News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

pasadia

E o discutie mult prea intarziata. Eu simt ca obosesc sa tot pomenesc cat de absurda este montarea de parapeti de beton New Jersey pe DN-urile noastre  (DN1 intre Bucuresti si Sibiu a primit asa ceva pe 3/4 din sdistanta cred). Si nu e vorba numai despre animale salbatice, pana si pentu caini  sau pisici acesti parapeti reprezinta un obstacol indezirabil care ii pune deseori in situatia de a fi victime.

elphax

cred ca ai dreptate, pentru a avea zone lungi cu parapeti trebuia gandit de la inceput drumul altfel

adiarc

^^ totuși d.p.d.v al sigurantei sunt un mare plus...cel putin la Sibiu ,nu era luna ( la intrarea dinspre Vl,Bv,B ),sa nu intre vreunul pe contrasens...cu consecintele de rigoare...de 2-3 ani de cand s-au montat nu am mai auzit...practic doar camioanele pot face dezastru

asta nu inseamna ca nu ai dreptate legat de animale
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

JohannDB

                      La acești parapeți, eu încep să mă satur de cadavrele neridicate și lăsate ca vremea să le "recicleze"..... Dacă roțile nu le pun la macerat/fezandat prin laminare, stau bine-mersi luni de zile până ajung un "ghem" de materie de nerecunoscut, reciclate de mama-natură....
                           În particular, am văzut o secvență, cu două mașini în fața mea; eram două trailere între care sau intercalat trei turisme (că aveau limbrici) și imediat la ieșirea din primul giratoriu de după ieșirea din A1SB, km 301, e zona industrială din dreapta (parcul industrial "Șelimbăr", parcă, vis-a-vis de Mohu), unul din turisme profită să iasă glonț de după trailer, moment la care roțile spate calcă cadavrul umflat al unui biet câine aflat între benzi, dar evitat de toți, însă trailerul a fost neiertător, și câinele devine un mare spray de lichide și bucăți fetide ce pavoazează turismul cu pricina...... A fost de râsul-plânsul; cred că individul cu turismul s-o fi vindecat de forțări în condițiile date; ce o fi simțit la spălătorie, a fost treaba lui.....

cristi5

#949
Quote from: adiarc on August 27, 2021, 06:18:03 PM
^^ totuși d.p.d.v al sigurantei sunt un mare plus...

Plus fata de ce? Fata de nimic, sigur. Dar prin parapetii metalici ingusti se poate trece (apa, animale) si la intrarea involuntara pe contrasens fac treaba la fel de buna.

Alexander

Cu toata stima si respectul pentru bietele animale, dar cred ca e de preferat un caine/ras/pisica/arici/vulpe etc in locul unui BMW, Audi etc. Evident ca singura solutie eleganta este crearea de ecoducte insa n-am sa fac nazuri ca de ce e Jersey si nu balustrada sau cablu cand vine vorba de un DN intens circulat unde pot ajunge masinile pe contrasens din N motive. Din ce am vazut prin trafic, parapetul tip Jersey da cel mai bun randament, in special daca e din cel mic, peste care poti vedea pietonii. Eventual sa monteze doua tipuri, in localitate cablu, in afara localitatii beton.
PS: pe A1, pe raza orasului pitesti am facut slalom ca sa evit un caine a iesit de sub balustrada in fata unei masini de pe banda 2, fiind aruncat in masina de pe banda 1 si mai apoi intors spre mine. Nu prea inteleg cu ce i-a servit ca a putut trece pe sub balustrada.

Hai mai bine sa militam pt inasprirea pedepselor pentru furtul/distrugerea gardurilor de pe marginea autostrazilor. Cine face asta e criminal in toata regula.

Fred

Quote from: Alexander on August 28, 2021, 12:57:35 AM
Hai mai bine sa militam pt inasprirea pedepselor pentru furtul/distrugerea gardurilor de pe marginea autostrazilor.
Era perfect pana la propozitia asta. Nu stiu de ce atatia oameni cred ca pedepsele mai mari, dar aproape niciodata aplicate, sunt o solutie pentru ceva. In Romania exista o problema cu neaplicarea legilor, nu cu cuantumul pedepselor, daca mergi pe orice strada si nu esti orb vei vedea exemple din metru in metru cu parcari neregulamentare.

In contextul in care Politia lipseste cu desavarsire in majoritatea cazurilor, pedepsele mai mari sunt de o futilitate absoluta.

Drumm1

A incaput studiul acela de un an? Sau mai asteptam un an sa inceapa stiudiul de un an?

Fred

Quote from: cristi5 on August 27, 2021, 08:23:03 PM
Plus fata de ce? Fata de nimic, sigur. Dar prin parapetii metalici ingusti se poate trece (apa, animale) si la intrarea involuntara pe contrasens fac treaba la fel de buna.
Am vazut mai multe accidente in care parapetul metalic a trecut prin masina si a ucis ocupantii, dar niciodata un asemenea caz cu cei de beton. Nu exista solutie perfecta, dar din punct de vedere al sigurantei New Jersey par mai siguri in acest context.

endre.kemenes

Quote from: Drumm1 on September 23, 2021, 01:09:10 PM
A incaput studiul acela de un an? Sau mai asteptam un an sa inceapa stiudiul de un an?
S-ar putea sa se fi ajuns la concluzia ca renunta la acel studiu si se da acordul de mediu anul acesta (nu mai stiu luna exacta, noiembrie parca???)

cristi5

#955
@Fred ma refer la Saferoad (Birsta cu profil patrat sau varianta noua cu profil rotund) sau Safence WRSB (vezi pe topicul 2+1 sau topic de parapeti), nu la parapetii lisa. Care fireste si ei trebuie montati corect.

Pe scurt eu cred ca e bine sa diversificam repertoriul de parapeti, mai ales cei ingusti, si sa alegem functie de situatie. Dar n-am nimic impotriva betoanelor, sunt mult mai bune decat nimic.

mihaihedes

La cum au lucrat Strabag pe Ungheni- Târgu Mureș e perfect fezabilă execuția in maxim un an. Acuma depinde cine vine la licitație. Cam când credeți că poate fi pus în licitație?

alexV

In decursul lui 2022 licitat, semnat, iar la final de 2023 finalizat. Mi se pare un calendar realist. Sigur ca e loc si de mai bine.

Nu are finantare inca. Ar trebui inclus integral in bugetul de anul viitor, sa vedem politicul ce va face. E imoprtant sa termine SF+AM toamna asta, ca sa argumenteze ca proiectul matur trebuie inclus in buget, nu lasat pentru eventuala rectificare. Buget = cofinantare pt fonduri europene.

gsimon

Deci sa intelegem ca s-a renuntat la studiul acela de mediu de 1 an de zile?

cristi5

Cum sa se renunte? S-a schimbat vreo lege?