Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

păi înțeleg că era restricție de 10km/h deja. Mă gândeam că după înlocuirea traverselor or fi pus și ei unele bune și se poate circula mai repede. Adică un fel de reabilitare forțată :) Doar mă gândeam....

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on July 21, 2019, 09:17:01 AM
Anunt de participare: [CN1013342] ,,Reconstructie pod si amenajare albie km 17+318, linia 317 Harman-Intorsura Buzaului (Expertiza, D.A.L.I. si Proiectare)" SRCF Brașov

Oferte:
1. POD-PROIECT
2. BAICONS IMPEX S.R.L.

JohannDB

Linia 403/317 Brașov-Întorsura.......
              A trecut mai bine de-un an de zile de la "anunțata" prăbușire de la Budila, de pe linia Brașov-Întorsura la km 17......
              Ieri pe o vreme splendidă de toamnă uscată (în zonă n-a mai plouat din 26 august), am ajuns la tăcutele ruine ale podului.
              Apa Tărlungului, la acest moment este numai "un firicel anemic" ce se mai face auzit printre pietre, dar murdar "de nu se poate".... Transportă mult mâl ce s-a depus de-a lungul firului de apă.... Se pare că tulburarea apei este dată de cele trei-patru balastiere situate de la podul peste Tărlung a DJ103B, din Tărlungeni și până la ruina de la calea ferată....
             Liniștea din zonă am împărțit-o, totuși cu cineva........ Nu eram singur acolo...



















Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

Linia 403/317 Brașov-Întorsura.......  (2)
      Spuneam că nu sunt singur; când am ajuns la pod, cu surprindere am văzut instalată, aici această antenă GPS....



Powered by API/PUM imgur uploader

   În dreapta antenei este partea de sus al unui stâlp de la ultimele case de după gara Budila spre Teliu....
   Mi-am continuat, plimbarea........






Powered by API/PUM imgur uploader



Powered by API/PUM imgur uploader

Uppsssss......., ce avem noi aici ?? Avem doi "topometriști" cu antene portabile GPS, aflați pe malul opus gării Budila (spre Hărman) în amontele podului la cca 20 m (în dreapta lor începe rambleul de la pod)...



Powered by API/PUM imgur uploader

.................Sus, o privire spre Hărman.......



Powered by API/PUM imgur uploader

..................Și, tot sus, o privire spre gara Budila..... Cu întrebarea: "Oare peste cât timp va mai trece un tren ??"

JohannDB

Linia 403/317 Brașov-Întorsura.......(3)

......Și iată-l pe unul din cei cu care-am împărțit "prezența" la podul Budila.........



...........Aici unde parapetul face acea ieșire înafară spre stânga, se zărește mai greu topometristul......






Powered by API/PUM imgur uploader



Powered by API/PUM imgur uploader
............Dacă pragul de fund, în ultimii 20 de ani era intact, nu rupt, azi nu aveam subiect de discuție pentru acest loc.......



Powered by API/PUM imgur uploader
......... Sus, de la stânga, cu contur mai închis/întunecat Bunloc-ul cu Piatra Mare, mai în spate/mai înaltă/mai deschisă la contur.... Apoi în planul cel mai îndepărtat Bucegii, închizători de vale).... Plan mai apropiat, în centru, Postăvarul (mai înalt), apoi Tâmpa mai joasă.... Mai spre dreapta, în plan îndepărtat Piatra Craiului......






Powered by API/PUM imgur uploader

.....Prezența topometriștilor, m-a lăsat cu o undă de speranță....  Ei erau veniți pentru datele GPS, de localizare, pentru pod și a zonei imediate acestuia....  Din ceea ce știau și ei aici va fi, se pare, un pod cu o singură pilă în albie.... Am întrebat și eu, apoi, de de n-ar fi fără pilă în albie ??

TibiV

Ametitoare viteza au la reparatia acestui pod...

La doar un an (si un pic) au aparut deja doi (2) topografi si o (1) antena...
WOW!!!!...

Foarte bune pozele si explicatiile...
+1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Totusi licitatia de proiectare a avansat destul de repede, deja e in "deliberare". Vedeti mai sus pe pagina.

