News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Aeroportul Caransebes [CSB]

Started by Dominik, September 11, 2019, 11:31:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dominik

Pe Aeroportul Caransebeş au început lucrările de amenajare a pistei și turnului de control

http://www.caon.ro/aeroportul-se-pregateste-pentru-aeronave-de-20-de-tone/2316906
You're in Steelers Country

Dominik

You're in Steelers Country

tom_sawyer

^ din articolul de mai sus:

QuoteDotările, aproape noi, vor fi aduse de la o aerogară dezafectată din străinătate, care a funcționat foarte puțin.

Toate aceste lucrări sunt necesare pentru că, în prima parte a lunii octombrie, o comisie a Autorității Aeronautice Civile Române va sosi la Caransebeș pentru autorizarea aeroportului ca aeroport de aviație generală, pentru avioane de până la 20 de tone.

TibiV

QuoteDotările, aproape noi, vor fi aduse de la o aerogară dezafectată din străinătate, care a funcționat foarte puțin.
Mda...
Ca BMW-ul ala X5 pe care l-a tinut o batranica in garaj timp de 20 de ani (desi nu se fabrica in urma cu 20 de ani...), si este ca ca o "fata mare"....  :lol: :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Pentru ca topicul general de aeroporturi e inchis, pun aici. Echipamentele noi ale unui aeroport din Germania sunt aduse la aeroportul privat din Caransebes. Nu prea inteleg importanta destinatiei Caransebes dar caile aviatiei sunt incurcate.

https://adevarul.ro/locale/resita/un-om-afaceri-cumparat-utilajele-dotarile-dintr-un-aeroport-nou-germania-aeroport-romanesc-vor-ajunge-acestea-1_5d84c557892c0bb0c6c815d9/index.html

dan tm

Aviatie generala cam ce inseamna pasageri si marfa sau si elicoptere, utilitare,practic orice zboara?

aviatie generala... :-[

Dominik

#6
@Cristi5, viitorul Aeroport Caransebes ar deservi judetului Caras-Severin + locuitori din Mehedinti, Gorj sau Hunedoara...nu inteleg dc nu ar fi necesar ? a fost functional pana in 1994.Acest aeroport exista deja si este in renovare, nu urmeaza a fi construit. Eu sunt din Resita, e logic sa-mi doresc sa am un aeroport la 40 km distanta de cat sa ma duc la Timisoara, Arad sau Craiova cand as putea zbura de la Caransebes.


You're in Steelers Country

yetiman

^ General Aviation (GA) represents the private transport and recreational flying component of aviation, as well as the manufacturing or building process of those aircraft. (Wikipedia)

:D Paradoxal, dar termenul "general" are cu totul alt inteles decat cel clasic. Este exclusa de aici aviatia comerciala si cea utilitara.

Dar sigur avem colegi pe forum care sa ne poata explica mai in detaliu.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

frunzaverde

@dan tm : Aviatia Generala este tot ce inseamna aviatie civila care nu implica trafic in regim comercial de pasageri si marfuri. Deci avioane private, business jet-uri, ambulanta aeriana, fotografie/filmare aeriana (inclusiv monitorizat infrastructura), instructie etc. etc. ICAO imparte aviatia generala in doua - aviatie generala propriu-zisa si munca aeriana (aviatie utilitara), dar astea sunt deja detalii.

@Dominik : Foarte simplu. Aeroporturile nu se opereaza gratuit si nici avioanele.

1. Daca ai doar putine curse, costul aeroportului (cu multe componente fixe) se imparte intre mai putine curse, facand ca fiecare zbor taxele pe un aeroport mic sa fie mult mai mari decat pe unul mai mare.
2. Daca ai curse putine cu avioane mici, vei avea ca operator costuri mai mari - costul pe scaun si pasager-km (CASK-ul) pentru un avion cu 50 de locuri gen CRJ200 sau 70 locuri gen ERJ170 este cu 50-200% mai mare ca un scaun pe un 737-800 cu 189 pasageri. Nu de alta, dar tot de 2 piloti ai nevoie, dispecerizarea si handlingul sunt aproximativ la fel, controlorul de trafic aerian e acelasi si pentru CRJ si pentru 380 etc. etc. Deci, daca pe Caransebes ai un CRJ200 si pe Timisoara ai un 738, va fi mai ieftin de pe Timisoara.
3. Daca exista un regim de monopol sau aproape monopol, putinele curse existente vor avea preturi mari, si frecvente putine, doar spre cateva destinatii. Oferta din TSR va fi mult mai bogata decat cea din Caransebes...

Si vezi asta si cu Timisoara sau Constanta - exista timisoreni care merg la Budapesta, pentru ca oferta din Timisoara e mai proasta (si subsemnatul a practicat, in 2017, alternativa era triplu pret + o noapte in MUC); majoritatea constantenilor merg la OTP (desi cu TK ar putea ajunge absolut oriunde in lume! Dar preturile via IST nu sunt neaparat bune.).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Daca cel de la ARAD nu functioneaza, de ce ar functiona Caransebesul? Si nu poate deservi judetul Gorj. De fapt nici macar Mehedintiul. Craiova fiind mult mai aproape.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dominik

#10
^
Nici Orșova si nici Drobeta-Turnu Severin nu sunt mai aproape de aeroportul din Craiova de cat de cel din Caransebes, cauta pe GMaps, in fine eu ma bucur ca se modernizeaza si se fac eforturi pt reluarea curselor dupa 25 de ani, este o investitie importanta pt judetul Caras-Severin.
You're in Steelers Country

dr4qul4

Orsova nu, dar DTS da. DTS - aeroport Craiova 1h35. DTS-aerodrom Caransebes 1h44.
In plus, nu vad vreun resitean sa dea minim 50-100Eur x 2 (dus-intors) in plus si sa zboare cu escala, pentru a ajunge unde are nevoie.
Pentru ca aici vom avea doar cateva zboruri.
In fine, mai aveam un user pe aici care sustinea sus si tare nu stiu ce aeroport din Nord-Vest, aeroport care, dupa ce s-a terminat subventia, a ramas cam pustiu.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

razvan96

#12
Pai nu vom avea niciun zbor comercial de pasageri, cel putin eu asa inteleg de la frunzaverde si yetiman.Si e oarecum logic, zona este mult prea putin populata ca sa atraga trafic aviatic, si nici structura demografica nu cred ca ajuta.

Dominik

You're in Steelers Country

tom_sawyer

#14
^
QuoteUrmează autorizarea ca aeroport de aviație generală, pentru avioane de până la 20 de tone. Sper ca în aprilie să primim autorizaţia

Deci avioane mici. Oricum e foarte bine, avem nevoie de dezvoltarea aviatiei generale in Romania.

Am putea vedea cel mult ceva de genul acesta, Gulfstream G280 (Max. takeoff weight: 39,600 lb (17,960 kg))