Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alexV


elphax


alexV

@NGC
Da-mi te rog niște date in plus.


Ce autoritate pregătește proiectul ? Are și un indicativ gen DX66? Îl găsesc in masterplan in vreo forma?

Apreciez un răspuns pana in 8 Oct. vreau sa merg l drdp cluj sa povestim despre proiect.

NGC

In MPGT il vei gasi doar ca si bucati din alte 2 drumuri.

https://media.hotnews.ro/media_server1/document-2016-09-13-21287712-0-strategia-implementare-mpgt-fara-clauza-reforma-structurala.pdf

De proiect se ocupa geniile. Cum care genii? :lol:

Nu stiu indicativul si nici nu am incercat sa il aflu. Din ce imi aduc aminte ca au transmis vrabiutele, e vorba de 3 loturi, Baia Mare - Bistrita, Bistrita - Vatra Dornei si Vatra Dornei - Suceava.

alexV


TibiV

Adica a 5-a (a cincea) trecere montana a Carpatilor - fara A6, ca aia nu mai este interesanta de cand a iesit din carti "omul nostru din Alexandria". Cu A6, ar fi fost a 6-a (a sasea)...
Si mai sunt unii carcotasi pe aici care spun ca Romania nu are bani decat pentru 2 - maximum 3 treceri montane.
Carcotasi pe fata, ce sa mai discutam!...

;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Mie asta nu mi se pare traversare montana. mi se pare doar montana, pentru ca nici capetele nu sunt la campie.
Ca si dificultate cred ca e cat PiSi, CoBra si BraBac la un loc. Iar populatia deservita e infima comparativ cu oricare din celelalte.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ovideatza

#24
Eu dintr-un asemenea proiect as gasi o singura utilitate: sa tin loc unui "master plan regional" care sa adune mai multe proiecte de centuri. Adica sa fie implementat in zeci de ani, dar pornind strict de la centurile localitatilor, si poate niciodata integral. In baza lui sa poti macar bloca constructiile pe traseu.

Ca a face al n-spelea proiect de traversare cap coada Carpati e cam utopic. Insa a vedea in el un cumul de centuri mi se pare ok. Ar merge sa existe un asemenea proiect la nivel de SPF, nu mai mult, maxim SF. Bineinteles, la un cost decent pt un asemenea plan.

Pentru ca de ex. la Iasi VO existenta nu se leaga in acelasi loc la E583 cu viitorul drum de legatura cu A8 Letcani-A7. Se va folosi intre cele 2 noduri (impropriu spus, ca la VO e un giratoriu amarat din plastic care genereaza zilnic cozi) o zona relativ scurta din E583 cu 1,5+1,5. Minunat, nu-i asa?
Ori asta mi se pare o prostie, care in ideea de existenta a unui astfel de proiect ar fi putut fi evitata.

elphax

Tot as prefera sa facă întâi  A8 Tg. Mureș -  Tg. Neamț decât DX Dej-Bistrita-Suceava. Dar la cum se mișcă în ultimii ani  mai bine sa se apuce de toate...

ovideatza

Normal ca preferinta e un A8, in orice varianta a sa de implementate A/ half A/ DX. Eu doar ziceam ca un asemenea SF poate fi bun pt sistematizarea pe termen lung a unor centuri care sa fie upgrade la DN-ul actual, nicidecum inlocuire sau concurenta cu o trecere montana la profil de A/ half A/ DX, care presupune o cu totul alta fluenta a traficului, timp de parcurgere si siguranta.

alin2pas

Realizarea de centuri ocolitoare trebuie să fie făcută în primul rând, dar acestea se pot face cu intersecții denivelate cu drumurile cu trafic semnificativ, cu pasaje unde sunt treceri peste calea ferată. Chiar dacă aceste centuri sunt 1+1, pot fi făcute astfel încât să se poată face upgrade la 2+1 sau 2+2 când va fi cazul. Realizarea celei de a doua benzi pe urcare în zonele de deal și de munte din traseu e important de făcut peste tot unde e posibil. Dacă aceste lucrări sunt făcute cu cap, lărgirea ulterioară la 2+2 se poate face începând cu tronsoanele unde traficul o impune. Nu e necesar și nu cred că e posibil dpdv financiar să fie făcut acest drum direct DX.

dr4qul4

#28
eu cred ca ar trebui sa se faca 2+1 de la inceput. Cel putin pe zonele unde nu necesita lucrari importante. Viaductele si tunelurile (stiu ca visez) pot fi facute 1+1.
Dar nu vad motiv pentru care nu ar continua banda 2 si dupa zona de urcare. Ar simplifica manevra de depasire. Pe zonele in urcare (care sunt de obicei si in curba) este destul de greu sa depasesti 2-3 tiruri.
In rest sunt de acord cu tine, pasaje denivelate la intersectia cu drumurile cu trafic si peste CF.

Iar un astfel de drum "hibrid" sa devina noul standar pt DX. important e sa ocoleasca localitatile, sa aiba o viteza de proiectare de  minim 80 km/h si sa nu aiba mai mult de 1 intersectie la nivel (sens giratoriu) la 10-20km, si aia doar cu drumuri cu trafic redus.  In viitor, in cazul in care va fi nevoie, acest DX ar putea sa fie upgradat pentru a fi ridicat la standard de autostrada.
In acest moment la noi este o diferenta enorma intre DN si DX. Ar tb sa avem si ceva intre ele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Nu v-a ajuns ce s-a intamplat in ultimele zile pe drumuri pe care se circula cu viteza si fara parapet median?

2+1 ca sa se circule cu viteza si totusi sa nu se poata monta parapet median. Bravo.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.