Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feri

Quote
Segmentul din Autostrada Nordului (A14) de la Suceava la Frasin ar putea fi realizat de Consiliul Județean

CJ a vrut să înceapă cu mai puțin, CNAIR plusează! Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a propus Consiliului Județean Suceava să se ocupe și de execuția lucrărilor de la varianta ocolitoare a municipiului Suceava până la Frasin.

În ședința de luni, 30 mai, a deliberativului județean sucevean a fost făcut un anunț în acest sens chiar de către președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur.

,,Am avut discuții cu cei de la CNAIR dacă nu ar fi bine să luăm în calcul și porțiunea de autostradă până la Gura Humorului de la centura Sucevei de la Sf. Ilie spre Corlata, Tolva Mică, Berchișești, Păltinoasa și să continuăm până la Frasin, pentru că nu trec nici prin arii protejate, nu trec nici prin zone cu restricții și ar fi mai ușor de elaborat studiul ca să dăm drumul la întregul tronson", a declarat Gheorghe Flutur.

De fapt, în contextul în care administrația județeană și-a asumat realizarea centurii ocolitoare a orașului Gura Humorului la profil de drum expres și a organizat o licitație în acest sens, atribuind contractul pentru studiul de fezabilitate unei firme de specialitate, șeful administrației județene sucevene a fost întrebat la final de ședință cu privire la stadiul la care se află documentația.

Precizăm că doar pe o porțiune de circa 6,7 km și-a asumat CJ Suceava studiul de fezabilitate și anume acea porțiune din viitoarea autostradă a Nordului care va avea funcțiuni de centură ocolitoare a orașului Gura Humorului. Respectivul segment începe de la intersecția de la Păltinoasa și până la ieșirea spre Frasin. Întrebat cu privire la stadiul documentației, Gheorghe Flutur a spus că în ceea ce privește centura Humorului proiectul e în linie dreaptă, iar proiectanții așteaptă de la firma care proiectează Autostrada Nordului (A 14) date privind capetele centurii ocolitoare pentru a finaliza proiectul.

Președintele CJ Suceava speră ca în toamnă să fie gata studiul de fezabilitate pentru a se putea începe procedurile în vederea proiectării și execuției. (Dan PRICOPE)


https://www.obiectivdesuceava.ro/stiri-din-suceava/segmentul-din-autostrada-nordului-a14-de-la-suceava-la-frasin-ar-putea-fi-realizat-de-consiliul-judetean/

GDC

Ceva nu mi-e clar: e cineva care face SF pentru "Autostrada Nordului" și încă o firmă care face SF doar pe partea care va fi centura Gura Humorului? Sau se scoate din contractul mare centura ca să fie făcut studiul de altă firmă?

Sunt total pro centură la Gura Humorului, e necesară de ani buni, dar ceva aici îmi sună a învârteală românească nu tocmai curată.

mirceaeliade

pe harta API e schitata o VO Gura Humorului, atasata la DN17.  cineva cu skilluri poate adauga o versiune premliminara a A14. pe harta CESTRIN apare:

>STABILIREA VARIANTEI DE TRASEU (AMC)
>IN DATA DE 05.04.2022 A FOST INAINTATA ANALIZA MULTICRITERIALA ETAPA 1_REV 2. IN PREZENT FIIND IN ANALIZA IN CADRUL CNAIR SA
>IN DATA DE 02.05.2022 A FOST APROBATA CONDITIONAT DOCUMENTATIA ANALIZA MULTICRITERIALA ETAPA 1_REV 2, URMAND A FI SUPUSA SPRE ANALIZA SI AVIZARE IN CADRUL COMITETULUI TEHNICO - ECONOMIC CNAIR SA.

