Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23

Nod-ul cu DX Oar - Satu Mare ar veni undeva pe la minutul 1:04 din filmarea de mai sus.





Powered by API/PUM imgur uploader

Fred

Quote from: raulbogdan23 on September 01, 2022, 07:11:10 PMPe actuala centura nu este nici-un DX. Multi au aruncat petarda asta, dar nu se apropie deloc de ce avem pe DX12.
Vezi harta pusa acum o luna: de la granita pana la centura se face un DX si un drum de legatura la vest de Decebal. Nu a zis nimeni ca VO Satu Mare e DX, ci ca bucata noua are aproape 11 km de DX.

Nu stiu cum o sa mearga mai departe spre Bistrita, inca nu am vazut nici un plan, dar bucata asta e destul de clara.

raulbogdan23

Quote from: ultrasbz on September 01, 2022, 06:08:51 PMNu mi-e foarte clar, aici va fi DX continuu (fara intersectii la nivel/sensuri giratorii) de la Oar pana dupa Satu Mare inspre Baia Mare, centura SM fiind parte integranta sau centura SM este un pseudo-DX care practic intrerupe continuitatea?

@Fred eu raspunsesem la mesajul de mai sus, in special ultima parte a mesajului.

Quotecentura SM fiind parte integranta sau centura SM este un pseudo-DX care practic intrerupe continuitatea?

Nu e parte integrata si centura nu e nici DX, nici pseudo-DX e o centura ca la Oradea sau Brasov

Ce se va face ca parte din Oar - Satu-Mare o sa fie DX.


edi2o9

Președintele Consiliului Județean Satu Mare, Pataki Csaba, despre drumul expres Satu Mare - Oar:

QuoteDupă ce proiectarea va fi încheiată și lucrările vor fi scoase la licitație, văd o șansă reală ca acest tronson de drum să fie finalizat până în 2025.

https://portalsm.ro/2022/09/drumul-care-va-lega-centura-satmarului-de-ungaria-ar-putea-fi-gata-in-trei-ani/

Aditional, pe partea maghiara (drumul expres M49), s-a semnat din aprilie contractul pentru construirea primului lot de drum expres intre M3(Jarmi) - Porcsalma, iar lotul dintre Porcsalma - Csenger(HU)/Oar(RO) pare sa fie in acelas stadiu ca si DX Satu Mare - Oar.




tom_sawyer



hvm

Stie cineva daca informatiile din articolul de mai jos e ceva real?

QuotePe tronsonul Vatra Dornei - Suceava, la acest moment, este ca opțiune un traseu prin localitatea Dorna Arini, cu tunel prin munte, apoi acesta ar trece prin Stulpicani, Frasin și ar face legătura cu centura orașului Gura Humorului, urmând un traseu prin zona parcului Ariniș, paralel cu râul Moldova. Apoi traseul ar trece prin Capu Codrului, Berchișești, Moara, Sf. Ilie. "O precizare pe care vreau să o mai fac se referă la centura orașului Gura Humorului. Cu o lungime de 8 km, aceasta va fi construită în regim de autostradă, în coordonarea CJ Suceava care are ca partener CNAIR, iar aici proiectul are un avans de circa 1 an, urmând ca în ianuarie proiectul să fie predat. De altfel, pe 70% din centura Gura Humorului s-au făcut studii geotehnice pentru a vedea calitatea solului și soluțiile tehnice ce se impun.


Sursa: Monitorul de Suceava

Pana aici pare ceva informatie paralela cu realitatea, insa in imaginea cu traseul pentru Bistrita - Vatra Dornei am sesizat ceva interesant fara ai da prea multa importanta la momentul respectiv, dar acum capate mai mult sens. Capatul din dreapta nu urca spre nord in dreptul localitatii Rosu chiar in capat pentru a trece prin tunel spre Iacobeni ci merge spre sud-est, ca si cand o sa ocoleasca pe partea de sud. In aceast caz eu nu vad cum ar pleca  iar spre nord dupa vatra dornei. Nu s-ar justifica fiindca devine o cocoasa mai mare decat la Focsani si costurile ar fi la fel de mari, daca nu mai mari.



Si aceasta ar confirma ceea ce spuneam mai de mult ca prin Campulung nu este fezabil sa treci cu o centura la profil de autostrada fiindca nu ai pe unde... abia astept deznodamantul...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cezar.ionescu

Destul de multe constrangeri ca sa trecu autostrada din valea Bistritei in valea Moldovei.
Varianta 1: tunel Rosu (2 km) + tunel pasul Mestecanis (5 km?) + tunel prin munceii Raraului (3 km?) + tunel Prisaca Dornei (1.5 km). Deci cam 11-12 km.

Varianta 2: tunel Chiril - Stulpicani. Crdd ca de fapt pana la Slatioara (6-8  km).

Varianta 1 ar degreza DN17 (Gura Humorului - Pojorata) cu statiunile aferente. Zona este foarte aglomerata in weekend mai ales. E drept sunt multe tuneluri.

Varianta 2 duce autostrada pe valea Bistritei pana la Chiril cu un tunel foarte lung. Dunt niste codrii seculari la Slatioara care trebuie ocoliti. E drept ca deschide o noua zona dpdv acces.
Zona e foarte "salbatica", nu stiu dsca nu cumva ar fi mai bine sa ramana asa. Plus: daca ai o autostrada pe valea Bistritei (care e mai ingusta in general) decat valea Moldovei, mai faci acolo turismcu tranzitul de trafic greula cateva sute de metri?

