Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

alexV

Bai e dezastrul din lume cu proiectul asta.
APM Cluj cere Studiu de Evaluare Adecvata (SEA) pentru petecul ala de aratura. Motivul? ca se cheama "drum expres". Asta intarzie tot SF-ul un an, ca trebuie sa monitorizeze naiba stie ce, ursi sau rime.

Pacat ca lipseste ratiunea in institutiile astea. Se acopera de hartii. Au fost in teren, au vazut c a e antropizat, si tot au cerut SEA.
Nu stiu zau ce mai e de facut. Scriu o postare API, dar la ce folos daca zilele astea APM cere in scris sa se faca SEA in brazda. Cei din MT citesc aici, dar sucitura e la ministerul mediului. As suna la APM cluj, dar ce hesus sa le spun?

Daca aveti solutii, sugestii, acum e momentul.

calino

Poate ca ar fi cazul sa incepem sa inaintam plangeri de abuz in serviciu in cazuri asa evidente de exces de zel. Macar asa dam si noi o utilitate hartiilor pe care le aduna APM ca sa-si acopere incompetenta si sa ne continue calvarul prin Turda..

vancouver

Da, solutia e sa nu ne mai trezim in 2021 ca trebuie facut urgent o lucrare care trebuia sa fie gata in 2015. E ce tot predic de ani de zile aici pe forum: sa pregatim pentru banii pe care-i credem disponibili proiecte de 300-400% bani. Si atunci cand avem bani sa facem ceva o sa avem proiectele pregatite. Concret pe rutier trebuie sa gandim deja pana in 2040 iar pe feroviar lejer pana in 2060-2070.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Bachus01

@calino , cu plângerea pentru abuz nu rezolvi nimic credema.  In cel mai rau caz primește 10% din salariu 3-6 luni . Asa sunt legile la noi. Cel puțin în cazul acesta nu ai ce sa îi faci  . Pățit personal cu dovezi pe email , documente,  Etc.... Nu ii inteeeseaa atata timp cat tot ei intre ei se acoperă iar pe procuror il doare undeva , clasează se face comisie disciplinară și a scăpat basma curata.

Singurul lucru , pus presiune maxima pe ei in media,  guvern si scormonit cu bățul în instituția respectivă  . Poate atunci isi vor face treaba doar ca sa aiba liniste ulterior

qionescu1

Quote from: vancouver on June 30, 2021, 09:22:54 PM
Da, solutia e sa nu ne mai trezim in 2021 ca trebuie facut urgent o lucrare care trebuia sa fie gata in 2015.
Situatia a fost cunoscuta de la terminarea A3 (Turda-Cluj 2009) sau cel putin de la licitarea A10. S-a facut si ceva proiect dar mai mult a incurcat decat a ajutat pe principiul functionarii administratiei romanesti.

Deci 10 - 11 ani de lupta pt 5 km de drum de legatura si inca e departe de a fi gata! Nu stiu daca se mai pot gasi cuvinte pentru descrierea incompetentei in cazul asta.

Ionut

API pe Facebook

Ce-i un an de întârziere pe lângă alți zece? Ăsta poate fi motto-ul mult așteptatului drum de legătură dintre Autostrada A3 și DN1 în județul Cluj.

Necesitatea lui a apărut în 2009 când Bechtel a dat în trafic o parte din Autostrada Transilvania fără acces între capetele situate la 40 km depărtare. Eforturi nereușite de a face un studiu de fezabilitate au existat și în 2014-2016.

În ultimul an s-a refăcut de la zero proiectul drumului și ar putea fi lansată licitația de execuție în 2021. Însă Ministerul Mediului - România, prin Agenția pentru Protecția Mediului Cluj, se pregătește sa ceară un studiu de un an de zile de observare a faunei pe terenurile arabile.

Asociația noastră a susținut în trecut această procedură de mediu acolo unde infrastructura traversează păduri sau arii protejate. Aici însă ne exprimăm dezacordul față de excesul de zel care întârzie un proiect cu o reală valoare pentru sănătatea oamenilor!

Turda nu va mai respira noxele vehiculelor în tranzit, Clujul și Turda primesc acces mai bun la rețeaua de autostrăzi, iar satele comunei Tureni câștigă pe toate planurile.