ceea ce imi zice ca ar putea sa existe creionari de traseu deja

Imgz

https://timponline.ro/cnair-anunta-inceperea-studiilor-de-teren-pe-traseul-drumului-de-mare-viteza-bistrita-vatra-dornei/

https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19

https://portalbn.ro/portal/bistrita-nasaud/portal.nsf/AllByUNID/202CD275F672B1C2C225885C003B51D8/$FILE/Anunt%20public%20privind%20demararea%20investigatilor%20de%20teren%20LOT%202%20%20Bistrita-Vatra%20Dornei.pdf

QuoteCompania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA anunță demararea investigațiilor de teren pe traseul drumului de mare viteză Baia Mare -Suceava, Lot 2 Bistrița – Vatra Dornei: măsurători topografice, studii geotehnice, studii arheologice, identificare și curățarea terenurilor de muniții neexplodate, evaluarea terenurilor în vederea permiterii accesului pe proprietate pentru acest obiectivul de investiție.

Pentru realizarea acestor studii de teren, conform Legii 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, articolul 16, proprietarii și deținătorii cu orice titlu ai imobilelor situate pe culoarul de studiu și expropriere sunt obligați să permită accesul pentru realizarea investigațiilor de teren necesare pentru elaborarea studiului de fezabilitate.

CNAIR le solicită cetățenilor ce dețin cu orice titlu imobile situate de-a lungul coridorului și în cadrul zonelor studiate să permită accesul echipelor tehnice și utilajelor acestora pentru efectuarea în bune condiții a măsurătorilor topografice, a studiilor geotehnice, a studiilor arheologice și a oricăror operațiuni necesare studiului de fezabilitate.

Perioada de realizare a tuturor studiilor de teren se întinde până în 31.12.2023.

Studiile de teren se vor realiza pe raza comunelor Livezile, Josenii Bârgăului, Prundu Bârgăului, Tiha Bârgăului și Lunca Ilvei.

La nivelul județului Bistrița-Năsăud s-a format un grup operativ de lucru, format din reprezentanți ai Consiliului Județean, Inspectoratului de Poliție Județean, Direcției Silvice, Gărzii Forestiere, Agenției pentru Protecția Mediului și reprezentanți ai UAT-urilor, pentru sprijinirea realizării lucrărilor privind studiile geotehnice, studii arheologice și lucrările de deminare.

Ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului Bistriţa – Vatra Dorne, este SC Explan SRL din Cluj-Napoca, valoarea contractului fiind de 15.793.026,12 lei fără TVA.

Studiul de fezabilitate pentru realizarea drumului expres între Bistrița și Vatra Dornei ar putea fi gata în toamnă, iar în această vară se va desemna, cel mai probabil, și câștigătorul licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate al tronsonului Dej – Bistrița. Varianta de ocolire Bistrița este parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița. Traseul propus pentru centura Bistriței este Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului.

tom_sawyer

#349
@GDC: da, este un contract separat în derulare pentru SF la Centura Gura Humorului. Dar ea va fi parte din Autostrada Nordului, se face la profil de autostradă. (se vor coordona cele două SF-uri)

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2954.0


30 Mai 2022
Construcția autostrăzii Nordului între Suceava și Frasin ar putea fi preluată de Consiliul Județean

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat că instituția pe care o conduce ar putea prelua construcția autostrăzii Nordului pe tronsonul dintre Suceava și Frasin. Gheorghe Flutur a amintit că CJ Suceava și-a asumat în momentul de față construcția șoselei de centură a orașului Gura Humorului, ca parte a autostrăzii Nordului, însă Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a venit cu propunerea preluării întregului tronson, de la intersecția cu centura municipiului Suceava până la Frasin.

Flutur a făcut referire la șoseaua de centură a orașului Gura Humorului, precizând că proiectul este în linie dreaptă, însă firma care realizează proiectul îi așteaptă pe proiectații autostrăzii Nordului să stabilească exact care vor fi capetele centurii. ,,Știu că au avansat. Proiectantul centurii a cerut din acest motiv o prelungire de termen, pentru că trebuiau să termine studiul de fezabilitate, deoarece aveau nevoie de punctul de vedere al firmei mari care lucrează la diferența de autostradă de pe raza județului Suceava", a spus Gheorghe Flutur.

