Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gicu

https://zcj.ro/administratie/drumul-expres-martinesti-tureni-nu-primeste-finantare-prin-pnrr-boc-discutam-cu-ministerul-cand-apare-programul-operational-pe-transporturi--217797.html

Articol din Ziua de Cluj în care se spune că bucata de DX de la Tureni nu va fi finanțată prin PNRR, ci prin Programul Operațional pe Transporturi.
Mai știți cumva care e stadiul? Din câte rețin, era prin diverse proceduri de mediu.

NGC

Astazi a fost lansata licitatia [CN1031776] "ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU ,,DRUM EXPRES CLUJ - DEJ"".

Valoare estimata: 22.199.530,50 RON fara TVA

Durata contractului: "18 luni de la Data de Incepere a Contractului (din care 14 de luni – Studiul de Fezabilitate)"

Fonduri: Fonduri europene nerambursabile

Termen depunere oferte: 28.07.2021


Caietul de sarcini il gasiti timp de 7 zile aici.

prd.marius

Intrebare de nepriceput.
Se pot prioritiza zone (loturi)? Gen legatura A3 - DN1?

raulbogdan23

Nu ai ce sa prioritizezi pe legatura A3-DN1, portiunea respectiva e prinsa in alt contract, are deja un castigator si are varianta finala de traseu. (vezi paginile 20-30)

Quote from: NGC on November 01, 2020, 11:20:24 AM
"Elaborare Studiu De Fezabilitate, Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor de construire si Proiect tehnic la obiectivul Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) si Drum National DN1 (zona Martinesti)"

Quote from: NGC on October 21, 2020, 09:25:22 AM
Dupa reevaluare noul castigator este EXPLAN.

La reevaluare, oferta celor de la SEARCH CORPORATION a fost respinsa in urma deciziei CNSC. SEARCH nu a facut recurs la decizia CNSC si din ce stiu, nici nu a mai contestat raportul actual al procedurii, dar mai asteptati pana maine seara sa vedem daca mai transmit vrabiutele ceva.

Quote from: alexV on December 14, 2020, 07:39:52 PM
Azi a fost aprobat traseul in CTE.
Traseul e in extravilan, nu intersecteaza Natura 2000, intersecteaza o LEA de 110kV si una de medie tensiune. Viteza proiectata e 100km/h, doar in nodul cu DN 60km/h

Ce drept e:


nodul cu A3, trompeta simpla


nodul cu DN1, giratie. cand va fi continuat DX-ul, se va completa nodul. DN e corectat aici, se indreapta o sicana. Linia franta, verde fosforescent e LEA 110kV.


detaliu din nodul cu A3, deviere parau



profilul longitudinal:


prd.marius

Ok, mersi mult pentru lamuriri.
Sper sa prinda "viata" cat mai repede acea portiune.

naivu

M-am uitat diagonal peste caietul de sarcini linkuit de @NGC:
- la pag 1 "Sectorul de Drum expres va asigura ... conexiunea dintre autostrada A3 (Turda) și ... DN1 ... Mărtineşti, degrevând ... Turda, ..."; e posibil să fi dat SaveAs la CS pt A3-DN1 și să le fi scăpat
- nu mi-e clar unde e capătul din Cluj, la Apahida (cum bănuiesc eu), la Martinesti (ca să completeze capătul la Turda-Halmeu), la Gilau, la statuia lu' Matiaş? Nu ar fi normal să atașeze și o hartă cu o carioca orientativa?

elphax

au au ce liniute se vor da acolo pe 2km de drum drept si trafic lejer de weekend ...

gicu

@naivu: Ăsta e unul din scopurile SF-ului, să stabilească traseul final. Acuma e la mintea cocoșului (sper) că se va lega la Mărtinești de conexiunea la A3.

Tudor99

CLUJ-DEJ: DRUM EXPRES SCOS LA LICITAȚIE PENTRU PROIECTARE

A fost lansată licitația pentru proiectarea drumului expres Cluj-Dej.

Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate a drumului de circa 75 de km este de 18 luni.

Asta pentru că DX Cluj-Dej beneficiază de modelul nou de caiet de sarcini, al cărui șablon a fost pregătit la început de an de CNAIR, care sper să devină etalon pentru cât mai multe licitații pe infrastructură rutieră.

