Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gothicus

Cunoasteti faptul ca de obicei ministrul are anumite "preferinte" care surclaseaza "alte" proiecte aflate uneori in stadii poate mai avansate decat ceea ce vrea el. Sa nu uitam de VO vs. VP (fonduri UE vs. PPP) de ex. Deci DACA ministrul ar fi unul din zona, ei da, treaba ar merge struna (pt. judetul natal). Daca Bode fu din Salaj, asa-i ca autostrada Transilvania recte NV tarii are (aproape) toate tronsoanele pe teava? Si nu zic ca e rau ca a facut asa, dar nu cred ca daca nenea ministru e de prin Calafat, o fi avand insomnii pentru BM- Suceava...  8)
Siebenburgen, schones Land!

naivu

Bode a reusit sa "bage pe teava" tot Nadaselu-Biharia pt ca tronsoanele acelea erau deja destul de pregatite; de exemplu, cele pt care s-au semnat contracte de executie in 2020, erau in licitatie din primavara lui 2019.
Miza financiara pt o elaborare de SF e destul de mica, nici CNAIR nici alta autoritate nu au de ce sa tergiverseze semnarea (doar daca vor sa inceapa mai devreme vacanta de sarbatori de iarna  :)).
PS: las-o mai moale cu conspiratiile, nu prea sunt apreciate pe forumul asta.

alecu26

Proiectul asta e in MPGT? Cam care e orizontul de timp?
Eu am o mare problema cu faptul ca Romania se apuca sa construiască un mega DX si o mega autostrada in paralel peste unul din cele mai late lanturi muntoase din europa???
Sau explicația simpla e ca ne apucăm iar de facut SF uri pe care sa le refacem dupa aia de 7 ori?
Sper ca acest proiect să nu însemne moartea lui A8.
PS : acum observ ca de fapt avem ambiții sa facem chiar 3 drumuri de mare viteză intre Moldova si Ardeal. EXCEPȚIONAL. Sa curgă lapte si miere.!
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

qionescu1

Proiectul este in masterplan ca DX de la Satu Mare la Bistrita.

alecu26

Si care ar fi orizontul de timp din MPGT? Pana la Bistrita e OK...Dar nebunia de la Bistrita incolo incepe.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

qionescu1

Orizontul de timp in masterplan e total descurajant... 2032, cu sanse reale spre 2040. Mai avem o sansa: PNRR.

gothicus

Măcar Baia Mare- Dej să fie, că în rest, sunt vise. Oricum, din ce se vede din declarații noul președinte de CJ MM are planuri mari cu drumul ăsta. Practic e viitorul lui politic legat de DX sau A, ce o fi. Fără simpatii.
Siebenburgen, schones Land!

alecu26

E bine ca presedintele CJ MM are planuri mari. Sa ii uram succes.

PNRR tocmai a fost aruncat la gunoi pentru cat de bine a fost intocmit.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hvm



Nu va faceti griji. Desi mi-ar place sa trec muntii pe la Vatra Dornei de la Gura Humorului pe un DX cand merg in vest, eu nu cred ca o sa avem DX pe distanta Suceava Bistrita in urmatorii 20 de ani. Daca se termina A8 marea majoritate a traficului din Suceava, Botosani, precum si Neamt/Iasi/Vaslui si o parte din Bacau care acum merg pe Suceava > Dej catre Bors sau Satu Mare, se vor muta in proportie de 80/90% pe A8. Si pe partea aceasta o sa fie extrem de fluent traficul.

Doar ca eu nu vad A8 gata inainte de 2030. Deci inca vreo 10 ani cel putin o sa fie tot pe Bistrita sau Onesti marea majoritate si o mai mica parte va merge pe celaltle trasee peste munti.

Cat despre programul PNRR propus de guvern nu a fost aruncat la gunoi ci doar criticat ca nu s-a pus accent si pe digitalizarea institutiilor statului. Si (din cate am inteles) pentru partea de infrastructura rutiera/CF sumele respective erau cam directionate pentru acest domentiu din ce am inteles eu. Doar ca li s-a reprosat ca din celelalte sume trebuia sa puna accent si pe digitalizare si inca cateva domenii.


