News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Aeroportul Caransebes [CSB]

Started by Dominik, September 11, 2019, 11:31:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Io

#30
+1 Horyatm, cam asa ma batea gindul sa raspund si eu. Cit ar fi zona aia de frumoasa, si e, infrastructura nu poate concura pentru iarna nici macar cu ce-au facut sarbii colea, necum cu Alpii. De vreo 10 ani insa ii concureaza cu mare succes pe o nisa turistica, minuscula, foarte interesanta si foarte scumpa: heliski. Se face si in zona cu pricina si mai ales mai incolo, in Godeanu unde conditiile sint exceptionale pentru asa ceva. Pentru asta intrarea in tara se face pe la Timisoara. In viitor poate si la Craiova, distanta e cam tot aia. Dar nu se poate vorbi de chartere nici pentru Semenic si nici pentru Muntele Mic, Valiug nu se poate pune problema sa concureze nici macar cu cele doua.
Vara ne adunam citeva mii de iubitori de jazz la Garana pentru Festival si atunci e intr-adevar plin peste tot, in restul anului preturile cazarilor in zona imi arata clar ca nu e aglomerat, poate vreun punct foarte bun sa fie, Aquaris eventual?. Iar muzicienii de prim rang sint transportati la Timisoara, Budapesta sau chiar la Belgrad, n-ar avea legaturi dintr-un aeroport cum e/va fi Caransebes.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Poanta asta cu romani care iau chartere mici (si prin urmare scumpe) catre Muntele Mic/Semenic este cea mai tare.
Adica noi mergem cu masina pana in Thasos, Lefkada, Corfu, Istanbul, sau chiar Antalya, Londra si Madrid, dar vom zbura pana la Caransebes, ca de acolo sa inchiriem o masina.
Nici statistica aia cu 60% din total, dar excluzand Otopeniul, nu e mai breaza. Asta arata cat de mic este transportul cargo aerian in Romania.
Otopeniul are aproape 40.000 T/an. Timisoara are 6000 T/an. Clujul are 3000T/an. Restul tind spre zero, adica nu au cargo aproape deloc. Asadar (daca cifrele de pe wikipedia si afirmatia ta cu 60% sunt corecte), traficul cargo din Romania (50.000T/an) este repartizat astfel:
- Otopeni - 80%
- Timisoara - 12%
- Cluj - 6%
- Restul (cumulat din Craiova, Sibiu, Tg Mures, Oradea, Arad, Baia Mare, Bacau, Iasi, Suceava, Satu Mare, Tulcea): 2%

PS. Banuiesc ca nu au inclus traficul cargo de pe CTA pentru ca armamentul este destul de greu si ...secret.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dominik

You're in Steelers Country

Dominik

You're in Steelers Country

tom_sawyer

Consiliul Judeţean a avizat favorabil proiectul privind ,,Reabilitarea şi modernizarea Aeroportului Banat-Caransebeş"

SC Aeroportul Caransebeș SA a transmis Consiliului Județean Studiul de Fezabilitate și a solicitat avizarea acestuia de către administrația județeană, pentru că este o condiție obligatorie prevăzută în Ghidul Solicitantului, reabilitarea fiind finanţată prin POR, iar CJ este proprietarul terenului de acolo. Investiția de la aeroport nu implică financiar Consiliul Județean, acesta fiind probabil şi motivul pentru care, după multă vreme, proiectul privind avizarea investiţiei de la aeroport a trecut fără comentarii, fiind votat în unanimitate de aleşii judeţeni.

