Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naivu

^^^De fapt ce gandea Iptana pt Craiova nu mi se pare gresit, atat conexiunea spre Bucuresti-port Constanta cat si conexiunea spre Occident sunt mai direct asigurate de traseul viitoarei A6 decat prin Pitesti. CraPi arata mai degraba o solutie de avarie pana vom fi in stare sa terminam toata reteaua de autostrazi (nu vad A6 nici macar inceputa mai devreme de 10ani, iar pt finalizare completa ma astept la vreo 20).

gothicus

Există vreo contestație sau încă e devreme de știut?
Siebenburgen, schones Land!

Bogdan_Cluj

Am avut o discutie cu un prieten plecata de la aceasta asociere, si intreba ca de ce DX si nu Autostrada. Am citit tot threadul si nu a mentionat nimeni acest subiect, adica nimeni nu si-a pus aceasta problema.

Sa inteleg ca nu exista trafic pt Autostrada pe acest sector (poate doar 5k langa SM si langa BM) si chiar nu e nevoie de A si ca e suficient un DX, si ca nu se merita costurile in plus?

Multumesc anticipat.

pasadia

Nu e trafic de A in multe alte locuri in care se va face A. Nu mi-aș pune problema în acești termeni (adică funcție de capacitate) ci în termeni de siguranță rutiera.

Și cred că sunt destule zone în care DX-ul și-ar face treabă DACA asiguri mai multe spatii de parcare (unul la peste 20 de km cum s-au construit pe Sibiu - Nădlac de exemplu îmi pare prea puțin).

naivu

Dupa cum explica @vancouver, A si DX au cam aceeasi capacitate de trafic (bineinteles la acelasi nr de benzi), dar datorita benzilor un pic mai late condusul pe A este mai confortabil. Alegerea intre A si DX ar trebui facuta pe baza lungimii traseului, un drum de viteza de 2-300km sau mai mult ar trebui facut A (pe scurte portiuni, unde restrictiile de relief ar necesita o geometrie mai laxa, s-ar putea face DX; e.g. de la Suceava la Jibou ar trebui facut A), un drum de cateva zeci de km care sa conecteze o aglomeratie urbana de o autostrada ar trebui facut DX.
In viziunea in care traficul de la Suceava va fi directionat spre Ungaria pe BM-SM-Oar, ar trebui facuta A (sau macar DX cu geometrie de A si lasat spatiu pt un viitor upgrade).
In viziunea in care traficul de la Suceava va fi directionat spre Ungaria pe Zalau-Bors, BM-SM-Oar ar trebui facut DX (ar asigura traficul intraregional si conexiunea regiunii cu Occidentul prin M35 sau cu centrul+S+E Romaniei printr-un DX BM-Zalau/Jibou).
Am mai atins subiectul pe https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2499.msg318450#msg318450

pasadia

Va trebui să îmi explici pe îndelete logica asta: deci pentru cei care merg Suceava - Jibou (să zicem vreo 300 de mașini zilnic) facem A căci e distanta mare. Dar pentru aia care merg Bistrița - Cluj (să zicem vreo 3000 de mașini zilnic) facem DX căci e distanta mica, nu?

Iar pe bucata comuna, de la Bistrița la Dej, nu știu exact ce va ieși. Probabil un DN ce trece prin fiecare sat sau o autostradă cu 3 benzi pe sens dar fara banda de urgență...

naivu

Exista totusi un trafic minim, sub care nu merita facut nici A nici DX. Incearca sa gandesti si altfel: daca pt o portiune relativ scurta dar f aglomerata e de preferat A cu 2 benzi sau DX cu 3 benzi in aproape aceeasi bani?
Bucata comuna intre o A si un DX va fi evident A; in cazul nostru, ar putea fi A Suceava-Bistrita-Dej-Zalau(sau Halmeu pt @qionescu1) + DX Dej-Cluj (iar daca preconizezi un trafic imens  :) pe Bistrita-Dej, o poti face A cu 3 benzi acolo si cu 2 benzi in rest).

cicotan

DX e un fel de autostrada săracului, noi recurgem la DX pe singurul temei că nu prea avem bani de autostradă  :)

Bachus01

Din punctul meu de vedere un DX Botosani - Suceava 'Vatra Dornei, un  DX Bistrița- Dej  + DX Baia Mare - Satu Mare - vama e mai mult decât suficient .  A nu isi are rostul in veci , nu o sa fie trafic . De la Gura Humorului - Satu Mare am făcut drumul in anii trecuti de m-am saturat . De 2 3 ori pe luna . Mici ambuteiaje apar la Gura Humorului , Câmpulung Moldovenesc , Vatra Dornei,  Bistrita si Dej (aici este un pic mai mare) . In rest se circulă foarte bine  iar carosabilul este in stare perfecta .

