Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#360
30 iunie
Traseul drumului de mare viteză Baia Mare - Suceava: "LOT 2 Bistrița-Vatra Dornei", va fi 𝗔𝗨𝗧𝗢𝗦𝗧𝗥𝗔𝗗𝗔̆, primind aviz pozitiv în cadrul CTE de astăzi, la C.N.A.I.R. SA., în urma analizei comparative.

𝙏𝙧𝙖𝙨𝙚𝙪: Livezile-Josenii Bârgăului-Prundu Bârgăului-Tiha Bârgăului-Lunca Ilvei.

sursa: facebook Emil Radu Moldovan (președinte CJ Bistrița-Năsăud)


Pe harta CESTRIN apare așa ultima actualizare:
IN DATA DE 03.05.2022 A FOST TRANSMISA DOCUMENTATIA DE ANALIZA COMPARATIVA AUTOSTRADA VS. DRUM EXPRES.


Pentru lotul 3 2 (Bistrița – Vatra Dornei), în etapa de proiectare, pentru care s-a prezentat o variantă alternativă a traseului și a soluțiilor tehnice, sunt prevăzute 8 km de tuneluri și 7 km de viaducte", a spus Emil Radu Moldovan, președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.
sursa

Un pdf cu traseul aici:
https://www.portalbn.ro/portal/bistrita-nasaud/portal.nsf/AllByUNID/Anunt+public+privind+demararea+investigatiilor+de+teren+pe+traseul+drumului+de+mare+viteza+Baia+Mare+Suceava+Lot2+BistritaVatra+Dornei-00013AF6?OpenDocument

https://www.portalbn.ro/portal/bistrita-nasaud/portal.nsf/AllByUNID/EFD0E2EA818475B2C225886800451079/$FILE/Anunt%20public%20privind%20demararea%20investigatilor%20de%20teren%20LOT%202%20%20Bistrita-Vatra%20Dornei.pdf

Fred

#361
Quote from: cezar.ionescu on July 01, 2022, 09:54:20 PMUite google maps pentru varianta propusa de CNAIR.

Puncte traseu - propunere CNAIR
Dupa cum spuneam, ideea de a merge pe acele 2 vai nu e rea, dar geometria actuala e de DN, in nici un caz de DX si niciodata de autostrada, sunt cel putin 3 curbe de maxim 50-60km/h. Ca centura ocolitoare merge, ca parte dintr-un viitor DX sau A, nu.

@tom_sawyer, traseul din link e imposibil. Cel descris la inceput prin Lunca Ilvei pare a fi prin zona caii ferate si pare mult mai realist, dar cel pe langa Piatra Fantanele nu prea. Am fost anul trecut pe-acolo prin padure, e un traseu de hiking marcat, in mare parte pe un vechi drum de masina care era circulabil acum vreo 40-50 de ani dar care acum e de netrecut, cu un tunel in zona tunelului feroviar se poate trece dinspre Ilve spre Cosna, e o vale lunga si suficient de lina si larga ca sa incapa o autostrada pe langa tren. In schimb pe traseul din desen e nevoie de multe tuneluri si viaducte, plus taiat o gramada de padure, costurile de constructie si de mediu sunt uriase.

In cateva saptamani ma mut acolo (Poiana Stampei-Cosna), o sa studiez zona dar de la sol, nu am drona pentru asa ceva. Daca cineva din apropiere e interesat, o sa pot ajuta cu informatii despre drumurile din zona care nu sunt marcate pe harti sau sunt marcate gresit. 

matyi92

S-a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate, sectiunea Satu Mare - Baia Mare, cu SC Drum Pod Invest SRL – SC Search Corporation SRL.

QuoteA fost semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate al drumului expres Satu Mare – Baia Mare
Astăzi, președintele Consiliului Județean Satu Mare, Pataki Csaba și vicepreședintele Ioan Rus, împreună cu președintele Consiliului Județean Maramureș, Ionel Bogdan, au semnat contractul de prestări servicii Completare/revizuire Studiu de fezabilitate pentru Drum Expres Petea – Satu Mare – Baia Mare, sector Satu Mare – Baia Mare. Contractul a fost  atribuit Asocierii SC Drum Pod Invest SRL – SC Search Corporation SRL, prin lider de asociere SC Drum Pod Invest SRL.

Valoarea contractului de prestări servicii este de 5.990.525 de lei, iar durata de execuție a contractului de prestări servicii este de 24 luni, din care elaborarea Studiului de fezabilitate – 6 luni, adaptarea documentației la cerințele finanțatorului – 12 luni și consultarea beneficiarului la atribuirea contractului pentru Proiectare și Execuție Lucrări – 6 luni. Odată ce studiul de fezabilitate va fi încheiat, procedura de proiectare cu execuție a proiectului va fi demarată, iar termenul estimat de finalizare a acestui obiectiv de investiții este august 2026.