La ora actuală, pista aeroportului este uzată şi nu ar permite susținerea aeronavelor grele. Printr-o investiţie de peste 70 de milioane de euro se vrea modernizarea pistei de aterizare – decolare pe o lungime de 2,5 km, realizarea unui sistem modern de balizaj, a unuia de coordonare trafic. Se mai doreşte şi extinderea Aeroportului Banat Caransebeș, proiectul având termen de implementare de un an de zile.

caon.ro

Sorinus

70 milioane EUR, sa degrevezi TSR de traficul sufocant, merita.

cavver

24 miscari in 8 ore , se rastoarna lumea .

frunzaverde

@Sorinus - nu se degreveaza nimic. E aglomeratie pe TSR pentru ca oamenii vor la... Timisoara. Nu la Caransebes, la o ora jumate de Timisoara. Investitia in pista noua la CSB e inutila, mai bine faceau un terminal nou pe TSR...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

medicul de garda

Ca sa nu mai zicem, ca si in situatia utopica in care Timisoara avea nevoie de un alt aeroport, ai pista aproape neutilizata la Arad, mult mai aproape si mai bine legata de aceasta.
Trust me, I'm an east-european doctor!

Sorinus

#39
Glumeam! Am fost pe TSR in Mai si in 3 h au atrtizat doua avioane. Am crezut ca e evident sarcasmul.

Dominik

Frunzaverde, nu te inteleg, eu ca locuitor al Resitei dc sa vin 1:30/2 h pana la Aeroportul din Timisoara cand pot ajunge in 30 min la Aeroportul din Caransebes ? E foarte bn ca se investeste in renovarea aerportului si + de asta sunt din bani europeni, nu da statul nimic !!! Intr-o tara civilizata si in secolul 21 e normal ca fiecare judet sa aibe un aeroport.
You're in Steelers Country

Sorinus

In articol sa  vorbeste de 70mil euro. Bani ce vin de la Consiliul Judetean, bani europeni sau nu. Este Resita o floare de oras unde nu mai lipseste nimic? Este blocul tau reabilitat termic? Drumurile judetene si comunale sunt impecabile? Scolile de la sate au bude normale, in interior, si incalzire adecvata?

Daca da, atunci nici macar atunci, nu are sens investitia la Caransebes. Judetul are cca 300mii de locuitori, adica, fix cat orasul Constanta (destinatie oarecum turistica, port, rafinarie, ceva logistica). In conditiile astea, in afara de un Wiz pe Luton si un Turkish pe Istanbul, ambele de 2-3 ori pe saptamana, nu zboara nimeni in acest moment. Dar aici, e si baza militara, americanii, deci aeroportul oricum are alt rost si isi scoate banii din alta directie.

Vecinii nostri din Tulcea, judet de marimea Caras-Severin, cu Delta aproape (deci ceva potential turistic), si aeroport functional, ce poate deservi si aparate mari gen Wiz, a avut  o crestere de la un flux de 18 pasageri în primul semestru al anului trecut, acum a ajuns la 124.

Cu astfel de statistici, are sens sa bagi 70mil in Caransebes? Sau macar 10?


Si daca totusi vine Wizz si iti da zbor de 2 ori pe saptamana pe Luton si de 2 ori la Bergamo, dar tu ai nevoie fix in ziua lipsa se te intorci de la Roma, nu vei folosi tot TSR?

TibiV

Quote from: Dominik on November 04, 2022, 12:23:23 AMFrunzaverde, nu te inteleg, eu ca locuitor al Resitei dc sa vin 1:30/2 h pana la Aeroportul din Timisoara cand pot ajunge in 30 min la Aeroportul din Caransebes ?

Cati locuitori din Resita merg (macar o data pe luna) cu avionul?
Deci cate curse aeriene vor ajunge acolo?

Nu uita de alte aeroporturi in care s-au bagat "bani la greu" si sunt pustii..
Satu Mare, Baia Mare, Tulcea...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad

Cuvintele lui Frunzaverde imi vin in minte de zeci de ori pe zi, cu fiecare dovada ca sint juste: "Problema Romaniei nu e in primul rind coruptia ci incompetenta!".

tom_sawyer

Din câte înțeleg, compania care administrează aeroportul și care vrea să atragă fonduri europene nu are legătură cu Consiliul Județean.