Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


TibiV

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ
Bucureşti, 27 iulie 2015


CFR SA reabilitează 1 pod şi 6 podeţe de cale ferată în judeţele Sălaj şi Bihor
\
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA şi SOCIEDAD ANONIMA DE OBRAS Y SERVICIOS - COPASA au semnat un contract în valoare de 22,17 mil. lei pentru reabilitarea a 7 obiective de cale ferată de pe raza Regionalei CF Cluj.

Termenul de execuţie a lucrărilor estede maximum 17 de luni (la care se adaugă cele 12 luni perioada de garanţie), sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile FEDR în proporţie de 85%, şi din fonduri de la Bugetul de Stat în proporţie de 15%.

În perioada desfăşurării lucrărilor de reabilitare, pe segmentele de cale ferată unde vor funcţiona şantierele, trenurile vor circula cu restricţie de viteză, fie pe poduri provizorii între staţiile Stana - Huedin şi Bratca – Şuncuiuţ, fie alternativ pe câte un fir de circulaţie între Oradea Est şi Oradea, funcţie de graficul de execuţie stabilit.

Programul de reabilitare a celor 7 obiective situate pe tronsonul Bucureşti - Episcopia Bihorare drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de transport pentru pasageri şi mărfuri, prin creşterea vitezei, a confortului şi a siguranţei pe calea ferată.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stangabriel

Ieri noapte pe la ora 2 se lucra pe podul peste Dunare, cel din partea Cernavoda.

NGC


TibiV

 :wtf:

Un al treilea pod ?!...  :o
Pai podul cel nou si neterminat a fost facut exact pentru a permite navigatia pe Canalul Bucuresti-Dunare .... Si tomai de aceea este mult mai inalt decat podul prabusit in 2005...
Stiu sigur asta pentru ca am fost acolo, la Gradistea, in urma cu cativa ani, si m-am catarat si pe ruinele vechiului pod si pe podul cel nou...
Si nu imi aduc aminte ca podul cel nou sa fi avut vreo pila in albia canalului...

Frunzaverde, poate ma lamuresti tu, pentru ca eu se pare ca nu inteleg ce vor astia de fapt...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#35
^
Cautand pe net am gasit poza asta, cu podul nou in stanga:


Pare ca intr-adevar, o pila a podului nou este in albie, si, mai mult, fundatia pilei este expusa (nu cred ca pilotii aia trebuiau sa fie in aer) si, din poza cel putin, pare si inclinata (nu sunt inginer, cu atat mai putin structurist, dar avem structuristi pe forum care pot confirma sau infirma).

Mai e ceva - podul ala e construit la sfarsitul anilor '80. Experienta ne spune ca podurile construite in perioada respectiva sunt de extrem de proasta calitate ("iconomie tovarasi", bat-o vina), toate necesitand reparatii capitale dupa nici 20 de ani de utilizare. Podurile de la Cernavoda, podul Agigea, podul peste Canalul Dunare - Marea Neagra, podul de la Poarta Alba. Nu vad de ce podul respectiv ar fi mai bun. Indicatiile spun ca, fiind o constructie inca si mai tarzie, si fiind o lucrare care in ochii regimului era relativ minora, podul a fost facut cu inca si mai putina grija.

Cat despre canal... cand a fost propus prima oara, in 1864, incepea sa isi piarda utilitatea in fata cailor ferate. Astazi, canalul respectiv nu ar avea vreo utilizare practica de vreun fel - canalele fiind avantajoase doar industriei care transporta masiv in vrac (fabrici de ciment, cariere, mine de carbune si fier, industrie siderurgica etc.). Pe care Bucurestiul nu le are  si nu le poate dezvolta (nefiind intr-o zona de exploatare a materiilor prime pentru asa ceva; si avand venituri si industrii mult mai sofisticate decat alte locuri din Romania sau din alte parti care au acces facil la asa ceva).

Nici macar utilizare turistica n-are - a fost gandit sa fie canal industrial, lat, cu betoane multe, care trece prin campie cultivata complet... Nu e "plimbabil". Ar fi efectiv bani aruncati in vant degeaba.

Eu as spune abandonat definitiv ideea cu canalul acolo, inclusiv scris in lege care spune clar ca s-a abandonat ideea, si construit un pod nou inlocuitor identic cu podul vechi, dar capabil de dubla electrica.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

ideea canalului este o prostie. (la fel ca si cea a canalului navigabil siret-baragan, unde un canal de irigatii ar fi suficient).

in loc sa arunce banii la "canal" mai bine fac un pod nou si o autostrada pana la Giurgiu/Oltenita. eventual si un aeroport pe la mijloc. E si mai ieftin, si mai practic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Canalul avea şi rol turistic. La confluența Argeș cu Dâmbovița trebuia să fie un mare port, nişte ecluze, după care traficul se scinda: mărfurile pe Argeș, navele turistice pe Dâmbovița, cu portul turistic la Glina.
Î s-a explicat lu' tovarășu' că fix de acolo Dâmbovița pute rău şi că turiştii nu vor savura plimbarea pe un rău pe care plutesc multe produse de cacao.
Aşa că Ceaşcă a ordonat construirea staţiei de epurare de la Glina, ca să fie Dâmbovița "plimbabilă"...
Dar şi pentru aia am avut nevoie de încă două decenii să o terminăm ...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

@NGC20: mulțumesc că ai postat acest răspuns (și mulțumesc în general pentru toate lucrurile pe care le postezi!). Întrebasem și eu la un moment dat ce mai e cu podul. Oricum, să circuli 10 ani pe un traseu ocolit din cauza unui amărât de pod, asta arată cât de jos a putut să ajungă CFR...



frunzaverde

#39
Quote from: nenea_hartia on August 07, 2015, 11:04:53 PM
@NGC20: mulțumesc că ai postat acest răspuns (și mulțumesc în general pentru toate lucrurile pe care le postezi!). Întrebasem și eu la un moment dat ce mai e cu podul. Oricum, să circuli 10 ani pe un traseu ocolit din cauza unui amărât de pod, asta arată cât de jos a putut să ajungă CFR...

E mai complicat de-atat.

Pana la urma, cu toate ca a durat o gramada de timp (in unele cazuri un an - un an jumatate), dupa diverse incidente, fara exceptie, CFR-ul a reparat (aproape) toate celelalte elemente de infrastructura feroviara distruse. Au reparat 513 (Suceava - Cacica - Gura Humorului), dublura extrem de sinuoasa si lenta a 502 (Suceava - Gura Humorului); au construit un pod nou la Prajani (partial bazat pe tablierul vechiului pod de pe M500 de la Putna Seaca), ca sa poata intra traficul in gara infundata Slanic (nu exista trafic de marfa de decenii pe sectie); si, bineinteles, au construit pod nou la Putna Seaca, pod nou la Carta pe Brasov - Sibiu, au refacut la Balota, au reconstruit poduri pe 501 pe Adjud - Ciceu.

Acum reconstruiesc podul de pe firul I pe 502 peste Moldova la Prisaca Dornei, o lucrare cu o utilitate relativ mica (linia 502 e in majoritate linie simpla; exista un scurt segment de linie dubla, 8 km, inclusiv trecerea peste Molodva care e facuta pe doua poduri separate; unul din cele doua a fost afectat de inundatii in 2010). Nu exista trafic de cale dubla, nici pasageri, nici marfa, practic existenta acelui scurt segment de linie dubla fiind un lux nenecesar. Insa, acum, se repara (pile noi deja construite, acum se monteaza tablierul).

Deci, in opinia CFR, ultimii 3 km din calea ferata de Slanic (care mult timp nici nu a avut trafic dupa redeschidere) sau calea ferata sinuoasa si rurala prin Cacica (care oricum dubleaza linia principala) sau un pod suplimentar (de care nimeni nu are nevoie in momentul asta) pe 502 e mai important ca Gradistea.

E clar ca CFR are un motiv "important" pentru care doreste ca 902 sa fie intrerupta; altfel ar fi gasit in 10 ani o solutie, cum au gasit pentru alte linii. Nu am explicatii - e probabil o combinatie de factori.

Ce stiu:

- linia spre Giurgiu avea, cat era functionala, o reputatie similara cu linia spre Oltenita - blatisti, jeg, etc. etc. Faptul ca se deservea in general dintr-o gara secundara (Progresu) aflata la margine de oras (pentru cine nu stie Bucurestiul, gara era fix la iesirea din oras, intr-o zona relativ rau famata, greu accesibila, dintotdeauna un fel de camp industrial cu densitate redusa) nu ajuta la calitatea pasagerilor.

- singurele trenuri care plecau din Bucuresti Nord erau internationalele spre Sofia. Pentru ca trebuiau sa faca turul centurii Bucuresti (via Chiajna - Varteju), durata calatoriei Bucuresti Nord - Giurgiu Nord era de 90 de minute (+/- 5 minute). Acum, durata de calatorie prin Videle a crescut cu 25 de minute (115 minute), ceea ce, in the big scheme of things, oricum nu conteaza prea mult (au redus stationarea la vama fata de anii '80-'90, deci tot atat face de la Bucuresti la Sofia).

- marfa e putina, si o parte importanta ar trece oricum prin Videle.

Pe urma, si asa relatiile CFR cu BDZ nu sunt dintre cele mai bune - ei trimit spre Bucuresti vagoane deplorabile (20-40-uri, vagoane din anii '80 facute in Germania de est si niciodata modernizate, cu banchete cu vinilin de 8 locuri in compartiment ori niste nenorociri suburbane luate de la DB cu usi pe mijloc, ca bouvagoanele romanesti). In general vagoanele lor sunt extrem de jegoase, decorate cu grafitti cat cuprinde, interioare arhaice, si confort zero. Si nu pot folosi scuza ca "n-avem ceva mai bun" - e criza de vagoane la BDZ, adevarat, parcul lor e deplorabil, da' au vreo 20-25 de bucati care au magicul "61-52" scris pe laterale (vagon BDZ apt de trafic international, cu aer conditionat). Ca "multumire", la schimb, CFR-ul le trimite 21-80-uri (DWA-uri), practic cele mai mari rele vagoane apte de trafic international pe care le are si cu care nu se face de rusine. Desi CFR-ul are vagoane mult mai bune, "nu gaseste" unul mai bun... Vagoane care altfel isi fac cu succes veacul pe personalul Bucuresti - Urziceni (uneori a doua zi chiar). Dar chiar si cu astea, vagonul CFR e in general mai comod ca cel BDZ.

In conditiile astea, calatorii nu prea se inghesuie la tren, asa ca singurul tren Bucuresti - Sofia ramas are fix doua vagoane, un CFR si un BDZ. Inclusiv Moscova - Sofia a fost anulat - sanctiunile + concurenta liniilor aeriene a anulat nevoia de tren.

Deci, nici CFR infrastructura si nici CFR calatori nu vad prea mari avantaje in repararea liniei.

Bineinteles, Bucuresti - Gradistea - Giurgiu ar face o linie suburbana foarte buna, daca s-ar oferi trenuri cadentate, cu opriri putine si o conexiune buna la Gara Progresu, eventual prin conectarea liniei de tramvai direct la gara si oferirea de tramvaie si autobuze spre zona centrala. Dar pentru asta... ehem... ar fi nevoie de ceva gandire strategica. Care la CFR... lipseste cu desavarsire.

Quote from: TibiV on August 07, 2015, 10:50:33 PM
Canalul avea şi rol turistic. La confluența Argeș cu Dâmbovița trebuia să fie un mare port, nişte ecluze, după care traficul se scinda: mărfurile pe Argeș, navele turistice pe Dâmbovița, cu portul turistic la Glina.

Doar ca nu vad ce turism s-ar fi putut face pe Dambovita si Arges. Ma indoiesc ca ar fi fost placuta (sau cautata) o plimbare de 4-5 ore pe un canal betonat printre campuri de cereale doar ca sa ajungi la Dunare... Mai ales cand accesul la Dunare se face in sub 2 ore cu trenul in trei directii (Oltenita, Giurgiu, Cernavoda). Si ca la Bucuresti mai sunt alternative de "turism nautic" in locuri mult mai placute, gen Snagov sau lacurile din nord...