Cand se va drumu la A8 , va fii îngropat proiectul in sertare . Cu 3 județe nu generezi trafic.  In schimb sunt alte zone mult mai prioritare

naivu

^^Asa e, UE e dispusa sa bage miliarde in infrastructura din Romania, cofinanteaza 85%, dar preferam sa facem ce ni se pare mai ieftin nu ce ar fi mai bine! (Ideal daca s-ar putea sa nu facem nimic si sa pastram banii).
^Ai dreptate cu A8, f posibil sa ingroape ANordului, indiferent ca va fi gandit A sau DX. Ce nu se intelege, este ca A si DX au costuri si capacitati de trafic apropiate, nu e ca si cum DX cu 2 benzi este sub jumatate din costul si capacitatea A cu 2 benzi! Ca daca nu ai trafic de A, probabil nu ai trafic nici de DX si ai nevoie de fapt doar de cateva centuri si poate un pasaj peste o CF, o intersectie denivelata cu alt DN sau un tunel sub cea mai inalta trecatoare!

mirceaeliade

A Nordului are putea sa fie incurajata de SUA daca isi mentine pozitia geostrategica actuala fata de Rusia si UKR

hvm

^
Avand A8 la o distanta de max 100km de orice punct de pe Autostrada nordului, eu nu vad cum tot ce e trafic catre EU din Nordul Moldovei si Bucovina nu o sa se indrepte catre cel mai apropiat punct de pe acest A8. Din zona Gura Humorului eu as prefera fie sa trec peste munte pe DJ catre bistrita si apoi sa cobor pana la autostrada la coada lacului Bicaz, fie sa ma intorc pana la Targu Neamt pe la Falticeni.
Pentru ca prefer sa merg mai relaxat pe autostrada cu 140 decat sa merg prin sate cu 70-80 (cum se circula acum) si stau cu stres la radare, oameni, animale, copii si altele). Timpul pe care il pierd prin ocol il castig pe portiunea de autostrada.

In momentul de fata blocajele de pe  suceava - Bistrita mi se pare ca sunt generate de faptul ca majoritatea traficului din jumatatea de nord a tarii trece pe aici catre EU. Spunea bachus01 ca a prins algomeratie pe la Gura Humorului. Parintii mei locuiesc in zona si de foarte multe ori este coada la intrare in Gura Humorului cum vii dinspre Campulung si pe distante de 10 km, in special duminica de pe la pranz cand se intorc cei plecati la munte catre Suceava, Botosani, Iasi. Am facut odata 6 km de la Frasin pana la Gura Humorului in 1 ora si 15 minute, si de multe ori in aprox 45-50 de min (bineinteles duminica, in alte zile ale saptamanii nu se formeaza blocaj asa de lung. cand se formeaza e pe ultimii 1-2 km).

Daca se termina A8, s-a cam rezolvat problema pe urmatorii 15- 20 de ani cel putin (in conditiile in care facem si centurile propuse de Bachus01). De la Bistrita incolo sunt deacord ca in urmatorii 10 ani trebuie finalizata o autostrada. Pana acolo centurile prin afara oraselor sunt suficiente partial. Spun partial fiindca e doar pentru trafic, dar nu si pentru siguranta deoarece tot cu 70+ o sa se circule pe aceste drumuri (si fiind mai libere probabil o sa fie unii care o sa calce serios pe pedala pana la peste 100 sau chiar mai mult). Singura solutie  in aceasta situatie (excluzad constructia unui DX)este cel putin un echipaj de politie cu radar mobil la fiecare doua localitati pe toata distanta. Dar aceasta nu se poate asa ca .. tot la DX trebuie sa ne gandim pentru un plus de siguranta.

Problema noastra e ca si A8 e inca blocat si o sa continue sa ne omoare traficul pentru multi ani de acu incolo. Macar capetele (care iar sunt mai ieftine dar si mult mai usor de facut) ar trebui sa fie incepute cat mai repede....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Tudor99


qionescu1

Dupa modelul asocierilor pentru implementarea proiectelor sa vedem ce face și Clujul. Cel mai important traseu Turda-Dej este integral în județul Cluj deci mingea e la consiliul județean Cluj si implicit la Tise si echipa. N-a reusit cu cele 10 piste poate reuseste cu DXul.

vasile.silion

Deci poate Aradul, Bihorul, Satu Mare, Maramureșul și chiar și Sălajul, și nu poate Clujul? Buricul Transilvaniei? Mi-ar fi rușine! Măcar din orgoliu și tot aș face un drum expres, pe undeva prin județ...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran