News:

Educația pentru riscuri în trafic, lecțiile suedeze!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Arpad_7

Salutare, am si eu o intrebare, stiu ca a mai aparut aceasta idee nu stiu daca s-a raspuns in mod clar, daca da imi cer scuze  :) , daca la inceputul constructiei DX A3-Tureni discutiile din spatiul public erau despre continuarea pana la Dej, in ultimele luni se discuta separat de DX Cluj-Dej cu SF semnat recent. Stie cineva daca asta inseamna continuarea DX-ului de la Tureni catre Dej sau doar din zona Apahida/Jucu (viitorul nod 20 din Centura metropolitana) sau.. rezultatul SF-ului va da mai multe alternative de traseu? Multumesc!

ovicor

Sectiunea Tureni- Apahida in viitorul indepartat, la Sf.Asteapta!

tom_sawyer

@Arpad_7 : se va continua de la Tureni, face parte din DEx Turda-Dej-Baia Mare-Halmeu, prevăzut în Master Plan.

cfdp

Apropo de camasuire pila: Daca erau probleme de rezistenta/stabilitate trebuia "demolata"- fara gluma. Daca erau defectiuni la stratul de acoperire (segregari, grosime mai mica), pentru protejarea armaturii  era suficienta o vopsire speciala sau o tencuiala cu mortare speciale. Camasuiala cu plasa sudata trebuie sa aiba macar 10cm grosime+ cofrag +turnare+... Sau va fi torcet?. Iarasi exces de zel. Tineti minte pila din nodul Bascov cu armatua "excentrica"? Nici o problema.
  Apropo: pila s-a turnat pe tronsoane. Ce a facut dirigentia???? Trebuia oprita lucrara si remediata la prima decofrare neconforma nu dupa .......

sebip

Probabil au fost problemele pe clasa betonului (rezultatele din rapoartele de incercare) si rapoartele de incercare venind tarziu nu ai motive sa opresti executia.

cfdp

Ok Clasa betonului  rezulta probleme de rezistenta. Camasuiala ce face? Eventual creste sectiunea dar betonul din camasuiala nu va prelua compresiuni nici nu asigura "confinarea" sectiunii. Eu cred ca au fost ceva segregari sau nu s-au pus distantierii la cofgrag sau .... oricum ma dau cu presupusul. Dar clasa betonului in element nu o poti "ajuta" cu camasuiala.

sebip

Acuma având doua elemente de beton, dar la care s-a aplicat camasuire doar la unul, am tras concluzia ca nu ii o problema de dimensionare strucurala. Având în vedere ca suprafata a fost buceardata, clar nu erau armaturi expuse...

M_Z


In mod normal nu puteau să rateze clasa cu mai mult de o treaptă. Ceea ce nu influențează rezistenta finala atat de mult cat sa cedeze. Practic clasele de rezistenta folosite acum sunt foarte mari din cauza impunerii claselor de expunere și sunt mult peste ce se folosea inainte și în general peste ce este nevoie.

Daca era într-adevăr o consolidare trebuia refăcută armarea pe exterior, altfel dacă lași armatura de rezistenta la interiorul secțiunii nu mai lucrează la fel fibra întinsa. Mai ales că e o secțiune casetată și ar fi trebuit căptușit și interiorul.

Dar trebuia să se dea o măsură corectivă și fiind vorba de clasa de beton nu poate să fie chiar orice simplu așa că se face o cămășuire. E spectaculoasă, mult de munca, se întinde pe tot elementul și cam atât. Pare că ai făcut ceva important dar structural e spre 0 mai ales că din ce vad e o plasa din bare cu același diametru și pe orizontala și pe verticala deci e doar armare constructivă ca să nu crape căptușeala de beton.

Căptușeli din acestea am tot făcut pe la poduri vechi unde era afectat betonul. Unele dintre culeile acelea nici nu erau armate sau erau făcute din beton ciclopian sau zidărie de piatra. Cămășuiala era doar o coaja care sa protejeze betonul vechi și să îl confineze ca să nu mai plece vreo fisura sau chiar vreo bucata din el.

cfdp

Ai dreptate. si eu am zis ca este ceva de suprafata, care putea fi rezolvata mult mai simplu.

raulbogdan23

Acelasi lucru s-a facut si la podul peste Somes din Dej.

Daca tin bine minte si la podul peste Aries din Turda s-a aplicat aceeasi metoda.