Finanțarea elaborării studiului de fezabilitate se va asigura din bugetele locale ale autorităților publice partenere, U.A.T. Județul Satu Mare și U.A.T. Județul Maramureș.

Pentru realizarea acestui obiectiv major de investiții, cele două administrații județene au făcut pași importanți încă de anul trecut când a fost aprobat Protocolul de Colaborare între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Consiliul Județean Satu Mare și Consiliul Județean Maramureș. Acest tronson de drum expres Satu Mare – Baia Mare face parte din proiectul inițiat în trecut de cele două administrații județene și care mai cuprindea legătura spre Ungaria și Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare.

Sectorul de drum expres Baia Mare – Satu Mare, odată realizat, va asigura conectivitatea rutieră, astfel:

la varianta de ocolire a municipiului Satu Mare care va fi recepționată la terminarea lucrărilor în cursul acestei săptămâni
din varianta de ocolire a municipiului Satu Mare prin "Drumul Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granița Româno-Ungară – Drum Expres M49 Ungaria)", aflat în etapa de proiectare, contractată de către CNAIR, se va asigura legătura la rețeaua europeană de autostrăzi
în partea de Nord-Vest a României – un proiect absolut necesar pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din această zonă a țării și care va duce la crearea de noi legături externe care vizează creșterea economică a celor două județe și a României.
Drumul expres Satu Mare – Baia Mare va avea o lungime de 55,56 de kilometri, iar valoarea totală estimată a investiției este de 308,3 milioane de euro. Finanțarea investiției va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare.

https://www.cjsm.ro/2022/07/a-fost-semnat-contractul-pentru-realizarea-studiului-de-fezabilitate-al-drumului-expres-satu-mare-baia-mare/?fbclid=IwAR2M4bpVhD0Y6G-42-yWp85raWSuOAZj_-xrzseaAq8Qe1uPB-OEs-9sKeA

naivu

De licitatiile pt elaborare SF BaiaMare-Dej si Dej-Bistrita nu se mai aude nimic?!

rota

ℹ️ Consiliul Județean Suceava anunță semnarea primului certificat de urbanism pentru ,,Autostrada Nordului" Suceava - Vatra Dornei – Bistrița – Baia Mare. Este vorba de tronsonul de la limita județului Suceava cu Bistrița, până la  Vatra Dornei, pe o lungime de 21,7 km, având o lățime totală a platformei drumului de 29,50 m, unde avem deja varianta finală dată de proiectant, urmând și celelalte tronsoane să fie finalizate în perioada următoare, de la Vatra Dornei spre Suceava.

ℹ️  Certificatul de urbanism face trimitere la toate capitole cerute de legislație respectiv stabilirea amplasamentului autostrăzii, a coridorului de expropriere, soluția constructivă (caracteristici tehnice), profil transversal, noduri rutiere, pasaje, viaducte, lucrări de consolidare a versanților, lucrări hidrotehnice, dotare a autostrăzii cu parcări, spații pentru servicii de întreținere, echipamente de iluminat, semnalizări și marcaje.
sursa

Fred

Putem obtine documentul? Daca are o harta precisa a traseului, ma duc sa il iau la pas.

tom_sawyer

Cred că poate fi cerut la CJ Suceava:

http://www.cjsuceava.ro/ro/certificate-de-urbanism

Certificat nr. 109 din 22.07.2022

tom_sawyer

#367
Cristian Pistol
Vești bune pentru viitorul drum expres Satu Mare – Oar!

Vineri, 29.07.2022, Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR a avizat Studiul de Fezabilitate pentru proiectul "Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granița Româno - Ungară – Drum Expres M49 Ungaria)".

De asemenea, astăzi, a fost obținut și Acordul de Mediu necesar realizării acestui important obiectiv.

În continuare, prestatorul va elabora documentația pentru obținerea autorizației de construcție și a Proiectului Tehnic.

Lungimea totală a traseului este de 14,862 km formată din 10,831 km drum expres + 4,031 km drum de legătură.

Viteza de proiectare pentru drumul expres este de 120 km/h, iar viteza de proiectare pentru bretelele nodurilor rutiere este de 60 km/h.

Proiectul prevede realizarea a două noduri rutiere, 7 pasaje (3 superioare și 4 inferioare), 54 de podețe, două spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare.

https://www.facebook.com/CNAIRSA/




presasm.ro

mirceaeliade

cu toata energia depusa la DX SM-BM, sunt putin surprins ca VO SM nu a fost si ea facuta ca DX pe partea de Nord pana la presupusa legatura cu DX SM-BM

Fred

Traseul de pe harta proiectelor de infrastructura e pe baza planurilor din autorizatia recenta sau e o estimare mai veche? Vad ca la Vatra Dornei  (Rosu-Argestru) sunt 2 trasee pe harta, unul pare a fi planul de tunel de acum vreun an, al doilea e destul de diferit. Pe portiunea Vatra Dornei - limita de judet Bistrita am incercat sa merg pe traseu, momentan e furtuna pe-aici, peste vreo 2-3 zile cand se opresc ploile ma duc sa-l vad.