Si eu consider ca ar fi trebuit sa fie investit ceva in intercontentarea tuturor institutiilor statului intr-un system digital pentru gestiunea documentelor. Cu aceasta critica sunt deacord si eu. Mai ales ca Romania este una din tarile care productia de software este destul de bine dezvoltata... Asta ca sa nu fie o regula ceea ce am patit eu cand am mers la primarie in legatura cu mostenirea dupa parinti. 

Si acu urmeaza un pic de offtopic legat de digitalizare.  Unul din actele care trebuia atasat la dosar era: Certificatul de deces al parintelui pentru care se incepe procedura de mostenire, emis chiar de primaria la care am facut cerea de mostenire. Aveau nevoie sa vin cu el in original si copie si copia sa ramana la dosar (urmand sa fie depozitata in aceeasi arhiva in care era si originalul lor). In ultimul an le-am dus 5 copii dupa certificatul de deces care ar trebui sa fie digitalizat si accesat oricand este nevoie de el, sa nu tb sa le duc mii de copii.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TheStig

Stie cineva de ce se intarzie semnarea contractelor pentru loturile 2 si 3 (Bistrita - Vatra Dornei si Vatra Dornei - Suceava)? Pe harta CESTRIN apare ca termen de semnare pt ele, decembrie 2020. De asemenea, sunt ceva informatii legate de contestatia pe lotul 1 (Baia Mare - Bistrita)?

TEO73H11

#205
Poate pentru că în noul program de guvernare a dispărut acest proiect deși e destul de avansat și a fost repus  pe rampa Tg.Mures -Brasov deși nu au nicio legătură între ele.Desigur nu putem visa că în următorii 20-30 de ani sa se construiasca aceasta autostradă mai ales noua trecere a Carpaților dar centurile sucevene din Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei sunt absolut necesare încă de acum pe modelul centuri Bacău că  parte a acestor centuri să facă parte integrantă a autostrăzii  și construcția imediat posibilă a tronsonului Satu Mare Baia Mare Dej și în timpi rezonabili a tronsonului  Dej Bistrița și pina la poalele muntelui înspre Vatra Dornei.

naivu

Exagerezi, s-a investit deja timp si efort birocratic in licitatiile acelea, nu au de ce sa nu mai semneze contractele. Nu sunt prima prioritate dar se vor semna, banii implicati nici nu sunt asa de multi, iar interesul este ca peste patru ani sa se poata prezenta macar SF-ul.

alecu26

Interesul ar fi ca aceste SF uri sa aiba continuitate in santier. Altfel e pura maculatura.

La ce ar fi bun totusi acest SF...sa furnizeze un traseu stabil, cvasioptim, si pe baza caruia sa incepem lucru la centuri si la bypass uri. (Baia Mare, Dej, Bistrita, Suceava si ce alte orasele se gasesc pe traseu).

De exemplu la Dej acu vreo 2...3 ani a fost lansata o licitatie pe un proiect din anii 90...2000....absolut dezastru. De atunci liniste. Ar trebuii corelate aceste proiecte.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

naivu

Nu mă aștept ca SF-urile pe ANordului să aibă continuitate în șantier (sau cel puțin nu cap-coadă cum mă aștept la A7, A8 sau DX-urile Bărăgan-Dobrogene), dar nu le-aș considera maculatură. Cum zici și tu, se poate începe lucru la VO/centuri (corelate cu traseul proiectului), se poate rezerva terenul de pe traseu (fie prin blocarea AC-urilor, fie prin achiziționarea de către CJ sau MF (probabil există idei și mai bune  :))), în limita disponibilului bugetar se poate începe câte un lot, autoritățile locale pot găsi finanțare. Iar dacă va fi bine făcut, o actualizare peste 10-20ani ar trebui să fie mai simplă.

alecu26

Daca se face macar asta...as fi fericit.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).