News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

StefanD

Pe lângă eliberarea DN1C de care zice @Fred , văzut pe termen lung, noul drum spre Halmeu va avea cu siguranță un nod cu DN19 care exact asta va face, va prelua traficul ce vine de pe DN19.

StefanD

#406
Quote from: horatiu.cosma on October 01, 2022, 03:02:07 PMCosta un miliard de euro Bistrița - V. Dornei și nu ocolește niciuna dintre cele două localități, deci mă cam îndoiesc.

Chiar și pe termen mai lung A/DX14 pe sectoarele A7-Pojorâtă + tunel/VO Vatra Dornei + Bârgaie-Satu Mare ar fi de vis. Chiar și după A8, DN17+DN 1C vor avea trafic predominant de tranzit iar astfel de trafic va prelua și de pe DN18+DN19.

Poate că traficul nu justifică încă investiția, dar noi mai avem o problemă foarte mare în ceea ce privește siguranța traficului și calitatea vieții de-a lungul DN-urilor cu trafic de tranzit puternic și cred că acestea nu sunt deloc de neglijat. Cred că ar fi argumentele forte pt. investiția pe care o presupune tunelul de la Vatra Dornei, este totuși un oraș prin care traficul de tranzit trece pe niște străzi care nu sunt concepute pt așa ceva și cu precădere nu pt traficul greu.

Quote from: mirceaeliade on October 03, 2022, 10:12:59 AMSoarta A/DEx14 va depinde 100% de situatia armata din Ukraina.  Daca se prelungeste, sunt absolut sigur ca se poate gasi un politician sa convinga UE sa ne dea fonduri asa cum Drula a convins UE pentru A7+8.  Trebuie doar sa dovedesti ca autostrada asta de granitza e foarte utila si Ukrainei si apararii NATO.

Indiferent de cât va mai ține războiul sau cât de mult va trebui să ne păzim de Rusia după el, direcția în care merge Ucraina e clară și în acest context traficul spre/dinspre Ucraina va crește. Cât de mult din acesta ar fi pe A/DX14 s-a putut vedea cu o oarecare aproximație în perioada în care a început fluxul de refugiați.

edi2o9

Sanse mari pentru lansarea licitației anul acesta pe DX Satu Mare-Oar. Licitația va fi doar pentru Execuție, pentru ca cei de la Search au facut SF+PT.

QuoteMinisterul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru ,,Someș Expres", drumul de mare viteză care va face legătura între municipiul Satu Mare, Oar și frontiera cu Ungaria. Licitația pentru execuția Drumului Expres cu o lungime de 11 kilometri ar putea fi lansată până la sfârșitul anului, ultima etapă rămasă pentru această procedură fiind avizul Executivului pentru Hotărârea de Guvern care aprobă investiția de 875 de milioane lei.

https://economedia.ro/somes-expres-ministerul-transporturilor-pregateste-lansarea-licitatiei-pentru-executia-drumului-expres-satu-mare-oar-frontiera-ungaria-soseaua-are-o-lungime-de-11-kilometri-si-costa-aproape-90.html#.Y1AD7_xBxPY

NGC

"Elaborare Studiu de Fezabilitate DRUM DE MARE VITEZĂ BAIA MARE – BISTRIȚA Lotul 1 BAIA MARE – DEJ Lotul 2 DEJ - BISTRITA"

Hai sa le stricam surpriza. :lol:

Niste huhurezi au transmis ca la ambele loturi castigatorul initial este asocierea condusa de QUADRANTE VIAPONTE. Nu ne asteptam la contestatii.

naivu

^si ne putem astepta de la Viaponte la ceva diferit de tripleta Search-Consitrans-Acciona?

mirceaeliade

#410
Viaponte asta e un nume nou pe piata? 
QuoteOfertantul desemnat câștigător în cadrul ambelor loturi ale procedurii de achiziție publică este Asocierea QUADRANTE VIAPONTE SI CONSULTANTA S.R.L. (lider de asociere) – S.C. METROUL S.A. – CAPITAL VISION S.R.L.
Valoarea ofertată pentru proiectarea fiecare lot este următoarea:
Pentru Lotul 1 - Baia Mare – Dej, cu preţul de 12.746.666,57 Lei fara TVA.
Pentru Lotul 2 - Dej - Bistrița, cu preţul de 8.376.369,89 Lei fara TVA.
Durata ambelor contracte de proiectare este de 18 luni de la Data de Începere a Contractului (din care 14 de luni – Studiul de Fezabilitate).
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-stabilit-c%C3%A2%C8%99tig%C4%83torul-pentru-proiectarea

edit:  harta postata de Grindeanu pe FB (cu notita ca A13 e cu 'vechea' varianta inainte de reziliere)

