News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

#330
Am si eu o propunere in legatura cu podul de  la Gradistea.
Pana anuleaza proiectul Canalul Dunare-Bucuresti, nu il pot scurta ca sa nu mai afecteze podul CF?
Nu s-ar putea muta portul Bucuresti la Gradistea in loc de 1 Decembrie? Ar fi 13 km distanta fata de DNCB (in loc de 8  ), dar ar beneficia de existenta unei CF si ar fi si mai scurt (si mai putine ecluze).

Cu o simpla modificare din pix, aducem podul asta mai aproape de realitate, si ramane si canalul in stand-by
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Phenol

Alternative sunt, insa decizia s-a luat in 2016 cand s-a inceput SF. In momentul de fata daca nu este o vointa (politica/sociala/de oricare) puternica pentru modificarea proiectului (vezi exemplul Holdea) nu se va face nimic.

Eu vad doua optiuni:

1. Optiunea "Tunelului Sighisoara" - o gramada de bani cheltuiti pentru aproape nimic
2. Optiunea "variantei Coslariu" sau "nodului Holdea" - la cativa ani dupa lansarea lucrarilor se modifica proiectul

Dupa parerea mea inca nu e prea tarziu pentru optiunea 2, insa la CFR nu prea am avut exemple pentru modificari de proiect.

Ionut

Uite ce-a iesit:




Autoritatile vor sa faca un pod urias la Gradistea, ca sa aiba loc... navele de croaziera de pe Arges. Pana atunci, ocolim prin Videle

Din cauza ca podul feroviar peste raul Arges de la Gradistea este dezafectat, toate trenurile care circula pe ruta Bucuresti-Giurgiu fac un ocol mare prin Videle. Pentru un calator, asta insemna si de trei ori mai mult timp petrecut in tren. Din pacate, in loc sa construiasca repede un pod functional, care sa le fie oamenilor de folos, autoritatile contempla posibilitatea ridicarii unuia urias, pe sub care sa poata aluneca nestigherite vase de croaziera, cum n-au mai navigat vreodata pe acest rau.

Cititi tot articolul pe Ziare.com

carutasul

@dr4qul4   Probabil că e mai ușor (vorba vine) să obții o decizie oficială decât să scoți un vis umed din mintea unor duși cu pluta :) Pentru că de fapt asta facem, așteptăm să le treacă, probabil că nu se va întâmpla niciodată ;)

Ionut

Prezentare actualizata CFR de la SCS Transport din 29.01.2019.

Receptii poduri/podete in 2018


Harry


JohannDB

#336
     Nu mai este mult și se face anul de când pe Linia 403 Brașov-Întorsura Buzăului s-a așternut "liniștea" și ciulinii au avut, de atunci, vreme de creștere sănătoasă și viguroasă, ca urmare a prăbușirii Podului de la Budila...........
    În 05.10.2018, pe o vreme de toamnă superbă, la podul Budila nu exista niciun strop de apă pe "firul Tărlungului"....... Cu ocazia aceea am avut parte de imagini "edificatoare" asupra celor legate de mecanica dezastrului de la pod.                                                                                                                                                                                                                                  Cu albia secată la podul prăbușit, oare unde dispare COMPLET apa din albie, când la acea dată la podul rutier din Tărlungeni, peste care trece DJ 103A ce vine din "Uzina II-Brașov combinat cu DJ 103B ce vine de la Săcele (combinate de la girația de intrare în Tărlungeni de la "Transavia" până la intersecția cu str. Principală din Tărlungeni, imediat după Primăria Tărlungeni, după care din "combinație" iese spre stânga DJ 103B cu direcția Budila, iar DJ 103A duce la Zizin....), se găsea, totuși, un fir anemic de apă în albie ce la o privire atentă dispărea complet imediat după "fosta fabrică de spirt", asta însemnând cam 1,5 km amonte de podul Budila......
  O fi fost careva pentru anchetă/expertizare la locul respectiv, atunci ?? Măcar atunci ??
  Plimbându-mă pe "fundul albiei" am putut vedea diferențele de fund față de "coronamentul pragului de fund" distrus și alte amănunte ale fundării dezvelite de la culeea dinspre Brașov....

cristi5

#337
Poate nu-mi amintesc bine dar parca au decis sa dea drumul la apa la baraj pt ca se inunda un drum. Deci in loc sa tina inchis un drum cateva zile, au distrus un pod feroviar?

Arata cumva valorea (zero a) feroviarului pt politic...