El a adăugat că speră ca în toamnă să fie finalizat studiul de fezabilitate al centurii ocolitoare, după care să fie începută achiziția publică pentru proiectare și execuția lucrărilor, investiția urmând să fie realizată din fonduri europene. ,,Pot să spun că am avut discuții cu cei de la CNAIR dacă nu ar fi bine să luăm în calcul și porțiunea de autostradă până la Gura Humorului, pe autostrada Nordului, pe porțiunea de la centura Sucevei, din zona satului Sf. Ilie spre Corlata – Tolva Mică – Berchișești – Păltinoasa și să continuăm până la Frasin, pentru că pe aici nu se trece nici prin arii protejate, nici prin zone cu restricții și ar fi mai ușor de elaborat studiul pentru a da drumul la întregul tronson", a afirmat șeful administrației județene. 

El a amintit că momentan CJ Suceava și-a asumat sarcina de a construi doar centura ocolitoare a Humorului, de 6,7 kilometri, de la intersecția din Păltinoasa și până la cabana Sticleț din Frasin.

monitorulsv.ro


10 iunie 2022
Proiectul șoselei de centură a orașului Gura Humorului depășește 200 de milioane de euro

Tot prin PNRR se vrea amenajarea șoselei de centură a orașului Gura Humorului. Legat de acest subiect, președintele Flutur a afirmat: ,,La Humor se forează deja în albia rîului Moldova pe unde vine traseul de centură ocolitoare pe patru benzi în regim de autostradă. Este un proiect care depășește 200 de milioane de euro, pentru că vor fi viaducte prin apa Moldovei spre podul de la Voroneț. Se intră dinspre Păltinoasa, paralel cu apa Moldovei, se fac niște devieri de rețele de gaze naturale ca să ocolești orașul, se trece prin parcul Ariniș și se merge la Frasin, în zona stației PECO din intersecția de lîngă calea ferată. Este șoseaua de centură de care e nevoie pentru că cel mai mare blocaj în județul Suceava se înregistrează la Gura Humorului".

svnews.ro

GDC

@tom_sawyer: merci de info. Deci înțeleg că există un contract de SF pentru centură și unul pe tru restul drumului de mare viteză fără centură, cele două studii urmând să se coordoneze. Bun și așa. Doar să iasă centura aia mai repede și să iasă bună. Ar mai urma centură la Câmpulung.

Poate aici va merge ideea de a avea porțiuni mici dar cu efect mare.

hvm

Centura campulung e o cu totul alta mancare de peste fiindca acolo e mult mai greu de construit decat la Gura Humorului. Daca la GH mai sunt zone prin care poate trece centura fara sa o cocoti pe deal, la Campulung e mult mai greu. Singura varianta pe care o vad eu sa fie totul un viaduct peste Moldova din estul pana in vestul Campulungului..... sau urcat pe costa muntelui sau prin tunel. In rest nu mai e pe unde... Dar eu nu sunt expert in selectat trasee asa ca se va vedea la SF ce se propune. Sunt foarte curios cum va fi traseul de la intrarea in Campulung pana la iesirea din Vatra Dornei.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

#352
Cred că e dintr-un studiu de prefezabilitate:




Sursa: https://www.svnews.ro/flutur-ii-da-teme-lui-cuc/188052/
2 septembrie 2019
Șoseaua de centură a municipiului Câmpulung Moldovenesc-10,5 km

"Aici avem două variante de ocolire. Avem o variantă care este a celor de la CNAIR variantă care ar urma să fie pe undeva pe la baza pârtiei de schi și să iasă pe la Pojorâta. E o variantă mai greu de executat de 18,7 km. Există documentație la CNAIR. Mai e o variantă a celor din municipiul Câmpulung Moldovenesc de ocolire de 10,5 km pe malul stâng tehnic al Moldovei de la podul Bucătar care să urce undeva în zona Sadova".