Quote from: TibiV on August 07, 2015, 10:50:33 PM
Aşa că Ceaşcă a ordonat construirea staţiei de epurare de la Glina, ca să fie Dâmbovița "plimbabilă"...
Dar şi pentru aia am avut nevoie de încă două decenii să o terminăm ...

Daca "originalul" a fost prost proiectat si prost construit, incat s-a stricat la prima incercare?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut


TibiV

#41
S-au apucat de vreo săptămână de podul CF peste DN1A de la intrarea în Mogoșoaia..
Cum era normal şi româneste, s-au apucat cu o mică întârziere de 2 ani...
Două poze de pe forumul metrouusor, postate de userul paca marti, 25 august:




Iar alt user jura că acum 2 săptămâni nu era nimic început..

Lucrarea face parte dintr-un proiect mai mare:

http://www.fonduri-structurale.ro/detaliu.aspx?eID=13789&t=Stiri

Quote
7 poduri feroviare din apropierea Bucurestiului vor fi reabilitate prin POS Transport
28 septembrie 2013

Obiectivul proiectului consta in executarea lucrarilor de infrastructura si suprastructura necesara pentru reabilitarea/reconstructia a 7 poduri de cale ferata, dupa cum urmeaza:

    Pod, km 20 + 474, CF 100, Bucuresti – Videle, intre statiile Domnesti si Gradinari (jud. Ilfov)
    Pod, km 21 + 084, CF 100, Bucuresti – Videle, intre statiile Domnesti si Gradinari (jud. Ilfov)
    Pod, km 21 + 434, CF 100, Bucuresti – Videle, intre statiile Domnesti si Gradinari (jud. Ilfov)
    Pod, km 21 + 888, Bucuresti – Videle, intre statiile Domnesti si Gradinari (jud. Ilfov)
    Pod, km 57 - 560, CF 300, Bucuresti – Ploiesti, intre statiile Brazi si Ploiesti Sud (jud. Prahova)
    Pod, km 57 + 540, CF 304, Ploiesti Sud – Ploiesti Triaj, intre statiile Ploiesti Sud si Ploiesti Triaj (jud. Prahova)
    Pod, km 1 + 510, Linia colectoare Mogosoaia (jud. Ilfov).


Prin implementarea proiectului se vor crea conditiile de cresterea gradului de siguranta a traficului feroviar de marfuri si pasageri pe liniile CF 100, 300, 301 si 304, prin eliminarea punctelor periculoase determinate de starea tehnica a podurilor. De asemenea, se va imbunatati confortul calatorilor, precum si eficacitatea traficului pe calea ferata, prin cresterea vitezei de circulatie si prin ridicarea restrictiilor de tonaj/gabarit.

Proiectul are un buget total de 95.683.801 lei, din care 62.923.047 lei constituie finantare nerambursabila acordata de Comisia Europeana din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Sectorial Transport 2007-2013, restul sumei fiind asigurata de la Bugetul de Stat. Implementarea acestui proiect se va realiza prin contracte de lucrari si servicii licitate de catre CN CF "CFR" SA.

Acest proiect a fost depus in cadrul Axei Prioritare nr. 2 ,,Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii nationale de transport in afara axelor prioritare TEN-T in scopul dezvoltarii unui sistem national durabil de transport", Domeniul major de interventie 2.2 ,,Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii feroviare nationale si a serviciilor pentru calatori".

Perioada de executie a lucrarilor pentru proiectul mentionat este 01.12.2013 – 01.01.2016, fiind urmata de perioada de garantie intre 02.01.2016 – 02.01.2017.

Sursa: AM POS Transport

Si poza cu panoul cu datele proiectului:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

_Ionut

Duminica podul Anghel Saligny de la cernavoda era legat atat cu reteaua electrica cat si cu sina de cale ferata la M800.

ion59


TibiV

Da, pe aprox. 100 de metri inainte si tot atata dupa.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)