Uneori proiectele mai mici de infrastructură au un efect la fel de mare precum loturile de autostradă. Cerem Ministerului Mediului să dea dovadă de rațiune când decide asupra studierii impactului asupra faunei în terenuri exclusiv agricole, deci puternic antropizate.

dumghen

Ce e de facut?
O petitie on-line precum sunt cele de la declic.ro pentru aberatiile referitoare la acest studiu. Pun pariu ca o semneaza mai toti programatorii din Cluj :)

neobluenet

Din punctul meu de vedere petitiile sunt frectie la picior de lemn. Degeaba semnam 50.000 de persoane ca nu suntem de acord cu ceva, daca pe cei care trebuie sa ia decizia ii doare in cot. APM-ul in cazul asta se ingroapa in hartii ca le e frica de cine stie ce control sau de vreo asociatie de protectie a tantarilor care s-ar putea sa ii dea in judecata. Apoi, marea majoritate a angajatilor sunt numiti fie politic, fie prin pile si spaga. Astia fie nu sunt capabili sa gandeasca, fie nu indraznesc sa gandeasca pentru ca la fel cum s-au angajat, pot fi data afara. Comuna Tureni e condusa de o PNL-ista care a facut mare scandal (pe buna dreptate) cand s-a montat gardul pe mijlocul drumului. La tentativa precedenta de SF pentru legatura / DX a blocat cat a putut proiectul din razbunare pe CNAIR. Cei din comuna asta sunt direct afectati de trafic si ar putea face lobby (via Boc) pentru a se urgenta lucrarea, dar probabil exista si un interes electoral la mijloc pentru ca realizarea acestui segment inainte de alegerile din 2024 ar fi meritul CNAIR-ului, deci a USR-ului.

Pentru vizibilitate mai mare, probabil un protest ar avea un impact mai mare sau un banner pe DN1 intre Cluj-Napoca si Turda. Pe DN1C e o reclama a unei secte care suna ceva de genul "acesta e drumul spre rai", lucru oarecum adevarat avand in vedere cate accidente mortale sunt acolo.

caveman

Multumesc API pentru luarea de pozitie dar din pacate presa locala este foarte politizata si rautacioasa - a interpretat mesajul de mai sus intr-un mod foarte.. aiurea.

@Ionut Mi-e jena ca trebuie sa postez articolul ala aici dar sper ca pe viitor se va putea evita ironia, sarcasmul, subtilitatea sau orice ambiguitate pentru a nu fi folosita de presa pentru a antagoniza populatia.  Chiar si fara sa toarne presa benzina pe foc localnicii sunt cu mana pe furca si topor cand aud de orice ONG.  :((
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

TibiV

Acest "ziarist" Gelu Florea este sigur PSD-ist sau PNL-ist..
Indiferent de culoare, nu a înțeles nimic și se contrazice singur.

În articolul postat de tine zice că "Atenție: postarea asta vine la doar câteva zile după ce ministrul Drulă lansa o nouă promisiune, că încep lucrările de execuție din acest an!"

Și dă și link la un articol de acum două săptămâni: https://turdanews.net/articole/actualitate/78019-noi-promisiuni-pentru-legatura-dn1-turda-cluj-la-a3-in-zona-tureni.html
Doar că acolo ce citim?!...
"Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a spus că se intenționează ca execuția drumului de legătură de la DN1 Turda-Cluj la Autostrada Transilvania A3, în zona localității Tureni, să fie scoasă la licitație în acest an."

Deci domnul Gelu Florea fie este prost, fie face pe prostul, fie este complet nepriceput...

Orice user de pe forum cu măcar 2-3 luni vechime știe că a lansa licitația anul acesta nu înseamnă că lucrările vor începe anul ăsta.

Variante pentru acest "jurnalist":
1. Este plătit să răstălmăcească orice
2. Este rezultatul situației nefericite din semnătura mea...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

Cred ca A0 L4 licitatia si semnarea a fost doar cateva luni

linucsu

#866
Ca si o completare la raspunsul lui @TibiV pun un link catre CV-ul ziaristului in discutie: https://turdanews.net/bloggelu/about/
Concluziile le trage fiecare singur.

N-am putut sa nu remarc la sfarsitul CV-ului ca avem de-a face cu "cel mai bun jurnalist" din Turda, cativa ani la rand! (sarcasmul este inclus)

alexV

#867






alexV

^^
O pagina introductiva despre cum au raspuns repede si foarte repede la corespondenta oficiala.

Punctul 1. despre cum denumirea de "drum expres" califica automat proiectul pentru procedura evaluarii impact asupra mediului (EIM).

Punctul 2. despre 50 de ursi in Valea Ierii si alti 17 in Baisoara. De mare efect e un ras calcat de masina in 2017. Vedeti mai jos pe harta, unde e valea Ierii fata de proiectul asta. Pe harta mica se vad  A3 si DN1 langa Turda.

Draga APM Cluj, dati va rog o cautare pe google la: "urs brasov" sau "urs harghita". Ramane cum am stabilit: exces de zel la APM Cluj. 


elphax

deci cu rasul i-au terminat - a fost un ras calcat de masina in 2017 chiar acolo ... :(