Aeroportul Caransebes [CSB]

Started by Dominik, September 11, 2019, 11:31:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dominik

Exact, o sa se mizeze mult pe turism in judet si o sa fie un mijloc bun de transport pt cei care vor sa viziteze judetul Iarna sau Vara.
You're in Steelers Country

ciprebbe

Cred ca numai de turism le arde tuturor in perioada urmatoare si de zboruri.

Parere personala, si-a tras aeroport personal si nu o sa vedem prea multi pax/an acolo.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Dominik

You're in Steelers Country

Dominik

Primele avioane au sosit pe Aeroportul din Caransebeş, practic, este primul contract încheiat de când aeroportul a fost autorizat pentru funcţionare.

https://caon.ro/primele-avioane-au-sosit-pe-aeroportul-din-caransebes/2374780/
You're in Steelers Country

TibiV

#19
Iti inteleg pasiunea, dar alea sunt doar niste avionase...

Genul care nici macar nu au nevoie de aeroport (pista betonata, terminal de pasageri etc.), le ajunge si un aerodrom (pista inierbata si o "zebra" de dirijare)...

Nu te supara pe mine, nu o spun cu rautate, dar un "aeroport" pe care opereaza doar "general aviation" (adica avionase) nu este aeroport, este aerodrom. Un fel de Clinceni sau Strejnic...

Abia cand o sa aduca macar 2-3 curse de pasageri pe saptamana (desi ar fi de preferat una pe zi) vom putea vorbi de "revitalizarea" aeroportului Caransebes. Si asta chiar m-ar bucura...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dominik

Si eu sper asta, dupa finalizarea de reparatii si instalarea tuturor aparatelor la terminal o sa apara si curse regulate, eu sper anul acesta  :)
You're in Steelers Country

Vlad94

Ar putea fi interesant pentru companii precum FedEx sau DHL.

Dominik

Pe asta se si mizeaza in viitor sa fie cu predilectie un Hub Cargo  :)
You're in Steelers Country

frunzaverde

Cu pista de 2km si locatie la mama dracu, izolata de orice zona logistica sau industriala nationala? In conditiile cand nici Timisoara si nici Arad nu au prea multe miscari si nici prea mult cargo (desi sunt situate infinit mai bine)... Cargo pentru cine pe CSB?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dominik

Este ca proiect extinderea pistei la 3600 m in viitor, mai ales daca o sa se axeze mai mult pe cargo si Caransebesul nu e la ''mama dracu'' este pe E70 si la 40 km de autostrada. Deocamdat e ok pista de 2000 m, de exemple Aeroportul Transilvania din Targu Mures are pista tot de 2000 m si este Aeroport International.
You're in Steelers Country

dr4qul4

Pai se de unde ajunge marfa la acest aeroport? Sau pentru ce piata de desfacere?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

@Dominik - Aeroportul Arad are nod dedicat de autostrada - distanta intre autostrada si aeroport e de cateva sute de metri. Aveau inclusiv infrastructura cargo, cu hala dedicata pentru procesarea incarcaturilor. Cum a aparut autostrada, a disparut orice cerere de cargo aerian (pachetarie DHL), pentru ca e mai eficient transportul lor rutier de la un aeroport mai mare (Budapesta), cu operatiuni de frecventa mai mare. La Timisoara, aeroportul este la doar cativa kilometri de zonele industriale, si are pista foarte lunga, apta de widebody. Nivelul cargoului este modest si acolo.

La Caransebes, pentru cine ar fi gandit aeroportul "cargo"? Resita, care practic nu mai are industrie? Caransebes? Care n-are industrie nici el? Deja Lugojul e mai aproape de aeroportul Timisoara.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dominik

Vom vedea pe viitor unde va deservi mai bn, se va miza pe viitoar si pe chartere de 60-70 locuri pentru turistii ce vin pt Muntele Mic, Semenic, Valiug, s-au dezvoltat destul de mult aceste zone, sunt turisti din toata tara...in fine, conteaza ca este functional, redeschis dupa 26 de ani.
You're in Steelers Country

AndreiB

O mare parte din traficul cargo este in cala aeronavelor de calatori. De aceea, hub-urile de cargo aerian sunt mult mai bine amplasate in aeroporturi mari decat in aeroporturi dedicate.

horyatm

@Dominik, ca timișorean pot să îți spun cu siguranță că nu va veni nimeni cu avionul pentru Muntele Mic/Semenic/Văliug. Bănuiesc că la sezonul de iarnă te-ai referit. Eu prefer de 10 ori Poiana Brașov sau Austria, dar mulți timișoreni merg și la Kopaonic sau în Slovacia. E adevărat că s-au făcut investiții și e foarte frumos, dar niciodată nu vor veni din străinătate turiști cu avionul în zona Caraș. Preponderent vor fi întodeauna turiști locali.

Eu cred că areportul va avea 2 roluri, unul pentru zboruri private, iar celălalt pentru transport cargo. Spunea cineva că în Timișoara nu e trafic cargo. Eu nu mă pricep să spun dacă e mult sau puțin, dar asta e realitatea:

QuoteTraficul de marfă a înregistrat o creștere de peste 90%, în decursul celor 5 ani, respectiv de la 2.600 tone transportate la 5.000 în 2019. La nivel național aeroportul Timișoara deține 60% din traficul cargo de pe aeroporturile regionale din România, exclus Otopeni.

https://www.ziuacargo.ro/transport-pasageri/actualitate-2/aeroportul-timisoara-traficul-pe-5-ani-si-proiecte-pentru-2020-164480.html/

Mă gândesc că cu timpul traficul de pasageri va fi tot mai mare, iar acesta va interfera cu traficul cargo. Cred că aici ar avea de câștigat CSB, fiindcă într-adevăr, e foarte aproape de autostradă, plus că poziționat pe coridorul IV pan-european.

Probabil că tarifele pe acest aeroport vor fi mai mici, iar atunci când pe Timișoara sau Arad va fi cerere mai mare, operatorii se vor îndrepta și spre această variantă.

În niciun caz nu cred că vor fi zboruri charter. Pe Arad de exemplu sunt foarte puține. Având în vedere că din Caransebeș până la TSR se face cam 1 oră, poate 1 oră jumătate cu autobuzul, nu văd de ce ar fi nevoie. De exemplu de la Paris-BVA, până în oraș se face cam 1 oră 45 min - 2 ore jumate în funcție de trafic. Probabil că sunt multe asemenea exemple. Pentru atâta timp nu se justifică alte zboruri.

Proabil că ești din Caransebeș și ești entuziasmat în legătură cu aeroportul. Ceea ce e grozav! Mi se pare mare lucru pentru un astfel de orășel să aibă un aeroport, dar totuși să fim cât de cât realiști și să nu ne facem speranțe deșarte.