FMFM

Au existat din 2004 sub numele de VIAPONTE ROM SRL, dar si-au schimbat numele anul trecut. Actionar majoritar este Viaponte Projectos care e parte a grupului Quadrante care la randul lor au avut cateva lucrari in Romania (Pasajul Ciurel si lotul 4 din A10 -nod Turda).



edi2o9

Update despre SF-ul DX Satu Mare - Baia Mare de la presedintele CJ Maramures:
 
QuoteStudiul de fezabilitate al drumului expres Baia Mare – Satu Mare se afla in faza avansata, astfel ca pana in primavara 2023 va fi terminat

Acest SF e realizat de CJ Satu Mare & Maramures.

https://portalsm.ro/2022/10/drumul-expres-satu-mare-baia-mare-intr-o-noua-etapa-cand-e-gata-studiul-de-fezabilitate/

mirceaeliade

Daca nu ma insel,  BM-SM a fost semnat in iulie 2022 cu DrumProiect+Search (sau asa ceva), si ar trebui sa fie gata in cam 1.5 ani, nu la primacara.  Plus ca CNAIR tocmai a anuntat saptamana asta un castigator pe BM-Dej, nu cum a zis ca "nu a fost o oferta clara".  E dubios cat de dezinformati sunt aia care cica trebuie sa se ocupe de proiect. Ori interviul a fost luat exact acum un an.

tom_sawyer

Autostrada Nordului nu va trece pe la Câmpulung Moldovenesc


GAC

Din ce spune 'nenea, eu inteleg ca iar vom avea zeci de Km de tunel... si iar ne trezim ca ne costa 8 miliarde.
Pur si simplu nu este fezabil economic atata tunel. Tunel faci doar acolo unde nu ai alta varianta, de exemplu la Tihuta si Vatra Dornei.
Chiar nu are sens sa compromitem un proiect bun prin solutii tehnice exorbitante.
Daca ar fi sa se opteze pentru format de DEx, ar genera economii substantiale si astfel acest proiect ar avea sanse sa fie primul implementat vs A8 si A13, dar daca il complici inutil va fi un urias nascut mort... si ar fi mare pacat.

rocklee

O dat in români...boala tunelurilor ...  :o  8) :D

StefanD

#417
Cu toate că e pasionat în a face gargară politică legată de drumuri(orice de la un strat de uzură pe DC până la proiect de A), omului îi scapă noțiuni elementare, se vede și din limbaj pt cei care nu sunt obișnuiți cu inepțiile lui. Din acest motiv nu aș lua de bun ce spune în legătură cu tunelele.

dumbravaandrei

e cam 50-50 in realitate....
Pe trecerea asta nu scapi fara minim 10 km de tunel, indiferent pe care traseu ai merge. Cu noile conditii de mediu (impuse in primul rand de societatea civila, nu neaparat de regimul legislativ), posibil sa fie nevoie a se dubla aceasta distanta. Fiind munti sedimentari, e mai complicat de facut un traseu optim.
Nu e rau ca s-au gandit sa coboare de la Frasin spre Stulpicani, dar din cate stiu, sunt ceva rezervatii prin zona aia si acolo probabil ca va fi majoritar ingropat traseul.

Interesant ca pana la Frasin se va ocupa CJ, si nu am dubii ca la ce orgolii sunt in zona, indiferent de partid, nu se va realiza ceva semnificativ pana in 2030.

Fred

@GAC , adevarul e ca valea Moldovei e foarte ingusta. Ori faci tunel, ori demolezi ca sa faci loc pentru autostrada. S-ar putea sa fie mult mai ieftin cu demolari, dar lumea fuge de demolari mult mai tare decat de tuneluri. Pana la urma autostrada are nevoie de doar 25 de metri, mai ales in zona urbana unde nu ai spatii laterale, nu ar fi prima sau ultima data cand treci cu autostrada pe la 100 de metri de blocuri. Daca nu, dai banii si faci tunel.