Feri

Quote𝗜𝗻𝗰𝗮 𝘂𝗻 𝗱𝗿𝘂𝗺 𝗲𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗮𝘃𝗶𝘇𝗮𝘁 𝗶𝗻 𝗖𝗧𝗘-𝘂𝗹 𝗠𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿

Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat Studiul de Fezabilitate pentru realizarea Drumului Expres care va face conexiunea între Centura Municipiului Satu Mare și graniță.

Proiectul vizează realizarea unui sector de Drum Expres între Municipiul Satu Mare (Varianta de Ocolire Satu Mare) și localitatea Oar, unde se va conecta cu Drumul Expres M49, în scopul asigurării unui parcurs mai rapid pentru traficul pe distanțe lungi de pasageri și mărfuri, prin viteză ridicată de deplasare.

Drumul Expres va străbate zonele administrative Satu Mare și Vetiș și sunt prevăzute următoarele:
✅️ 10,831 km Drum Expres
✅️ 4,031 km drum de legătură între Drumul Expres Satu Mare - Oar și DN19
✅️ 2 benzi pe sens, cu o lățime de 21,50 m
✅️ Nod Rutier VO Satu Mare
✅️ Nod Rutier cu drumul de legătură DN19
✅️ Lucrări de artă
● Pasaj Nod Rutier la VO Satu Mare, km 0+408
● Pasaj pe drumul expres peste DC60, km 3+068
● Pasaj pe drum expres peste drum local, km 6+051
● Alte pasaje inferioare
✅️ Spații de servicii tip S3, stânga/dreapta
✅️ Centru de Întreținere și Coordonare
✅️ Lucrări de consolidare
✅️ Lucrări hidrotehnice
✅️ Restabiliri legături rutiere
✅️ Lucrări de protecția mediului
✅️ Siguranța circulației (inclusiv sistem de monitorizare trafic - ITS)

Valoarea totală a investiției este de 916.111.195 lei fără TVA, iar finanțarea investiției se realizează prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 #POIM.

ℹ️ Acest proiect face parte din Somes Expres, sector Nord Livada-Petea, iar în 𝘗𝘳𝘰𝘨𝘳𝘢𝘮𝘶𝘭 𝘐𝘯𝘷𝘦𝘴𝘵𝘪𝘵𝘪𝘰𝘯𝘢𝘭 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘥𝘦𝘻𝘷𝘰𝘭𝘵𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘪𝘯𝘧𝘳𝘢𝘴𝘵𝘳𝘶𝘤𝘵𝘶𝘳𝘪𝘪 𝘥𝘦 𝘵𝘳𝘢𝘯𝘴𝘱𝘰𝘳𝘵 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘱𝘦𝘳𝘪𝘰𝘢𝘥𝘢 2021-2030 se regăsește ca făcând parte din coridorul transfrontalier 3 CTF3-Somes.


https://m.facebook.com/IrinelScriosteanu/posts/pfbid02bdbeij9vuPFFG8EVka2FMAREvTfuHfnbEgbhE856J5xBxbGpcB9ryLpmkjkHA5Gal

ultrasbz

Nu mi-e foarte clar, aici va fi DX continuu (fara intersectii la nivel/sensuri giratorii) de la Oar pana dupa Satu Mare inspre Baia Mare, centura SM fiind parte integranta sau centura SM este un pseudo-DX care practic intrerupe continuitatea?

Fred

E destul de clar, sunt aproape 11 km de DX si 4 de drum de legatura. Partea care e DX are niste standarde, inclusiv lipsa intersectiilor la nivel.

raulbogdan23

#373
^

Pe actuala centura nu este nici-un DX. Multi au aruncat petarda asta, dar nu se apropie deloc de ce avem pe DX12. Seamana foarte bine cu ce avem la Oradea sau Brasov.

Abia exista ceva acostament, dar daca opresti esti mai mult de 50% pe banda 1.

Las mai jos un link cu o filmare pe portiunea unde v-a fi si nodul cu DX Oar - Satu Mare.


Mascarpone

Probabil ca multi oameni au fost indusi in eroare de drumul asta si pentru ca persoana care se ocupa de mapping pe google romania a marcat-o ca autostrada. O fi vreun ardelean nationalist ca vad ca A7 Bacau este marcat ca un drum expres(dunga portocalie subtire, se amesteca usor pe harta cu DN-urile), abia de-l vezi.