Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nenea_hartia

^ Întrebarea e cum de continuă să accepte primarii localităților astfel de soluții tâmpite atunci când li se cere avizul pentru certificatul de urbanism.

dan tm

simplu,
fiind lucrari care se întind pe mai multe UAT-uri documentele se emit de consiliul judetean care cere doar aviz de la primarii. Solicitarea de aviz vine in ultima clipa.

apoi se incepe cu ,, e proiect aprobat, normele CFR, etc

ori poatea la astea se mai adauga si indiferenta primariilor gen, dă-i încolo, sa faca odată...
sînt destui factori...

nenea_hartia

^ Inclusiv pentru obținerea certificatului de urbanism e nevoie de avizul de principiu al UAT-urilor, iar acesta trebuie obținut de Consiliul Județean. Deci cu mult înainte de autorizația de construire. În teorie, un primar căruia nu îi convine ce a propus proiectantul poate bloca emiterea certificatului de urbanism. Din păcate, practica nu seamănă cu teoria. Avizul de principiu ori se semnează ,,ca primarul", din pură ignoranță, ori pentru că președintele CJ este de multe ori un superior pe scara ierarhică a partidului respectiv, ori pentru a nu supăra județul și a i se tăia sau amâna fonduri, ori pur și simplu pentru că aleșii locali nu văd nici o problemă în soluții tâmpite ca cea de pe pagina anterioară (indiferența primarilor, cum bine ai spus).

cristi5

@dan tm vezi primaria Timisoara la reconstructia Caransebes-Arad. Cred ca nici acum nu a iesit AC, pt pasajele rutiere cel putin

adix


adix


Konter

"Podul Eiffel de la Ungheni, care face legătura, peste Prut, între România și Republica Moldova și pe care trece în fiecare zi Trenul Prietenia București Nord-Chișinău, va fi reabilitat.
Construit iniţial din lemn, podul feroviar peste Prut nu a prezentat siguranţa necesară  utilizării sale în mod curent, așa că celebrul inginer francez Gustave Eiffel a proiectat podul actual. Inaugurat la 14 martie 1877 şi folosit intens în timpul Războiului Ruso-Turc din anii 1877-1878, podul metalic de cale ferată de la Ungheni se află şi astăzi în exploatare"

https://clubferoviar.ro/podul-eiffel-de-la-ungheni/


reed

🤯MITURI DESTRĂMATE!🤯

🧐În urma unei cercetări științifice realizate de domnul Marius Chelcu  (istoric, cercetător în cadrul Institutului de Istorie ,,A. D. Xenopol" al Academiei Române), în colaborare cu membrul nostru fondator Cosmin Ceuca, au fost descoperite elemente importante care destructurează mitul prezenței lui Gustave Eiffel la Iași.

🫠Deși până acum am prezentat și noi și majoritatea ghizilor și ghidurilor, inclusiv unii istorici, că celebrul arhitect francez a proiectat/participat/construit edificii din Iași (Hala de zid și fier, Podul de la Ungheni, Hotel Traian, mausoleul de la Țibănești), realitatea este alta.

"Cu riscul dezamăgirii multora dintre iubitorii istoriei orașului Iași, obișnuiți deja și încântați de existența mărcilor Eiffel la Iași, aducerea faptelor trecutului local în matca lor firească, reală, este mai importantă decât adâncirea în fabulație."

Acest studiu reprezintă un prim pas în promovarea adevărului științific cu privire la Gustave Eiffel și legătura sa (sau a companiei sale) cu Iașul, rămânând totuși niște mici piste care ar mai putea fi explorate în viitor în speranța găsirii de noi indicii.

Articolul a fost publicat în Buletinul Ioan Neculce al Muzeul Municipal ,,Regina Maria" Iași, seria a III-a, numărul 5, 2023 și îl puteți consulta accesând link-ul din primul comentariu.

🥲De acum avem treabă să modificăm articolele, postările, informațiile de pe plăcuțele din oraș și prezentările din cadrul tururilor ghidate cu o formulă mai aproape de adevăr. Vom reveni cu amănunte despre fiecare obiectiv în parte.

#Eiffel #Iasi #gustaveeiffel #visitiasi

https://www.academia.edu/116807702/Marius_Chelcu_Cosmin_Ceuca_Umbra_lui_Eiffel_la_Iasi?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3YxZ4HT0BcFEtKIh7_s9fzDI7NxvJhrNjgRK_vXvAZFf1fK9bUZ7zf_BM_aem_AdKGt4zUCiM4MxyIFLT93dxMUXmeUyg-28rSR8ZrFWN1QBRQE5mWI1i75qXL3_xLTTf5_qG8rYXxjikkxG6XTxFx

nenea_hartia

#518
^ Incredibil...  :(

O altă mare minciună, lansată de Horia Dobran, promovată intens și umflată de muzeograful Eugen Stănescu, apoi preluată de întreg internetul, este că Eiffel nu ar fi putut construi faimosul turn din Paris fără o invenție revoluționară a inginerului Gheorghe Pănculescu. Conform acestei legende:

- invenția lui Pănculescu ar fi revoluționat construcțiile metalice.
- pe barele de oțel folosite la Turnul Eiffel ar fi ștanțat ,,Made in Reșița".
- Gheorghe Pănculescu ar fi lucrat la compania lui Eiffel până în 1878, fiind cel mai bun specialist în rezistența materialelor.
- pe fiecare din cele 2,5 milioane de nituri folosite de Gustave Eiffel ar fi ștanțată monograma ,,GP".