ValiCatargiu

Vai, ăștia de la CNAIR nu cred că au văzut zona pe unde au desenat cu carioca. Sunt două culmi montane masive de trecut. Obligatoriu două tuneluri!
 Varianta desenată de cei de la municipiul Câmpulung Moldovenesc este cea mai bună. Cel mai scurt, aproape de oraș, preia din traficul din centru orașului, plus că acoperă și zona Sadova cu multe pensiuni și legătura cu drumul peste munte spre Moldovița - Rădăuți. Problema va fi în zona fost complex BTT, unde pe aprox. 1 km sunt f. multe case înghesuite sub munte. Probabil va urca pe versant, gen Dealul Liliecilor de după Deva.

dumbravaandrei

e atat de aproape de oras incat e pe coasta muntelui de la nord de oras, unde se termina orasul din motive evidente... la cum stiu eu zona, fara tunel de minim 1km, nu scapi la campulung. Sau multe viaducte cu multe consolidari de versant...

GDC

Eu zic să ne liniștim în primă fază. Cred că se observă destul de clar că acele carioci reprezentau doar niște centuri la nivel 1+1 care să mai îndulcească amarul de la Câmpulung. Aia de la municipiu cocoțată pe coastă și aia de la CNAIR cu raze de curbură de nivel serpentină și probabil cu pante pe măsură. În nici un caz nici o variantă nu va putea fi parte a unui eventual viitor DX.

Hai să așteptăm să vedem ce scot cei care fac SF-ul de DX. Dar un lucru e clar: vor fi tuneluri, viaducte și tot tacâmul. Ieftin nu va fi. Poate doar dacă radem vreo câteva sute de gospodării.  :p 

Fred

Quote from: ValiCatargiu on July 01, 2022, 09:02:05 AMVarianta desenată de cei de la municipiul Câmpulung Moldovenesc este cea mai bună. Cel mai scurt, aproape de oraș, preia din traficul din centru orașului, plus că acoperă și zona Sadova cu multe pensiuni și legătura cu drumul peste munte spre Moldovița - Rădăuți.
Daca vrei sa scoti traficul de tranzit din oras nu e nevoie sa fie aproape de oras, poate fi si departe. Cu cat mai departe e chiar mai bine pentru oras, reduci poluarea cu noxe si fonica. Pentru traficul local drumul actual va fi suficient. E o confuzie des intalnita ca un drum cat mai aproape de oras ii e mai util orasului respectiv, cand de fapt nu prea ii este decat daca ai putea muta o parte din traficul local din oras pe centura, gen Bucuresti cand poti merge din Militari in Chitila pe centura in loc de Virtutii-Grivita, ceea ce nu prea e cazul la orase mici precum Campulung Moldovenesc.

hvm

Eu am spus deja ca e doar tunel/viaduct/coama dealului sau viaduct complet din est in vest pe valea Moldovei.

Cariocile alea cam asa sunt. Daca se oboseste cineva sa le suprapuna pe Google terrain o sa va ia durerea de cap. Eu cunosc zona si nu ai pe unde merge. E cam la fel ca pe la Predeal....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Fred

Propunerea CNAIR nu e chiar atat de proasta, vazuta pe teren, nu e pe coama dealului ci pe 2 vai - Izvorul Alb/DJ175A si Prasca. Legatura intre cele 2 vai necesita un tunel, altfel vor fi probleme cu geometria pentru DX si cu zapada iarna, dar cam atat.

Legatura mai departe Pojorata-Vatra Dornei necesita tunel pe sub Mestecanis, preferabil chiar mai jos decat calea ferata. Scump, dar nu exista optiuni, vaile sunt inguste si pasul Mestecanis e sus, aproape 1100 m si in zona cand ninge se mai blocheaza drumurile, de obicei pe Tihuta dar nu e exclus nici pe Mestecanis.

cezar.ionescu