Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JohannDB

      În sfârșit, mișcare la Budila..... Mă bătea gândul la o incursiune în zonă, dar am stat și mai stau prost cu timpul.....
               +1 @oc7avian ...........

JohannDB

#421
Încerc să aduc aici imaginile colegului  @ TVlad din 24.07.2021 de la pagina "Lucrări de reabilitare a infrastructurii feroviare"...  Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului, podul de la Budila.




Powered by API/PUM imgur uploader

     Și hai să mergem... înapoi, în timp cu câteva (deja ??) săptămâni.... Suntem în 23.05.2021 !!






  Pragul de fund, din aval, demolat complet, la 23.05.2021.... (Foto jos)



"Gaura" dreptunghiulară, este locul de foraj pentru piloții "culee est" (gara Budila) (Foto jos) 23.05.2021

Fundația pilei (P3) dinspre est (gara Budila) se vede aici (și are inscripțiile/cifrele cu roșu), va fi demolată, deocamdată cu picamer-ul (în prima fază); Culeea de est (gara Budila) a fost demolată și se pregătește locul de fundare și foraj piloți de adâncime... (Foto jos). 23.05.2021







Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

      Ne apropiem de ziua de azi (ieri, mă rog....); suntem în 26.06.2021. Linia 403, podul Budila !!
      Pe moment de pe partea de vest (dinspre Hărman, privind către est, către gara Budila (26.06.2021).....

   Semafoarele către Hărman....

   Către gara Budila...

   Către gara Budila...

  Semafoarele către Hărman...

Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

                    Suntem tot în 26.06.2021, Linia 403, podul Budila. Tot pe malul de vest cu fața la Budila !!

  Pod din tuburi în aval, pentru traversare între maluri 26.06.2021.






Powered by API/PUM imgur uploader


   Și acum la culeea est (spre gara Budila)...26.06.2021.

      "Bohr-mașina" pentru piloții de adâncime...







Powered by API/PUM imgur uploader











  Fundațiile vechilor pile, pun dificultăți în demolare; se pare că vor fi "împrăștiate" cu exploziv (Foto jos) 26.06.2021.







Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

              Să venim și mai "aproape" cu imaginile de pe Linia 403, Podul Budila; suntem acum în 04.07.2021....
                                       Ce pot spune, la deplasarea în zonă din 26.06.2021, cu pozele din postarea de sus, deoarece baza pilelor vechi a pus probleme la "mărunțire", cu picamerul consumându-se un timp prea mare și prețios, au fost demolate cu exploziv, controlat: asta mi-au spus cei de acolo... La aceste ultime imagini de acum, m-am mulțumit cu "zoom", pentru că ceva mai semnificativ nu era edificat...

















Powered by API/PUM imgur uploader

Ovii Stîngaciu

Ceva evoluție la podul de la Budila , au mișcat ceva în ultimele luni ? As merge într-o zi să fac un reportaj foto.
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

Adisan

Magistrala 200, varianta de viteză Vețel-Brănişca-Bretea Mureşană 06.10.2021

https://www.youtube.com/watch?v=GF1p-IAzSJM&ab_channel=Adisan

TibiV

Alin Lauran a postat ieri <<Podul "de Fier" Satu-Mare - Podul CF din municipiul Satu-Mare ( singurul). Filmare din 09.10.2021>>



Doua intrebari:
- Stie cineva in ce stare este? Din filmare pare cam obosit...
- In filmare se vede inca un rand de pile, de parca a fost construit pentru cale dubla. Nu s-a realizat podul pe celalalt fir, sau a fost demolat din cauza vechimii?

