News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Fred

In cazul asta care sunt perspectivele pentru acest drum, in special Bistrita-Suceava? Vad stiri ca se fac progrese pe partea Bistrita-Vatra Dornei, dar exista sanse reale sa se inceapa lucrari in urmatorii 5 ani pe partea aia?

horatiu.cosma

Costa un miliard de euro Bistrița - V. Dornei și nu ocolește niciuna dintre cele două localități, deci mă cam îndoiesc.

hvm

@horatiu.cosma In acest caz e clar de ce nu se mai aude nimic de acest traseu. Multumim de informatie.

Foarte bine ca la Gura Humorului s-a luat decizia corecta ca bucata care se suprapune pe centura sa fie la nivel de A si sa fie parte a viitorului drum cand o fi cazul. Nici nu avea sens altfel... Decat daca se facea cum vedeam eu traseul atunci cand s-a decis traseul pentru A8: Vatra Dornei - Chiril - Stulpicani - Gainesti - Capu Codrului - Falticeni - Dolhasca. Mie acest traseu mi s-a parut mai drept decat A8 intre A8 si zalau. Acum in ultima perioada am analizat doua trasee dupa Stulpicani:
- Gainesti - Capu codrului - Falticeni - Dolhasca - mi se pare cea mai scurta si directa varianta est/vest pentru centrul si nordul Moldovei pentru un traseu pe nord intre A7 si Vatra Dornei (in cazul in care s-ar fi dorit sa inlocuiasca A8, desi nu sunt deacord cu acesta optiune. Prefer A8 chiar daca parintii mei sunt din Stulpicani, a8 mi se pare mai eficienta pentru restul Moldovei)
- Frasin - Gura Humorului - Paltinoasa - Suceava - A8 - Eu vad mai utila aceasta varianta in paralel cu A8 si A13. Dar tot A8 consider ca ar trebui construit in prima instanta.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Fred

A8 e evident mai importanta. Cu A8 contruit, pentru legatura A7-Vatra Dornei daca vii din sud e convenabil A8 pana la Poiana Largului si apoi pe valea Bistritei, desi drumul pe-acolo a fost intotdeauna neplacut. Pentru traficul dinspre Bistrita spre Moldova cred ca spre Iasi sau mai la sud e mai mult trafic decat spre Suceava, din ce vad la Paltinoasa. Cu A8 si centura Humorului e o mare gura de aer pentru traficul pe Bistrita-Suceava. Perdantii ar fi Bistrita si Campulung Moldovenesc, care raman la distanta destul de mare fata de orice autostrada si fara centura ocolitoare, dar centurile s-ar putea rezolva separat, in avans. Cu A8 cred ca o centura la Vatra Dornei nu mai e asa de urgenta.

mirceaeliade

Soarta A/DEx14 va depinde 100% de situatia armata din Ukraina.  Daca se prelungeste, sunt absolut sigur ca se poate gasi un politician sa convinga UE sa ne dea fonduri asa cum Drula a convins UE pentru A7+8.  Trebuie doar sa dovedesti ca autostrada asta de granitza e foarte utila si Ukrainei si apararii NATO.

mirceaeliade

De la semnarea in vara a SM-BM:

raulbogdan23

^

Cel putin partea de legatura cu HU e gresita (legatura actuala preconizata va avea loc pe partea stanga a Somesului, in localitatea Oar)

raulbogdan23

Sunt curios daca acum ca legatura cu HU e pe partea stanga a Somesului, daca la SF s-a analizat si varianta de a tine A/DX pe partea stanga a Somesului fara a mai trece pe partea dreapta.

Las mai jos carioca de pranz miercuri.

De la Drumul de legatura spre Oar inspre centura SM sud avem 2 benzi pe mai bine de jumatate de distanta. Se poate extinde unde avem doar 1 banda pe sens fara prea multe batai de cap. Pe varianta/carioca mea nu mai e nevoie de un pod peste Somes pentru a ajunge in zona Pomi/Crucisor. Terenul e mai mult plat, campie.

Inteleg ca era prinsa si o varianta spre vama Halmeu, dar nu prea se mai aude mare lucru despre ea (asa ca luati ca atare carioca mea)





Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

S-a mai vorbit. Varianta pe la sud ar atrage mult mai putin trafic din judet. In plus pe undeva ar trebui sa fie si conexiunea cu drumul de viteza spre Halmeu.

FMFM

Traseul actual are parte de anumite modificari comparativ cu schita de pe harta API.
Exista 2 alternative de traseu, ambele pe la N de Somes si cum trecere la S in jurul localtiatii Apa-Rosiori.




Powered by API/PUM imgur uploader

Nodurile propuse pentru legatura cu DX Halmeu, VO Baia Mare, DX Jibou, VO Satu Mare







Powered by API/PUM imgur uploader

O privire mai in detaliu a traseului "Alternativa 1", care cred ca va fi cea castigatoare





Powered by API/PUM imgur uploader

Ady_ro

Spre Negrești-Oaș si mai departe spre Sighet, Botoșani se face ceva?

adigsm

#401
Mult mai proasta noua varianta.
Nu preia deloc trafic de la Negresti-Oas si Seini, trece prea repede Somesul ca sa preia si traficul respectiv.
Nu stiu unde are loc pe la vest de localitatea Apa, acolo e balastiera si LEA 400 kV.
Langa localitatea Rosiori e Statia 400/220 kV Rosiori, chiar pe partea pe unde ei vor sa duca drumul. Si bineinteles ca de acolo o gramada mare de LEA care pornesc in toate directiile.
Sa nu mai vorbesc si de terenurile intravilane afectate. Deocamdata atat, dar sper sa se faca o analiza mai buna a situatiei.
In acest caz incepe sa devina interesanta partea de sud (fara zona Oasului si Seini).

Fred

Cu tot respectul, dar e Drum Expres Satu Mare-Suceava, nu trenul personal cu oprire in fiecare halta de pe traseu. Cu parere de rau pentru mega-metropola Seini, careia i se va face autostrada dedicata, acest DX va trece pe langa. Imagineaza-ti o autostrada sau DX ca un TGV, nu un tren "personal" sau cum ii mai spune acum.

raulbogdan23

^

cred ca colegul @adigsm se refera la faptul ca din Seini este un drum ce duce spre zona Negresti-Oas, Certeze si mai departe spre Sapanta, Sighet

Fred

Corect, dar nu poti sa gasesti intotdeauna solutii ca sa satisfaci absolut toate nevoie din zona. Pentru scopul acestui DX si considerand ca elibereaza drumul existent, e o imbunatatire si pentru cei din N-O, Certeze, Sapanta.