Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

qionescu1

 Nu e o greseala, pe pagina precedenta gasesti un calendar cu privire la toate etapele drumului. Martie 2023 semnarea contractului, septembrie 2024 dare in folosinta. 5 km....

radupe

Urgenta pentru degrevarea orasului de traficul de tranzit este de 3 ani pentru 5km, fara sa mai punem la socoteala timpul scurs pana acum.
Se moare incet-incet in orasul sufocat de traficul de tranzit, dar ce conteaza ... guvernarea nu s-a facut si nu se va face niciodata in tara asta pentru binele poporului, se face pentru binele celor alesi.

Unde esti tu Tepes doamne ...

rocklee

Și daca ar veni Țepeș...si vede cei acuma in tara sar intoaarce inapoi in mormant ...pentru ca nu ar avea destule țepe...sa rezolve problema ... :(

dragos76

Deși se pot imputa multe politicului, eu cred că concluziile voastre sunt cam gratuite. Pentru că toată tărăgănarea asta nu (prea) are legătură cu guvernarea, ci mai degrabă e o problemă birocratică și administrativă, după cum se vede și pe istoricul acestui proiect.
Sau, dacă are legătură cu politica are în măsura în care selecția de cadre din multe companii de stat e profund influențată de politic

danvoicu

Pai daca stau sa ma gandesc totul are legatura cu politicul! pentru ca daca era o lege de raspundere in caz de .... atunci cand se aplicau sanctiuni individuale si companiilor cred ca lucrurile nu mai taraganau, birocratia nu mai era atat de eficienta, etc. Toti politicienii vorbesc despre criterii de performanta in domenii in care nu au ce sa caute, iar acolo unde intr-adevar ar putea fi introduse, nici gand de asa ceva.

radupe

#995

Discutia oportunitatii nodului din zona Tureni / Sandulesti treneaza de ani buni de zile (cel putin 6-7 ani), aici cred ca e vina doar a politicului (CNAIR, autoritati locale, ce vreti voi), nu e doar o problema birocratica si administrativa. Daca ne ia mai mult de 10 ani ca sa facem un amarat de nod rutier si un drum de 5km de ce sa ne minunam ca suntem pe ultimul loc in UE la km de autostrada?

Nu stiu exact ce MZA este prin Turda, dar pot sa va spun ca locuitor al acestui oras ca se circula bara la bara toata ziua de ani de zile (imi aduce aminte de traficul din Sebes inainte de contruirea autostrazii). Repararea podului peste Aries nu va rezolva cu nimic aceasta problema deoarece traficul de tranzit tot prin Turda va trece, doar ca nu va mai fi intrarea in oras dispre Alba pe o singura strada ci vor doua.


gicu

Ce e culmea e că deși e un proiect atât de mic, beneficiul e foarte mare. În primul rând pentru Turda, care scapă de poluare, iar apoi pentru Cluj/Dej/Gherla, care ar scuti 15 minute din orice deplasare spre sud și est. E de interes pentru Primăria Turda, pentru Primăria Cluj și Consiliul Județean. Dar cu toate astea, nimeni nu se zbate politic pentru lobby, accelerare, finanțare.

Multe din termenele din planificarea postată aici pe thread pot fi scurtate fără probleme, pentru că depind de viteza de lucru și bunăvoința unor ministere sau comisii din subordinea acestora.

E un drum de 5km care ar îmbunătăți viața a cel puțin 1 milion de oameni din zonă.

Bogdan_Cluj

Lasa ca astia ai nostri tot discuta de 6-7 ani, nu se implica, pe cand Bolojan e de un an la CJ Bihor si azi am vazut ca au aprobat indicatorii tehnico-economici pt TREI centuri in zona metropolitana (Santandrei, Nojorod si Osorhei - sau cam asa ceva).

Hai cu regionalizarea aia, sa vina Bolojan "guvernator" :-)

bacovia

Deja incep sa cred ca, la nivel de jud. Cluj, pur si simplu nu se vrea sa se faca nimic referitor la proiecte majore de infrastructure. De ce? Habar nu am.

A se vedea topicul alaturat unde la Bihor tocmai se incep demersurile pentru inca 3 centuri ocolitoare.

Cristian_cj

^Nu se vrea sa se faca nimic la nivelul judetului Cluj pentru ca probabil atata pot oamenii pe care i-am votat. Cu riscul de a supara pe unii vecini, colegi de forum, dar daca ne-am deschide putin ochii, am vedea ca: absolut toate orasele din judet, in afara de Cluj Napoca, sunt praf si publere din foarte multe puncte de vedere. Sa ne gandim cum arata Turda, Gherla, Huedinul. Infrastructura rutiera e sub orice critica - drumurile mari, Cluj - Oradea, Cluj - Turda, Cluj - Dej sunt mereu la capacitate maxima. Drumurile judetene sunt praf. Partea de Nord a judetului e subdezvoltata maxim - o gramada de comune si sate parasite, fara apa, canalizare sau drumuri. Daca e sa fiu pragmatic, as zice ca tot judetul s-a sacrificat pentru Cluj - Napoca, unde avem niste investitii care fura ochiul (stadion, sala polivalenta, niste parcuri frumoase etc.) dar exista o sumedenie de probleme mult mai apasatoare pe care Boc n-a fost capabil sa le rezolve in atatia ani - centura ocolitoare, trafic horror, locuri de parcare etc. Pare ca ne-a furat atentia de la problemele astea prin prezentarea de proiecte mai mult sau mai putin fanteziste, dar cu solutii puse in practica 0.
Eu inca nu-mi revin din socul legat de termenul de semnare/finalizare pentru legatura cu A3. Pai Boc se lauda anul trecut ca:

"Am convenit cu ministrul că în trei luni se face studiul de fezabilitate, apoi se face licitație pentru proiectare și execuție, și apoi practic în nouă luni se pot face lucrările, astfel încât acest proiect să fie gata anul viitor", a explicat primarul. https://zcj.ro/administratie/drumul-expres-tureni-a3-ar-putea-fi-gata-anul-viitor--194660.html




alexV

Generalizam sa ne spunem of-ul, dar nu ajuta mult.

Concret, primarul Cluj n-are vreo legatura cu proiectul, in afara de declaratiile idioate.
Cel care a tinut pe loc cel mai mutl acest proiect e Ovidiu Barbier cu firma lui Maxidesign, incercand sa faca un smen tipic romanesc. Acest Barbier apare periodic in actualitate si tot incearca sa se alature conducerii CNAIR din postura de 'salvator de tara/infrastructura'.

Sa le zicem si pe alea bune: avem azi un foarte bun proiectant tehnic, echipa de la Explan. Pe partea de avize si birocratie nu sunt nemaipomeniti totusi, au schimbat subcontractorul pe partea de mediu. Anul asta ar trebui sa predea tot proiectul cu toate avizele.
La DRDP Cluj e Alexandru Petcovici care a ajutat cu birocratia, a adus institutiile avizatoare la aceeasi masa. A fost o scurta perioada directorul general. Cred ca are meritul principal in depasirea fiasco-ului APM CLuj cu studiul lor de 1 an.
Din zona politica dep. Baltaretu e prezent la aproape toate sedintele de avizare, are dialog cu primarii si functionarii mari si mici.
Horatiu Cosma urmarea sa accelereze proceduri, si nu doar cand era secretar de stat.
Si mai e Asociatia asta, care mai publica cate un text  cand e risc de derapaj / extra intarzieri.

Tragem linie si asta e rezultatul: n-avem drum. Avem o posibilitate sa avem drum in 2-3 ani.

Sa trecem peste generalizarile "nu se vrea", si sa vedem institutiile si persoanele raspunzatoare.

dr4qul4

primarul Cluj n-are vreo legatura cu proiectul?  Vorbim cumva de primarul celui de-al doilea oras al Romaniei? Care intamplator a fost si prim-ministru si este si unul dintre oamenii cu influenta din partidul aflat la guvernare, intr-un judet in care detine toata puterea politica?
iar proiectul vizeaza in mod direct orasul pe care il conduce, pentru ca este principala legatura cu (aproape tot) restul tarii?

Adica amaratul ala de la Focsani a putut sa deturneze autostrada, un alt fost prim ministru a putut sa porneasca constructia unui pod peste Dunare si actualul PM a putut sa reporneasca o magistrala de metrou cam nefezabila in doar cateva zile, dar aici nu se poate.. Boc poate oricand sa schimbe Presedintele CJ Cluj si foarte multi primari din judet fac ce le spune el.
Daca ar vrea, s-ar putea implica in accelerarea tuturor procedurilor, ca nici sefii aia de la mediu si Apele Romane nu pot sta indiferenti la "rugamintile sale". Dar e mai simplu sa nu faci nimic si doar sa dai din gura din cand in cand.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexV

Da, asa este, primaria Cluj nu are nicio responsabilitate, si din pacate nicio implicare. Proiectul e derulat de CNAIR prin DRDP Cluj.
Uite lista celor de la care au trebuit obtinute avize:





Bineinteles, certificatul de urbanism de mai sus a fost obtinut de la consiliul judetean, domnul arh. Salanta, care l-a eliberat dupa termenul maxim legal, pentru ca ... motive.

La Focsani primarul s-a opus A7 si a iesit cocoasa fiindca traseul initial trecea prin intravilanul acelui oras. Si a spus ca el nu elibereaza aviz. Fara avizul lui, nu era proiect. Similar aici, primarita de la Tureni a procedat la fel o vreme. Ea nu elibereaza aviz si cu asta basta. Fix aici a fost nevoie de mediere, implicare.

Horatiu spunea la un moment dat ca lucrau la un proiect care sa nu mai permita functionarilor de la vreo comuna sa se opuna cu drept de veto proiectelor nationale. Timp de ar mai fi avut.

Sincer, de va veni Boc peste 3 ani sa taie panglica si sa spuna "v-am promis si v-am facut" ar fi de admirat pentru machiavelism.

dr4qul4

Ambele comune din document sunt conduse de primari PNL. Chiar crezi ca pot sa-l refuze pe Boc ?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Da, pot sa îl refuze, sunt din tabăra Orban.