Multumesc...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

Mai degraba acesta este un pod nou care a inlocuit podul initial.

paulmare

^ e un pod construit dupa inundatiile din 1970 (cand gara din satu mare a fost la 2-3 metri sub apa), dupa care au ridicat mult digurile de aparare
acum muuuulta vreme - pe cladirea garii erau desenate cu albastru cotele maxime ale apelor in 1970, nu am mai fost in satu mare din pacate dupa 89
Podul a fost refacut dupa inaltarea digurilor, linia ramasese pe vechiul aliniament, nu stiu cum e acuma dar se simtea "rampa" cand se pregatea garnitura sa treaca somesul

adica da podul e "nou", dar are aproape 50 de ani si ca multe alte poduri de pe linii secundare are nevoie mare nevoie de rk ca sa fie pus in siguranta 
si somesul cu toate lucrarile mari din 1970 (barajele date in folosinta in 1975 pe somesul cald si rece in judetul cluj) - are o gramada de afluenti neregularizati, si un curs lung, pana la satu mare cand aproape iese din tara aduna o gramada de apa, a mai inundat el cu diverse ocazii chiar daca nu asa catastrofic ca in 1970

JohannDB

                    Odiseea podului de la Budila, pe linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului  1 .................  Se face că sâmbătă am avut ocazia să trec prin zonă, folosind o scurtătură de drumuri ce m-au dus pe la pod.
                    La multă vreme de la ultima mea trecere pe acolo, am bănuit c-o să am surprize mari privitor la stadiul lucrărilor; bănuiam că voi vedea culeele cel puțin la jumătate, turnate.....
                    Așteptările mi-au fost........infirmate de situația de la fața-dosului locului ( :) :))......., because și pentru că lucrările sunt pe stand-by, deja de ceva mai multă vreme (de vreo lună și un "pic" plus ceva pe lângă)......
                    Pe șantier, era o liniște desăvârșită, utilajele aliniate la "paradă", cuminți în parcare, containerele dormitor goale..... Muncitorii sunt mobilizați la alte lucrări, deoarece aici s-a așternut o liniște și nemișcare determinată de factori independenți de cei ce lucrează la acest obiectiv !
                    Totul a început cu ceva mai mult de-o lună, când vremea și-a făcut de cap, iar apa Tărlungului a venit din nou din mal-în-mal, vuind și umplând cu torentul deluvian toată zona de lucru. Plimbându-mă pe la structurile de protecție ale fundațiilor de culee, am remarcat cârpele, plasticele și alte "suveniruri" aduse de ape, care au rămas înțepenite între corpurile acestor elemente de etanșare, inundând pur și simplu fundațiile.....
                    De atunci totul a rămas "cum am stabilit" deoarece trebuia să se prezinte o onorată comisie de analiză/constatare, care să vadă/măsoare/calculeze/analizeze, ce și cum s-au petrecut lucrurile, ce măsuri se pot lua și cum să se meargă mai departe..... Din ce spun păsărelele, până la urmă pasul ăsta a fost făcut și se pare că de săptămâna viitoare (de azi, dacă nu-i prea la-nceput de săptămână) să se vadă ceva mișcare, oamenii să revină pe șantier și să se reia lucrul......
                   În primă instanță, reluarea lucrărilor, înseamnă crearea unor deschideri de la fundații înspre avalul Tărlungului, ca apoi prin acest canal de scurgere să se facă o decolmatare și-o spălare temeinică a fundațiilor, ca betonul de pe prisma pilonilor forați să fie impecabil și să se armeze mai departe culeea de la est (dinspre gara Budila) și apoi și culeea dinspre vest (dinspre Hărman).....
                   Planse pentru cofrare sunt deja pe șantier, iar peste rambleu (în amonte) în coasta primelor case dinspre Budila este și o stație de betoane, în curtea unei firme......
                   Podul de lucru/tehnologic, aflat în avalul celui de C.F. a fost și el spălat/scufundat și adus la stare de nefolosiință.....
                   Hai să las mai degrabă imaginile să-și spună cuvântul !!




























size=8pt]Powered by API/PUM imgur uploader[/size]
             

JohannDB

                      Odiseea podului de la Budila, pe linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului  2  ..........





























Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

                                          Odiseea podului de la Budila, pe linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului  3  ..........





























Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

                                      Odiseea podului de la Budila, pe linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului  4  .......... (Ultima parte)
                             Deocamdată atât s-a putut aici la Budila.....!!





























Powered by API/PUM imgur uploader