JohannDB

cristi5, ...Ceea ce am scris mai sus este ceea ce am văzut (la data ultimei mele treceri pe la pod) în 05.10.2018, ocazie cu care am bântuit prin albia seacă a amărâtului de pârâu....., pe perioada lipsei apei, putându-se studia/ancheta/expertiza totul.......
    Și da, amintirea nu te înșală: cu două săptămâni înainte de "potop" barajul din amonte era plin "ochi" (vezi câteva poze pe subiect, de aici, dar cu multe pagini în urmă)... Cu barajul plin, în ciuda anunțurilor meteo, nu s-a trecut la golire perventivă ci s-a stat așa până au început ploile de la sfârșitul lui iunie 2018.... Când s-au trezit că plouă prea mult și apa din lac a ajuns pe DN1A în zona dintre baraj și "Brădet", s-a trecut la golire controlată (zic ei) creându-se o viitură, ce  va lovi podul de la Budila.... Numai că, nimeni n-a văzut că o golire de baraj de medie înălțime cedase și pe acolo apa a ieșit, neștiută, la valori foarte mari, care cumulate cu "deschiderea" târzie "controlată" au dus la o valoare imensă, cu rezultatul văzut...
   La pod, pragul de fund, din avalul podului (cca. 30m după pod) era distrus de mulți ani și în loc de prag avem aici un șanț/canal foarte lat, ce a putut canaliza tot torentul pe o direcție precisă, respectiv pe lângă culeea dinspre Hărman/BV și pila 1 de la această culee și pila 2 (care pilă 2 este cea de mijloc, al podului)......
  Torentul de apă (volumetric scăpat de sub orice control) în condițiile date a avut o energie cinetică imensă, săpând mai mult ca niciodată (la viiturile anterioare) direct la fundarea pilei 1, care s-a prăbușit prima cu cădere înspre amonte, ceea ce demonstrează că șuvoiul a golit de substanță/material de fundare sub talpa pilei 1 în partea de amonte (prin vârtejul creat prin ricoșeul tangent de culeea dinspre Hărman și frontonul pilei 1) săpând sub ea, până la momentul la care pila1 a rămas în aer atât cât a trebuit pentru a se înclina și cădea pe partea cu golul de sub ea (amonte).....
  Așa se face că și spațiul dintre pila1 și pila2 (cea de mijloc) era sub efectul șuvoiului nemilos, acțiunea de săpare; asta fiind simultană la ambele pile (1 și 2)..... Colapsul pilei 1 antrenează la secunde distanță și colapsul pilei 2, dar care nu mai cade înspre amonte, ca pila 1, ci cade perpendicular pe axa suvoiului, înspre pila 1, deoarece spălarea aici s-a produs pe lateralul dinspre pila 1 și mult mai puțin în capul tălpii dispre amonte; căderea însă a pilei 2 induce căderea suprastructurii (structură masivă din beton) pe verticala axei longitudinale a podului, în albie, generând un baraj în toată regula......
  După căderea pilei doi și blocarea parțială a albiei cu suprastructura de beton, șuvoiul de apă creșe ca înălțime la pod și se va canaliza odată spre culeea dinspre Hărman și apoi spre spațiul rămas liber între pilonul 2 și 3 ce nu era așa de încărcat de "căderi"... Din acest motiv, pila 3 a podului (pila 3 fiind înspre gara Budila) mai rezistă ore bune, DAR se prăbușește și ea la cca 20 de ore din cauză că apa sapă cu mai mare putere sub tapla acesteia..... Dezechilibrarea prin săpare sub talpă și lipsa sprijinului prin suprastructură pe pila 2, duce în final și la căderea acesteia..... Rămânând un monument al unei morți anunțate.......
  În funcție de timp o să pun poze cu albia secată.....................

TibiV

Comunicat de presă

Bucureşti, 05 aprilie 2019

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA vă informează că a fost lansată licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de reparaţii şi consolidare a podului de cale ferată de la km 4+327, situat pe magistrala Bucureşti - Constanţa.
 
Valoarea totală estimată a contractului este de 3.491.363 lei fără TVA, din care 101.175 lei pentru servicii de proiectare şi 3.390.188 lei fără TVA pentru execuţia lucrărilor, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 07.05.2019, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.30, iar durata contractului este de 8 luni de la semnare, din care 2 luni pentru proiectare şi 6 luni pentru execuţie, la care se adaugă perioadă de garanţie a lucrărilor de 10 ani.
 
Dat fiind faptul că podul feroviar de la km 4+327 reprezintă un obiectiv de utilitate publică, cu o importanţă deosebită atât pentru traficul feroviar, cât şi pentru cel rutier, CFR SA a analizat şi a stabilit un program de lucrări astfel încât, în perioada execuţiei, să nu intervină modificări majore de trafic nici în circulaţia trenurilor, nici în circulaţia rutieră.

Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă, conţinând informaţii asupra modului de desfăşurare a procedurii, precum şi documentaţia de atribuire, sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP/SICAP), la adresa www.e-licitatie.ro., cu nr.CN1010526/05.04.2019.
 