JohannDB

Față de "Grădiștea"   :yawn: , chiar s-au mișcat "repede".......

tom_sawyer

Proiectarea reconstructiei podului de la Budila a fost atribuita catre Baicons, pe 26.09. Durata contractului - 6 luni.
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100092528

razvan96

Licitatia "Lucrari de reabilitare poduri, podete si tuneluri de cale ferata – etapa II – faza studiu de fezabilitate – SRCF Craiova" a fost atribuita Baicons pentru 5.700.000 RON.Termenul e de 16 luni.Lucrarile de arta vizate sunt in articolul de pe mobilitate.eu.

Xenos

Poate spun o tâmpenie, dar durata de elaborare a acestor SF-uri mi se pare foarte mare. Intervalul de timp care trebuie luat în calcul ulterior și pentru licitațiile de execuție și pt execuția propriu-zisă pare foarte mare (4-5 ani în total, cu tot cu SF), deși toate aceste intervenții par foarte urgente. Oare n-ar putea să facă mai mult unitățile de reparații proprii ale CFR, dotate corespunzător?

razvan96

Am uitat eu sa specific.SF-urile astea sunt pentru proiectele finantate prin POIM.Este nevoie de ele pentru a putea primi finantarea.Sunt alte poduri, podete, tuneluri (mult mai putine, dupa buget ) pe care CFR le repara din fonduri proprii.Perioada de timp nu e chiar asa mare, aici vorbim de 16 luni pentru ca sunt 58 de obiective dintre care multe tuneluri, insa la celelalte regionale durata contractelor e mai scurta.Daca tot am zis de asta, trec aici o sinteza ca nu stiu daca s-a scris de toate contractele de genul:

-pentru SRCF Cluj, a castigat Consis cu suma de 1.780.000 RON si contractul e cam la final, pentru ca a fost atribuit pe 14 august si are durata 4 luni.Lista obiectivelor incluse in contract tot de pe mobilitate.eu.
-pentru SRCF Brasov a castigat tot Consis cu 1.530.000 RON, contractul dureaza 14 luni deci se termina la final de 2020.Lista aici.
-pentru Bucuresti a castigat Consis cu 1.800.000 RON, durata 6 luni si s-a semnat in 7 octombrie.
-la Iasi si Galati sunt in desfasurare cu perioade de 13 si respectiv 6 luni.
-la Timisoara s-a reluat pe loturi dupa 2 anulari, un lot poduri/podete si celalalt pentru un tunel;durata e de 14 luni.
-la Craiova am scris in mesajul de mai sus.

razvan96

Licitatia "Reparație pod km 94+479 linia 205 Brașov – Podu Olt (expertiză, DALI, proiectare și execuție)""a fost atribuita Vest Construct pentru 1.994.700 RON.Durata e de 13 luni dar CFR SA are contracte semnate acum un an pentru 3 km de linii care inca sunt la faza de DALI asa ca nu e foarte relevant din pacate.

QuoteÎn vederea îmbunătățirii condițiilor de siguranță și transport pe calea ferată, respectiv pentru eliminarea limitărilor de viteză actuale, sunt necesare următoarelor lucrări :
•   Reabilitare infrastructură existentă;
•   Înlocuirea tablierului metalic existent cu un tablier nou cu cuva de balast, care să permită execuția lucrărilor de buraj mecanizat;
•   Refacerea terasamentului;
•   Înlocuirea traverselor de lemn cu traverse de beton tip P1, P2 și contrașine pe pod;
•   Calibrarea albiei râului și execuția de sisteme de protecție în amonte și aval de pod;
•   Înlocuirea cablurilor SCB existente

ClaudiuBadita

Lista completa a podurilor si viaductelor feroviare din Romania. Am identificat 1042 de podete, poduri si viaducte cu lungimi de peste 12m.
(lista e aproape completa, cu siguranta au mai scapat 2 - 3 pe ici pe colo)

https://romania594.blogspot.com/2020/04/lista-podurilor-si-viaductelor.html


tom_sawyer

Avizul de mediu pentru reconstrucția podului feroviar de la Budila, în dezbatere publică

Proiectantul care întocmește documentația tehnică în vederea reconstrucției podului feroviar de la Budila, care a fost luat de ape în vara lui 2018, a supus dezbaterii proiectul în vederea obținerii avizului de mediu.

Proiectul este în dezbatere publică timp de 10 zile și poate fi consultat la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Brașov, unde se primesc și eventualele observații, după care ar urma să fie încadrat într-o etapă de mediu în vederea continuării procedurilor pentru demararea lucrărilor. În cadrul acestei investiții ar urma să fie refăcută și albia Râului Tărlung în zona acestui pod.


bizbrasov.ro