Deși demontată cu dovezi clare de profesorul Ion Bocioacă, minciuna continuă să se propage pe zeci de site-uri.

dan tm

Mai mult ca sigur ca urmare a faimei lui Eiffel au aparut peste tot ,,lucrari facute de Eiffel" si materiale folosite de el. 

Konter

"Primul proiect vizează Lotul 2 de la SRCF Brașov. Obiectivul proiectului este reabilitarea unui număr de 17 obiective/structuri (10 poduri, cinci podeţe și două tuneluri) situate pe raza de activitate a SRCF Brașov, din care în Lotul 2 sunt incluse două structuri (două poduri). De fapt, este vorba de un singur pod, cel de la km 372+846, de la Tălmaciu de pe Magistrala 200, dar care are structuri separate pentru cele două fire de circulație.
În locul acestuia va fi construit un pod nou cu cale dublă, cu calea în cuvă de piatră spartă, pe un amplasament alăturat firului I și parțial pe amplasamentul firului II. Noul pod va avea trei deschideri de 36,00+80,00+36,00 m, impuse de amplasarea noilor infrastructuri în apropierea celor existente și infrastructuri fundate indirect pe piloți de diametru mare.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA)  a fost stabilită la 103.268 mii lei, din care lucrările propriu-zise de construcții-montaj (inclusiv TVA) reprezintă 87.677 mii lei. Durata de execuţie a investiţiei este programată la opt luni.

Cel de-al doilea proiect de la SRCF Brașov se referă la Lotul 3, în care sunt incluse trei poduri: la km 36+159, care asigură traversarea văii ,,Altarul Dracului" pentru o linie simplă de cale ferată neelectrificată, la km 36+927, care asigură traversarea văii Ţiganului (linie simplă neelectrificată) și la km 38+418 peste valea Tunelului (linie simplă neelectrificată).
Soluția aprobată constă în modernizarea podurilor, parțial cu montarea de suprastructuri noi pe infrastructurile existente. Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) a fost stabilită la 127.385 mii lei, din care lucrările efective de construcții-montaj (inclusiv TVA)            reprezintă 106.795 mii lei. Durata de execuţie a investiţiei pentru cele trei poduri, cu o lungime totală de 358,30 m, va fi de 11 luni.

Alte două proiecte de acte normative se referă la două poduri de pe raza de activitate a SRCF Galați. Primul proiect de HG vizează Lotul 3, mai exact podul de la km 11+772 de pe linia CF Adjud – Siculeni, între stațiile Urechești și Căiuți.
În acest caz, soluţia adoptată constă în dezafectarea podului existent și realizarea în amonte a unui pod nou de cale ferată dublă, cu tabliere de tipul grinzi cu zăbrele cale jos (GZCJ), cu calea în cuvă de piatră spartă. Noile deschideri ale podului vor fi 100 m+3×50 m, iar infrastructurile vor fi în prelungirea celor existente de la podul de cale ferată și a podului rutier, amplasate aval de podul proiectat. Lucrările se pot executa etapizat, aproape în întregime sub circulație, închideri succesive de linie fiind necesare pentru racordarea firelor de circulație de pe varianta locală de traseu la traseul existent.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) a fost evaluată la 224.507 mii lei, din care 195.259 reprezintă lucrările propriu-zise de construcții-montaj. Durata de execuţie a investiţiei va fi de 18 luni și vizează reabilitarea terasamentului pe o distanță de 1.280 m și refacționarea liniei pe 1.540 m.

Ultimul proiect pus în consultare publică se referă la Lotul 4 de la SRCF Galați, mai exact podul de la km 38+530 de pe linia Adjud – Siculeni, dintre stațiile Onești și Târgu Ocna.
Soluţia adoptată constă în realizarea unui pod nou pentru cale simplă în aval de cel existent, pe o variantă locală de traseu. Podul va avea infrastructuri fundate indirect și suprastructuri cu cuvă de piatră spartă. Deschiderile, simplu rezemate, vor fi 50 m + 100 m."

Sursa

oc7avian

Genul ăsta de proiecte îți permit să bagi ulterior QuickWins, apropo de discuția modernizare vs QW. Elimini puncte critice, dar scumpe, de pe traseu din timp.

Konter

Asa e, dar avem 17.500 poduri, podete, tunele etc. din care 7.500 trebuiau reparate sau consolidate la nivelul anului 2018, deci e necesar un plan QW la nivel national pt asa ceva sau qw care sa includa si structuri

cristi5

@Konter daca te uiti in stadiul proiectelor CFR pe fonduri EU vezi ca sunt programe/contrscte separate pt reparat poduri pe bani EU.

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/__stadiu_proiecte__/

La pod nu e Quick Win in sensul ca nu poate fi foarte rapid si nici foarte ieftin.

adix