Sunt multe criterii de adresat: degrevare DN-uri, accesibilitate spre autostrada, cost (mai ales tuneluri), prezervare mediu (turismul din zona depinde decisiv de cadrul natural).

Cert e ca pe Varianta 2, Campulung ramane fara centura ocolitoare pentru tranzitul intre statiuni si ea va trebui facuta. Posibil ca un drum de acces Campulung - Stulpicani (eventual modificat cel existent) catre autostrada sa rezolve ceva.

Varianta 1 i-ar multumi pe toti "riveranii", dar cred ca e semnificativ mai scumpa. Nu cred totusica factorul cost ar trebui sa fie cel decisiv. Autostrada se construieste pentru cateva generatii.

hvm

Eu personal as vedea pe la Gemenea trecerea de la Kiril cu un tunel de vreo 2.5 km. De la Chiril as zice ca e mai simplu sa treci spre Gemenea si mai scapi si de Codri seculari pe care ii ocolesti la oarecare distanta. Codri seculari sunt monument Unesco deci "legal" este extrem de greu sa realizeci un astfel de proiect mare prin ei. Dar mergand doar 2 km mai la sud spre Gemenea devine posibil si ai nevoie de un tunel de vreo 2 Km sau daca vrei sa tii linia rosie pe o panta cat mai lina atunci te duci la 4km.

Insa eu nu acolo vad problema, tunelul ala oricum ar fi mai scurt decat ce trebuie facut intre vatra dornei si campulung, dar mi se pare ca are o complexitate ridicata mai ales pe partea intre vatra dornei si iesirea de pe valea bistritei spre Chiril. Acolo e relief destul de accidentat. Eu tot cred ca e mai accesibil decat sa treci la Vatra Dornei prin munte, apoi sa faci tunel/viaduct/debleu pana dupa iesirea din Campulung.

Tinand cont de relief (pe orice parte ai lua-o) eu cred ca A14 se compara ca si costuri cu A8 si nu as fi vazut-o construita in urmatorii 20 de ani. Nu m-am gandit ca o sa avem razboi la cateva sute de km de noi si atunci sa devina obiectiv strategic: suficient de aproape de granita pentru a ajunge repede acolo, dar suficient de departe pentru a nu putea fi atacata cu artilerie traditionala... Acest lucru ii confera un avantaj la care nu m-am gandit pana in acest moment si s-ar putea sa fie accelerata constructia pe fondul nesigurantei legat de rusia...

Ramane sa vedem, eu tot sanse mici de finalizare completa in urmatorii 20 de ani ii dau, si as paria tot pe A8 fiindca ajuta toata moldova si la sus si la nord..
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cezar.ionescu

Poate putin off topic legat de costurile autostazilor prin munti.
Am condus recent intre Genova si Nisa, cred ca sunt spre 100 de tuneluri pe traseu, mai ales in partea Italiei.
Idem, Spania un relief destul de muntos. Idem Grecia, zeci de tuneluri, cu relief destul de muntos.

Mergand pe ipoteza de cost si cata finantare am avea, chiar daca ne-am face treaba perfect nu ne-ar ajunge banii sa facem A14, A8, A13, A3, A1, A6, plus alte treceri neprinse in plan.

Mercand pe varianta ca avem pozitie strategica (avem?), cum am putea sa obtinem un boost de finantare pentru a accelera constructia de autostrazi?

Spania are o densitate comparabila cu Romania(80-90 loc/km2) si cam 12000 km de autostrazi (sau echivalent) cu o suprafata cam dubla. Asta inseamna un 6000 km in RO, pentru o densitate buna. Avem ~ 1000, sa zicem in 30 de ani (sau mau degraba in 20, sa zicem ca pana in 2000 nu s-a miscat spre nimic).

Proportional ar fi 100de ani pentru restul de 5000, pe volumul de finantare si viteza de pregatire/executie de acum.

Este enorm.

Nu mai vornesc de reteaua secundara, tertiara de drumuri, undecred ca stam mai prost decat la autostrazi.

De trenuri de viteza peste munti, ce sa ma zic? Cateva sute de ani? Clar ajungem pe Marte atunci.

Asadar, cum am putea accelera a.i. de exemplu A14 sa nu dureze 20 de ani, sau rest 100 ani? Paralelizare, de unde bani dupa 2027?,

Fred

@cezar.ionescu: stiu drumul de la Nisa la Genova, tunelurile alea sunt relativ scurte si chiar sunt mult mai putine decat ti s-a parut. In stilul ala se poate face partea de autostrada pe valea Bistritei intre Vatra Dornei si Chiril, dar ca sa treci din valea Bistritei in valea Moldovei e nevoie de un tunel lung, mult mai lung decat ce s-a facut vreodata la noi.

@hvm, ai dreptate despre dificultatea traseelor si optiuni, dar daca va exista autostrada Vatra Dornei-Gura Humorului pe la Chiril-Frasin, sa zicem, traficul prin Campulung Moldovenesc va ramane suficient de mic incat centura nu mai e critica. Doar cu trafic local va fi in regula si fara centura.

Oricum ar fi, din cauza complexitatii si costurilor segmentul Vatra Dornei-Gura Humorului nu il vad sa se faca prea curand. Macar de ar face ocolirea Bargaielor si Frasin-Suceava si tot ar fi un progres semnificativ, eventual ca bonus Piatra Fantanele-Rosu, desi traficul din vara asta a fost neasteptat de redus in partea asta.

horatiu.cosma

In caz că nu a ajuns informația și aici, proiectantul a solicitat rezilierea pe V.Dornei-Suceava din cauza creșterii prețurilor, similar cu Brașov - Bacău.