Menţionăm faptul că, în cursul anului 2018, CN CF CFR SA a urmat etapizat toate procedurile legale pentru demararea lucrărilor de reparaţii şi consolidare a acestui obiectiv.

Purtător de cuvânt CFR SA
Oana Brânzan

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2019/4723-5-aprilie-2019-cfr-sa-a-lansat-licitatia-pentru-lucrari-de-reparatii-la-podul-constanta

Adica pasajul CFR pe M800 peste Calea Grivitei din Bucuresti....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Podul prăbușit dintre Brașov și Întorsura Buzăului din zona Budila nu este o prioritate pentru Ministerul Transporturilor

La data de 28.02. 2019 am adresat o interpelare actualului ministru al Transporturilor solicitându-i informaţii cu privire la stadiul refacerii podului de cale ferată de la km 17+318 de pe raza localităţii Budila, judeţul Braşov, care, înainte de a fi distrus în vara anului trecut de viitura râului Tărlung, asigura circulaţia trenurilor pe ruta Braşov- Întorsura Buzăului. Credeam că am argumentat suficient importanţa şi necesitatea refacerii acestuia pentru locuitorii din Depresiunea Buzăului Ardelean. L-am informat că am făcut aceeaşi solicitare şi fostei conduceri a Ministerului, care m-a asigurat, atât personal, cât şi în răspunsul primit oficial la interpelarea făcută în sesiunea parlamentară anterioară, că se are în atenţie cu prioritate reluarea circulaţiei pe acest tronson de cale ferată şi că sunt asigurate din fonduri europene sumele destinate refacerii lucrărilor de infrastructură necesare, investiţia având termen de finalizare în luna octombrie a acestui an.

Mobilitate.eu

pasadia

Vorba primului comentariu, ce treaba are Les cu ministerul transporturilor?

tom_sawyer

Anunt de participare simplificat: [SCN1041988] Lucrări de revopsire tabliere metalice poduri linia 800 – pod A. Saligny km 165+798, partea superioară

Valoarea totala estimata: 2.340.876 lei

Descrierea achizitiei publice:
Lucrări de revopsire la podul A.Saligny – partea superioară, pe linia CF 800 Bucureşti – Constanţa, km 165+798. Podul A Saligny este restant la revopsire din anii 2004-2005. Partea inferioară a tablierului acestui pod a fost revopsită în cadrul lucrărilor de reabilitare a podurilor dunărene. Partea superioară a tablierului are o suprafață de 58.749 mp.

Un singur ofertant: DARIA CONST

TibiV

#343
La 1 an de la redeschiderea traficului pe podul CFR pe M700 de la Mogosoaia peste DN1A, se pare ca s-au hotarat sa termine lucrarea... Oare tot din cauza de Euro 2020 ?!....
Quote from: shoaneDe o saptamana au inceput sa lucreze la zona unde erau piloni lipsa.



Sursa: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=16&t=3621&p=315425#p315425

Pentru cei care nu cunosc zona si importanta podului: il puteti vedea la 4.40 in filmarea din drona facuta de Ionut pe DNCB / DN1A, aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=38.msg242400#msg242400
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

razvan96

Anunt de participare:[CN1011794]-Elaborare studiu de fezabilitate aferent obiectivului de investitii: ,, Lucrari de reabilitare poduri, podete, tuneluri de cale ferata -etapa II- LOT Sucursala Regionala CF Cluj"
Valoare estimata:1.934.254 RON
Termen de depunere:08.07.2019
Durata contract:4 luni
QuotePentru elaborarea studiului de fezabilitate, contractantul va respecta actele normative si de reglementare specifice infrastructurii feroviare aplicabile, in vigoare, in vederea prezentarii unui proiect ,, matur" , care sa corespunda celei mai eficiente solutii din punct de vedere tehnico - economic, pentru care sa se aprobe asigurarea sursei de finantarepentru implementarea obiectivului de investitii, cu respectarea conformitatii standardelor impuse pentru Coridoarele Europene si Coridoarele TEN-T si asigurarea specificatiilor tehnice de interoperativitate pe teritoriul Romaniei. Principalele obligatii ale contractantului sunt: -definirea unor solutii optime adaptate specificului structurilor ( pod, podet, tunel), pentru executarea lucrarilor de modernizare ale acestora la nivelul retelei feroviare, atat din punctde vedere tehnic- operational cat si din punct de vedere economic si financiar, precum si al impactului asupra mediului si al schimbarilor climaterice , pentru un numar de 22 obiective/structuri ( 9 poduri, 10 podete, 3 tuneluri), situate pe raza Sucursalei Regionala CF Cluj, pentru promovarea in faza urmatoare. - elaborarea documentatiei pentru aprobarea studiului de fezabilitate.