Pe același tip de caiet de sarcini modern au fost lansate în ultimele luni licitațiile pentru drumurile de mare viteză Craiova-Lugoj, București-Alexandria sau București-Târgoviște și pentru autostrada Făgăraș-Brașov, spre exemplu.

Astfel, ne asigurăm că proiectul este făcut cu cap încă de la început, că proiectarea preliminară este cât se poate de detaliată, dar lasă în același timp libertate constructorilor să ajusteze design-ul. În plus, implicarea autorităților locale în proiect este mai mare, iar un antreprenor serios este motivat și susținut prin plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului.

Planul este ca acest drum expres, inclus în Masterplanul General de Transport, să continue spre Bistrița și spre Baia Mare, bifurcându-se astfel de la Dej.

Cred în dezvoltarea echitabilă a regiunilor și în proiecte începute bine, care se termină cu bine.

P.S. Harta de mai jos este doar un draft și nu reprezintă traseul final.

#RevoluțiaBuneiGuvernări
#FacemDrumuri
Catalin Drula Fb


+ https://dej24.ro/drum-expres-dej-cluj-cnair-a-lansat-licitatie-pentru-studiul-de-fezabilitate/?fbclid=IwAR3hnR1QVhru5Ozp1qPlQgzumwjuXIpstt3F4CcL-053qNhS_3ZbaUXs9M0  Dej 24

TibiV

Pentru exactitate, postarea ministrului Transporturilor Catalin Drula despre sectiunea Cluj-Dej a Drumului Expres DX Turda-Dej este asta: https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2519404744871939
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nicolaem

doar ca poza aia nu are 75 km. ca sa ajungem la 75 km e clar ca vine pana la Martinesti. Pe unde vine ne va spune studiul.

hvm

cand am vazut mesajul acesta prima data m-am gandit la @Qionescu1. S-a cred ca bea de fericire. Se pare ca l-a lasat @cutter fara cuvinte.. A venit in sfarsit timpul DX-ului Cluj-Dej.  O:-)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Tudor99

Si pentru Dej ar fi wow,sa avem si noi centura :D

TibiV

La Dej ar fi trebuit sa avem o centura adevarata de acum 20 de ani...

Mizeria aia care trece tot prin fata garii (ca acum 50 de ani), ca sa te scoata (prin spatele blocurilor) in fata Tribunalului (intr-un giratoriu infect) ca sa treci Somesul pe o banda pe sens si sa te "infigi" in cealalta mizerie, la fel de mare, denumita pompos "nod DN1C-DN17" poate fi catalogata oricum - dar NU centura....

Poate doar "drum de evitare a Dealului Florilor"...  >:(

PS
nicolaem,
daca faci suficiente "sicane", si Fetesti-Cernavoda poate ajunge la 75 km...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

neobluenet

Quote from: TibiV on June 12, 2021, 04:05:26 PM
Mizeria aia care trece tot prin fata garii
Aia-i gara? :lol: La Dej cea mai mare investitie in materie de infrastructura in ultimii 10 ani cred a fost montarea semaforului la calea ferata de la salina. Pana acum era doar un semn de STOP si erau accidente fie ca vreun adormit nu frana la timp, fie se gasea vreun ghinionist sa fie lovit de tren (care circula de cateva ori pe an pe acolo).

Sper ca rezultatul studiului de fezabilitate sa spuna ca sunt necesare noduri mai dese decat pe celelalte drumuri de viteza, poate chiar sa se foloseasca de locurile unde autostrada trece de pe cealalta a drumului national. In zona asta este si mult trafic local combinat cu trafic de lung parcurs, de-asta se circula atat de aiurea si sunt atatea accidente. Chiar ieri o masina s-a intors cu susul in jos si a cazut intr-un sant.

Avand in vedere ca DX-ul asta va colecta traficul de pe DN 1C si DN 17, poate va reiesi din SF sa aiba profil de autostrada. Drumul Nordului are lobby puternic, cel putin la nivel de SF, dar A3 va fi gata inaintea lui, iar traficul din nordul Moldovei va merge spre vest prin Cluj-Napoca. Dinspre Baia Mare / Satu Mare spre centrul tarii, tot pe drumul asta se va merge, via A10.