfel incat sa faci un proiect fezabil. Dar daca nici beneficiarul, nici proiectantul nu trag in acea directie, degeaba stabilesti acum niste costuri si niste trasee...

Ionut

#443
Viteza de proiectare poate scădea de la 130/140 până la 80 pentru autostrăzile montane. Parcă 80. Oricum, mult sub 130/140. Asta înseamnă fix ce spui tu: curbe mai strânse și declivități mai mari (pante/rampe mai abrupte).

PS. Cei de la Explan au zis că proiectează sensuri pe cote diferite/ trasee diferite, acolo unde e nevoie.

naivu

#444
Consitrans la Câmpina,  pe motiv că nu se putea încadra (de puțin presupun) cu viteza de proiectare 130 în terenul liber aflat la dispoziție a propus un tunel de 12km în care viteza ar fi oricum limitată la 80. Credeți că avea cât de cât o bază pt aberația asta sau a fost pură rea-voință și dorință de blocare a proiectului?
Sau cu alte cuvinte dacă caietul de sarcini care a statla baza licitației  și contractului era suficient de flexibil sau îi mai trebuiau niște amendamente?

tom_sawyer

Quote from: NGC on October 25, 2022, 07:17:02 PM"Elaborare Studiu de Fezabilitate DRUM DE MARE VITEZĂ BAIA MARE – BISTRIȚA Lotul 1 BAIA MARE – DEJ Lotul 2 DEJ - BISTRITA"

Niste huhurezi au transmis ca la ambele loturi castigatorul initial este asocierea condusa de QUADRANTE VIAPONTE. Nu ne asteptam la contestatii.

S-a semant contractul aici?

dumbravaandrei

excelente vesti.
Saptamanile trecute am avut treaba pe Dej-Bistrita, in week-end era doar o coada permanenta de tir-uri... pe ambele sensuri. Clar ca pana la Vatra trebuie gasita o solutie, acum, chiar daca va fi si A8. Pur si simplu fluxul de marfuri si persoane cere atat A8+A3, A13 si acest A/DX. 
Cel mai important este ca observam ca s-au invatat niste lectii de la A8 si macar aici se tin cat de cat de studiile necesare.

@pasadia la ultimele normative, pe sector montan, sunt permise (chiar recomandate) viteze de proiectare de minim 80km/h, iar acolo unde relieful nu permite, este recomandat ca sensurile sa fie pe curbe de nivel diferite

@naivu la Campina Consitrans a batut statul cu argumente proprii si din pacate nu a avut un omolog de discutii competent. Personal imi doresc sa fie "trantit" si SF-ul asta de pe CoBra, ca la ce solutii idioate s-au propus...

pasadia

Teoria (adica faptul ca normativele permit acele metode de a reduce costul) o stiu si eu. Dar deocamdata nu am aflat, nu am vazut nici un fel de proiecte, in care sa fie aplicata. Imi inchipuiam de exemplu ca primele desene in care voi vedea fire distincte va fi pe sectoarele montane de pe A13, intre Targu Secuiesc si Onesti. Dar uite, nu a fost cazul si nu am vazut astfel de desene. Nici pe A13, nici pe CoBra...

Macar aici, daca tot exista deschidere dinspre Explan, as fi vrut o confirmare a faptului ca acest mod de lucru este inteles si luat in calcul, atat de ei, cat si de catre beneficiar (adica CNAIR). Nu de alta dar pentru proiectantul munca e mai complicata (mai multe calcule, mai multe foraje, etc...) iar pentru beneficiar munca e indezirabila (la modul general, nu neaparat pentru acest aspect).

dumbravaandrei

[offtopic]
Din cate stiu, pe Brasov-Bacau nu s-a facut proiectarea inca, doar s-a ales traseul. Nici de AMC-uri nu stiu sa fi trecut, deci nu e exclus sa apara asa ceva si acolo.
[/offtopic]

qionescu1

#449
@GDC 
Da, argumentul legaturii cu A3 este un capitol pentru o discutie de ansamblu care am mai avut-o, acum ma refeream la punctele problema enumerate de tine iar serpentinele de la Mestecanis sunt 2  la urcare si 3 la coborare.
Nu toata lumea a intrat la puscarie in anii 60. Pentru cunostinta ta primele planuri cu autostrazile au fost concepute in anii 1968-1969 deci schimbul de generatii era cam facut. Dar chiar si cum zici tu, cu toti inginerii la puscarie, deci cu probleme de calitate, cum se face ca planurile din 68 sunt aproape exact cele de acum din Masterplan cu o singura exceptie? Ghici care era singura autostrada care nu era studiata atunci si de ce?

Eu mai vorbit de A14 si de o compenenta strategica aici, am fost ironizat dar uite ca de nu aveam ghinionul cu rezilierea SF pe sectorul Vatra Dornei - Suceava aveam toate sansele sa avem SF pe intreg sectorul montan plus iesirile spre Bistrita si Suceava inaintea A8! Iar la executie iarasi toate sansele ca A14 sa inceapa prima (cu segmentul Oar-Satu Mare 16km) inaintea  A8 (Tg-Mures - M Nirajului 22km) cu tot PNRR si urgenta lui sau cu artificiile juridice si contractuale pentru SFul de aici.

Prioritizata corespunzator (adica inceputa cu ocolirile de la Gura Humorului, Campulung Moldovenesc, V Dornei, Mestecanis, LiveziLe-Prundu Bargaului) si adaptata unor costuri cat mai mici in zona montana, chiar daca asta ar insemna 2+1 pe alocuri sau 1+1 pentru tuneluri, ar permite un tranzit mai mult decat multumitor pentru valorile de trafic de aici. Toate astea ar putea fi terminate cu mult inaintea A8.